Gönderen Konu: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri  (Okunma sayısı 13004 defa)

galantus

  • İleti: 822
BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« : Temmuz 29, 2011, 08:14:30 ÖÖ »
slm arkadaşlar öncelikle değerlerimi vereyim. shell gaz litresi 2.350  110 tl yaklaşık 46 litre yakıt ile 506 km yaptım. yani kmde 0.217 kuruşa tekabül ediyor. bunun 100 km si şehiriçi geri kalanı şehırdışı. araçta 5 kişi full bagaj %40 klima açık.Kullanım karma diyelim yani yeri geldim epey bastım yeri geldi 90 km ile gittim. Bana biraz fazla gibi geldi bende dün sanayide antalyalı olanlar bilir BRC bölge bayii uysal otogaz vardır oraya gittim. Durumu ve değerlerimi anlattım şunun ayarına bir bakalım dedim. Usta  bana güldü ve ne dese iyidir. Değerlerin cok cok iyi olduğunu kesinlikle ayarları oynatmamam gerektiğini kendilerinin zaten araçlarda bu değerleri tutturmaya calıştıklarını söyledi. Bana dediği ş.d. 200-220 kuruş ş.i. 220-240 kuruşun gayet iyi değerler olduğunu söyledi. Şimdi diyeceksinizki bunda ne var. Benim anlamadığım burda okuduğum bazı değerler beni yanıltıyor. Bazı arkadaşlar 160-170 kuruşlardan bahsediyorlar zaten bende ayara bundan gittim acaba aracım cokmu yakıyor diye.Ama aldığım cevap bu. Bu arada araç 2005 vtec2 manuel. Bu konuda sizin yorumlarınız nedir.



Grafink

  • İleti: 939
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2011, 08:50:13 ÖÖ »
160-170 kuruş ütopik rakamlar. Bende çok gördüm forumda bu değerleri, Çoğunun tarihi 2008 di, :) güncel olanlar ise atıyorlar gibime geliyor...2.35 ten alınıyorsa tabi, Bazı markalar 1.80 lere kadar LPG veriyormuş... Ha belki 75 beygirlik bir araç hiç 90 kilometreyi aşmıyosa, tek sürücüsü ile sürekli şehir dışı geziyosa bu rakamları tutturuyor olabilir. 125 beygirlik 1600 CC otomatik olan aracım gaz pedalının altında yumurta koysam ancak 100km/10 lt lpg tüketiyor. Ancak şehir dışında 90-110km hız aralığında bu değeri 8.5 seviyelerine kadar indirebiliyorum. Unutmamak lazım ki, LPG li araç benzinden daha çok yakıt tüketiyor. yani benzinde 10 tüketiyorsanız, LPG de 11.2 gibi bir değer tüketiyorsunuz. Bu yüzden litre/menzil hesaplarının düşük olması gayet doğal, Ayrıca değerleriniz de gayet ekonomik. Benim aracım sadece Şehir içi / İzmir kullanımda km de 0.235 kuruş gibi bir değer veriyor.  E siz bide yeri geldi bastım diyorsunuz. ibreyi 120 nin üzerine çıkartınca bizim araçlar "Hocam daha almayım doydum demiyor" lıkır lıkır içiyorlar yakıtı her türlü :)

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #2 : Temmuz 29, 2011, 09:01:50 ÖÖ »
aracımda brc my11 takıldı(1 ay kadar önce)
ilk gaz ölçümüm eskişehir-ayvalık oldu: shell 70 tl gaz ıle 405 km -- 17.2 krs(5 kişi ful bagaj klıma %50)
2)ayvalık-sarımsaklı-akçay-kaz dağı dolasıldı milangazz 1 depo 38 lt(89 tl) 390 km 23 krs(.5kişi %50 klıma)
3)aycalık-eskişehir 1depo shell 450 km (3 kişi düşük klıma)
4)1depo shell %60 dışı .ş.içinde ise sürekli katılımtım redlıne kadar bastım. 22 krs yaktı.
asıl bu değerler daha makbul;
   4 kişi + fulllll bagaj %40 klıma
5)eskişehir-dalaman  shell 1depo(88 tl) 525 km
6)mılangaz 1 depo+25tl shellgaz dalaman-marmarıs-datça km de 520 km 22 krs
7)yine dalaman marmarıs datça o taraflardaki koylar. bpgaz 1depo 470 km 19 krs


