Ankara'da 1250'ye yakın belediye otobüsü CNG'li, yani doğalgazla çalışıyor. Bu otobüslerin son parti alımı şu an devam ediyor. Belediye en son 250 adet körüklü CNG'li otobüs alımı ihalesine çıkmıştı, bu teslimatlar şu an devam ediyor.
Daha önceden alınan 1000 adet solo tip CNG'li otobüslerde ise çeşitli sorunlar baş gösterdi. İlk 500 otobüs Voith şanzumanlı alındı ve bu araçlar alındıkları andan itibaren kalkışta müthiş bir şekilde sarsılıyorlardı. Bu sarsıntı otomatik şanzımana bağlandı.
2. grup alınan 500 otobüs bu kez ZF şanzıman ile sipariş edildi, bu şanzımanın daha kaliteli olduğu ortada. Ancak yine bu araçlarda da ilk kalkışta (vites geçişlerinde) müthiş bir sarsıntı mevcut.
Bu konu hakkında edindiğim bilgilere göre CNG ile çalışan araçların bujisi çok erken yıpranıyor, ve buji maliyeti de yüksek olduğu için belediye bu bujileri yenilemek yerine temizleyerek ömrünü uzatmaya çalışıyor. Bu da araçlarda vuruntuya sebep oluyor. Yani işin aslı sonradan ortaya çıkmış oldu.
İlaveten CNG isminde de geçtiği üzere basınçla sıkıştırılıyor ve istasyon yapım maliyeti çok yüksek, belediye dahi istasyon sıkıntısı çekiyor.
Uzun lafın kısası ucuz olsa da CNG'nin LPG gibi popüler olabileceğini pek düşünmüyorum.