Gönderen Konu: D modundamı Daha az Lpg tüketimi olur yada S modundamı yardımlarınızı beklıyorum  (Okunma sayısı 14439 defa)

sonerekinci

  • İleti: 24
Konu baslgında goruldugu uzre D modundamı yoksa S modundamı lpg sarfiyatı daha düşük olur aracım 2008 otomatik vites elegance daha aracı alalı 3 gün oldu pek alskında deglım ozekllıklerıne tamam D modunu anldım otomatık gıdıyor ama S nedır bazıları yakıt tasarrufu ıcın en ıdealı demıs vs lutfen bana bıraz yardımcı olun kafam cok karısık S modundayken Lpg yakıt olarak kullanılırmı lutfen yardım beklıyorum burdakı tecrubelı abılerımden <783^2



oguzhanbekar

  • Ziyaretçi
Soner bey öncelikle hoş geldiniz ve forum kurallarımız gereği kendinizi tanıtmanız gerekiyor..

http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim/yeni_uyelerin_dikkatine-t3183.0.html

Konunuza dönecek olursakta, S modu Spor mod olduğu için yakıt sarfiyatınız artacaktır..
Söyle deneyebilirsiniz D modunda iken aracınızın her vites attığındaki devir aralığına bakın, birde S modda iken bakın, Spor modda iken daha yüksek devirlerde vites attığını göreceksiniz buda size LPG de olsun Benzinde olsun farketmez daha fazla yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.

Keyifli forumlar dilerim.

sonerekinci

  • İleti: 24
Soner bey öncelikle hoş geldiniz ve forum kurallarımız gereği kendinizi tanıtmanız gerekiyor..

http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim/yeni_uyelerin_dikkatine-t3183.0.html

Konunuza dönecek olursakta, S modu Spor mod olduğu için yakıt sarfiyatınız artacaktır..
Söyle deneyebilirsiniz D modunda iken aracınızın her vites attığındaki devir aralığına bakın, birde S modda iken bakın, Spor modda iken daha yüksek devirlerde vites attığını göreceksiniz buda size LPG de olsun Benzinde olsun farketmez daha fazla yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.

Keyifli forumlar dilerim.

Yalnız benım bılıdıgım o s spor modu degl short yanı kısa mod vıtes gecıslerı daha kısa vs dye bılıyorum

deniz

  • Co-Admin
  • İleti: 4891
Abilerim demişsin ama Ablan olarak ben cvp veriyim
P- Park
R- geri vites
N- Boş
D- sürüş modu
S- Short (vites aralıkları küçüktür sıkışık trafikte tavsiye edilir.)

Soruna gelince S in vites aralıkları D ye daha kısa.S te mümkün olduğunca short oranlarla vites büyülttüğün için devrin D ye göre daha düşük kalıyor, yakıt tüketimin düşüyor tabi bu sıkışık trafik için...

sonerekinci

  • İleti: 24
bakmayın sız benım kusuruma (=
 benımde  bıldıgım kadarıyla S modu short sport degl ama S modu hem otomatik hmde F1 modu olarakmı kullanılıyo yada D modudamı F1 olrak kullanılıyo kafam baya karstı :S


sonerekinci

  • İleti: 24
teskkuler Denız hanım bu paylasımlarınız cok yardımcı olucak gıbı (=

deniz

  • Co-Admin
  • İleti: 4891

baron12

  • İleti: 920
f1 aktif olarak s modunda kullanabilrsn harici olarak vites kuçultme motor kmpresör fren gibi durumlarda işe çok iyi yarar tasaruuf lu sürüş için d modu kullanmanda fayda varar

erhan8395

  • İleti: 52
Bendede 2008 otomatik elegance var.Brc taktıralı 1 yıl oldu.d normal sürüş modudur.d modunda araba 5 vitestir.s modu spor moddur.s de araba 4 vitese düşer yüksek devirlerde vites atacağı için yakıt sarfiyatı artar diye düşünüyorum.s modunda 5.vites yoktur.

sonerekinci

  • İleti: 24
Bendede 2008 otomatik elegance var.Brc taktıralı 1 yıl oldu.d normal sürüş modudur.d modunda araba 5 vitestir.s modu spor moddur.s de araba 4 vitese düşer yüksek devirlerde vites atacağı için yakıt sarfiyatı artar diye düşünüyorum.s modunda 5.vites yoktur.
yanlısnız var ıste s modu spor degl short yanı kısa mod 4 vitese kadarms bende onu ogrendım bgun trafkte uygun olanda s de surmekmıs ve s modundan F1 geceblıyosnzz . bu arada aracınz km de ortalama ne kadar yakıyo ?

Mehmetttt

  • İleti: 596
S (S konumu) — Vitesi S konumuna getirmek için vites kolunun ön tarafındaki ayırma düğmesine basınız ve kolu S konumuna getiriniz. Bu konum D konumuna benzer ancak sadece birinci ve dördüncü vitesler arasında geçiş yapılır. S konumu şanzımanın dur-kalk trafiğinde dördüncü ve beşinci vitesleri arasında geçiş yapmasına izin vermez. Vites kolu S veya D konumundayken şanzımanda direksiyondan vites değiştirme kolları ile de vites değişimi yapılabilir. S konumundayken bu kolları kullanmaya başladığınızda şanzıman artık otomatik olarak vites değiştirmez.
Kullanım Kılavuzu Alıntıdır.
S modu sıkışık trafikte kullanılması tavsiye edilen moddur.

