Gönderen Konu: tartarini yaz arızası!!  (Okunma sayısı 18141 defa)

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #25 : Eylül 01, 2010, 12:15:58 ÖS »
sayın asvtec konu dışında olacak belki ama bosch double platinli lpg bujileri var öneririmisiniz? gap aralığı 0.7 mm bizim araclara uygun olanının... ngk lpg bujileri çok pahalı o nedenle bosch bakıyorum



asvtec

  • İleti: 578
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #26 : Eylül 01, 2010, 12:41:37 ÖS »
NGK tavsıye ederım.2 hondamda da NGK kullanıyorum


23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #27 : Eylül 01, 2010, 05:54:46 ÖS »
ngk nın hangi modelini kullanıyosunuz? yeni çıkan lpg bujisinden mi? ngk lpg bujiler 35 lira civarı teki.. ama bosch 12 lira

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #28 : Eylül 03, 2010, 02:17:18 ÖS »
asvtec hocam. benim sorunu nette arastırıken benzer bi sorun buldum sanırım astra aracta oluşmuş ve distrbütörün altında soğutucu mu ne varmış onu deiğişince düzelmiş ama onda elektrik kesintis değil gaz kesintisi oluyomuş.. benim araca da bakan bir usta elektriğin yanlış yerden alındığını söyledi (bobin vs bişeyler dedi) ben dikkat ettim dstribütöre giren soketin oradan bi ek almışlar lpg ciler bu bağlantı normalmidir o kablo baska yerden alınabilir mi?

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #29 : Eylül 03, 2010, 09:57:56 ÖS »
Bahsettıgınız arıza motor ısı sensorunun sıcaklıgı yanlıs okuyup ecunun araca gıden yakıtı fazla ya da eksık gondermesı ıle alakalı.Ornegın motor ısı sensoru sıcaklıgı -35 okursa araca geregınden fazla bır yakıt gıder bu da aracın bogulmasına sebebıyet verır,ozetle sızın problemınızla apayrı konular.
Dıger konu;bahsettıgınız kablo kontak ceyranı kablosu ıse ;bu baglantının bobınden yapılması hatalı dogru olan arac ıcerısındekı yuksek amperlı(20-25-30 amp)sıgortalara baglanmalıdır.Fakat sızın sıkıntınız sıcak havalarda oldugu ıcın bununla da alakalı oldugunu dusunmuyorum.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #30 : Eylül 04, 2010, 02:45:13 ÖÖ »
kontak ceyranı kablosu derken neyi kastedittiğinizi anlamadım tabi sanıyorum rpm sensörü için distribitörün oradan alınmış.. daha önce enjektörlere aracın içinden kontağa bağlı uçtan elektrik çektiler çünki enjektörlere giden elektrik kontaktan alınmayınca arac stop ettiğinde torpidonun oradan tık tık tık diye ses geliyodu..
peki bahsettiğiniz kablo yanlış ise bobinin sıcakta daha fazla ısınması ve bi temassızlık yapması söz konusu olamaz mı?

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #31 : Eylül 04, 2010, 01:27:41 ÖS »
Olmayacak bır ıhtımal

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #32 : Eylül 05, 2010, 02:11:39 ÖÖ »
başka bir yere daha gitmeyi düşünüyorum sonucu size bildircem merak ettiğinizi söylemiştiniz ya.. ben acıkcası lpg sisteminin kablolarından şüpheleniyorum..

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #33 : Ekim 06, 2010, 04:23:10 ÖS »
asvtec.. bugün gittim map sensörünü değiştirdiler!! map sensörünün komple elektriği kesme gibi bir yeteneği var mı dedim yok dedi usta o zaman neden değiştiriyorsunuz dedim daha önce bi başka araçta map sensörü yüzünden aynı arızanın geldiğini söyledi çok ta ikna olmadım ama deneyelim artık.. ayrıca regülatör membranını küçük ve büyük filtreyi ve de enjektörleri değiştirdim (yerli enjektör taktılar sorun olur mu bilmiyorum fakat biraz sesli çalışıyor) tüm bunların arıza ile ilgisi yok tabi arıza ile ilgili olarak map sensörünü değiştirmeleri çözüm olabilecek mi?
ayrıca enjektör milisaniyelerinin eşitlenmesini istediğimde usata bana benzin enjektörü ile lpg enjektörünün milisaniyelerinin eşit olmayacağını zira lpg nin litre bazında benzinden fazla yakıldığını söyledi ve rolanti de benzin enjektör milisaniyesi 3.00 civarında iken lpg enjektörü 3.6 civarındaydı sanıyorum nasıl eşitleneceğini de bilmiyor du yada ban öyle geldi bu milisaniye eşitleme işini biraz anlatırmısınız?