1 kişi+ 1 sırt çantası +%30 klıma opetten fulledım eskişehir-izmir 1 depo 88 tl = 560 km


not:tek kişi yada çok kişi ortalama hız 110 yol gidiş gelişse öndeki aracları geçme eğiliminde bulundum.
milangaz ve bp den zorda kalmadıgım  sürece bundn sonra almamayı dusunuyorum
not2: lpgnın lıtre fıyatı 2.30 ile 2.32 arasında değişiyor.
« Son Düzenleme: Temmuz 29, 2011, 09:02:37 ÖÖ Gönderen: hsncck26 »

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #3 : Temmuz 29, 2011, 09:18:40 ÖÖ »
prins lpg ile full klima açık 3 kişi + bagaj yeri geldi 190-200 ile dakikalarca gittiğim oldu 218 krş ben yaktım arkadaşım genel ortalama 130-150 arası idi
araç 2,4 190 hp 1650 kg boş ağırlık accord ile

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #4 : Temmuz 29, 2011, 09:21:07 ÖÖ »
bende bedevi marka lpg kiti var..asıl adı bedini ama ben bedevi diyorum. 90 model 2000 accord ile 5 kişi + bagaj + klima haftasonu 0,220 kuruş yaktım istanbul armutlu arası full karadan gittim bence siz aracı sert kullanıyorsunuz yada lpg ayarlarında bir problem var şehir içi 0,270 yakıyorum

galantus

  • İleti: 822
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #5 : Temmuz 29, 2011, 09:42:29 ÖÖ »
bende bedevi marka lpg kiti var..asıl adı bedini ama ben bedevi diyorum. 90 model 2000 accord ile 5 kişi + bagaj + klima haftasonu 0,220 kuruş yaktım istanbul armutlu arası full karadan gittim bence siz aracı sert kullanıyorsunuz yada lpg ayarlarında bir problem var şehir içi 0,270 yakıyorum
bazı durumlarda sert kullandığım doğru ama bazı zamanda cok cok ideal gittim. Konuyu açan benim en başı okumuşunuzdur sanırım aracımı dün BRC yetkili servisine götürdüm ustalarla görüştüm ve bana herşeyin nomal olduğunu ve bu değerlerin cok cok iyi olduğunu söylediklerini yazdım. Yani lpg ayarlarında bir problem yokmuş. Ama şu var bizim buralar cok inişli cıkışlıdır epey dik ve uzun rampalar vardır. Yani iç bölgeler gibi uzun düzlükler yoktur. Ama şuda var giderken cıktığım rampayı dönüşte gaza basmadan indiğimden cıkarken yaktığım fazla yakıtı inerken kurtarırım diye düşünüyorum. Ama şuda bir gerçekki örneğin ankara eskişehir yolu koca bir düzlük ayağın sabit 90 yada 100 km hızda. Bu yoldaki değer gibide olmaz sanırım. Bu durumda 200 kuruşun altına düşebilir belki

