Gönderen Konu: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.  (Okunma sayısı 287640 defa)

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #75 : Şubat 01, 2013, 11:19:43 ÖÖ »
Sercan Bey Merhaba ;

Aracınıza yapılan montaj gaz pipolu ise benzin oringlerinden benzin sızıntısı olabilir.Bilindiği üzere sistem sabah soğuk motorda benzinle çalışıyor ve gaza geçene kadar sızıntı devam ediyor ,sistem gaza geçtikten sonra benzin akışı kesildiği için koku da azalıyor.Lütfen en kısa zamanda servisinize gidip durumu kontrol ettirin.

Merhaba Mehmet Bey aracıma LPG takılalı 5 bin km oldu.Kit BRC.İlk çalıştırmada ağır bir benzin kokusu aracın içerisine ve dışarısına yayılıyor.Kaloriferi açtığımda içeride nerdeyse durulmuyor.LPG ye geçtikten sonra koku bir süre daha devam ediyor.Ancak belli bir müddet sonra geçiyor.Motor ısınır vaziyette çalıştırdığımda benzin kokusu gelmiyor.Benzinde kullandım koku yine yok.İlk çalıştırdığımda oluyor.Sizce sorun nedir.Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Teşekkürler.



legolas

  • İleti: 977
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #76 : Şubat 01, 2013, 05:45:52 ÖS »
o sizin güzelliğiniz üstadım, inşallah en kısa zamanda tekrar görüşmek üzere....

Merhaba Komutanım ;
Sizi tekrar görmek güzeldi ,görüşmek üzere...



Uploaded with ImageShack.us



ASVTEC19 un imzasındaki scirocco :), bakımımızı yaptırdık, çayımızı içtik, tekrar teşekkür ediyorum mehmet bey...

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #77 : Şubat 02, 2013, 06:37:23 ÖS »
Sercan Bey Merhaba ;

Aracınıza yapılan montaj gaz pipolu ise benzin oringlerinden benzin sızıntısı olabilir.Bilindiği üzere sistem sabah soğuk motorda benzinle çalışıyor ve gaza geçene kadar sızıntı devam ediyor ,sistem gaza geçtikten sonra benzin akışı kesildiği için koku da azalıyor.Lütfen en kısa zamanda servisinize gidip durumu kontrol ettirin.

Merhaba Mehmet Bey aracıma LPG takılalı 5 bin km oldu.Kit BRC.İlk çalıştırmada ağır bir benzin kokusu aracın içerisine ve dışarısına yayılıyor.Kaloriferi açtığımda içeride nerdeyse durulmuyor.LPG ye geçtikten sonra koku bir süre daha devam ediyor.Ancak belli bir müddet sonra geçiyor.Motor ısınır vaziyette çalıştırdığımda benzin kokusu gelmiyor.Benzinde kullandım koku yine yok.İlk çalıştırdığımda oluyor.Sizce sorun nedir.Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Teşekkürler.
Mehmet Bey
LPG servisinemi Hondanın servisine götürmek mi daha mantıklı olur.Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Lpg Montajini yapan servise aracinizin kontolunu yaptirin.Selamlar...

just4scream

  • İleti: 185
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #79 : Şubat 03, 2013, 08:32:29 ÖS »
Merhabalar şöyle bir soru sormak istiyorum.Uzun yolda 4 bin devirin üstünde seyir etmek ne kadar zararlıdır veya ne kadar uzun vadede bir sıkıntı çıkarır? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

legolas

  • İleti: 977
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #80 : Şubat 03, 2013, 08:48:04 ÖS »
benimde cevabını merak ettiğim, ancak mehmet beye sormayı unuttuğum bir husus, yanıt bekliyoruz....

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #81 : Şubat 04, 2013, 02:01:03 ÖS »
Merhabalar ;

