Gönderen Konu: LPG  (Okunma sayısı 12473 defa)

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG
« Yanıtla #25 : Temmuz 27, 2012, 10:19:31 ÖS »
Sayın Teacher71 ;
Üzülerek verdiğin bilgilerin büyük çoğunluğunun  yanlış olduğunu belirtmek isterim

1)Lpg hiç bir zaman TORK üretmez! Lpg de Tork ve HP her zaman düşer! (likit enjeksiyon sistemleri hariç)
2)5000 RPM den sonra lpg tüketimi benzinle eşit olmaz!!! Fakat şayet DANDİK denilmiş ben KALİTESİZ diyeceğim ; kalitesiz lpg sistemlerinin kullandığı selenoıd valfli enjektörler 5000 RPM den sonra açık kaldığı için aracın performansı düşer yakıt tasarrufu azalır ama benzinle eş değer olmaz!
3)LPG Sıralı gaz sistemlerinde LPG POMPASI YOKTUR ki siz pompayı büyütürseniz demişsiniz ; biraz ilginç olmuş!!!
4)Evet 5.000 RPM den sonra benzine geçen sistemler Kalitesi düşük sistemlerdir(dandik) ; çünkü lpg enjektörleri bu devirin üstünde doğru dozajlamayı yapamaz yada regulatör basıncı yeterli gazı gönderemez.Bu nedenlerden dolayı sistem benzine geçiyorsa bu sistemin kalitesinin düşük olmasıyla alakalıdır ve fakat yazılımsal olarak subab sorunu olan araçlarda bu devirlerde belli oranda benzin verilmesi yanma odasının ısısını düşüreceği için faydalıdır fakat altını çiziyorum tamamen değil belirli oranda benzin ve subab sorunu olan araçlar!!!

Selamlar...


4500 devirde neden benzine geçtiğini açıklayamayan usta(!) nın takacağı kitten okadar hayırgelir dicem ama ustalara okadarteknik detay zaten verilmez. Biraz meraklıysa gider araştırıp öğrenir. Ustalara montaj bilgisi verilir. Bu forumdada başka forumlarada yazdım. Detaylarını bulabilirsiniz. Lpg yakıt özelliklerinden dolayı  benzinden farklıdır. Düşük devirlerde tork üretir. Devir arttıkça lpg nin üreteceği tork düşer. Birde gazi ünv de yapılan tez çalışmasına göre ki şimdiye kadar lpg üzerine yapıan en detaylı ve teknik çalışmadır, lpg en oltimum değeri 2bin ile 3bin devir arasında vermektedir. Devir arttıkça lpg yakışı benzine göre artarak yükselmekte. 5bin devirden sonra yakıt neredeyse benzine eşit olacak şekilde yaklaşmakta velpg yatırım maliyetini karşılamamaktadır. Yani 5bin ve üstü devirde lpg yakmanızın zaten bi anlamı kalmadığı gibi aracınızı boşuna güçten düşürmektesiniz. Oyüzden yüksek devirde benzine geçmesi kitin dandikliğinden değildir. O yüzden yüksek devirde devasa artan lpg ihtiyacını karşılayacak bi pompa takmanın ekonomik anlamı yoktur. Olurmu olur. Lpg pompasını büyütürsünüz yüksek devirlerde aracın ihtiyaç duyacağı lpg ihtiyacını karşılatırsınız. Ama benzin maliyeti kadar lpg yakarsınz. Ayrıca yüksek devirlerde enerji değeri benzinden %20 düşük olan lpg yi pompalarsnız ve silindirlerde yakarsanız oluşacak devasa ısıyı soğutmak mümkün değildir. Yine o tez çalışmasında devir ısı diyagramında devir arttıkça motor ısısının  dramatik şekilde arttığını saptamışlarki bu  kullanıcı tecrübeleri ile örtüşen bi bulgu.
sonuç olarak yaşadığınız olumsuz tecrübe elbetteki üzücü. büyük ihtimal kötü montaj ve kötü ayar. Üstüne sorumsuz bir bayii bu üç unsur birleşince en pahalı kit bile başınıza bela açardı. Bi kaç sene önce uludağ yolunda son model bi bmw kaputu açmış kenara çekmiş bekliyordu. Burdan yola çıkarak bütün bmw ler için kötüdür demek mümkün müdür. Burda yapılan buna benziyor.
Saygılarımla...



teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #26 : Temmuz 27, 2012, 10:41:37 ÖS »
Pompadan  kastım regülatördü. İftar saati doğruu kelime  aklıma gelmemişti. teşekkür ederim hatırlattınız..Diğer dediklerinize katılmıyorum. Bilimsel bir tez o  çıkan sonuçlrdan bahsediyorum.kendi fikrim değildiler... o teze katılmıyorsanıız ona bişi diyemem. O tezde bi devirden sonra benzine geçmesi lazım gibi bi sonuç zaten yazmıyordu. Orda ki değerler sadece ölçüm yapılan motorda her bin devirdeki lpgtüketimi motor ısısı ve motorda oluşan gücle ilgili ölçümler ve bunların diyagramlara aktarılmasııdır.  Katılmıyrum derken Bağmsız bir bilimsel veriyi çürütecek yeni bilimsel değerler bulana kadar bunu doğru saymak zorundayız. Bende asıl lpgşirketlerinin ve kit üretci firmaların yada onların servislerinin yazdıklarını inandırıcı bulmuyorum. çünkü bağımsız ve tarafsız değiller.
Saygılarımla..

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: LPG
« Yanıtla #27 : Temmuz 27, 2012, 10:50:55 ÖS »
şöyle ki lpg yüksek yanma ısısından dolayı (400 derece civarındadır) benzine kıyasla (300 derece civarında) motorda daha yüksek bir ısı oluşturmakta.dolayısıyla yüksek rpm zaten ısının artması demektir ki yüksek devirlerde lpg li motorun yanma odasının ısısının düşürülmesi için  benzine geçmesi elzemdir.zaten lpgnin kullanım amacı ekonomi devir çevirmeyiver kardeşim :D

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG
« Yanıtla #28 : Temmuz 27, 2012, 11:22:30 ÖS »
Merhaba ;

Katılmıyorum derken bunlar benim şahsi düşüncelerim değil bilimsel gerçekler :)
Size ne söyledim ;

1)LPG Tork artışı sağlamaz!
LPG dönüşümünden sonra teorik olarak tork artışı olması mümkün değil.
Araç biraz zengin ayarlanmışsa bir parça canlılık hissedilebilir ancak
bu durum geçicidir çünkü aracın orjinal ecu'su tekrar lambdayı 1
seviyesine getirmek için önlem alır.
Lambda 0,85 civarında en yüksek performans, lambda 1.15 civarında en
yüksek yakıt ekonomisi sağlanır. Ancak katalitik konvertörün en verimli
çalışabilmesi için lambda = 1 olmalıdır, ecu da bunun için uğraşır.
LPG ' de kayda değer güç ve tork artışı için sıkıştırma oranını
yükseltmek gerekir. Sıkıştırma oranı 13:1 civarında benzinden %10 - 15
daha güçlü ve torku yüksek bir motor elde edilebilir ancak bu sıkıştırma
oranıyla motorun benzinde çalışması mümkün olmaz.
 
AKSİNİ İDDİA EDİYORSANIZ LÜTFEN AÇIKLAYINIZ!!!

2)5000 RPM den sonra lpg tüketimi benzin tüketimine eş değerde olmaz!!!

LPG ile benzin farklı karakteristikte yakıtlardır. LPG' nin volumetrik verimi benzinden daha düşük olduğundan LPG' li araçlar benzine göre litre bazında daha fazla yakıt harcarlar.
 
Örnek olarak Benzin- LPG hesaplaması şöyle yapılır:
Benzin Alt kalorifik Gücü: 32.3 MJ/Dm3
LPG Alt kalorifik Gücü : 25.60 MJ/Dm3
Teorik yakıt eşdeğerlilik Katsayısı : 32.3/25.6= 1.26
Çıkan Rakam verimlilik katsayısı ile çarpılır (1,26x0,95=1,20)
Buradan 100 Km de 10 Litre benzin tüketen bir aracın LPG' de volumetrik olarak %20 daha fazla LPG tükettiği görülür bu teori sadece alt devirler için değil motorun tüm devirleri ve döngüleri için geçerlidir.Lpg sisteminin kullandığı enjektörler elektronik enjektör ise (Prins-BRC ) %20 LİK Katsayı bu devirler içinde geçerlidir .Hatta 5000 RPM den sonra motorun open loop dediğimiz döngüsünde bile geçerlidir.Öncelikle motorun iki döngüsü vardır ; bunlardan birincisi closed loop yani kapalı döngü ,diğeri ise open loop açık döngüdür ; closed loop'ta araç oksijen sensöründen aldığı verileri kullanarak yakıt düzeltmeleri yapar ; Open Loop’ ta ise aracın oksijen sensörü devreden çıkar ve benzin ecüsü herhangi bir düzeltme yapmaz. Ne hava yakıt geliyorsaolduğu gibi yanar ve egsozdan atılır.Open-loop 'a motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir. Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır(katılımlara katıldığım turbo civic'te durum böyle:). Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır.
BRC’ deki open-loop ayarı işte bu bölgede dahi bize kalibrasyon ayarı yapma imkanı verir. Nerede open-loop olduğunu haritada görüp, ona göre yakıt haritasında istediğimiz düzeltmeleri yapabiliriz.

