Gönderen Konu: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması  (Okunma sayısı 6301 defa)

Glthns

  • İleti: 177
FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« : Mart 23, 2013, 05:35:17 ÖS »
Merhaba öncelikle kafamda sürekli soru işareti oluşturan ve kimilerinin 3.9 4 litre kimilerinin ise 5 6 litre altına inmemesinin sebeplerini deneme yanılma yöntemiyle çözmeye çalıştım. Oksijen sensörümde bir arıza var iken yakıt verim Denizli-Konya arası 6 litre civarıydı 20 derecelik 1.5 km yokuş ve yine 20 dereceye yakın 3 km bir yol kat ediyorum 381 km yol içerisinde ayarları yaptırdıktan sonra Konya-Ankara yoluna düştüm. LPG istasyonundan litre fiyatı 2.66 dan 38.86 liraya fullendi 14.6 litre gibi bir değere tekabul ediyor.
 LPG kiti ve bagajdaki numunelerim ile aracımın boş ağırlığı 1361 kg kendim 95 kız arkadaşımında 60 kg olarak eklediğimde 1516 kg bir ağırlığa denk geliyoruz.


Şekil 1.

Şekil 1. görüldüğü gibi araç kısa mesafelerde ve hareket halindeyken yol bilgisayarı sıfırlandığında 3,xx değerleri görülebiliyor aracım hızı 14 iken kmyi sıfırlayıp yola devam edince böyle bir durum söz konusu oluyor. Yani 3,xx değerleri yakalamak anca böyle mümkün.


Şekil 2. ilk kırmızı ışığa denk geldiğim nokta bu zamana kadarda ara hızlanmalarımı ani yapmayıp örneğin 30'a kadar düştüğüm yerlerden tekrar 88 e çıkmam 10 sn değilde 24 25 sn içerisinde olmuştur. İlk 100 km yolda yol bilgisayarının işlevsel olarak nasıl çalıştığı konusunda deneme yaptığım için 90 km üstüne hiç çıkmadım. (Motor arıza ışığınıda söndürtemedim servisde ne hikmetse. ) kırmızıdan sonra kalkışta yol bilgisayarım 4 lt olarak göründü


Şekil 3. hafif eğim tırmanıyorum ve 2. kırmızı ışığı geride bıraktım bu kırmızıdan sonra yakıt verim 4.1 e yükseldi aracı boşa alarak eğimde rahatlatınca bilgisayar verim 4.0

İlk 100 km ortalama 90 km hızla geldim bu noktada yolbilgisayarının okuduğu rakamların ölçümü yapmak istedim fakat kafama yatan bir petrol istasyonu bulamadım yakıt alamadığım için yoluma devam etmeye karar verdim.

Bu noktadan sonra bir kere 190'a kadar yürüyerek diğer zamanlarda ortalama 130 125 arası yoluma devam ettim . Yeryer rüzgarın arttığı yerlerde bile hızımı 100'den aşağı indirmeyerek 217. km de bu resmi çektim.




ve Ankara Gölbaşı'nı geçtikten sonra sağ tarafta yer alan bir petrol istansyonundan 44.50 liraya 2.45 liradan depomu fullettim.  Bu noktada yol bilgisayarımın gösterdiği veri çok önemli geldi bana. Benzin hiç kullanmadım demeliyim çünkü LPG ışığım yanıp sönmeden tekrar yakıtımı almıştım.


LPG 100 km benzinden 2 litre fazla yaktığı genel bir kanı bunu oranlar ve LPG enjektörümdeki sorunu göze alırsak aracımın yol bilgisayarına gre 17.2 lt civarları yakması gerekiyordu ( şunu belirtiyim aldığım istasyonda 17.80 litre almış görünüyordu bölme yaptığımda ise 18.16 litre olarak çıkıyor bunuda biri açıklarsa çok sevinirim.) Uzun yolda yol bilgisayarının şaşmadığını böyle tespit etmeye çalıştım. Tabi şehir içinde ilk çalışma ve gittiğiniz mesafe faktörü ortaya çıkıyor.  Konya'da okuyorum ve burda yol bilgisayarımın hiç bir zaman 6.5 litrenin üstüne çıktığını görmedim.  40 lira 2.66 dan aldığım benzinle yaklaşık 200 km yapıyorum. Bunun 25 km benzinle gidiyorum.  Artık yok yol bilgisayarı 4 göstermez 3 göstermez konuları kapansın istiyorum. Evet arabamızı sıfırdan kaldırdığımızda hayatta 4.5 altına indiğini bende görmedim. Bu kadar ağırlıkla yakıtımızın yinede iyi olduğunu düşünüyorum. Allah İstanbul Ankara'da yaşayanlara sabır versin. Umarım bu ufak araştırmamı beğenir yorumu eksik etmezsiniz. :)



kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #1 : Mart 23, 2013, 05:49:46 ÖS »
emeğine sağlık, şu anda işyerindeyim, en kısa sürede değerlerini inceleyip bilgi aktaracağım.

