Gönderen Konu: Kaza Sonucu Lpg Patlaması  (Okunma sayısı 18178 defa)

Korkuthan

  • İleti: 28
Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« : Ocak 07, 2011, 05:46:27 ÖS »
Arkadaslar sizlerde medyada vs. haberiniz olmuştur niğde'de lpg'li 2 araç kafa kafaya kaza yapıyor ve araçlardaki tüpler patlayarak araçlar tamamen yanıyor. malesef araçtaki tüm insanlar hayatlarını kaybediyorlar. 
     benim kafama takılan bütün tüpler bu tip kazalarda patlarmı?
     bu bir tesadüfmüdür?
     bunun bir istatistiği varmıdır?   üç kuruş tasarruf edeceğiz diye bu risk alınırmı?  bu konu hakkında bilgi ve fikri olan arkadaşlar ?
     



idedeler

  • İleti: 131
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2011, 06:27:36 ÖS »
Lpg li araç alev alıp yanıyorda benzinli araç yanmıyormu.Tamamen zırva başka hiçbirşey deil.Bu memlekette Petrol Ofisi'nin özelleştirildiği zamanı hatırlayın hergün haberlerde cayır cayır yanan bir Lpgli araç görüntüsü vardı petrol ofisinin yeni sahibi malum medya devi tabi lafım yok.Yeni nesli sistemlerde bunların önlemleri var,düzgün işçilikte şart tabi sızdırmazlıkmış falan filan boruların geçtiği yerler bilmemne herneysede tank patlması en mantıksız geleni bana yüksek basınç ve darbe testlerini gözümle görmüştüm.Bana yanlış kamuoyu bilgilendirmesi gibi geliyor yada taraflı diyeyim.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2011, 06:41:31 ÖS »
bir çok test yapılıyor, bu kadar petrol devinin rantını elinden lpg ile alırken gönüllü vermedikleri kesin, elbette karalayacaklardır, doğru montaj ve kaliteli bir kit sorun çıkarmaz bence.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2011, 07:27:45 ÖS »
Buna benzer bir konu daha önce bende açmıştım,
böyle bir yüksek oranda risk olsa, herhalde kullanılmasına izin verilmezdi diye düşünüyorum. birde eskiden lpg yok iken kazalarda yanan araçlar yokmuydu?
Belki bir takım riskler olsa bile, bu tür haberlerin özellikle "LPG li araç ...." diye başlayan haberlerin kasıtlı yapıldığını düşünüyorum.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2011, 08:03:00 ÖS »
Başka bir haberde de otobüs ile lpg li aracın çarpıştığını
lpg tankının tarlaya fırladığını fakat benzin deposunun alev alıp arabayı tutuşturduğu yazıyordu.

Başka forumda sivri zekalı arkadaşın biri de haberin detayını okumadan lpg karşıtı konu açmıştı.

Bugün avrupa ülkelerinin çoğu kullanıyorsa ve ülkemizde de bu derece yaygınlaşıp faydası görülüyorsa

demek ki lpg en az benzin kadar zararlıdır.

luke skywalker

  • İleti: 520
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2011, 08:17:15 ÖS »
İnsanlar 70'li yıllardan beri amerikan filmlerinde yuvarlanıp yada takla attıktan sonra patlayan ve alev alan bom diye gümleyen araçları seyrettikten sonra 'benzin''aleyhine  hiç konuşmadılar benzin deposu aleyhine hiç konuşmadılar ama Türkiye'ye ilk lpg girdiği zamanlarda çokça lpg karşıtı ,lpg depoları karşıtı şeyler yazıldı.
Benzin deposu,lpg deposu ;ikiside riskli kazada.
Arkadaşım 120 km ile bir tıra arkadan çarptı ve taklalar attı.Lpg'ye birşey olmadı ama benzin deposu sızmıştı ve arkadaşımı birkaç parça çıkarmıştık araçtan.
En güvenlisi güneş enerjili araçlar.


Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2011, 08:21:03 ÖS »
Abartı Her İkiside Patlayıcı Madde Yukarda ßir Arkadaşımın Dediği Gibi KaLiteLi ßir Lpg Ve Doğru Montaj Hiç ßirşey oLmaz ßence oLuğı Varsa Mazotlu Araßa ßile Patlar Tamamen Rand SağLama Peşindeler..

