arkadasım telefona adrese gerek yok . ne yapacaksın adama hesapmı soracaksın. benden kaynak istiyorsun ben kimden ne duyduğumu söledim zaten. illa konuşmak istiyorsan gel beraber gidelim konuş. burda adamı nie afişe edeyim.
ben kimseyi yönlendirmiyorum sadece fikirlerimi söylüyorum. arkadaş konuyu açarken sormuş ikinci el honda alırsan lpglimi lpgsizmi? ben de söylüyorum okadar LPG siz. brc yetkili servisi müdürünün dizel araba kullandığını biliyorum. aynı kişiye bunu sorduğumda patladığında 500 mt çapında bir alanı yok edebileceğini söylüyor. patlama riski olmadığı için uno gibi bagajı yakın arabalara montajı mühendisler odası yasaklıyor. hem sadece ben patlama yanmadan bahsetmedim bir sürü neden söledim. buna nie takıldık ki?
Merhaba,
UNO tipi arabalara LPG montajının mühendisler odasının yasak koyduğunu yazmışsınız.
Ben de makina mühendisiyim ve makina mühendisleri odamızın böyle bir yasak koyduğundan haberim yok...
Kaynak gösterebilir misiniz?
Benim bildiğim uygulamada UNO'lara silindir tank uygulamasının uygun olmaması, çünkü silindir tank konulduğunda stepne yerinden çıkarılamıyor. Stepne havuzunun üstünü kapatıyor.
Ayrıca BRC yetkili servis müdürünün adını ve telefonunu da verebilir misiniz?
Çünkü ben de LPG konusunda imza yetkisine sahip bir makina mühendisiyim, bu konuda profesyonel olarak hiç çalışmamış olsam da, kendisiyle tanışmak ve "500 metre çapında bir alanı yok edebilen" bir lpg tankının detaylarını (hacim, et kalınlığı vs.) onun ağzından duymak isterim...
Saygılarımla
Beraber gidip kendisiyle tanışmak isterdim, ama ben İzmir'deyim. Eğer bu adam BRC yetkili servis müdürü ise ve LPG'yi kendisi kötülüyor ise bence gitsin başka bir iş yapsın. İnsan inanmadığı ve güvenmediği bir işte ve görevde başarılı olamaz. Müdürü olduğu servise de pek bir faydası olmaz.
Ben LPG sorunsuzdur, harikadır demiyorum, yanlış anlaşılmasın.
Hepimiz araçlarımıza LPG taktırırken muhtemel arıza risklerini kabul ederek taktırıyoruz.
Çevre koruması falan hikaye, LPG taktıran herkes yakıta daha az para ödemek için yaptırıyor.
Keşke ülkemizde benzin fiyatları bu kadar yüksek olmasa da böyle uygulamalara girişmesek.
Benim aracım 1999 Honda Accord 3,0 V6. Yaş oldu 35, eskisi kadar performanslı kullanmıyorum. Yıllar önce Tipo 2,0i 16V, BMW 320i kullandığım zamanlarda yeterince performanslı kullanım yapmıştım, artık yaş itibariyle durulduk.
Bu araca benzinle binmek benim durumumda gereksiz ekstra masraf.
Yılda 20.000 km. kadar yol yapıyorum.
Yakıt tüketimi benzin ile kullanırsam 13-14 lt/100km, LPG ile kullanırsam 17-18 lt/100km civarında.
Benim LPG sayesinde yıllık kazancım 3.000-4.000 TL civarı. 4 yıldır üzerinde LPG takılı. 16.000 tl farketmiş, 2.000 TL montaja gitti diye hatırlıyorum. (montaj, vize, ruhsat vs)
Ve LPG yüzünden şimdilik bir sorunla karşılaşmadım.
Aracın fiyatı zaten 18,000 TL civarı, motoru ölse 10.000'e satarım. Yani motoru ölse şimdiden epey bir kardayım. ve kullandığım her gün bu fark artıyor.
Yani LPG benim durumumda vazgeçilmez oluyor.
"0" km araç alacak olsam, tercihim dizel olabilir. Ama ikinci el bir otomobil kullanıyor isem ve aracımın değeri çok yüksek değil ise LPG taktırırım. Ama kesinlikle güvenilir bir markayı, güvenilir bir montaj atölyesine başında bekleyerek titiz bir işçilikle...
Ülkemizde katliam gibi montaj yapan ustalar yüzünden LPG'ye karşı şüphelerinizde çok haklısınız esasında. Ben bir keresinde bir şahinde LPG deposunun bagajda bağlı olmadan serbest şekilde gezindiğini gördüm, LPG tankını bafajda tutan sadece hortumlardı. Adama "niye böyle geziyorsun" dediğimde verdiği cevap "abi zaten en fazla 5 liralık lpg alıyorum, sorun olmaz" gibi bir cevabı pişkinlikle vermişti. Böyle vurdumduymaz insanımız yüzünden LPG'nin güvenilirliği konusunda şüpheli olmak doğal.
Bana niye bu kadar kızdığınızı da anlamadım, saygısızlık ettiysem affola...