Gönderen Konu: BRC nin Yayınladığı Makale (Conta Yakma ile İlgili)  (Okunma sayısı 2673 defa)

arsyu

  • İleti: 19
BRC nin Yayınladığı Makale (Conta Yakma ile İlgili)
« : Ağustos 16, 2011, 09:09:45 ÖÖ »
LPG MOTORDA HARARET YAPARMI ?

LPG silindirlere gaz fazında gönderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:

Benzin= 32,3 MJ/Dm3   LPG= 25,6 MJ/Dm3

LPG'nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir. Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır. LPG'de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır. Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.

LPG'de durum tamamen farklı olup, alt kalorifik güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir. Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DOĞALGAZ benzine göre gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı görünmektedir. Dolayısıyla bu yakıtlarla daha düşük sıcaklıklar ve daha düşük ısıl zorlamalar oluşmaktadır.

Ayrıca piyasada çekirdekten yetişme, eski pik motorlarda kalmış bazı ustalar, "Benzinde kurşun var supapları yağlar, karbon filmi oluşturur. LPG kuru yakıt, motora hararet yaptırıp supap sarar" şeklinde tamamen yanlış beyanlarda bulunmaktadır. Uzun yıllardır motorlar kurşunsuz benzine göre üretilmektedir. Gelişen çevre standartları ve daha sıkı egzoz emisyon sınırlamaları daha temiz yakıtları zorunlu kıldığından motorlarda karbon filmi oluşmasının önemi kalmamıştır. Otomotiv firmalarınca geliştirilen yeni motor teknolojileriyle daha düşük ısı iletimi olan ve hafif malzemelerden üretilen supaplar üretilmiş, sıcaklıklar önemli ölçülerde düşürülmüş ve mekanik zorlamalar azaltılmıştır.

Yeni motor teknolojilerinde kullanılan direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalarla supap dayanımları artırılmış ve ısı kayıpları azaltılmıştır.






ozN

  • İleti: 1147
Ynt: BRC nin Yayınladığı Makale (Conta Yakma ile İlgili)
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2011, 12:26:49 ÖS »
valla düzgün kullanırsan niye conta yansın ki bence hava civa

kadir41

  • İleti: 31
Ynt: BRC nin Yayınladığı Makale (Conta Yakma ile İlgili)
« Yanıtla #2 : Ağustos 19, 2011, 10:43:16 ÖS »
bende brc taktırdım tup kafasına su baglantısını u hortumundan alınmıs 15000 km tupte kullandıktan sonra aracım conta yaktı servıs u hortumundan su baglantısı alındıgı için yanmış diyor kalorifer girişinden alınması gerekir diyor u hortum ust kapagı soğuttuğu için buradan su alındıgı için soğutmayı tam yapamadığı için ilerde conta sorun cıkıyor ve sımdı aracım sıkıştırdığım zaman hararet yükseliyor bu konuda bilgisi olan varmı