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #7 : Ocak 08, 2011, 11:00:40 ÖÖ »
Arabada lpg'den korkan adam evinede de doğalgaz kullanmasın zaten.
Allah korusun hafif bir sarsıntıda patlayıverir sonra.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2011, 11:20:15 ÖÖ »
Arabada lpg'den korkan adam evinede de doğalgaz kullanmasın zaten.
Allah korusun hafif bir sarsıntıda patlayıverir sonra.
+100

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2011, 01:42:22 ÖS »
http://www.lukoil.com.tr/Contents/Urun_Emniyet_Bilgileri/187/Default.aspx

yukarıda lukoil den alıntılar bulacaksınız. isterseniz tamamını okuyabilirsiniz.

3. Tehlikelerin Tanımı       
       
- Çok hızlı alev alıcıdır.       
- Sıvı halde bulunan LPG deriye temas ettiğinde soğuk yanığına neden olabilir.       
- Yüksek konsantrasyonda uzun süre solunması halinde sağlığa zararlıdır. (Ağızda ve boğazda yanma, öksürme, mide bulantısı,       
baş ağrısı, karın ağrısı, baş dönmesi, kusma, fenalık hissi, yüz kızarması, göz yaşı ve burun akmasına neden olur.)       
- Hava ile patlayıcı karışım oluşturabilir.       
- Kapalı hacimlerde uzun süre solunması halinde boğulmalara neden olabilir.   
5. Yangınla Mücadele Tedbirleri     
 
Yanıcılık Sınıfı  Parlayıcı Sıvı / Gaz
 Alt Patlama Limiti (%)  1,8
 
Parlama Noktası   -104 0C
. Kaza Sonucu Yayılmaya Karşı Tedbirler       
       
Kapalı Ortam : LPG kaçağı fark edildiğinde, kapı ve pencereleri açarak ortamı havalandırın. Gaz akışını kesin. Ortamda gaz         
kokusu kaybolana kadar ortamı havalandırmaya devam edin.       
Açık Ortam : LPG kaçağı fark edildiğinde, uygun bir vanadan gaz akışını kesmeye çalışın. Ortamı tahliye edin. Rüzgarın yönüne       
göre, sis lansı ile su püskürtülüp perdeleme yapılarak kaçağın yayılmasi engellenebilir.       
       
LPG havadan ağır bir gazdır. Yerde birikme eğilimi gösterir. Hava akımıyla sürüklenebilir. LPG kaçağı fark edildiğinde ortamda         
kıvılcım yaratabilecek cihazları hemen kapatın. Elektrikli cihazları çalıştırmaya ya da durdurmaya kalkışmayın. Ortamı derhal         
tahliye edin.       
       
       
7. Kullanım ve Depolama       
       
- LPG tüplerinin değiştirilmesi ve tankların dolumu esnasında, kıvılcım yaratabilecek cihazları uzak tutunuz.       
- Ürünü yeterli havalandırma imkanına sahip yerlerde kullanınız.       
- Cihazlara bağlantıda kullanılan hortumların boyu 1,5 metreyi geçmemelidir.       
- Hortumlar duvar arasından geçirilmemeli, ısıdan ve fiziksel hasarlardan korunmalıdır.       
(Detaylar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın TRKGM-2000/5 sayılı Tebliği ile TS-2179 LPG Kullanma Kuralları Standardina         
bakınız.)       
- LPG tüpleri dik konumda depolanmalıdır.       
- LPG tüplerinin darbelerden korunması için önlem alnmalıdır.       
- LPG tüpleri direkt güneş ışığından ve ısı kaynaklarından uzak tutulmalıdır.       
- LPG'nin dökme olarak depolanması ve kullanımı TS 1446'da belirtilen kurallara ve yetkili kuruluşlarca hazırlanan projelere         
uygun olmalıdır.       
16. Diğer Bilgiler       
       
- İyi havalandırılan yerlerde kullanılması gerekir.       
- Dar hacimlerde LPG tüpü ve LPG kullanan cihazlar kesinlikle bulundurulmamalıdır.       
- LPG kullanan cihazlar ulusal ve uluslararası standartlara uygun olmalı, cihaz üreticisinin güvenlikle ilgili tavsiyelerine         
uyulmalıdır.       
- LPG tesisatı, LPG hortumları, regülatörler gibi ekipman düzenli olarak kontrol edilmeli, üreticinin tavsiyesine göre gerekli       
tedbirler alınmalı ve yenilenmelidir.       