Bu soru güzel bir soru ,bu soruya detaylı bir cevap vermek isterim.
Lpg dönüşümü yapılmış bir araç ile 4.000 RPM ve üzerine çıkılması araç için sıkıntılı durumlar ortaya çıkarabilir.Fakat burdaki dikkat edilecek nokta araca takılan lpg kitinin özellikleri ve lpg kalibrasyonunun nasıl olduğu ile alakalıdır.
Örneğin aracınızdaki lpg sistemi selenoıd valfli bir enjektör ise yüksek devirlere çıktıınızda bu enjektörler gerekli hıza ulaşamayacağı için açık kalacaktır ve silindirlere yanlış oranda ve miktarda lpg gönderecektir ,böyle bir durumda yanma odasının ısısı artacağı ve yanma odasınındaki lpg nin yanma süresi daha da uzayacağı için eksoz subabları daha uzun süreli ısıya maruz kalacak ve zamanla aşınacaktır.
Oysa araçtaki sistem elektronik bir enjektöre sahip ise (BRC nin kullandığı ino3 my9) yüksek hızlarda da doğru oranda lpg yi silindirlere püskürtecektir ve yukarda bahsettiğimiz sorun meydana gelmeyecektir.
Fakat sadece kullanılan ürünün kalitesi de yüksek devirlerde aracımızı lpg ile kullanmamaıza yetmiyor ,ürün kaliteli olabilir fakat lpg kalibrasyonu yanlış yapılmış ise kullanılan ürünün de pek bir önemi kalmıyor.Sürekli söyleyip yazdığım gibi sektörde hala yol ayarı yapmayı bilmeyen lpg firmaları var ,rolanti de yapılacak gaz ayarının hiç bir işe yaramadığını muhakkak araç ile yola çıkılıp farklı devir ve enjeksiyon ms lerinde gaz ayarı yapılması gerektiğini hatta bu ayarı yaparken EOBD cihazı kullanılması gerekiyor.Bu tip bir ayar yapılmadığı taktirde aracınızı nasıl yürüttüğünüzü bilemezsiniz ; araç belki FAKİR de belki ZENGİN de çalışacak belki de karışım ideal aralıkta olacak fakat siz bunu yola çıkmadan belirttiğim gibi anlamayacak işi şansa bırakacaksınız.

Yol ayarı yaparken oksijen sensörü değerlerine göre ayar yapılacak çünkü bu devirlerde araç closed looptadır ve oksijen sensörü sürekli devrededir , bu devirlerdeki LFT ve SFT değerlerine göre lpg ayarı hareket halinde yapılır yaklaşık 4.500 RPM 5.000 RPM  üzerinde ise araç open  loop dediğimiz döngüye geçeceği için burda oksijen sensör değerlerini göremeyeceğiz peki böyle bir durumda nasıl bir lpg ayarı yapılması gerekiyor?

Öncelikle motorun iki döngüsü vardır ; bunlardan birincisi closed loop yani kapalı döngü ,diğeri ise open loop açık döngüdür ; closed loop'ta araç oksijen sensöründen aldığı verileri kullanarak yakıt düzeltmeleri yapar ; Open Loop’ ta ise aracın oksijen sensörü devreden çıkar ve benzin ecüsü herhangi bir düzeltme yapmaz. Ne hava yakıt geliyorsa olduğu gibi yanar ve egsozdan atılır.Open-loop 'a motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir. Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır(katılımlara katıldığım turbo civic'te durum böyle:). Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır.
BRC’ deki open-loop ayarı işte bu bölgede dahi bize kalibrasyon ayarı yapma imkanı verir. Nerede open-loop olduğunu haritada görüp, ona göre yakıt haritasında istediğimiz düzeltmeleri yapabiliriz.

open loop a girince artık enjeksiyon sürelerine göre ayar yapmanın bir anlamı olmaz çünkü benzin sistemi lambda sensöründen gelen bilgiye bakmaz. Benzin ECU sundaki harita, lambda = 1 olacak şekilde sürekli güncellenir, open-loop da benzin ECU su bu haritadaki değeri alır, %20 zenginleştirir ve yakıtı buna göre gönderir, böylece lambda = 0,80 olduğunu varsayar.
Gazda open-loop da 0,90 lambdayı yakalamak için neler yapmalıyız???

Önce motorun open-loop a girdiği bölge tespit edilmeli, hangi devirden sonra giriyor. Open-loop'a girildiği zaman lambda sensörü artık yukarı aşağı hareketler yapmaz tamamen yukarıda yani 0,8-0,9 volt civarında kalır (lambda küçük 1, zengin). Bu bölgede gaza geçilir ve fakirleştirme yapılır ta ki lambda sinyalinin fakire düştüğü anı yakalayana kadar. Bu noktada lambda = 1 kabul ediyoruz.
Hedefimiz lambda = 0,90 dolayısıyla bu noktadaki ayarı %10 zenginleştiririz ve biz de lambdanın 0,90 olduğunu varsayarız. Open-loop ayarı en son, gerçek ayar kusursuz yapıldıktan sonra yapılmalıdır. Eğer kalibrasyon ayarını doğru yapmadan open-loop ayarı yapılırsa, araç bir süre sonra haritasını değiştirecek dolayısıylada bizim lambda = 0,90 varsayımımıza göre yaptığımız ayar geçerliliğini yitirecek ve tam gazda performans sorunları ortaya çıkacaktır.

