MERHABA ARKADAŞLAR. ARACIM 2007 CİVİC OT. YAKLAŞIK 3 AY ÖNCE ZAVOLİ TAKTIRDIM. AMA SON BİR KAÇ GÜNDÜR SABAHLARI GAZA GEÇİŞLERDE STOP EDECEKMİŞ GİBİ TİDREME OLUYOR. HATTA BİRKERESİNDE MOTOR IŞIĞI YANIP SÖNMEYE BAŞLADI VE GAZ YEMEDİ. ARACI KAPATI YENİDEN ÇALIŞTIRIP BENZİNLE GİTTİM. YOLDA GAZA ALDIĞIMDA AYNI PROBLEM OLMADI. SERVİS SOĞUKLARDAN OLABİLİR DEYİP GAZA GEÇME ISISINI 5 DERECE YÜKSELTTİ. DÜN BUGÜN AYNI PROBLEM YİNE OLDU. SERVİSE GİTMEDEN ÖNCE BİRDE SİZLERİN FİKRİNİ ALMAK İSTEDİM...
merhabalar... konuyu çeşitli arıza ihtimalleri üzerinde değerlendirmiş arkadaşlar... hepsi de olabilir... ancak en son da değinilen bir konu var o da sıcaklık meselesi... zaten servis de bunu size söylemiş...
Yani LPG bildiğimiz üzere gaz halde bulunan bir yakıt ve enjektöre ulaşmadan önce regülatöre girer ve burada motor suyu sıcaklığının etkisiyle sıvılaşır ve sıvı halde enjetöre dolayısı ile yanma odasına gider... Sabah ilk çalıştırmalarda ortam ısısı -5 derece ise örneğin motor suyu ısısı da yaklaşık olarak o değerde oalcaktır... LPG ayarı yapılırken hani ( bilenler bilir VE , VEYA kavramları vardır... ) 35 C de ve 30 saniye de şeklinde ayar yapıldı ise araç, 35 C ve 30 saniye şartından her ikisinide sağlamadan LPG ye geçmez... yani 35 C ye gelinceye kadar belki 2 dakika geçer... Amma 35 C veya 30 saniye şeklinde ayar yapıldı ise araç 35 C ısınmayı beklemeden 30 saniyeik sürenin bitimini takiben direkt LPG ye geçer... EEE başta ne dedik, LPG motor suyu sıcaklığı ile regülatörde sıvı hale geçer . . . motor suyu sıcaklığı LPG yi sıvılaştıracak kadar ısınmadı ise LPG yanma odasına yarı yarıya gaz halde geçecektir ve dolayısı ile istenen yanma gerçekleşmeyecek ve motor tekleyecektir...
Benim bu anlattıklarım arkadaşımızn aracının sadece sabahlları ilk çalıştırmada teklediği varsayımından yola çıkılarak yapılmış yorumdur... eksiği çoktur, uzman değilim ama LPG sistemlerinde regülatörün görevi konusuna bakılırsa anlatıklarımın manasını daha iyi değerlendirebilirsiniz...