       

 Üst Patlama Limiti (%)  9,5
 
Kendiliğinden Alevlenme Sıcaklığı  420 0C
 Statik Elektiriğe Duyarlılığı  Muhtemel
 

       
LPG havayla belli bir oranda karışırsa ve bir kıvılcımla alev alırsa yangın çıkabilir. Bu nedenle yangını durdurmak için etkenlerden         
birini ortadan kaldırmak gerekir. En etkili yöntem gaz akışını kesmektir. Alevleri boğmak ve ısı tesirini azaltmak için LPG stok tankı         
ve çevresine su ile soğutma yapılmalıdır. Gaz akışını kesmek imkansız ise, alevleri söndürmeye çalışmayınız.Yanan tüp ya da stok       
tankını bölgeden uzaklaştırma çalışmaları yangını daha da büyütebilir. Bu nedenle hemen itfaiyeyi çağırın ve itfaiyeye LPG         
yangını olduğunu bildirin.Yangına maruz kalan LPG stok kabini sabit su monitörleri kullanarak soğutunuz. LPG tankının patlama       
riskine karşı stoklanan LPG miktarına göre tankın etrafı tahliye edilmelidir.         
Yanma ürünü su buharı, karbondioksit ve karbon monoksittir.       
LPG yangınlarında itfaiyeciler sis/perdeleme lansları, özel koruyucu giysi ve teneffüs cihazları kullanmalıdırlar.     

Mert Burak

  • İleti: 35
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2011, 05:40:23 ÖS »
Tamamen medyanın abartıısı olarak buluyorum bu haberleri . Normal bi araç patlasa yada yansa araç yandı diye geçiyor araçta lpg varsa habere direk LPG ' li araç yandı patladı v.s. şeyler yazıyolar . Medya direk olarak lpg ye yükleniyo , şu son sistemler zaten çok güvenli oldugunu düşünüyorum sonucta acil durumda kesiyo ve o tankların sağlamlıgıını gözümle gördüm kolay kolay patlıyacak şeyler değil , medya abartısı . .

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2011, 06:10:23 ÖS »
Arkadaşlar, internette lpg tanklarının güvenliği konusunda biraz araştırma yaparsanız, benzin deposundan çok ama çok daha güvenli olduğunu görürsünüz.

Ayrıca tank üzerinde yapılan inanılmaz darbe testlerine de tanık olursunuz.

Bu testlere hiç bir benzin deposu dayanmaz.

Benim önerim, özellikle bakır lpg borusu kullanılıyorsa, boru güzergahının darbelerden korunaklı yerlerden seçilmesine dikkat edin. Çünkü bakır boruyu döşemek yorucudur. ve darbelerde kırılabilir. Kırıldığı taktirde depodaki valf lpg yi keser ancak o an boruda olan gas dışarı çıkar.

Eğer termoplastik boru kullanılıyorsa, bunu istendiği yerden döşemek çok daha kolaydır. Ayrıca elktrik kontağında elektriği iletmediğinden, kaçak akımın depoya gitma ihtimali olmaz.


Unutmayın lütfen, LPG li aracın yanması medyada haberdir. Ama benzinli aracın yanması haber değildir.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2011, 07:53:57 ÖS »
arkadaslar akıl var mantık var biz lpg yi yakabilmek için regülatörde ısıtıyoruz ki gaz haline dönüşsün sonra yakalım diye.. depoda sıvı halde bulunan lpg ancak ve ancak yüksek ısıda kalmalı ki patlasın e zaten o kadar alevde yani ısıda lpg tankından önce benzin tankı patlar ki benzin depoda bile yanıcı bir maddedir... ama ülkemizde maalesef doğru bilinen yanlışları düzeltmek  o kadar zorki uğraşmaya falan gerek yok. mantığını kullanan zaten doğruyu bulur... ek olarak şunu söyliyim güvenlik önlemleri alınmadan takılan lpg elbette tehlikelidir.. tıpkı yetkisiz ve bilinçsiz kişilerce evimize döşenen elektrik tesisatı gibi yada doğalgaz tesisatı gibi

