Gönderen Konu: Honda Efe-PRİNS  (Okunma sayısı 14054 defa)

NOS_MAN

  • İleti: 68
Honda Efe-PRİNS
« : Mart 06, 2013, 11:57:49 ÖS »
Arkadaşlar 2009 model elegance honda civic sahibiyim. Geçen gün efe hondaya gittim bir işim düştüğü için ve lpg taktırmakda kafamda olduğu için ordan bir yetkili kişi ile sohbet ettik.kafamda brc ve prins vardı ancak prins daha ağır basıyordu ve adamın ilk sorduğu soru bana arabaya uzun süre binecekmisin oldu? Sanırım ki brc veya ğrins tavsiyesini ona göre verecektİ. Dedim arabama aşığım satmayı düşünmüyorum çok uzun yıllarda daha binerim, başım ağrısız kaliteli bir lpg arayışındayım dedim. Neyse mesele o ki prins önerdi ancak yabancı olduğum konular var fiyatlarıda yazacağım aşağıda şimdi. Ancak bu yağlama sistemi nedir çünkü bana brc yide prinside tanıtırken yağlama sisteminden bahsediyordu arkadaş.yani seçenek gibi bişey yağlama sistemini istemiyorum da diyebiliyormuşuz ancak adam bana önermiyorum dedi.bende konu hakkında bilgim olmadığı için buraya yazma ihtiyacı duydum nedir bu yağlama sisteminin önemi olmassa ne olur? Çünkü fiyatı baya bir değiştiriyor sanırım. Onun haricinde fiyatlar şu şekildeydi.prins için ;

PRİNS SİLVERLİNE ; peşin 2400 , 10 ay taksit 2600
PRİNS KEİHİN ENJEKTÖRLÜ ; peşin 2800 , 10 ay taksit 3000

Bu rakamlara yağlama sistemide dahil. Fiyatlar nasıl? Bana diğer markalara göre doğal olarak bayağı bir pahalı geldi. Beklentimde bu yöndeydi ancak bukadar fark olduğunu sanmıyordum.

Son olarak bu keihin enjektörün diğer prins enjektörüne göre ne gibi bir avantajı var? Değermi değmez mi? Bu soruyu sorduğumda yetkilinin bana söylediği sadece keihin enjektörlerinin 600 bin diğerinin ise 300 bin garantisi olduğu yani bana söylenen sadece ömürlerinin uzunluğu.enjektör içindeki yay kalınlıklarının farklı olduğu yönündeydi. Çok anlamadığım için yorum yapamadım tabi. Yani işin özü keihin enjektörün diğer enjektöre göre devasa farklılıkları var mı?

Birde honda efe, prins için memduh ustayla anlaşmış. Memduh usta nasıl bir ustadır? Lpg taktıranlar oldumu forumda memduh ustaya? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkür ederim.



Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #1 : Mart 07, 2013, 07:17:01 ÖÖ »
Brc Honda ile anlaşmışken prinse gerek yok diye düşünüyorum.

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2013, 12:12:04 ÖS »
Prins'e o kadar para vermeye hiç gerek yok, 300.000 km enjektör ömrü bile yeter de artar bile Silverline model için.

Kaldı ki Honda BRC ile anlaşma imzaladı, demek ki BRC'nin malzeme kalitesi ve yazılımı üst düzeyde. LPG'de amaç tasarruf ise kaliteli ve ekonomik bir ürün almak en mantıklısı olacaktır.

2600 liraya ya da 2800 liraya alacağınız bir kiti kaç km sonrra amorti edeceğinizi düşünün. Ayrıca Prins'in bakım masrafı daha yüksek.