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #6 : Temmuz 29, 2011, 09:56:47 ÖÖ »
bende bedevi marka lpg kiti var..asıl adı bedini ama ben bedevi diyorum. 90 model 2000 accord ile 5 kişi + bagaj + klima haftasonu 0,220 kuruş yaktım istanbul armutlu arası full karadan gittim bence siz aracı sert kullanıyorsunuz yada lpg ayarlarında bir problem var şehir içi 0,270 yakıyorum
bazı durumlarda sert kullandığım doğru ama bazı zamanda cok cok ideal gittim. Konuyu açan benim en başı okumuşunuzdur sanırım aracımı dün BRC yetkili servisine götürdüm ustalarla görüştüm ve bana herşeyin nomal olduğunu ve bu değerlerin cok cok iyi olduğunu söylediklerini yazdım. Yani lpg ayarlarında bir problem yokmuş. Ama şu var bizim buralar cok inişli cıkışlıdır epey dik ve uzun rampalar vardır. Yani iç bölgeler gibi uzun düzlükler yoktur. Ama şuda var giderken cıktığım rampayı dönüşte gaza basmadan indiğimden cıkarken yaktığım fazla yakıtı inerken kurtarırım diye düşünüyorum. Ama şuda bir gerçekki örneğin ankara eskişehir yolu koca bir düzlük ayağın sabit 90 yada 100 km hızda. Bu yoldaki değer gibide olmaz sanırım. Bu durumda 200 kuruşun altına düşebilir belki

valla bu iş şans işi kim nederse desin..benim aracım 0,230 tl yi geçmezdi şehir içi sonra bakıma gittim filtreler vs vs değişti 0,298 oldu yine gittim yine ayar yaptı 0,280 falan oldu bir daha gittim 0,270 oldu bende bıraktım artık gitmeyi..belki şimdi senin araca ayar yapılsa 0,200 olacak yada tam tersi 0,300 olacak.eğer çok bir sıkıntı yaratmıyorsa bırak kalsın öyle :)

şuan bende bir sorun yaşadım belki yarın gidip filtremi değiştiririm yine ayar demek açıkcası korkuyorum iş bittikten sonra kaç kuruş yakıcam diye

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #7 : Temmuz 29, 2011, 10:09:59 ÖÖ »
bende bedevi marka lpg kiti var..asıl adı bedini ama ben bedevi diyorum. 90 model 2000 accord ile 5 kişi + bagaj + klima haftasonu 0,220 kuruş yaktım istanbul armutlu arası full karadan gittim bence siz aracı sert kullanıyorsunuz yada lpg ayarlarında bir problem var şehir içi 0,270 yakıyorum
bazı durumlarda sert kullandığım doğru ama bazı zamanda cok cok ideal gittim. Konuyu açan benim en başı okumuşunuzdur sanırım aracımı dün BRC yetkili servisine götürdüm ustalarla görüştüm ve bana herşeyin nomal olduğunu ve bu değerlerin cok cok iyi olduğunu söylediklerini yazdım. Yani lpg ayarlarında bir problem yokmuş. Ama şu var bizim buralar cok inişli cıkışlıdır epey dik ve uzun rampalar vardır. Yani iç bölgeler gibi uzun düzlükler yoktur. Ama şuda var giderken cıktığım rampayı dönüşte gaza basmadan indiğimden cıkarken yaktığım fazla yakıtı inerken kurtarırım diye düşünüyorum. Ama şuda bir gerçekki örneğin ankara eskişehir yolu koca bir düzlük ayağın sabit 90 yada 100 km hızda. Bu yoldaki değer gibide olmaz sanırım. Bu durumda 200 kuruşun altına düşebilir belki
evet kardeşim bende oldugu gibi düşüyor. 90 la gitmene gerek yok. ben ortalama 110 la gidiyorum :)

galantus

  • İleti: 822
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #8 : Temmuz 29, 2011, 10:32:58 ÖÖ »
1 kişi+ 1 sırt çantası +%30 klıma opetten fulledım eskişehir-izmir 1 depo 88 tl = 560 km