luke skywalker

  • İleti: 520
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #13 : Ocak 08, 2011, 08:33:11 ÖS »
2009 yılında Katar Havayolları, geleneksel jet yakıtına alternatif olarak bulduğu doğalgaz yakıtı ile yaptığı ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.
A.B.D bazı jet uçaklarına gene L.P.G ve C.N.G karışımı yakıtlar vermeye başladı.
Ona bakacak olursak çeşmemizden akan suyun güvenli olduğunuda söyleyemeyiz.
Barajlardaki su da çok tehlikeli o zaman.
Enerji kaynakları zaten kontrolsüz olursa tehlikelidir.
Piller patlar.Güneş yazın derimizi ağlatır.Fazlası kanserojendir.
En tehlikesiz enerji beygirdir.1 kilo arpa ver 300 KM.götürsün.
Enerjiyi kullandığın ortamda kaza yapmayacaksın.Yoksa hepsi tehlikeli.

enis saymaz

  • Ziyaretçi
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #14 : Ocak 08, 2011, 08:58:04 ÖS »
doğru montaj olduktan sonra ve ayrıca araç eski olmadıktan sonra bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum

macavtec

  • İleti: 31
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #15 : Ocak 09, 2011, 04:06:20 ÖÖ »
+1

arkadaslar akıl var mantık var biz lpg yi yakabilmek için regülatörde ısıtıyoruz ki gaz haline dönüşsün sonra yakalım diye.. depoda sıvı halde bulunan lpg ancak ve ancak yüksek ısıda kalmalı ki patlasın e zaten o kadar alevde yani ısıda lpg tankından önce benzin tankı patlar ki benzin depoda bile yanıcı bir maddedir... ama ülkemizde maalesef doğru bilinen yanlışları düzeltmek  o kadar zorki uğraşmaya falan gerek yok. mantığını kullanan zaten doğruyu bulur... ek olarak şunu söyliyim güvenlik önlemleri alınmadan takılan lpg elbette tehlikelidir.. tıpkı yetkisiz ve bilinçsiz kişilerce evimize döşenen elektrik tesisatı gibi yada doğalgaz tesisatı gibi

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #16 : Ocak 09, 2011, 04:55:57 ÖS »
Alt Patlama Limiti (%)  1,8
Üst Patlama Limiti (%)  9,5
bunun anlamı şudur arkadaşlar. LPG ve türevi gazlar kapalı bir ortamda kaçak olduğunda havaya karışma oranı 1.8 i bulduğunda patlama riski her an başlamaktadır. patlamak içinde ateş yada aleve ihtiyaç duymamaktadır. bu oran 9.5 'u bulduğunda ise patlama kesindir.
benzin ile gazların arasında 2 büyük fark vardır. 1 inci benzin basınç altında kendiliğinden patlamaz. benzinin patlama ihtimali düşüktür. alevlenir. yanar.
2ncisi ise benzin alevinin ilerleme hızı lpg den katbe kat düşüktür. yani motorda çıkacak bir yangında alevin benzin borularından depoya ulaşması dakikalar alıyor. lpg de ise saniyeler.
herzaman söylüyorum. olay kar zarar ve risk üçgenidir. ama bazı gerçekleri lütfen gözardı etmeyelim.
bu gerçeklerden en önemlisi lpg basınç altında ve havaya 1.8 oranında karışırsa aleve ihtiyaç duymadan patlar. ve o patlama yüksenç basınç şeklinde olur.ve maaesef böyle bi durumda hayatta kalma olasılığı fazla olmuyor. o basıncın insanın iç organlarında yaptığı hasarı bir doktorla konuşabilirsiniz.
şimdi birileri çıkacak bana kızacak hatta hakarete varan cevaplar yazacak. ama ne olur bir şeye körü körüne inanmayın. biraz araştırıp yazın. hayatımın bir döneminde bende lpg li araç kullandım. bu risklerin farkında idim.ozaman ekonomi ön plandaydı benim için.
 bu bir tecih meselesidir.
şehirlerarası karayollarında kaza eksperi bir tanıdık elindeki istatistikleri benle paylaşmıştı. son cümlesi şuydu:
bizim istatiklerimizde lpg li araçlarda kazalarda kaza geçirenlerin ölüm oranı yüzde 70-80 lerde gezerken benzinli araçlarda kazada ölüm oranı yüzde 20 lerde..
saygılarla..