BRC PLUG AND DRİVE yazılımının SÜRÜŞ KONFORU bölümünde O.L (OPEN LOOP'TA) DE FAKİRLEŞTİRME BÖLÜMÜ MEVCUTTUR.Bu bölümde yukarda anlattığımız bilgiler dikkate alınarak yapılacak lpg kalibrasyonunu sonucunda hem aracın performansı daha iyi olacaktır hem de daha az bir yakıt sarfiyatı sağlanacaktır.

Sonuç olarak lpg dönüşümü yapılmış bir araç ile yüksek devirlere çıkacaksanız 2 kere düşünmeniz gerekiyor ; araçta kullanılan lpg sisteminin kalitesi ve yapılan LPG mapping işlemi yetersiz ise yüksek devirlere çıkmayacaksınız fakat ürün kaliteli ve lpg ayarı hatasız ve profesyonel şekilde yapılmış ise gönül rahatlığıyla yüksek devirlerde gazlayabilirsiniz.


Merhabalar şöyle bir soru sormak istiyorum.Uzun yolda 4 bin devirin üstünde seyir etmek ne kadar zararlıdır veya ne kadar uzun vadede bir sıkıntı çıkarır? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

just4scream

  • İleti: 185
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #82 : Şubat 04, 2013, 07:20:23 ÖS »
Detaylı bir şekilde açıkladığınız için teşekkür ederm.Yazdığınız  terimler bilmesemde lpg kiti ve kalibrasyonu iyi olması gerekir yani o zaman bir sorun oluşmaz diye anladım.Bendeki kit landi renzo kit kalitesi iyi diye biliyorum.Kalibrasyonu yolda yaptık ama ne kadar oldu bilmiyorum tabi arıza lambası falan yanmıyor fakat arıza lambasının yanmaması kalibrasyonun çok iyi olduğunu göstermez heralde diye düşünüyorum keşke sizin gibi ustalar bulabilsek her şeyi böyle açıklayan bilgilendiren tekrardan teşekkür ederim.

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #83 : Şubat 04, 2013, 08:52:45 ÖS »
mehmet usta teşekkürler, çok güzel emek vermişsin. ama sen de biliyorsun ki eobd ile yol ayarı yapabilenler bile, üşengeçlik midir bilmem, bu işi yapmıyor. 4 defa BRC ile dönüşüm yaptırdım, hem de Kocaeli ilinde, çok iyi bildiğin! bir yerde...bir defa senden duyup yol ayarı yaptırabildim onda da EOBD yoktu...

yanlış anlaşılmasın kocaeli, BRC' nin en iyi bayilerinden ve en iyi ustalarından birine sahiptir. bu ahyarı yapmaması diğer hususlarda iyi olduğu gerçeğini değiştirmez.

GokhanTfln

  • İleti: 160
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #84 : Şubat 06, 2013, 06:46:59 ÖS »
Mehmet bey oncelikle verdiginiz bilgiler ve burada bizleri aydinlattiginiz icin tesekkur ederim.
Team honda sitesesini ve sizin yazilarinizi bir suredir takip ediyorum. Bir hafta once 2011 model civic elegance aldim. Aracimda LPG mevcut degil ve en kisa surede taktirmayi dusunuyorum. Benim soyle bir sikintim var. Gorevim geregi Marmaris'te ikamet ediyorum. Burada bu isler pek gelismedigi icin guvenip taktiramadim. Mugla ve civarinda dort dortluk montaj ve yazilim yapabilen bayilere nasil ulasabilirim? Konusurken hepsi bu isi bildigini soyluyor ustalarin fakat bu yuzden cani yanan cok tanidigim var. Ben mumkunse yaglama sistemi de taktirmak istiyorum,bu konuda ne tavsiye edersiniz? Marka olarak aklimda sadece BRC var Honda anlasmasi oldugu icin. Bu konuda degerli bilgilerinizi paylasirsaniz cok sevinirim.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Merhaba ;
Belirttiginiz bolge bana uzak oldugu icin 2A BRC ' den referans alip size bilgi verecegim.Subab yaglama sistemi icin yarin detayli bir yazi yazacagim.Selamlar...

just4scream

  • İleti: 185
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #86 : Şubat 07, 2013, 12:47:32 ÖÖ »
gökantlfn e katılıyorum .Nereye gitsen herkes iyi  usta .Bide herkesin kiti en iyi kit oluyo onun için bir kaç yerden referans alıcan hiç gezmicen .

