Arkadaşlar izlenimlerimi, testlerimi ayrı bir başlık altında sizlere geniş bir şekilde aktaracağım. Bu LPG konusu, yeni kasa civic lerde, kullanıcıların baya bir düşündüğü konu. Ben bu forumda bu LPG konusunda tatminkar bir yardım aldığımı düşünmüyorum. Ancak yinede faydalandığımı inkar da etmeyeyim. Her kafadan farklı seslerin çıkması, kullanıcıları biraz daha LPG den uzaklaştırıyor.
Aracıma takılalı daha 2 gün oldu, henüz olumlu yada olumsuz birşey söylemek için çok erken olduğunu düşünüyorum. Benim asıl belirtmek istediğim, LPG montajından sonra kullanıcılar buraya
gözlemlerini aktarıyorlar fakat her kullanıcıdan aynı ürün kullanılmasına rağmen farklı yorum gelebiliyor. Bence bunun nedeni kullanıcıların, "gözlemlerinde ve teknik bilgiyi aktarmalarındaki" farklılıktan kaynaklanıyor. Yani daha açıkcası aracına LPG yaptıranların içinde dotor da var, garsonda, mühendiste var çırakta, ve bu yorumları bu tür arkadaşlar yaptığından farklılık olabiliyor. Umarım anlatabilmişimdir.
Şu forumda LPG takmadan önce tavsiye istemiştim, sağolsunlar bir kaç arkadaş tavsiyede bulunmuş, fakat benim daha çok "montaj ve usta" tavsiyesine ihtiyacım vardı. Benim için "yetkili servis" olayı hiç önemli değil(montaj ve ustalık adına). Şimdi kişilerin gözünde "iyi bir montaj" ifadesinden ne anlayacağız?
- Falancı ustanın montajı çok iyi!
- Siz ne işle meşgulsünüz?
- Ben fırıncıyım !!!
Hadi bakalım çık işin içinden!! Sonrada bu fırıncı kardeşimizin tavsiyesiyle 35 bin tl lik aracımızı deldireceğiz???
Peki benim gözümle iyi bir montajın kriteri nedir?
-Kesilen kabloları hala ucuz basit elektrik bandıyla bantlıyorsan, ve hele hele banttan bir parça koparıp yapışkan kısmına iyice elini gezdirdikten sonra hala o banttan medet umarak yapıştırıyorsan benim için sen sadece sanayi mantığı ustasısın, Avrupa standartı usta değilsin !
Bu tür işlemler için yüzlerce çeşit klemensler mevcut. Hiç birşey yapamıyorsan o kabloyu dişi-erkek pabuçlarsın üzerine de makaron geçirirsin.Al sana EN standardında bir kablolama!!
Bu bant konusunu en basiti olsun diye yazdım umarım hassaslığımı anlatabilmişimdir. Tabi bu sadece bantla sınırlı da değil, mesela manifold delinmesi , LPG tankının montajı için kesilen döşemeye antikorozyon için ne işlem yaptığın vb şeyler de var.
Kısacası montaj tavsiyesinde bulunan arkadaşlar montajdaki bu tür ufak ayrıntıyıda yazarlarsa çok daha faydalı olacaktır. Yukarıda verdiğim örneği belki bir çok usta bartı görebilir ama olsun ben böyle bir montaj istiyorum.
Size kısa bir olay daha yazayım;
Ben İstanbul metrosunda teknisyenim. Burada Sie..ns firmasında almanlar var. Yeni ve eski araçların sinyalizasyon işlemlerini yapıyorlar.
İşin mühendislik, test ve kontrolör kısmını almanlar yapıyor, işçilik ve montaj kısmını almanlar gözetiminde türkler yapıyor.
Hani hep almanların arabalarının sağlamlığından bahsederiz ya ( gerçi sadece arabaları değil hemen herşeyi sağlam yapıyorlar) işte ben bunun sebebini burada çözdüm
Almanlar tüm malzemeyi almanyadan getirttiler. Rondelasına, tırtıllı puluna kadar. Bizim ustamız bir toprak bağlantısı yapıyor; saplamaya önce kablonun pabucunu sonra rondela üzerine düz pulu takıyor. Evet sıradan bir toprak bağlantısı ama alman kabul etmiyor "hayır rondela üste gelecek" diyor. Bizim ustanın tavrıda anlamadığı için önce küfür ediyor, sanki böyle taksak ne varki diyor. Alman neden bunu istediğini de şöyle açıklıyor; takılan rondela somunun titreşimden etkilenmemesi içindi, sen böyle takarsan görevini yerine getirmeyecekti, görevini yerine getirmeyecek bir rondelayıda taktığın için malzemeyi israf edecektin diyor.
Sonrada diyoruzki vay be almanlar ne sağlam iş yapıyor!!
Neyse arkadaşlar gözlemlerimi merak edenleri yakın zamanda " BRC ve ÖZMARMARA İKİTELLİ GÖZLEMLERİM" başlığımda bekliyorum.Saygılar...