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #17 : Ocak 09, 2011, 05:17:18 ÖS »
teacher71 söyledikleriniz doğru olduğunu kabul etsek bile araclar zaten acık havada kaza yapmaktadır yani 1.8i 9.5 u bulması için bir depo lpg yetecek mi? aynı şeyi kapalı otopark içinde gecerli hem unutulan bişey var lpg depoda iken sıvıdır tıpkı evlerimizde bir zamanlar kullandığımız tüpler gibi sallayınca ses gelir çünki likit haldedir ve o tüpü ateşe atarsanız patlar ayrıca kaçak falan olduğunda da yine onu patlatacak bir kıvılcıma ihtiyaç vardır.. sizin bahsettiğiniz yüksek basıncta olabilecek bişeydir araclarımızdaki mevcut duruma göre yorumlamak lazım genel gaz ilkelerine göre değil... hem montajı doğru yapılan ve mmo sından onay alan sistemlerde gaz kesici valf bulunur biliyosunuz

macavtec

  • İleti: 31
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #18 : Ocak 09, 2011, 06:19:36 ÖS »
Arkadaşınız olan expere çok üzüldüm; % değeri verecek kadar ölümle sonuçlanan kaç olaya gitmiş acaba ? Ayrıca bu ölüm olaylarında yaşanan kazanın nedeni ve kişilerin ölüm nedeni acaba aracın lpg li olması mı ? yoksa aşırı hız ,dikkatsizlik ,alkol ,yanlış sollama vs vs mi?


Alt Patlama Limiti (%)  1,8
Üst Patlama Limiti (%)  9,5
bunun anlamı şudur arkadaşlar. LPG ve türevi gazlar kapalı bir ortamda kaçak olduğunda havaya karışma oranı 1.8 i bulduğunda patlama riski her an başlamaktadır. patlamak içinde ateş yada aleve ihtiyaç duymamaktadır. bu oran 9.5 'u bulduğunda ise patlama kesindir.
benzin ile gazların arasında 2 büyük fark vardır. 1 inci benzin basınç altında kendiliğinden patlamaz. benzinin patlama ihtimali düşüktür. alevlenir. yanar.
2ncisi ise benzin alevinin ilerleme hızı lpg den katbe kat düşüktür. yani motorda çıkacak bir yangında alevin benzin borularından depoya ulaşması dakikalar alıyor. lpg de ise saniyeler.
herzaman söylüyorum. olay kar zarar ve risk üçgenidir. ama bazı gerçekleri lütfen gözardı etmeyelim.
bu gerçeklerden en önemlisi lpg basınç altında ve havaya 1.8 oranında karışırsa aleve ihtiyaç duymadan patlar. ve o patlama yüksenç basınç şeklinde olur.ve maaesef böyle bi durumda hayatta kalma olasılığı fazla olmuyor. o basıncın insanın iç organlarında yaptığı hasarı bir doktorla konuşabilirsiniz.
şimdi birileri çıkacak bana kızacak hatta hakarete varan cevaplar yazacak. ama ne olur bir şeye körü körüne inanmayın. biraz araştırıp yazın. hayatımın bir döneminde bende lpg li araç kullandım. bu risklerin farkında idim.ozaman ekonomi ön plandaydı benim için.
 bu bir tecih meselesidir.
şehirlerarası karayollarında kaza eksperi bir tanıdık elindeki istatistikleri benle paylaşmıştı. son cümlesi şuydu:
bizim istatiklerimizde lpg li araçlarda kazalarda kaza geçirenlerin ölüm oranı yüzde 70-80 lerde gezerken benzinli araçlarda kazada ölüm oranı yüzde 20 lerde..
saygılarla..