just4scream

  • İleti: 185
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #2 : Mart 23, 2013, 06:06:12 ÖS »
Anladığıma göre 240 km de iken 44.5 liraya fullemişsin deponu litresi 2.45 ten.18.16 litre lpg almışsın benim yaptığım hesaba göre 100 km de 7.56 litre lpg yakmışsın.yol bilgisayarı 5.1 göstermiş.Yani lpg de iken yol bilgisayarındaki tüketimi 1.25 ile çarparsak gerçek lpg tüketim değerini ulaşmış oluyoruz . Kendi aracımda da bu şekilde 1.25 ile çarptığımda tüketilen lpg değeriyle uyuşuyor her zaman.Bu arada yakıt tüketimin gayet iyi 18.5 kuruş

Glthns

  • İleti: 177
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #3 : Mart 23, 2013, 06:29:07 ÖS »
kacaman ve just4scream yorumunuz için teşekkür ederim. Parantez içinde belirttiğim bir husus var onuda açıklayan birisi olursa inanılmaz mutlu olucam pompada 17.80 görünürken matematik olarak hesaplayınca 18.16 yapıyor bunun nedeni nedir çok merak ediyorum.
« Son Düzenleme: Mart 23, 2013, 06:30:52 ÖS Gönderen: Glthns »

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #4 : Mart 23, 2013, 08:10:35 ÖS »
healal olsun ölçüm böle yapılır ayrıca yakıt değerlerin cok güzel zaten fd6 uzun yolda az yakıo çok dur kalkta daha fazla yakıo

just4scream

  • İleti: 185
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #5 : Mart 23, 2013, 08:37:13 ÖS »
Dur kalkta içiyo resmen direk 9 litrelere fırlıyor

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #6 : Mart 23, 2013, 09:14:51 ÖS »
hocam bu arada motor ışığının yandığını gördük..:)

Glthns

  • İleti: 177
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #7 : Mart 23, 2013, 09:23:03 ÖS »
Evet dur kalkt çok olunca üzebiliyor. Benim yaşadığım şehirlerde böyle bir sorunum yok. :)
Motor arıza ışığı yüzünden neler çekmedim ki 2. oksijen sensörü iet (tam hatırlayamadım) sensörü hataları verdi akü bitmiş dendi. Bana bitmemiş aküyü değiştirttiler meğersem marşda sorun varmış. Denizli'de ki Honda servisine güvenim kalmadı o yüzden hatta üstüne üstlük motor arıza ışığını söndüremeyiz bile dediler. Konya'da bütün sorunları hallettirdim bir tek ışığı söndürmek kaldı enjektörleride değiştiricem onu bekliyorum bu ara maddi durumum pek uygun değil malesef ki.

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #8 : Mart 24, 2013, 06:59:39 ÖS »
benim uzun yol yüklü ve yüksüz klimalı klimasız, gece gündüz sıcak soğuk hava ne bileyim açık filtreli yada orjinal filtresi ile yaptığım testlerimin sonuçları şöyle;
şehir içi klima kapalı araç yüksüz hava sıcak: ortalama tüketim 1.4lt yanılıyor 100km de
şehir içi klima açık araç yüksüz hava sıcak : ortalama tüketim 2.3 yanılıyor
ş. arası klima kapalı hava sıcak araç yüksüz: ortalama tüketim 0.9 yanılıyor
ş. arası klima açık hava sıcak araç yüksüz : ortala tüketim 1.4 yanılıyor.

bu arada benzinle de ölçtüm yüklü klima kapalı ş arası 0.5lt yanılıyor
yüksüz 0.3 yanılıyor. yani benzinle bile birebir tutturamıyorsunuz.

Glthns

  • İleti: 177
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #9 : Mart 24, 2013, 08:20:17 ÖS »
Bu arada klimayı bende yer yer kullandım benzinle tam bir ölçüm yapamadım aslında, yüksüzken klima açık 1 lt civarında benzinde bir sapma oluyor gibi benimde. Ama dediğim gibi tam bir ölçüm yapamadım. Yarın Denizli yoluna düşücem pek arabayla gitme fikrim yok tek başıma canım sıkılıyor çünkü. Eğer arabayla gidersem benzin verisi testi yapıyım o zaman.

