Özellikle otomobil(motor) dur-kalk esnasında gaz kelebeği kapandıkça, çalışan motor havayı katar havalandırmasından alır, Ancak oradan gelen hava genleşmiş, 60 derece sıcaklığında kullanılmış, kirli ve yağlı bir havadır, Siz gaz pedalına dokunduğunuz an, gaz kelebeği açılır ve enjektörlerin yakıt püskürtmesinde artma meydana getirir. Manifolt hava filtresinden gelen taze hava ile dolar ve piston vakumlama yapar. Ancak bu hareket ve reaksiyonlar esnasında mili saniyeler içinde yakıt bakımından zengin ve hava bakımından fakir bir karışım oluşur.
Teknik olarak bana mantıklı geliyor motorda temiz hava yani oksijen yeterli olmadığı için yanma sağlanmıyor ve püskürtülen benzin/gaz boşa gidiyor.
Ankara trafiğinde daha az dur kalk yaptım en azından bir trafik ışığına denk geldiğimde İstanbuldaki gibi bi gaz bi fren bi gaz bi fren yapmadım gaza bastım tek seferde kalkış yaptım. İki şehir arasındaki 4.21Lt/100Km fark dur kalklardan kaynaklanıyor.
Otomobil firmaları 0.1Lt/100Km lik bir fark için milyonlarca dolar ar-ge yatırımları yapıyorlar bunu hepimiz biliyoruz fakat dikkatinizi çekmek istediğim bir konu var. Ankarada trafiğinde bu ürünü kullanıyor olsam kesinlikle memnun kalmayacağıma eminim çünkü Ankara trafiğinde fazla dur kalk yapmıyorum. Test ettim aracım Ankara trafiğinde 8.84Lt/100Km yakıt tüketiyorken İstanbul trafiğinde 13,05Lt/100Km yakıt tüketiyor. Arabamın fazla yakıt tüketmesinin nedeni İstanbul trafiğinde kullanmamdır.
Araştırdım kimileri bu üründen memnun kimileri ise tam aksine hiç bir etkisi olmadığını iddia ediyor. Demek istediğim şu, Ankaradaki ben bu ürünün hiçbir etkisi olmadığını iddia ederdim fakat İstanbuldaki ben ise sanırım çok faydalı olduğunu söylerdim diye düşünüyorum.