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #19 : Ocak 09, 2011, 06:21:46 ÖS »
arkadaşlar yani şöyle bir durum var, olayın sebebini lpg ye bağlanmak yanlış bence, benzinli yada motorinli olsa araç yanmaz mı yani, dediğim gibi rant ile ilgili sıkıntı.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2011, 12:49:18 ÖS »
kaza nedeni bu olayda belirleyici bir etmen değildir. çünkü lpg li yada benzinli araç sahipleri aynı nedenlerle kaza yapmaktadır. bu istatistik sonuçla ilgilidir.
sonuç olarak lpg li araçlarla yapılan kazalarda her araçtan yüzde 80 inin yanmış olduğu ve bu araçlardaki kişilerin yüzde 80inin hayatını kaybetmiş olması, aynı sayıdaki benzinli araçlarda ise yanan araç sayısının ve ölüm oranın yüzde 15 lerde olması bence belirleyici etkendir diye düşünmekteyim.
bu istatistikleri özel olarak lpg li araçlar için yapmıyorlar. bu istatistikler zaten karayollarında sürekli yapılıyor. bunun için sürekli kaza yerine gitmeleride gerekli değil. çünkü emniyetten ara ara kaza raporları alınıyor. mesela ölüm noktaları diye bilinen yerler yine bu istatistikler sonucu belirleniyor. Bunu küçümsemek yerine "acaba" demek daha mantıklı olur diye düşünüyorum.
birde gaz kaçağının atmosefere karışıp yüzde 9.5 'a hiç ulaşamayacağını söylemişsiniz. LPG tipi gazla havadan ağır doğalgazlar ise havadan hafiftirler. lpg sıvı olarak depolansada havayla karışınca gaz haline geçmektedir. havadan ağır olduğu için uçma yerine çökme yapmaktadır. kapalı bir ortam olan bagajda birikmesi hiçde zor olmamaktadır. ve bu karışım belli oranı bulduğunda tıpkı dopalgaz gibi kıvılcama ihtiyaç duymadan alevlenebilmektedir.
ayrıca bir kazanın oluşma ihtimali başka birşeydir, o kaza oluştuğunda hayatta kalma ihtimali başka birşeydir. doğrudur doğru montaj emniyet tedbirleri bunlar önemli şeylerdir. ama lpg için emniyet tedbirlerinin çok fazla olması bile bize bu tip gazların çok tehlikeli olduğunu anlatan bir mesaj değilmidir?
saygılarımla.
Arkadaşınız olan expere çok üzüldüm; % değeri verecek kadar ölümle sonuçlanan kaç olaya gitmiş acaba ? Ayrıca bu ölüm olaylarında yaşanan kazanın nedeni ve kişilerin ölüm nedeni acaba aracın lpg li olması mı ? yoksa aşırı hız ,dikkatsizlik ,alkol ,yanlış sollama vs vs mi?


Alt Patlama Limiti (%)  1,8
Üst Patlama Limiti (%)  9,5
bunun anlamı şudur arkadaşlar. LPG ve türevi gazlar kapalı bir ortamda kaçak olduğunda havaya karışma oranı 1.8 i bulduğunda patlama riski her an başlamaktadır. patlamak içinde ateş yada aleve ihtiyaç duymamaktadır. bu oran 9.5 'u bulduğunda ise patlama kesindir.
benzin ile gazların arasında 2 büyük fark vardır. 1 inci benzin basınç altında kendiliğinden patlamaz. benzinin patlama ihtimali düşüktür. alevlenir. yanar.
2ncisi ise benzin alevinin ilerleme hızı lpg den katbe kat düşüktür. yani motorda çıkacak bir yangında alevin benzin borularından depoya ulaşması dakikalar alıyor. lpg de ise saniyeler.
herzaman söylüyorum. olay kar zarar ve risk üçgenidir. ama bazı gerçekleri lütfen gözardı etmeyelim.
bu gerçeklerden en önemlisi lpg basınç altında ve havaya 1.8 oranında karışırsa aleve ihtiyaç duymadan patlar. ve o patlama yüksenç basınç şeklinde olur.ve maaesef böyle bi durumda hayatta kalma olasılığı fazla olmuyor. o basıncın insanın iç organlarında yaptığı hasarı bir doktorla konuşabilirsiniz.
şimdi birileri çıkacak bana kızacak hatta hakarete varan cevaplar yazacak. ama ne olur bir şeye körü körüne inanmayın. biraz araştırıp yazın. hayatımın bir döneminde bende lpg li araç kullandım. bu risklerin farkında idim.ozaman ekonomi ön plandaydı benim için.
 bu bir tecih meselesidir.
şehirlerarası karayollarında kaza eksperi bir tanıdık elindeki istatistikleri benle paylaşmıştı. son cümlesi şuydu:
bizim istatiklerimizde lpg li araçlarda kazalarda kaza geçirenlerin ölüm oranı yüzde 70-80 lerde gezerken benzinli araçlarda kazada ölüm oranı yüzde 20 lerde..
saygılarla..