hasan kardeşim bu verilerde kmde 157 kuruş yakmışsın. Yani bizim arabaların fabrika verisi ş.d 5.5 litre benzin. km de lpg yi 1 litreden fazla yakıyor ama biz 1lt hesaplasak 6.5 lt desek 6.5*2.340 dediğimizde 152 kuruş fabrika verisi yapar. Fabrika verilerinin nasıl hesaplandığını az cok hepimiz biliyoruz bunu anlatmaya gerek yok fakat sen bu veriyi normal şartlarda yakalamışsın ne diyeyim helal olsun sana. ayrıca bu veriyi nasıl hesapladın cok merak ettim. izmir eskişehir demişsin. ne tarafa gidiyorsun önemli deil. izmirden cıktığını varsayalım depoyu izmirden doldurup eskişehire varıp tekrar doldurupmu hesaplıyorsun yoksa depo bitene kadar yani benzine gecene kadar binip benzine gectiği km yimi söylüyorsun. Uzun yolda bu riski alacağını düşünmüyorum yani lpg bitene kadar bineceğini.
Diğer taraftanda tam hesaplamanın depoyu ilk doldurduğun firmadan ayni bayiden hatta aynı tabancadan yapılacağınıda bildiğini düşünüyorum. ama izmirden yola cıkıp biraz yol gidip tekrar izmire geri dönüp aynı tabancadan doldurmayacağını da düşünüyorum:) Birde 1 depo ile demişsin verilerinde. İzmirden eskişehire kadar toplam şu kadar yol yaptım toplam şu kadar lpg aldım diyede hesaplamamışsın valla açıkcası verilerin cok kafa karıştırıcı bence.

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #9 : Temmuz 29, 2011, 10:46:57 ÖÖ »
kardeşim sonuna kadar haklısın. benım arabam bı 23 krs yakıyo bı 17 krs yakıyor.
ama sonuncu söyledıgım depo bitikken 38 lt lpg aldı ve bitene kadar bastım. zaten benzınde 10 km gitsem 1lıra fazla yakar okadar sorun olmaz düşüncesındeyim
şöle bi durum var eskişehir-izmir arası yokus farkı var düz matıkla bayır aşağı iniliyor. inş bu pazar eskişehire dönücem shell den fulleyim yine aynı yoldan aynı şekilde ozmanda yazacagım buraya.
ama bu durumu değerlendirirken uzun yol oldugunu ve çoğu zman rampa ınerken viteste indiğimi  unutmamak gerekir :)


Fatih abi(kayaci26) bu konuyu görünce oda yazar inş , onunda kuzenı 1 depo ile 530 km yapmıs vtec2 ile :)

nuri_kutlu

  • İleti: 108
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #10 : Temmuz 29, 2011, 01:50:43 ÖS »
aynı petrolden aynı pompadan fulleyerek bakmadıktan sonra belli olmaz.. Geçen bi opetten aldım sonrasında da PO'dan aldım araba 15 kr yakmıs gibi gozukuyor.. yani illaki aynı yerden alacaksın yoksa çok saçma rakamlar çıkıyor.

washer

  • İleti: 357
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #11 : Ağustos 01, 2011, 07:31:09 ÖS »
değerleriniz yeni kasaya kıyasla oldukça güzel,bu  hesaplamalarda yol durumunun önemini kendi hesabımla belirtmek istiyorum.izmirden 39-40 lt civarı doldurduğum lpg ile tek başıma bagajda birkaç çanta ile ankaraya gittim,sürat 110-130 arası,ankara'ya 170 km varken bitti gaz,430 km de benzine geçti.bir süre sonra Ankara'dan tekrar yola koyuldum bu sefer 3 kişi artı 3 kişinin valizleri arkada oturanın yanındaki koltuk bile doluydu ve klima sürekli açıktı,ortalama hız 120-140 arası,490 km de salihli de sağda milangaz var bilenler   vardır litresi 1.99 liraydı oraya girdim ve hala bitmemişti gaz,aradaki fark nedir,gidişte 200 feet'ten 3000 feet'e sürekli bir tırmanma söz konusu,dönüşte ise sürekli rahat bir iniş.yol durumu bu kadar fark ettiriyor işte...