1600 cc motora Prins taktırmaya gerek yok, Prins yüksek motor hacimli araçlar için (BMW, Mercedes, Audi) gibi araçlar tarafından daha çok tercih ediliyor. Bana kalırsa Honda'ya Prins taktırmak çok lüks bir harcama.
« Son Düzenleme: Mart 07, 2013, 12:12:55 ÖS Gönderen: carousal »

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2013, 04:01:49 ÖS »
Eğer ki hondanın brc ile anlaşmasını garanti kapsamında yapmasından dolayı kastediyorsanız. Aynı şey prins içinde geçerli yani en azından ankaradaki honda efe de. Prins dede brc dede garanti süren 3 yıl azalıyor. Benim arabam zaten 2009 model olduğu için hiçbirtürlü beni kapsamıyor. Ancak ankaradaki efede bir brc ayrıcalığı yok aynı şekilde şartlar prins içinde geçerli. Sadece brc montajını efe kendi garajında prins montajını ise memduh ustaya yaptırıyor. Brc yağlama sistemli fiyatıda 2200 dediler.
Bikere prins taktıracağım o allahın emri oldu da.çünkü arabama aşığım ve çok uzun yıllar daha bineceğim allah izin verirse bu yüzden ki almışken en kaliteli lpg kitini almak istiyorum. Brc yide uzun bi süre araştırdım, farklı farklı sorun dile getirenler var beni soğuttu, ha hiç sorun yaşamayanıda var ancak başım ağrısın istemiyorum.prins taktıran mı yok yoksa prins taktıran kişiler hiç mi sorun yaşamıyor hiç olumsuz bir yazı okumadım forumda. Ne bily gaz ayarım tutmuyor, çekişim azaldı, marş zor basıyor .....  Vs.vs. Bunları okuduk,okuyoruz

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #4 : Mart 07, 2013, 06:58:25 ÖS »
Prins sorunsuz diye birşey yok, her markada sorunlar yaşanabilir. Prins tabiki kaliteli ancak Teamhonda kullanıcılarının genel görüşü şudur kitin markası kadar takacak usta da önemlidir. Aşağıdaki link de buna güzel bir örnek.

http://forum.donanimhaber.com/m_44321688/tm.htm

http://www.opelim.net/forums/archive/index.php/t-70443.html

Memduh usta Prins konusunda Ankara'da önemli bir isim o ayrı. Prins tartışmasız en kaliteli kit, iyi bir usta ile sorun çıkartacağını zannetmiyorum. Şimdiden hayırlı olsun.
« Son Düzenleme: Mart 07, 2013, 07:00:36 ÖS Gönderen: carousal »

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2013, 07:41:30 ÖS »
Prins sorunsuz diye birşey yok, her markada sorunlar yaşanabilir. Prins tabiki kaliteli ancak Teamhonda kullanıcılarının genel görüşü şudur kitin markası kadar takacak usta da önemlidir. Aşağıdaki link de buna güzel bir örnek.

http://forum.donanimhaber.com/m_44321688/tm.htm

http://www.opelim.net/forums/archive/index.php/t-70443.html

Memduh usta Prins konusunda Ankara'da önemli bir isim o ayrı. Prins tartışmasız en kaliteli kit, iyi bir usta ile sorun çıkartacağını zannetmiyorum. Şimdiden hayırlı olsun.
Evet sıkıntı yaşayan olmuş sizin verdiğiniz linkte.ben sadece honda forumuna bakmıştım. Tabiki ustanın önemi büyük ki bu yüzden sordum bende memduh ustayı kimdir bilmiyorum çünkü.ama forumda bikaç yerde adı geçiyor iyi bir usta olduğu yönünde. Bunun haricinde arkadaşlar bu yağlama sistemi ve keihin enjektörlerin farkından bahsedecek olan yok mu?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2013, 08:37:27 ÖS »
Prins sorunsuz diye birşey yok, her markada sorunlar yaşanabilir. Prins tabiki kaliteli ancak Teamhonda kullanıcılarının genel görüşü şudur kitin markası kadar takacak usta da önemlidir. Aşağıdaki link de buna güzel bir örnek.

http://forum.donanimhaber.com/m_44321688/tm.htm

http://www.opelim.net/forums/archive/index.php/t-70443.html

Memduh usta Prins konusunda Ankara'da önemli bir isim o ayrı. Prins tartışmasız en kaliteli kit, iyi bir usta ile sorun çıkartacağını zannetmiyorum. Şimdiden hayırlı olsun.
Evet sıkıntı yaşayan olmuş sizin verdiğiniz linkte.ben sadece honda forumuna bakmıştım. Tabiki ustanın önemi büyük ki bu yüzden sordum bende memduh ustayı kimdir bilmiyorum çünkü.ama forumda bikaç yerde adı geçiyor iyi bir usta olduğu yönünde. Bunun haricinde arkadaşlar bu yağlama sistemi ve keihin enjektörlerin farkından bahsedecek olan yok mu?


pm den merak ettiğiniz sorulara değinmeye  çalıştım .

iyi akşamlar

qvzd

  • İleti: 213
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2013, 10:25:05 ÖS »
Ustam bu yağlamada benim anlamadığım şey: yanma odasını yağ vermenin ne gibi bir mantığı var?Zaten yanmıyor mu katılan yağ?

