Gönderen Konu: düz sistem lpg  (Okunma sayısı 3465 defa)

ugur_sbt

  • İleti: 64
düz sistem lpg
« : Ağustos 13, 2010, 04:47:28 ÖÖ »
arkdşlar 98 1.6 ies aracımda düz sistem lpg var ve ilk marşta gazda çalışıyor yani önce benzinde çalışıp sonra otomatik gaza geçmiyor.bunun aslında zararlı olduğunu duydum ama ne gibi sonuçla doğurur açıkçası bilmiyorum .bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.

(ha bu arada motoru kucağa alırsın vb . ecikten cücükten cevap yazacak arkadaşlar ,kulaktan dolma bilgilerle hiç yazmasın)
ciddi cevaplar lütfen



wordsman

  • İleti: 820
Ynt: düz sistem lpg
« Yanıtla #1 : Ağustos 13, 2010, 09:14:42 ÖÖ »
bu araçlara bildiğim kadarıyla sıralı sistem takılması gerekiyor, bahsettin klasik sistemde reno 9 kullandım 8 sene sadece kışın zor çalışmasının dışında bir problemim olmamıştı, ama hondalarda nasıl olur bilmiyorum.

omer

  • İleti: 73
Ynt: düz sistem lpg
« Yanıtla #2 : Ağustos 13, 2010, 10:46:25 ÖÖ »
Araç direkt gazda çalıştığı için benzin enjektörleri uzun süre çalışmamaktan zarar görebilir. Emulatör benzin pompasını kesiyorsa pompa ve tüm benzin gidiş-dönüş sistemleri içinde sorun olabilir. Benzinin sübapları soğutma etkisinin ilk çalışma (motor ısınana kadar çalışma) durumu için kayda değer bir farkı olmayacağını düşünmekle birlikte, motor lpg ile gaz fazında beslendiği için ara sıra benzinle çalışmayan araçta benzinin yıkama etkisi olmayacağından bir birikim meydana gelebilir. (Her ne kadar LPG benzin gibi karbon kirliliği yaratmıyor olsada) Ayrıca yazın etkisi olmasa bile kışın düşük ortam sıcaklığında düşük gaz yoğunluğu ile aşırı fakir ilk çalıştırmanında yıpratıcı etkisi olabilir. Mikserden kaynaklanan güç ve verim kaybınıda hesaba katmak gerekir. Düz sistemler ihtiyaç duyulan miktara göre gaz göndermediği, cut-off durumunu değerlendirmediği v.b nedenlerden daha verimsizdir. Sıralı sistemler kadar yakıt tasarrufu sunmazlar. Aracı ara sıra manuel olarak benzinle çalıştırmak yıpranma / çalışmama kaynaklı problemleri bertaraf etse bile hava filtresi kutusu ve manifoltta biriken gazın back-fire nedeni ile patlama ihtimalinden dolayı fiziksel zarar oluşma ithimalini ve uzun vadeli kullanacaksanız getirdiği yakıt tasarrufunuda göz önünde bulundurup sıralı sisteme geçmekte fayda olduğunu düşünüyorum.

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: düz sistem lpg
« Yanıtla #3 : Ağustos 13, 2010, 11:51:35 ÖÖ »
Kıskandım doğrusu. Benim karbüratörlü arabada düz sistem var, gazda tek marşta almıyor. Şu sıcak yaz günlerinde sıralı gibi benzinde çalıştırıyorum.

ugur_sbt

  • İleti: 64
Ynt: düz sistem lpg
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2010, 03:45:33 ÖS »
yorumlar için tşkkrler

61_TR

  • İleti: 11
Ynt: düz sistem lpg
« Yanıtla #5 : Kasım 23, 2012, 01:03:42 ÖS »
Lpg Kullanımında verim sağladığını test ettiğim bir ürün var tavsiye ederim.
PropanTurk Pro-Kar Lpg Blos Mikser montajlattım yakıtımda ve performansımda ciddi değişim olduğunu söyleyebilirim.
Soğuk çalıştırmada da faydaları var ancak montaj ve ayarı bi hayli uğraştırıcı.
Açık hava filtresi ile de kullanılması ayrı bir avantaj.Filtre maliyeti sistemin masrafını karşılıyor zaten.
15-20 liradan aşağıya almadığım filtreyi artık yıkayarak sorunsuz değiştirmeden kullanıyorum.
Temizliğinde de klima temizleme sıvısı döküp bekledikten sonra su ile yıkıyorum.
Ben ürünü http://www.lpggazayarcihazi.com/blos-propane-mixer-lpg-carbureteur-karburetor/ buradan temin ettim.
Farklı araçlarda deneyen arkadaşlarında fikirlerini yazmasını bekliyorum
Saygılar