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #10 : Mart 24, 2013, 08:46:12 ÖS »
Bu arada klimayı bende yer yer kullandım benzinle tam bir ölçüm yapamadım aslında, yüksüzken klima açık 1 lt civarında benzinde bir sapma oluyor gibi benimde. Ama dediğim gibi tam bir ölçüm yapamadım. Yarın Denizli yoluna düşücem pek arabayla gitme fikrim yok tek başıma canım sıkılıyor çünkü. Eğer arabayla gidersem benzin verisi testi yapıyım o zaman.
yaklaşık 6 yıldır fd6 kullanıyorum makyajlı ve makyajsız kasaları, lpgli lpgsiz yüklü yüksüz klima açık kapalı, ne bileyim her yakıt aldığımda her koşulda ölçtüm, şu bir gerçek araçlarımız az yakıyor. 6 vites araçlar uzun yolda daha az yakabilir çok az farkla buna sözüm yok.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #11 : Mart 24, 2013, 08:57:22 ÖS »
Bu arada klimayı bende yer yer kullandım benzinle tam bir ölçüm yapamadım aslında, yüksüzken klima açık 1 lt civarında benzinde bir sapma oluyor gibi benimde. Ama dediğim gibi tam bir ölçüm yapamadım. Yarın Denizli yoluna düşücem pek arabayla gitme fikrim yok tek başıma canım sıkılıyor çünkü. Eğer arabayla gidersem benzin verisi testi yapıyım o zaman.
yaklaşık 6 yıldır fd6 kullanıyorum makyajlı ve makyajsız kasaları, lpgli lpgsiz yüklü yüksüz klima açık kapalı, ne bileyim her yakıt aldığımda her koşulda ölçtüm, şu bir gerçek araçlarımız az yakıyor. 6 vites araçlar uzun yolda daha az yakabilir çok az farkla buna sözüm yok.

konu biraz sapacak ama makyajsız kasalarla sürüş direksiyon problemi olarak veya fren iyileştirmesi olarak bir farkı varmı makyajlının ??

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #12 : Mart 24, 2013, 09:02:55 ÖS »
Bu arada klimayı bende yer yer kullandım benzinle tam bir ölçüm yapamadım aslında, yüksüzken klima açık 1 lt civarında benzinde bir sapma oluyor gibi benimde. Ama dediğim gibi tam bir ölçüm yapamadım. Yarın Denizli yoluna düşücem pek arabayla gitme fikrim yok tek başıma canım sıkılıyor çünkü. Eğer arabayla gidersem benzin verisi testi yapıyım o zaman.
yaklaşık 6 yıldır fd6 kullanıyorum makyajlı ve makyajsız kasaları, lpgli lpgsiz yüklü yüksüz klima açık kapalı, ne bileyim her yakıt aldığımda her koşulda ölçtüm, şu bir gerçek araçlarımız az yakıyor. 6 vites araçlar uzun yolda daha az yakabilir çok az farkla buna sözüm yok.

konu biraz sapacak ama makyajsız kasalarla sürüş direksiyon problemi olarak veya fren iyileştirmesi olarak bir farkı varmı makyajlının ??
evet ikisinin arasında süspansiyonda ve frenlerde fark var, ben bunu ilk yazdığımda psikolojik olduğunu yazmıştı üyelerimiz 2009 ağustos ayında, ön takımlardan gelen takır tukur seslerin daha az olduğunu hatta neredeyse olmadığını, arka süspansiyonlardaki tak tuk çukurlarda gelen seslerin her zaman gelmediğini, yolda uzun şerit kanallarında aracın sağa sola artık kaymadığını frenlerin daha kararlı olduğunu söylemiştim bana inanmamışlardı.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: FD6 yol bilgisayarı ile yakıt kıyaslaması
« Yanıtla #13 : Mart 24, 2013, 09:10:16 ÖS »
Bu arada klimayı bende yer yer kullandım benzinle tam bir ölçüm yapamadım aslında, yüksüzken klima açık 1 lt civarında benzinde bir sapma oluyor gibi benimde. Ama dediğim gibi tam bir ölçüm yapamadım. Yarın Denizli yoluna düşücem pek arabayla gitme fikrim yok tek başıma canım sıkılıyor çünkü. Eğer arabayla gidersem benzin verisi testi yapıyım o zaman.
yaklaşık 6 yıldır fd6 kullanıyorum makyajlı ve makyajsız kasaları, lpgli lpgsiz yüklü yüksüz klima açık kapalı, ne bileyim her yakıt aldığımda her koşulda ölçtüm, şu bir gerçek araçlarımız az yakıyor. 6 vites araçlar uzun yolda daha az yakabilir çok az farkla buna sözüm yok.

konu biraz sapacak ama makyajsız kasalarla sürüş direksiyon problemi olarak veya fren iyileştirmesi olarak bir farkı varmı makyajlının ??
evet ikisinin arasında süspansiyonda ve frenlerde fark var, ben bunu ilk yazdığımda psikolojik olduğunu yazmıştı üyelerimiz 2009 ağustos ayında, ön takımlardan gelen takır tukur seslerin daha az olduğunu hatta neredeyse olmadığını, arka süspansiyonlardaki tak tuk çukurlarda gelen seslerin her zaman gelmediğini, yolda uzun şerit kanallarında aracın sağa sola artık kaymadığını frenlerin daha kararlı olduğunu söylemiştim bana inanmamışlardı.

evet bende bakıorum da sanki birazcık daha bi ileri götürmüşler gibi duruyor makyajsızına binmiştim 2.el galerisinde hor kullanmaya bağlıdır büyük ihtimal içi baya yıpranmıştı.