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #8 : Mart 08, 2013, 01:09:52 ÖÖ »
Ustam bu yağlamada benim anlamadığım şey: yanma odasını yağ vermenin ne gibi bir mantığı var?Zaten yanmıyor mu katılan yağ?
Bende aynı şekilde düşünüyorum.valf yataklarını yağlamak içinmiş daha uzun ömür ve performans vaadediyor.gerçekten gereklimi bilemedim.. 600 lira farkedio ya.montajınıda gördüm.kocaman bir yağ tüpü var.

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #9 : Mart 08, 2013, 10:59:42 ÖÖ »
Ustam bu yağlamada benim anlamadığım şey: yanma odasını yağ vermenin ne gibi bir mantığı var?Zaten yanmıyor mu katılan yağ?
Bende aynı şekilde düşünüyorum.valf yataklarını yağlamak içinmiş daha uzun ömür ve performans vaadediyor.gerçekten gereklimi bilemedim.. 600 lira farkedio ya.montajınıda gördüm.kocaman bir yağ tüpü var.
Adı yağlama sistemi ama içindeki yağ değil arkadaşlar özel bir sıvı yanma sıcaklığına karşı koruma sağlıyor deniyor. Yağ değil yani.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #10 : Mart 08, 2013, 03:20:06 ÖS »
Valve Care iyidir.
Yağ filtresi tipinde bir kap (500 ml. civarı plastik kap) içindeki özel sıvı LPG enjektörleri ile beraber kalibre edilerek uygun dozajda enjekte edilir.

Atmosferik araçlara pek gerekmese de Turbo'lara takılması bence şart.
Montajı gerçekten nadiren yapıldığı için ustalar pek bilmez ve uğraşmak istemez o yüzden gerek yok falan derler :)

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2013, 06:24:35 ÖS »
Valve Care iyidir.
Yağ filtresi tipinde bir kap (500 ml. civarı plastik kap) içindeki özel sıvı LPG enjektörleri ile beraber kalibre edilerek uygun dozajda enjekte edilir.

Atmosferik araçlara pek gerekmese de Turbo'lara takılması bence şart.
Montajı gerçekten nadiren yapıldığı için ustalar pek bilmez ve uğraşmak istemez o yüzden gerek yok falan derler :)
2009 civice yapmak gereklimi hocam?

qvzd

  • İleti: 213
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #12 : Mart 09, 2013, 05:31:16 ÖS »
Ustam bu yağlamada benim anlamadığım şey: yanma odasını yağ vermenin ne gibi bir mantığı var?Zaten yanmıyor mu katılan yağ?
Bende aynı şekilde düşünüyorum.valf yataklarını yağlamak içinmiş daha uzun ömür ve performans vaadediyor.gerçekten gereklimi bilemedim.. 600 lira farkedio ya.montajınıda gördüm.kocaman bir yağ tüpü var.
Adı yağlama sistemi ama içindeki yağ değil arkadaşlar özel bir sıvı yanma sıcaklığına karşı koruma sağlıyor deniyor. Yağ değil yani.
Hangi sıvı o sıcaklıklara dayanabilir ki? Bana uydurma gibi geldi

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #13 : Mart 09, 2013, 08:06:19 ÖS »
Ustam bu yağlamada benim anlamadığım şey: yanma odasını yağ vermenin ne gibi bir mantığı var?Zaten yanmıyor mu katılan yağ?
Bende aynı şekilde düşünüyorum.valf yataklarını yağlamak içinmiş daha uzun ömür ve performans vaadediyor.gerçekten gereklimi bilemedim.. 600 lira farkedio ya.montajınıda gördüm.kocaman bir yağ tüpü var.
Adı yağlama sistemi ama içindeki yağ değil arkadaşlar özel bir sıvı yanma sıcaklığına karşı koruma sağlıyor deniyor. Yağ değil yani.
Hangi sıvı o sıcaklıklara dayanabilir ki? Bana uydurma gibi geldi