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #12 : Ağustos 01, 2011, 08:20:01 ÖS »
izmir den eskişehir dönüşte 38 lt shell gaz ile 490 km. klıma %30 acık. gördüğüm aynı sınıftakı araclarla gazladım. ort hız 110

independent

  • İleti: 108
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #13 : Ağustos 01, 2011, 08:50:18 ÖS »
hocam bende antalyadayım ortalama olarak değerin noraml bende 21 kuruş yakmıştım 100 kmsi uzun yol işte geri kalanı şehir içi klima %60 falan açıktı denemelik basmalarda yaptım o halde bence normal 15 krş almak istiyosan uzun yol klimasız ve ortalam hız 100 geçmicek benim şahsı fikrim budur ? >=ok

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #14 : Ağustos 02, 2011, 12:06:45 ÖÖ »
bir de araçları yazarsanız daha iyi olur arkadaşlar

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #15 : Ağustos 02, 2011, 11:13:25 ÖÖ »
160-170 kuruş ütopik rakamlar. Bende çok gördüm forumda bu değerleri, Çoğunun tarihi 2008 di, :) güncel olanlar ise atıyorlar gibime geliyor...2.35 ten alınıyorsa tabi, Bazı markalar 1.80 lere kadar LPG veriyormuş... Ha belki 75 beygirlik bir araç hiç 90 kilometreyi aşmıyosa, tek sürücüsü ile sürekli şehir dışı geziyosa bu rakamları tutturuyor olabilir. 125 beygirlik 1600 CC otomatik olan aracım gaz pedalının altında yumurta koysam ancak 100km/10 lt lpg tüketiyor. Ancak şehir dışında 90-110km hız aralığında bu değeri 8.5 seviyelerine kadar indirebiliyorum. Unutmamak lazım ki, LPG li araç benzinden daha çok yakıt tüketiyor. yani benzinde 10 tüketiyorsanız, LPG de 11.2 gibi bir değer tüketiyorsunuz. Bu yüzden litre/menzil hesaplarının düşük olması gayet doğal, Ayrıca değerleriniz de gayet ekonomik. Benim aracım sadece Şehir içi / İzmir kullanımda km de 0.235 kuruş gibi bir değer veriyor.  E siz bide yeri geldi bastım diyorsunuz. ibreyi 120 nin üzerine çıkartınca bizim araçlar "Hocam daha almayım doydum demiyor" lıkır lıkır içiyorlar yakıtı her türlü :)

Polemik için yazmıyorum fakat şahsım adına hiçte ütopit değil. Artı söyleyeceklerim yalan veya amiyane tabirle atma değildir.

Aracım 2005 civic.
Litresi 2,35 Tl'den 36 litre lpg ile SICAK YAZ AYLARINDA en az 500 km yol alıyorum. İki yetişkin bir çocuk ve kısmi bagaj.  Buda km 'de 0,169 kuruş eder. Tarih: TEMMUZ 2011

Peki belirttiğim menzile nasıl ulaşıyorum:
1- Saatte 100 km'yi zorunlu haller hariç geçmiyorum.
2- Arabayı kaldırırken gazı köklemiyorum yada sert kaldırmıyorum.
3- Uzaktan kırmızı ışığı gördüğümde ışığa kadar gereksiz yere gazlayıp ışıkta ani frenlemiyorum.
4- Bayır aşağı olduğunda kaptırmıyor aksine gazi bırakıyorum. Araba kendi devriyle gidiyor.
5- Anif ve sert frenlemeden mümkün mertebe kaçınıyorum.

Son olarak 110- 130 kh/h aralığı altındaki uzun yol seyehatimde 36 litre lpg 2,35 TL'den  minimum 440 km yapıyorum. Oda 0,192 kuruş eder. TEMMUZ 2011

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #16 : Ağustos 02, 2011, 01:59:03 ÖS »
hep brc mi kitler

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #17 : Ağustos 02, 2011, 02:08:46 ÖS »
hep brc mi kitler
benımkısı brc araç manuel