open loop a girince artık enjeksiyon sürelerine göre ayar yapmanın bir anlamı olmaz çünkü benzin sistemi lambda sensöründen gelen bilgiye bakmaz. Benzin ECU sundaki harita, lambda = 1 olacak şekilde sürekli güncellenir, open-loop da benzin ECU su bu haritadaki değeri alır, %20 zenginleştirir ve yakıtı buna göre gönderir, böylece lambda = 0,80 olduğunu varsayar.
Gazda open-loop da 0,90 lambdayı yakalamak için neler yapmalıyız???

Önce motorun open-loop a girdiği bölge tespit edilmeli, hangi devirden sonra giriyor. Open-loop'a girildiği zaman lambda sensörü artık yukarı aşağı hareketler yapmaz tamamen yukarıda yani 0,8-0,9 volt civarında kalır (lambda küçük 1, zengin). Bu bölgede gaza geçilir ve fakirleştirme yapılır ta ki lambda sinyalinin fakire düştüğü anı yakalayana kadar. Bu noktada lambda = 1 kabul ediyoruz.
Hedefimiz lambda = 0,90 dolayısıyla bu noktadaki ayarı %10 zenginleştiririz ve biz de lambdanın 0,90 olduğunu varsayarız. Open-loop ayarı en son, gerçek ayar kusursuz yapıldıktan sonra yapılmalıdır. Eğer kalibrasyon ayarını doğru yapmadan open-loop ayarı yapılırsa, araç bir süre sonra haritasını değiştirecek dolayısıylada bizim lambda = 0,90 varsayımımıza göre yaptığımız ayar geçerliliğini yitirecek ve tam gazda performans sorunları ortaya çıkacaktır.

BRC PLUG AND DRİVE yazılımının SÜRÜŞ KONFORU bölümünde O.L (OPEN LOOP'TA) DE FAKİRLEŞTİRME BÖLÜMÜ MEVCUTTUR.Bu bölümde yukarda anlattığımız bilgiler dikkate alınarak yapılacak lpg kalibrasyonunu sonucunda hem aracın performansı daha iyi olacaktır hem de daha az bir yakıt sarfiyatı sağlanacaktır.AKSİNİ İDDİA EDİYORSANIZ LÜTFEN AÇIKLAYINIZ

3)REGULATÖRÜ BÜYÜLTMENİZ HİÇ BİR ZAMAN ARACIN PERFORMANSINI ARTIRMAZ!!!
Lpg sıralıgaz sistemleri yaklaık 1.000 mbar ile çalışır Delta P : Regulatör basıncı - Mnifolt basıncı.
Ton gAS ve Ton Petrol değerleri kullanılan regulatör basıncı ve lpg enjektör büyüklüğüne göre değer alır.Siz gereksiz yere regulatör basıncını artırdığınızda bu durumda ton gaz değeri ton benzin değerinden düşük olacaktır bu ise aracın yakıtına ve performansına olumsuz etki edecektir.AKSİNİ İDDİA EDİYORSANIZ LÜTFEN AÇIKLAYINIZ.

Siz bu söylediklerime katılmadığınızı belirtiyorsunuz ; lütfen neden katılmadığınızı teknik bilgilerle açıklar mısınız? Ya da tezi getirin bu bilgilerin aksini iddia ediyorsa onları da çürütelim .Sonuçta TEZ bir iddiadır ,fikirdir , benim yazdıklarım ise lpg yasalarıdır ;) Selamlar...

4))Evet 5.000 RPM den sonra benzine geçen sistemler Kalitesi düşük sistemlerdir(dandik) ; çünkü lpg enjektörleri bu devirin üstünde doğru dozajlamayı yapamaz yada regulatör basıncı yeterli gazı gönderemez.Bu nedenlerden dolayı sistem benzine geçiyorsa bu sistemin kalitesinin düşük olmasıyla alakalıdır ve fakat yazılımsal olarak subab sorunu olan araçlarda bu devirlerde belli oranda benzin verilmesi yanma odasının ısısını düşüreceği için faydalıdır fakat altını çiziyorum tamamen değil belirli oranda benzin ve subab sorunu olan araçlar!!! AKSİNİ İDDİA EDİYORSANIZ LÜTFEN AÇIKLAYINIZ