Arkadaşlar olay şöyle yanlışım varsa bilirkişiler düzeltsin. Bu yağ yani prinsde valve care denen madde lpg nin benzinli arabalara göre daha fazla aşınmasına, bu yüzdende ayarlarının bozulmasına sebep olan subap ve subap yataklarını yağlıyor. Olayın yanma odasıyla ilgisi yok yani onu zaten arabanın kendi motor yağı yağlıyor. Efede zamanında lpg ye geçeceğimi söylediğim bir usta tavsiye etmiyorum ki çok sonra buraya subap ayarı bozulan ve ayar tutmayan araba geliyor demişti. Sanıyorum ki bu valve care yağlama sistemi bu subapların daha sağlıklı çalışması için aşınmasını önlüyor. Lpg dönüşüm sistemlerinde bu subap ve subap yataklarında daha çok aşınma meydana geldiğinden dolayı geliştirilmiş bir sistem. Ki Prins modellerinde bu yağ bittiğinde sesli uyarı ile lpg kendini tamamen kapatıp benzine geçiyormuş. Anlayacağınız bayağı bir yararlı sistem. Tabi arabasına el bebek gül bebek davrananlar için :) yoksa eskiden yağlama sistemimi vardı :) ama uzun yıllar sorunsuz arabasına binmek isteyenlere önerilen bir sistem.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #14 : Mart 10, 2013, 04:55:46 ÖS »
Valve Care iyidir.
Yağ filtresi tipinde bir kap (500 ml. civarı plastik kap) içindeki özel sıvı LPG enjektörleri ile beraber kalibre edilerek uygun dozajda enjekte edilir.

Atmosferik araçlara pek gerekmese de Turbo'lara takılması bence şart.
Montajı gerçekten nadiren yapıldığı için ustalar pek bilmez ve uğraşmak istemez o yüzden gerek yok falan derler :)
2009 civice yapmak gereklimi hocam?

Bence 2009 Civic için çok gerekli değil ama bütçem uygun uzun süre bineceğim derseniz zararı olmayacağını illa ki faydası olacağını düşünüyorum.

fatih2695

  • İleti: 29
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #15 : Mart 18, 2013, 08:20:51 ÖÖ »
2007 Honda civic otm.vites var . Bence arabana Keihn enjektörlü olanddan taktır Çünkü Hondanın benzin enjektörüde Keihn marka için daha rahat olur bende arabamı borçla aldım ve uzun süre bincem o yüzden Keihn taktır bence. Ben valf care taktırmadım çünkü ustam arabayı çok sıkıştırmayacaksan (yüksek devirlerde kullanmak) gerek yok demişti.

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2013, 10:36:07 ÖS »
2007 Honda civic otm.vites var . Bence arabana Keihn enjektörlü olanddan taktır Çünkü Hondanın benzin enjektörüde Keihn marka için daha rahat olur bende arabamı borçla aldım ve uzun süre bincem o yüzden Keihn taktır bence. Ben valf care taktırmadım çünkü ustam arabayı çok sıkıştırmayacaksan (yüksek devirlerde kullanmak) gerek yok demişti.

Keihin enjektörden heralde vazgeçmek üzereyim, araştırmalarım ve sorularım dahilinde kimseden şu sebeple kesinlikle keihin enjektör taktır demedi. Yine primsin kendi enjektörüde piyasadaki en iyi italyanlardan bile çok daha kaliteli enjektöre sahip olduğu söyleniyor. Ustanın söylediğine göre de benim ozaman valve care taktırmam gerekiyor ee ben lpg ye geçtiğimde illaki biraz sıkıştırırım arbayayı yani rahat olamayacaksam okonuda sıkıntı benim için.