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #34 : Ekim 07, 2010, 08:42:57 ÖÖ »
başlıkla ilgisi yok ama, lpg de iken aracın kendi map sensörünün ve  oksijen sensörünün bir işlevi var mı? varsa nasıl bir işlev görüyo aracın ecusu devre dışı kaldığına göre (yakıt gönderme anlamında) oksijen sensörü ve map sensörü (aracın kendi map sensörü lpgninki değil) ne işlem yapıyo... aracın o2 sensörünü lpg de iken röle ile devre dışı bırakıp düşük yakıt sağlayanlar varmış mümkünmü?

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #35 : Ekim 07, 2010, 09:54:55 ÖÖ »
lpg sıralı gaz sıstemleri benzin işletim sisteminden bağımsız çalışamaz.Aracınızdaki lpg sisteminin doğru çalışabilmesi için öncelikle aracınız benzinde doğru çalışmalıdır.Oksijen sensörü , map sensörü arızalı bir araç benzinde doğru çalışmayacaktır ,benzinde doğru çalışmayan aracı lpg de doğru çalıştıramazsınız ,ayar dahi yapamazsınız.oksijen sensörünü role ile devre dışı bırakmak ,kaşınızdaki insanı susturmak için ağzını bantlamaya benziyor : ) Selamlar...

başlıkla ilgisi yok ama, lpg de iken aracın kendi map sensörünün ve  oksijen sensörünün bir işlevi var mı? varsa nasıl bir işlev görüyo aracın ecusu devre dışı kaldığına göre (yakıt gönderme anlamında) oksijen sensörü ve map sensörü (aracın kendi map sensörü lpgninki değil) ne işlem yapıyo... aracın o2 sensörünü lpg de iken röle ile devre dışı bırakıp düşük yakıt sağlayanlar varmış mümkünmü?

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #36 : Ekim 07, 2010, 11:52:53 ÖÖ »
asvtec.. bugün gittim map sensörünü değiştirdiler!! map sensörünün komple elektriği kesme gibi bir yeteneği var mı dedim yok dedi usta o zaman neden değiştiriyorsunuz dedim daha önce bi başka araçta map sensörü yüzünden aynı arızanın geldiğini söyledi çok ta ikna olmadım ama deneyelim artık.. ayrıca regülatör membranını küçük ve büyük filtreyi ve de enjektörleri değiştirdim (yerli enjektör taktılar sorun olur mu bilmiyorum fakat biraz sesli çalışıyor) tüm bunların arıza ile ilgisi yok tabi arıza ile ilgili olarak map sensörünü değiştirmeleri çözüm olabilecek mi?
ayrıca enjektör milisaniyelerinin eşitlenmesini istediğimde usata bana benzin enjektörü ile lpg enjektörünün milisaniyelerinin eşit olmayacağını zira lpg nin litre bazında benzinden fazla yakıldığını söyledi ve rolanti de benzin enjektör milisaniyesi 3.00 civarında iken lpg enjektörü 3.6 civarındaydı sanıyorum nasıl eşitleneceğini de bilmiyor du yada ban öyle geldi bu milisaniye eşitleme işini biraz anlatırmısınız?

diğer mesajıma cevap vermişsiniz asvtec tesekkür ederim. konu başlığıyla ilgili olan üstteki mesajımı görmemişsiniz sanırım sizin ne düşündüğünüz önemli benim için

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #37 : Ekim 07, 2010, 04:56:07 ÖS »
Merhaba ;

Map sensörünün sizin de belirttiğiniz gibi elektrik kesintisi ile bir alaksı yok.
Enjeksiyon milisaniyeleri konusuna gelince ; lpg kalibrasyonunda mapping sayfasında ton benzin ve ton gas süreleri vardır.Bu iki sürenin rolantide ve yolda eşit olması çok zor bir ihtimaldir ama imkansız değildir.Bu iki süreye bakarak farklı düzenlemeler yapılır( bunu burda anlatmam çok zor)