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #18 : Ağustos 02, 2011, 02:51:50 ÖS »
160-170 kuruş ütopik rakamlar. Bende çok gördüm forumda bu değerleri, Çoğunun tarihi 2008 di, :) güncel olanlar ise atıyorlar gibime geliyor...2.35 ten alınıyorsa tabi, Bazı markalar 1.80 lere kadar LPG veriyormuş... Ha belki 75 beygirlik bir araç hiç 90 kilometreyi aşmıyosa, tek sürücüsü ile sürekli şehir dışı geziyosa bu rakamları tutturuyor olabilir. 125 beygirlik 1600 CC otomatik olan aracım gaz pedalının altında yumurta koysam ancak 100km/10 lt lpg tüketiyor. Ancak şehir dışında 90-110km hız aralığında bu değeri 8.5 seviyelerine kadar indirebiliyorum. Unutmamak lazım ki, LPG li araç benzinden daha çok yakıt tüketiyor. yani benzinde 10 tüketiyorsanız, LPG de 11.2 gibi bir değer tüketiyorsunuz. Bu yüzden litre/menzil hesaplarının düşük olması gayet doğal, Ayrıca değerleriniz de gayet ekonomik. Benim aracım sadece Şehir içi / İzmir kullanımda km de 0.235 kuruş gibi bir değer veriyor.  E siz bide yeri geldi bastım diyorsunuz. ibreyi 120 nin üzerine çıkartınca bizim araçlar "Hocam daha almayım doydum demiyor" lıkır lıkır içiyorlar yakıtı her türlü :)

Polemik için yazmıyorum fakat şahsım adına hiçte ütopit değil. Artı söyleyeceklerim yalan veya amiyane tabirle atma değildir.

Aracım 2005 civic.
Litresi 2,35 Tl'den 36 litre lpg ile SICAK YAZ AYLARINDA en az 500 km yol alıyorum. İki yetişkin bir çocuk ve kısmi bagaj.  Buda km 'de 0,169 kuruş eder. Tarih: TEMMUZ 2011

Peki belirttiğim menzile nasıl ulaşıyorum:
1- Saatte 100 km'yi zorunlu haller hariç geçmiyorum.
2- Arabayı kaldırırken gazı köklemiyorum yada sert kaldırmıyorum.
3- Uzaktan kırmızı ışığı gördüğümde ışığa kadar gereksiz yere gazlayıp ışıkta ani frenlemiyorum.
4- Bayır aşağı olduğunda kaptırmıyor aksine gazi bırakıyorum. Araba kendi devriyle gidiyor.
5- Anif ve sert frenlemeden mümkün mertebe kaçınıyorum.

Son olarak 110- 130 kh/h aralığı altındaki uzun yol seyehatimde 36 litre lpg 2,35 TL'den  minimum 440 km yapıyorum. Oda 0,192 kuruş eder. TEMMUZ 2011

Valla tebrik ederim, arkadaşım 2010 civic ile "1.6 motor - manuel" ne yaptıysa 400-410 km menzili aşamadığını anlatmıştı. genelde eşi ile seyahat ediyor... 1.2 motorlu ya da 1.4 de olabilir tam hatırlamıyorum,  (doğuştan lpgli)  otomatik bir hyundai i-20 ile 38 lt/ 470-500 km yol yapıyor annemin komşusu. Bekar, yanlız yaşayan bir hanım...  Ben zaten otomatik ve 18 yıllık bir makina kullandığım için şu anki 35 lt/350 km menzili oldukça tatminkar buluyorum. Kendi çevremde ve İzmir gibi, özellikle yazın şehir içi trafiği nerdeyse olmayan bi şehirde ağırlıklı olarak duyduğum değerler böye... Bu yüzden sizin değişinizle amiyane tabirimi kullanmakta sakınca görmedim. İnanın herhangi bir kötü niyeti yok. Ve hala sizi bir istisna sayarak bu düşüncemin yanlış olmadığını düşünüyorum...  Ancak değerleriniz bende hayranlık uyandırdı. Tekrar tebrik ederim.

« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2011, 02:53:42 ÖS Gönderen: Grafink »

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #19 : Ağustos 02, 2011, 03:01:04 ÖS »
160-170 kuruş ütopik rakamlar. Bende çok gördüm forumda bu değerleri, Çoğunun tarihi 2008 di, :) güncel olanlar ise atıyorlar gibime geliyor...2.35 ten alınıyorsa tabi, Bazı markalar 1.80 lere kadar LPG veriyormuş... Ha belki 75 beygirlik bir araç hiç 90 kilometreyi aşmıyosa, tek sürücüsü ile sürekli şehir dışı geziyosa bu rakamları tutturuyor olabilir. 125 beygirlik 1600 CC otomatik olan aracım gaz pedalının altında yumurta koysam ancak 100km/10 lt lpg tüketiyor. Ancak şehir dışında 90-110km hız aralığında bu değeri 8.5 seviyelerine kadar indirebiliyorum. Unutmamak lazım ki, LPG li araç benzinden daha çok yakıt tüketiyor. yani benzinde 10 tüketiyorsanız, LPG de 11.2 gibi bir değer tüketiyorsunuz. Bu yüzden litre/menzil hesaplarının düşük olması gayet doğal, Ayrıca değerleriniz de gayet ekonomik. Benim aracım sadece Şehir içi / İzmir kullanımda km de 0.235 kuruş gibi bir değer veriyor.  E siz bide yeri geldi bastım diyorsunuz. ibreyi 120 nin üzerine çıkartınca bizim araçlar "Hocam daha almayım doydum demiyor" lıkır lıkır içiyorlar yakıtı her türlü :)

Polemik için yazmıyorum fakat şahsım adına hiçte ütopit değil. Artı söyleyeceklerim yalan veya amiyane tabirle atma değildir.

Aracım 2005 civic.
Litresi 2,35 Tl'den 36 litre lpg ile SICAK YAZ AYLARINDA en az 500 km yol alıyorum. İki yetişkin bir çocuk ve kısmi bagaj.  Buda km 'de 0,169 kuruş eder. Tarih: TEMMUZ 2011

Peki belirttiğim menzile nasıl ulaşıyorum:
1- Saatte 100 km'yi zorunlu haller hariç geçmiyorum.
2- Arabayı kaldırırken gazı köklemiyorum yada sert kaldırmıyorum.
3- Uzaktan kırmızı ışığı gördüğümde ışığa kadar gereksiz yere gazlayıp ışıkta ani frenlemiyorum.
4- Bayır aşağı olduğunda kaptırmıyor aksine gazi bırakıyorum. Araba kendi devriyle gidiyor.
5- Anif ve sert frenlemeden mümkün mertebe kaçınıyorum.

Son olarak 110- 130 kh/h aralığı altındaki uzun yol seyehatimde 36 litre lpg 2,35 TL'den  minimum 440 km yapıyorum. Oda 0,192 kuruş eder. TEMMUZ 2011

Valla tebrik ederim, arkadaşım 2010 civic ile "1.6 motor - manuel" ne yaptıysa 400-410 km menzili aşamadığını anlatmıştı. genelde eşi ile seyahat ediyor... 1.2 motorlu ya da 1.4 de olabilir tam hatırlamıyorum,  (doğuştan lpgli)  otomatik bir hyundai i-20 ile 38 lt/ 470-500 km yol yapıyor annemin komşusu. Bekar, yanlız yaşayan bir hanım...  Ben zaten otomatik ve 18 yıllık bir makina kullandığım için şu anki 35 lt/350 km menzili oldukça tatminkar buluyorum. Kendi çevremde ve İzmir gibi, özellikle yazın şehir içi trafiği nerdeyse olmayan bi şehirde ağırlıklı olarak duyduğum değerler böye... Bu yüzden sizin değişinizle amiyane tabirimi kullanmakta sakınca görmedim. İnanın herhangi bir kötü niyeti yok. Ve hala sizi bir istisna sayarak bu düşüncemin yanlış olmadığını düşünüyorum...  Ancak değerleriniz bende hayranlık uyandırdı. Tekrar tebrik ederim.