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #17 : Mart 18, 2013, 11:22:23 ÖS »
efe motoru bedavaya altın kaplasa gene yaptırmayın derim, başka yer bulun bence. kitle ilgili olarak da prins taktırmaya gerek olmadığını düşünüyorum, neticede ekonomi için takılıyor bu meret, fazla para verirseniz çıkarması daha uzun sürer, bir anlamı olmaz, altınızdaki 6 silindirli falan olsa o zaman eyvallah da honda için gerek yok kesinlikle.

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #18 : Mart 20, 2013, 09:21:28 ÖS »
hocam benimde senin gibi 2009 civic otm. aracım vardı ve 2 yıl önce uzun yol yapmaya başlayacağım için aracım lpg düşünüyordum. senin gibi bende prins mi diğerleri mi diye düşündüm ve araştırmaya başladım. evet prins biraz pahalı ama konuştuğum yetkililer aynen şunu söyledi 'hocam prins bu piyasanın mercedesi dir'. ancak şunu söyleyeyim prins taktır kafan rahat olsun bir kere arıza yaptı onda da basınç sensörü değişti o kadar. keihin enjektörüne gelince eğer maddi açıdan seni çok sıkıntıya sokmazsa mutlaka keihin olanından atktır çünkü prinsin en önemli farkı bu enjektör, sebebine gelince  şu an senin aracında çalışan benzin enjektörü de keihin enjektörü, yani benzinde de lpg de de motoruna birebir uyumlu enjektörü kullanmış olacaksın. sonuç olarak eğer aracını düşünüyorsan keihin enjektörlü prins...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #19 : Mart 21, 2013, 07:31:25 ÖÖ »
hocam benimde senin gibi 2009 civic otm. aracım vardı ve 2 yıl önce uzun yol yapmaya başlayacağım için aracım lpg düşünüyordum. senin gibi bende prins mi diğerleri mi diye düşündüm ve araştırmaya başladım. evet prins biraz pahalı ama konuştuğum yetkililer aynen şunu söyledi 'hocam prins bu piyasanın mercedesi dir'. ancak şunu söyleyeyim prins taktır kafan rahat olsun bir kere arıza yaptı onda da basınç sensörü değişti o kadar. keihin enjektörüne gelince eğer maddi açıdan seni çok sıkıntıya sokmazsa mutlaka keihin olanından atktır çünkü prinsin en önemli farkı bu enjektör, sebebine gelince  şu an senin aracında çalışan benzin enjektörü de keihin enjektörü, yani benzinde de lpg de de motoruna birebir uyumlu enjektörü kullanmış olacaksın. sonuç olarak eğer aracını düşünüyorsan keihin enjektörlü prins...

sizlerle PRİNS konusunda hemfikirim tek bir konu dışında '' prinsin en önemli farkı bu enjektör'' .prins kitinde kullanılan tüm aksam ayrı ayrı en iyilerden oluşmaktadır .daha iyiside inanın yoktur .prins takım halinde çok iyidir.

- keihin enjektörü sürebilecek hıza sahip ECU (32bit hız)...bu kadar hızlı enjektöre bi kadar hızlı ecu lazım :)
- yüksek ısı transferi sağlayan regülatör yapısı.gerekli durumlarda 4 bar kadar çıkabilme .%100 yoğunlaşma sağlaması
- basın sensörleri bosch
- seçici anahtarı aracın kendi konsol ve panel rengini alma özelliği (morcivert bile olur :) )
 Ayrıca, VSI sistemlerinin tüm sistem komponentleri ve komponent bileşenleri R67-01 ve R110 kalite normlarına göre sertifikalandırılmıştır.

bunlar ilk akla gelenler .

saygılarımla

fatih2695

  • İleti: 29
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2013, 03:09:20 ÖS »
Arkadaşlar bu valf care hakkında detaylı bilgisi olan var mı kimisi tavsiye ediyo kimisi gerk yok diyo... taktırmadım ama taktırsam mı diye düşünmeye başladım