Benim enjeksiyon milisaniyelerinin eşitlenmesinden kastım şudur ; lpg ayarı yapılırken ton benzin enjeksiyon milisaniyelerine bakılır.Bu süreler araç lpgde ve araç benzindeyken eşit olmalıdır .Örneğin aracınız rolanti de ton benzin süüresi 3.00 mls ile çalışıyor ,araç lpgde ikende 3.00 mls olmalı şayet 3.20 olursa bu aracın fakir çalıştığını ;2.80 olursa bu aracın zengin çalıştığını anlatır. Araçların enjeksiyon süreleri atmosferik ve turbo beslemeli olmalarına göre değişir ama ortalama 15 mls nin üzerine çıkar.Benim sürekli üzerinde durduğum konu rolantide yapılan ayarın yanlış olduğu ve muhakak yol ayarı yapılması gerektiğidir işte burda da aynısı siz rolantide sadece aracın 3.00 ile en fazla 5.00 mls aralığını ayarlayabilirsiniz oysa araç hareket halindeyken enjeksiyon süresi 15.00 mls nin üzerine çıkar ,işte yol ayarına çıkılıp bu aralığıda eşitlemek gerek ne zengin ne fakir anlatmak istediğim bu.Sanal ortamda daha açıklayıcı olamayabilirim ,idare edin  :)
asvtec.. bugün gittim map sensörünü değiştirdiler!! map sensörünün komple elektriği kesme gibi bir yeteneği var mı dedim yok dedi usta o zaman neden değiştiriyorsunuz dedim daha önce bi başka araçta map sensörü yüzünden aynı arızanın geldiğini söyledi çok ta ikna olmadım ama deneyelim artık.. ayrıca regülatör membranını küçük ve büyük filtreyi ve de enjektörleri değiştirdim (yerli enjektör taktılar sorun olur mu bilmiyorum fakat biraz sesli çalışıyor) tüm bunların arıza ile ilgisi yok tabi arıza ile ilgili olarak map sensörünü değiştirmeleri çözüm olabilecek mi?
ayrıca enjektör milisaniyelerinin eşitlenmesini istediğimde usata bana benzin enjektörü ile lpg enjektörünün milisaniyelerinin eşit olmayacağını zira lpg nin litre bazında benzinden fazla yakıldığını söyledi ve rolanti de benzin enjektör milisaniyesi 3.00 civarında iken lpg enjektörü 3.6 civarındaydı sanıyorum nasıl eşitleneceğini de bilmiyor du yada ban öyle geldi bu milisaniye eşitleme işini biraz anlatırmısınız?

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #38 : Ekim 07, 2010, 05:00:45 ÖS »
tesekkürler verdiğiniz bilgiler için yalnız benim gittiğim yer yol ayarı yapmıyor. bi ara vakit bulabilirsem sizin önerdiğiniz tartarini servisine gitmeyi düşünüyorum belki onlar yaparlar..  yukarıdaki işlemlerden sonra aracımın çekişi falan biraz daha iyi oldu artık kalibrasyondan mı yoksa enjektör mü map sensörü mü bilemiyorum

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #39 : Ekim 09, 2010, 06:46:31 ÖÖ »
hocam bu bahsettiğim yerli denilen enjektörlerle ilgili yorum yapmamışsınız. tartarini enjektörleri oldukça sessizdi bunlar acayip sesli geldi bana benim enjektörler eski tip enjektör valtek olabilir tartarini artık bu enjektörleri kullanmıyormuş (galiba atiker enjektöründen). ben gidip eski enjektörlerimin tamir takımını değiştirip yine eskilerini kullanmak istiyorum ne dersiniz? ( usta eski enjektörlerin takıldığı uzun siyah yerdeki enjektör yuvalarından birinde hafif pürüzlenme gördü ve tamir takımı değişse bile en fazla 5000 km sonra sorun çıkaracağını söyledi) yaklaşık 3 yıl ve 70000 km kullanılmış eski enjektörlerim. normalde 100000 km den fazla gittiği söyleniyodu usta neden 5 bin daha gider dedi anlayamadım
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2010, 06:47:56 ÖÖ Gönderen: 23korg23 »

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #40 : Ekim 09, 2010, 10:48:08 ÖS »
Neye gore 5000 km gıder ben de anlayamadım.Eskı enjektorlerınızın tamır takımı degısse bıle debılerı esıt ayarlanamayacagı ıcın duzenlı calısmaz.Tabı debı makınesınde ayarlanırsa sorun olmaz.Yenı enjektorlerınız hakkında yorum yapmam ıcın ne oldugunu bılmem gerek bu yuzden no comment : )

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: tartarini yaz arızası!!
« Yanıtla #41 : Ekim 10, 2010, 10:41:43 ÖÖ »
sanıyorum rail deniyor raildeki yuvada daire seklinde metal bi yer var onlardan bitanesinde hafif pürüzler olmuştu usta onu gösterip en fazla 5000 km gider dedi.. debi ayarı yaptı debileri 50 olarak ayarladıklarını söyledi hepsini 50 yaptı tamir takımı değişince tekrar debi ayarı yaptırırım. ben sesten rahatsız oldum bide üstüne 150 lira verince olmadı en azından 80-90 liraya tamir takımını değiştirir sessiz binerim aracıma diye düşünüyorum ama yine de sizin önerilerinizi dikkate alacağım elbette