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Tam tersi s modu uzun yolda kullanılması gerektiğini düşünüyorum.Uzun yolda ancak inişli çıkışlı rampalı yollarda aracın devrini alması ve motor freni kullanarak balataların ömrünün uzaması için olduğunu biliyorum.

sonerekinci

  • İleti: 24
Anlasılan hondası olan herkez tam anlamyla arabsnn hakkını veremıyo s modunun ne oldugunu gercekten acıklayablcek bırı varmı ne ıcın ne zaman kullanılır ?

Mehmetttt

  • İleti: 596
Tam tersi s modu uzun yolda kullanılması gerektiğini düşünüyorum.Uzun yolda ancak inişli çıkışlı rampalı yollarda aracın devrini alması ve motor freni kullanarak balataların ömrünün uzaması için olduğunu biliyorum.

Anlasılan hondası olan herkez tam anlamyla arabsnn hakkını veremıyo s modunun ne oldugunu gercekten acıklayablcek bırı varmı ne ıcın ne zaman kullanılır ?

Arkadaşlar Honda'nın hakkını vermek için aracı aldığınızda yanında süs diye verilmeyen kullanım kılavuzunu okumak gerekir. Yukarıda alıntıladığım bölüm kılavuzdandır. GERÇEKTEN,SAHİDEN açıklamış, yukarıdaki gibidir. Önce kılavuza bakmayı deneseniz HONDA'nızın HAKKINI verirsiniz.
Sayın sercanım'ın dediği S modunda kulakçıkları kullanarak manuel olarak müdahale edip istediğiniz gibi yönlendirebilir, devrini siz ayarlayabilirsiniz...
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2012, 04:03:38 ÖS Gönderen: Mehmetttt »

sonerekinci

  • İleti: 24
zaten o kullanım kıtapcıgı olsaydı bu soruları sıze sormuyo olurdum aracın ıkncı sahbııyım ve ılk sahıbı satarken bulamadıgnı soylemıstı yınede yardımlarnız ıcın tesekkuler

Mehmetttt

  • İleti: 596
elektronik posta verin pdf olarak atayım.
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2012, 08:43:40 ÖS Gönderen: Mehmetttt »


propofol07

  • İleti: 117
arkadaş s modunda vites 3500-4000 devirde bir üst vitese geçer bu da aracın yüksek devirde (düşük viteste) gitmesini sağlar. bu da aracın yakıt sarfiyatını azltmaz tam tersine arttırır. nasıl s modu sarfiyatı azaltır diyorlar anlamıyorum. bu dediğimi hondanın yetkili servis ustası söylemiştir. yüksek devirde aracı kullanmak hiçbir zaman sarfiyatı azaltmaz. peki neden s ve d modu var, şunun için özellikle rampa çıkışlarında aracın düşük devirden dolayı aracın bayılmaması için s den d ye geçilir, daha da yetersiz olursa kulakçıklar ile vites düşürülür...


Mehmetttt

  • İleti: 596

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
S ekonomi değil, performans seçimidir yahu!

S viteste arabanın soğutması da, fanları da, motoru da farklı çalışır. Zaten, mantıken bir araba gaza çok basınca çok yaktığı için, üst devirlerde vites büyüten viteste ekonomik kullanım beklemek doğru olmaz.

Hız sabitleyici ile giderken, D Econ ile yokuşta 5-10 hız düşümü ve ardından iki vites düşürme yaşanır.
Econ kapatılınca bunun katılımı kadar hız düşer ama bir vites düşürerek araç toplanır.
S viteste ise araç zaten düşük vites/yüksek devir ile gittiğinden hız kaybı sadece 1-2 km/sa civarıdır.
S Econ sürüşte değişme olmaz, sadece motor dışı yan sarfiyatlar belki engelleniyor olabilir, net bilmiyorum.

Kullanılan yakıt ne olursa olsun.

cem_kilinc

  • İleti: 163
s modunda 100 km sabit hızla 6.5 yakıt tüketimi d modunda aynı hızlarda ortalama 6.0 lt ykıt tüketimi gördüm zaten s modunda 2500 devirde giderken d modunda 2000 devire düştüm(aynı hızda) yani d modu daha ekonomik.

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Bir de bu hız ölçümlerini GPS ile düz yolda yapmalı. Malum, aracın beyni hesabı ve ölçümü doğru yapsa da trafik cezası veya bilemediğim bir başka sebepten fazla gösteriyor. GPS hızına göre yapılan ölçümlerde devir hızı ile araba hızı arasındaki lişkiyi bulmak daha kolay ve tutarlı

cem_kilinc

  • İleti: 163
doğrudur fakat d ve s modunu aynı şartlarda denediğimden d modunun daha ekonomik olduğunu söyleyebiliriz.