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #21 : Mart 31, 2013, 02:15:18 ÖÖ »
Arkadaşlar bu valf care hakkında detaylı bilgisi olan var mı kimisi tavsiye ediyo kimisi gerk yok diyo... taktırmadım ama taktırsam mı diye düşünmeye başladım
Entersan bir şekilde siteye girdiğimde yasaklanmam ukatılımını almamdan dolayı yazamadım buraya. Şimdi girebiliyorum ve izlenimlerimi yazayım. Ankarada memduh ustaya 1 hafta önce ğrins silverline+valve care montajını yaptırdım.benimde kafamda soru işareti vardı keihin enjektör mü taktırsam taktırmasam mı veya valve care taktırsam mı taktırmasam mı diye. Hatta gidene kadar da hala kararsızdım. Memduh ustayla yarım saatlik bir sohbetin ardından keihin enjektör taktırmasam da olur mantığıyla hareket ettim. Memduh usta gerekli aydınlatmayı yaptı benim kararım neticesinde prins enjektör taktırdık. Nedeni ise açıklamaları dahilinde 2 enjektöründe aslında birbirinden farkı olmadığıydı tek bir noktada! Oda keihin enjektörün içerisindeki bir yay kalınlığının daha kalın olduğundan, buda prins enjektöre göre daha uzun bir dayanma ömrü olduğunu izah etti. Şöyleki keihin enjektörün 600 000 prins enjektörün ise 300.000 gibi bir rakam farkı olduğuydu. Aracım 62000 de olduğu için ve 300000 benim için fazlasıyla uzun bir km ömrü olduğu için prins enjektör tercih ettim. Bu nokta haricinde performansın tamamen aynı olduğu konusunda açıklamada bulundu. Diğer soru işaretim aslında benim için daha önemlisi ise yağlama sistemi yapmama gerek var mı? Sorusuydu. Bunun üzerine konuştuğumuzda japon grubu araçlara şiddetle tavsiye ediyoruz. Çünkü sizin gibi honda (2009) araca sahip olanların subapları ince ve aşınmaya müsait ve lpg den dolayıda benzine göre daha fazla bir aşınma dolayısıyla daha az ömürlü subap ve subap ayarları demesiyle ve dükkana o ana kadar gelen 10 tane civic aracın hepsinde yağlama sistemi olduğunu görünce var heralde bir hikmeti diye taktırdım.ancak ne yalan söyleyim benim içimde hala bir soru işaretidir. Oraya gelen tüm civiclerde yağlama sistemini görünce ikna oldum diyebilirim. 1 haftadır kullanıyorum aracı 70 liralık gaz aldım arabaya montajdan sonra. Ve 200 km yaptım şuanda ancak kafam gösterge anahtarına takıldı. 110 km den beri gösterge anahtarı kırmızı çizgide duruyor. Aracın kaç km sonra lpg sinin biteceğini bekliyorum şuanda. Şuanda 200 km ve enazından ilk kullanımda bir 250-300km arası gitmesini bekliyorum.ancak gösterge anahtarından yana kuşgularım var.lpg bitince ustamın yanına bundan yana bir gideceğim.onun haricinde arabayı montajdan sonra birkaçlere fazlasıyla zorladım 6500 rpm lerde falan. Araçda en ufak bir performans kaybı hissetmedim. Rolantide titreme veya araçda herhangi bir tekleme problemim yok.hatta durur vaziyette araç benzinden lpg ye geçerken can kulağıyla dinlememe rağmen herhangi bir ses değişikliği veya titreme söz konusu değil. Özellikle rolantideyken denedim ki sarsıntı olacakmı diye. Ki olsa bile normal karşılayacaktım.ancak olmadı.birde benzinden lpg ye geçiş süresi inanılmaz kısa geldi. Motor 1-2 saatlik park halinden sonra 1dk içinde ,1günlük beklemeden sonra ise 3 dakika içinde lpg ye geçiş oldu.bu geçişleri araba hareketsiz haldeyken test ettim rolantideyken. Şimdilik çok memnunum yani tek değişiklik benzinlikte lpg dolum yerine yaklaşıyor olmam diyebilirim.inşallah sıkıntısız devam eder bu şekilde.sıkıntı yaşamayalım diye bu markayı tercih ettik inşallah hayırlısı olmuştur. En ufak sıkıntımda buraya yazacağım.şimdilik tek sıkıntım gösterge anahtarı.onada bakacağız bir hal çaresi varmı :) araç kaç km gitcek onu kestiremiyorum çünkü şuanda.
« Son Düzenleme: Mart 31, 2013, 02:16:39 ÖÖ Gönderen: NOS_MAN »