Pompadan  kastım regülatördü. İftar saati doğruu kelime  aklıma gelmemişti. teşekkür ederim hatırlattınız..Diğer dediklerinize katılmıyorum. Bilimsel bir tez o  çıkan sonuçlrdan bahsediyorum.kendi fikrim değildiler... o teze katılmıyorsanıız ona bişi diyemem. O tezde bi devirden sonra benzine geçmesi lazım gibi bi sonuç zaten yazmıyordu. Orda ki değerler sadece ölçüm yapılan motorda her bin devirdeki lpgtüketimi motor ısısı ve motorda oluşan gücle ilgili ölçümler ve bunların diyagramlara aktarılmasııdır.  Katılmıyrum derken Bağmsız bir bilimsel veriyi çürütecek yeni bilimsel değerler bulana kadar bunu doğru saymak zorundayız. Bende asıl lpgşirketlerinin ve kit üretci firmaların yada onların servislerinin yazdıklarını inandırıcı bulmuyorum. çünkü bağımsız ve tarafsız değiller.
Saygılarımla..

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #29 : Temmuz 28, 2012, 09:42:35 ÖÖ »
1- lpg için tork artışından bahsetmedim. aracın mevcut torkunun devir artışındaki dağılımından bahsediyorum. devir arttıkça harcanan lpg ve araçtaki tork yükselmesi. elbetteki 152 nm lik bi r arac lpg ile 200 nm torka ulaşmaz.
2- 5000 devirlerde lpg ile benzinin tüketimi konusunda miktar olarak eşit demedim. "ekonomik olarak eşit" dedim. bu ikisi farklı şeylerdir.
3- regülatörü büyültmek aracın performansını arttırır diye bir iddiada bulunmadım zaten. gereksiz yere üst devirlerde fazla lpg yakarsınız bu size birşey katmaz dedim zaten.
4- tez bir iddiadır derken tam anlayamadınız sanırım. üniversite tezi yapılan testlerden alınan verilere dayanır. regülatör ile enjektörler arasında konan ölçüm aletleri ile gram gram yada mililitre olarak yaktığınız lpg yi ölçebilirsiniz.bunun neresi iddia onu anlayamadım. asıl sizinkiler iddiadan öteye geçmiyor maalesef.. çünkü elinizde teknik veriler yok. büyük ihtimal brc firmasının size söylediği bilgiler bunlar.
aslında pekçok konuda aynı şeyleri söylüyoruz farkında olmadan. ama siz benim yazdıklarımı tam dikkatli okumadan cevap yazdınız sanırım.
saygılarımla.
not: bu konuda karşılıklı yazışmak istemiyorum. olay karşılıklı polemiğe gidiyor.
« Son Düzenleme: Temmuz 28, 2012, 09:42:57 ÖÖ Gönderen: teachers71 »

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG
« Yanıtla #30 : Temmuz 28, 2012, 11:10:40 ÖÖ »
Merhaba Teacher71 ;
Yukarda her şey yazıyor ; okuyan neyin ne olduğunu anlayabilir.Bilginin kaynağı ne olursa olsun paylaştıkça değer kazanır ama bilgi doğruysa .... ;) Selamlar

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: LPG
« Yanıtla #31 : Temmuz 28, 2012, 01:01:42 ÖS »
atikeri neyi varda burda konuşulmuyor yerli malı olduğundanmı emınımki atikerin ismi yabancı olsaydı burda konuşulup tartışılşırdı 

LPG Safefast Sıralı Otogaz Sistemleri - SAFEFAST 4 SİLİNDİR SÜPER OBDII  kiti konuşalım biraz varmı taktıran kullanan

2 senedir safefast kullanıyorum, aşağı yukarı 15 bin km yaptım çok şükür 0 sorun. Aynı şekilde kayınbiraderimde de honda civic var, o da atiker safefast taktırmıştı o da yaklaşık 35 bin km yaptı maşallah hiç sorun yok. klasik olacak ama,önemli olan işçilik bence

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #32 : Temmuz 28, 2012, 05:43:15 ÖS »
O yerli malı.kaka.. ötekiler yabancı. uzay teknolojini kullanıyorlar. Ah evropa ne varsa sende var.....  :)

atikeri neyi varda burda konuşulmuyor yerli malı olduğundanmı emınımki atikerin ismi yabancı olsaydı burda konuşulup tartışılşırdı 

LPG Safefast Sıralı Otogaz Sistemleri - SAFEFAST 4 SİLİNDİR SÜPER OBDII  kiti konuşalım biraz varmı taktıran kullanan

2 senedir safefast kullanıyorum, aşağı yukarı 15 bin km yaptım çok şükür 0 sorun. Aynı şekilde kayınbiraderimde de honda civic var, o da atiker safefast taktırmıştı o da yaklaşık 35 bin km yaptı maşallah hiç sorun yok. klasik olacak ama,önemli olan işçilik bence


ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG
« Yanıtla #33 : Temmuz 28, 2012, 06:42:42 ÖS »
:)