aynı değerler bende de var ve birçok arkadaştada var.
geçen hafta izmirdeydim litresi 2.20 shell den  ş.içi dışı karışık(ş.içi trafık yok denecek kadar az sızde bılıyosunuz) 18 krş yaktı aracım

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #20 : Ağustos 02, 2011, 03:22:32 ÖS »
Benim etrafımdaki bir çok arkadaş eş, dost farklı marka lpg li arbalar ile 20-25 kuruş arası değerleri söylüyorlar. bir tek bir albea 18 li rakamlardan bahsedebiliyor. "1.2 Manuel" Tabi sözünüze doğru değil demiyorum. yalnış anlamayın. ama benim yakın çevremdeki tüketim değerleri böyle.

Bu hafta sonu çeşmeye 2 kere gidip geldim, ilk gidişimde, forumdaki bir çok arkadaşın hemfikir olduğu Shell i denemek istedim 34.3 lt doldurabildi. yüksek devrili ve hızlı kullandım. 4 kişi klima full açık ve yolun ağırlığında 130 km hızla gittim. zaman zaman roketlediğim de oldu. menzilim 270 km idi. aynı yolu ortalama aynı koşullarda PO ile kullandığımda menzilim 320 km oluyordu. Bu yüzden Shellden memnun kalmadım. Hafta içi her gün 28 km yol yapıyorum. şehir içinde olduğum için 70 i geçmiyorum. ya da en çok 80'e çıkıyorum diyelim. bu koşullarda 370 km menzile kadar yükselebiliyorum. ancak şehir içi hep yanlız kullanıyorum aracı. 

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #21 : Ağustos 02, 2011, 03:27:43 ÖS »
Benim etrafımdaki bir çok arkadaş eş, dost farklı marka lpg li arbalar ile 20-25 kuruş arası değerleri söylüyorlar. bir tek bir albea 18 li rakamlardan bahsedebiliyor. "1.2 Manuel" Tabi sözünüze doğru değil demiyorum. yalnış anlamayın. ama benim yakın çevremdeki tüketim değerleri böyle.

Bu hafta sonu çeşmeye 2 kere gidip geldim, ilk gidişimde, forumdaki bir çok arkadaşın hemfikir olduğu Shell i denemek istedim 34.3 lt doldurabildi. yüksek devrili ve hızlı kullandım. 4 kişi klima full açık ve yolun ağırlığında 130 km hızla gittim. zaman zaman roketlediğim de oldu. menzilim 270 km idi. aynı yolu ortalama aynı koşullarda PO ile kullandığımda menzilim 320 km oluyordu. Bu yüzden Shellden memnun kalmadım. Hafta içi her gün 28 km yol yapıyorum. şehir içinde olduğum için 70 i geçmiyorum. ya da en çok 80'e çıkıyorum diyelim. bu koşullarda 370 km menzile kadar yükselebiliyorum. ancak şehir içi hep yanlız kullanıyorum aracı. 
takdr edersiniz ki aracınız otomatik miş. ben daha otomatık olupta az yakan araç görmedim. lakin aracınızın yakıt değerleri bizde bulunan 1.4 fabia ile aynı :)

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #22 : Ağustos 02, 2011, 04:06:11 ÖS »
Tabi canım, daha öncede söylemiştim. 35lt  / 350 km ortalama benim için gayet tatminkar oldu :)

galantus

  • İleti: 822
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #23 : Ağustos 02, 2011, 10:50:42 ÖS »
ilginç olan şu. burda BRC kullanan arkadaşların verdiği verilere göre bizim burdaki antalya bölge bayisi yani BRC nin bu çukurdaki en yetkili servisi bu işi bilmiyor demektir. Birde başka bir yere bakalım o zaman

punishment

  • İleti: 78
Ynt: BRC servisinin verdiği yakıt değerleri
« Yanıtla #24 : Ağustos 02, 2011, 11:12:21 ÖS »
2004 civic kullanıcısıyım milano marka gaz var araç devamlı şehir içi kullanım full depo 38, 39 litre yakıt alıyo 88 tl falan 350 km zar zor yapıyorum