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #21 : Ocak 10, 2011, 01:45:05 ÖS »
elbetteki kimse cok güvenli olduğunu iddia etmiyor ancak bu lpg haberleri baska bir arkadasın dediği gibi artık bir haber konusu yani bir yerde benzinli yada dizel araç patlasa haber yapılmayabiliyor ancak lpg li arac kaza yapınca ve patlamasa bile hemen '' facia kıl payı atlatıldı'' şeklinde haber başlığı atılıyor.. olay artık hangisi güvenli vs değil zaten araba başlı başına güvenliği olmayan bişey bana göre.. yani aracta hiç yanıcı ve patlayıcı madde olmasa bile yüksek süratte canımız ALLAHa emanet.. dolayısıyla hiç bir şey için garantimiz olmadığı gibi ne benzinli arac güvenlidir nede lpg li arac güvenlidir diyemeyiz. ALLAH hiç kimseye kaza bela vermesin diycem ama yanlış anlaşılmasın çünki kazayı da belayı ALLAH değil BİZler kendi başımıza getiriyoruz dolayısıyla ALLAH KORUSUN diyelim.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #22 : Ocak 10, 2011, 03:47:08 ÖS »
Ayrıca bu ölüm olaylarında yaşanan kazanın nedeni ve kişilerin ölüm nedeni acaba aracın lpg li olması mı ? yoksa aşırı hız ,dikkatsizlik ,alkol ,yanlış sollama vs vs mi?

Arkadaşımız güzel bir soru sormuş, aynen katılıyorum,
birde lpg yi kimse keyfinden kullanmıyor, ekonomik olduğu için tercih ediyoruz, basındaki haberlerin özellikle "Lpg'li araç ..." diye başlayanların tamamının kasıtlı olduğuna inanıyorum, bugün birçok firma fabrika çıkışı lpg'li üretim yapıyor, bahsettiğiniz gibi yüksek riskler söz konusu olsa bu firmalar bunu yapamaz, hele hele avrupada satışı olan firmalar,
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2011, 03:49:43 ÖS Gönderen: wordsman »

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #23 : Ocak 10, 2011, 06:04:12 ÖS »
wordsman o da ayrı bir şey zaten yani istatistikler sadece rakamdır ve bize fikir verir, yani lpg kullananlar alkollumu değilmi yada süratleri benzinliye göre nasıl bilinmiyor.. bu rakamların kesin inandırıcı olması için bilimsel çalışma yapılmalı yani aynı marka model iki aractan birine lpg takılır ve aynı şartlarda kaza testi yaptırılırsa gerceğe yakın sonuç elde edilir.. ama yukarıdaki rakamları gözönünde bulundurup nasıl olsa az yakıyor diye yüksek süratte kullanmamalıyız araclarımızı...

macavtec

  • İleti: 31
Ynt: Kaza Sonucu Lpg Patlaması
« Yanıtla #24 : Ocak 11, 2011, 04:30:16 ÖS »
Bu arada Niğde'de meydana gelen kazadaki 2 aracın da lpg li olduğu söylenmişti ,oysa ki sadece araçlardan bir tanesi lpgliymiş