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #22 : Nisan 01, 2013, 03:27:25 ÖÖ »
Evet bugün aracıma lpg montajından sonra aldığım ilk 70 liralık gaz 230 km de bitti (ankara şehiriçi). Km de 300 kuruş yaktığını gösteriyor.Bu normal midir bilemiyorum.Bana fazla yaktı gibi geldi her nekadar biraz zorlasamda ilk kullanımda, beklentim km de 250-300 kuruş arası yakmasıydı. Şimdi depoyu fulledim.110 liraya 45 lt gaz aldı. Km yi sıfırladım. Depo bittiğinde sonuçları tekrar buraya yazacağım. İnşallah beklediğim değerlere düşer.

carkcibasi

  • İleti: 22
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #23 : Nisan 04, 2013, 09:37:33 ÖÖ »
Evet bugün aracıma lpg montajından sonra aldığım ilk 70 liralık gaz 230 km de bitti (ankara şehiriçi). Km de 300 kuruş yaktığını gösteriyor.Bu normal midir bilemiyorum.Bana fazla yaktı gibi geldi her nekadar biraz zorlasamda ilk kullanımda, beklentim km de 250-300 kuruş arası yakmasıydı. Şimdi depoyu fulledim.110 liraya 45 lt gaz aldı. Km yi sıfırladım. Depo bittiğinde sonuçları tekrar buraya yazacağım. İnşallah beklediğim değerlere düşer.

Araç ve kitinizi güzel günlerde kullanın.

Fakat tüketim değerlerimizi KURUŞ yerine LT/100 km şeklinde paylaşırsak daha faydalı olur diye düşünüyorum.
LPG kimi yerde 2,30, kimi yerde 2,70.
Ayrıca daha sonraları bilgi almak isteyen arkadaşlara da faydalı olur.
Bu arada siz sanırım 12,3 litre yakmışsınız ki ilk etapta yüksek.
Araç yeni yakıta bir alışsın, LTFT değerleri otursun, tüketim düşecektir.

(Diğer taraftan harcamınız 300 değil, 30 kuruş ;) )
Selamlar

NOS_MAN

  • İleti: 68
Ynt: Honda Efe-PRİNS
« Yanıtla #24 : Nisan 05, 2013, 12:36:37 ÖÖ »
Evet bugün aracıma lpg montajından sonra aldığım ilk 70 liralık gaz 230 km de bitti (ankara şehiriçi). Km de 300 kuruş yaktığını gösteriyor.Bu normal midir bilemiyorum.Bana fazla yaktı gibi geldi her nekadar biraz zorlasamda ilk kullanımda, beklentim km de 250-300 kuruş arası yakmasıydı. Şimdi depoyu fulledim.110 liraya 45 lt gaz aldı. Km yi sıfırladım. Depo bittiğinde sonuçları tekrar buraya yazacağım. İnşallah beklediğim değerlere düşer.

Araç ve kitinizi güzel günlerde kullanın.

Fakat tüketim değerlerimizi KURUŞ yerine LT/100 km şeklinde paylaşırsak daha faydalı olur diye düşünüyorum.
LPG kimi yerde 2,30, kimi yerde 2,70.
Ayrıca daha sonraları bilgi almak isteyen arkadaşlara da faydalı olur.
Bu arada siz sanırım 12,3 litre yakmışsınız ki ilk etapta yüksek.
Araç yeni yakıta bir alışsın, LTFT değerleri otursun, tüketim düşecektir.

(Diğer taraftan harcamınız 300 değil, 30 kuruş ;) )
Selamlar


Teşekkür ederim. Doğru yanlış yazmışım 30 kuruş olacak o ü:). Bu arada ankaradayım opet aygazdan alıyorum gazı fiyatı 2.37 idi aldığımda. Bu arada LT/100 değerini aracın yol bilgisayarının okuduğu değere göremi yazcam. Eğer öyleyse şuan aracın yol bilgisayarında okuduğu değer güvenilir bir değer midir?