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #87 : Şubat 07, 2013, 10:02:17 ÖÖ »
Ustam selamlar aracımda 30 bin kmdir brc my 11 takılı burdakı usta gerçekten çok iyi gerek montajda gerek sonrasında çok ilgilendiler sağolsunlar fakat çözemediğimiz bir problem var,aracım özellikle akşamları mesela ışık yanıyor vitesi boşa atıyoruz birden devir 500 lere düşüp 1300 e çıkıyor ardındanda olması gereken değer olan 800 de kalıyor,gündüz sürüşlerimde hava sıcakken boşa aldıgımda direk 800 de çakılıp kalıyor bir sıkıntım olmuyor usta subap ayarından bahsetti bir hafta önce yaptırdım fakat sıkıntı yine düzelmedi honda serviside lpg ile alakalı onlara göstermen lazım diyor sizce sorun neden kaynaklanıyor ne yapmalıyım araca bir zararı yok belki ama devrin 500 e düşüp motoru stop edecek gibi kasması hoş olmuyor

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Merhaba Battalgazi ;
Bahsettiginiz sorun anladigim kadariyla sadece soguk motorda  yasaniyor.Arac isindiginda bu sorun kalmiyor.Bu sorunun nedeni de buyuk ihtimal lpg enjektorleri ile alakali gozukuyor.Subab ayarindan dolayi bahsettiginiz sorun yasanmaz.Subablar sIkI olsa rolantiniz duser ama bahsettiginiz gibi dalgalanmalar yasanmaz.
Bir de aracin hava alip almadigina bakin (eger hava aliyorsa LFT +20 seviyelrinde olur).Lutfen sonucu da bizimle paylasin.Selamlar...

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #89 : Şubat 07, 2013, 09:34:40 ÖS »
Merhaba Battalgazi ;
Bahsettiginiz sorun anladigim kadariyla sadece soguk motorda  yasaniyor.Arac isindiginda bu sorun kalmiyor.Bu sorunun nedeni de buyuk ihtimal lpg enjektorleri ile alakali gozukuyor.Subab ayarindan dolayi bahsettiginiz sorun yasanmaz.Subablar sIkI olsa rolantiniz duser ama bahsettiginiz gibi dalgalanmalar yasanmaz.
Bir de aracin hava alip almadigina bakin (eger hava aliyorsa LFT +20 seviyelrinde olur).Lutfen sonucu da bizimle paylasin.Selamlar...
daha çok soğukken yapıyor akşamları motor ısınsa dahi yapıyor hava alıp almadığına nerden bakıcaz hocam montaj yaptırdıgım yeremi gideyim

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #90 : Şubat 08, 2013, 01:58:01 ÖS »
Merhaba ;

Yukadrda da belirttiğim gibi muhtemelen enjektör sorunu var.Aracın hava alıp almadığını ustanız mekanık olarak tesbit edebilir ya da dıognostık cıhaz ıle de bağlanıp anlyabilirler.Hava alan motor fakir karışımla çalışacaktır (rolantide)

Merhaba Battalgazi ;
Bahsettiginiz sorun anladigim kadariyla sadece soguk motorda  yasaniyor.Arac isindiginda bu sorun kalmiyor.Bu sorunun nedeni de buyuk ihtimal lpg enjektorleri ile alakali gozukuyor.Subab ayarindan dolayi bahsettiginiz sorun yasanmaz.Subablar sIkI olsa rolantiniz duser ama bahsettiginiz gibi dalgalanmalar yasanmaz.
Bir de aracin hava alip almadigina bakin (eger hava aliyorsa LFT +20 seviyelrinde olur).Lutfen sonucu da bizimle paylasin.Selamlar...
daha çok soğukken yapıyor akşamları motor ısınsa dahi yapıyor hava alıp almadığına nerden bakıcaz hocam montaj yaptırdıgım yeremi gideyim

GokhanTfln

  • İleti: 160
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #91 : Şubat 08, 2013, 07:00:30 ÖS »
Mehmet bey benim sorumla ilgili bir gelisme var midir? Gun gectikce benzin fiyatlari feci halde can yakiyor. 97 oktan 4.97 olmus :)

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #92 : Şubat 08, 2013, 08:54:08 ÖS »
Merhaba Gökhan Bey ;

Yoğunluktan geri dönüş yapamadım.P.M gönderdim.Selamlar...

Mehmet bey benim sorumla ilgili bir gelisme var midir? Gun gectikce benzin fiyatlari feci halde can yakiyor. 97 oktan 4.97 olmus :)

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #93 : Şubat 09, 2013, 06:17:03 ÖÖ »
Mehmet usta merhaba. Başka başlık altında da işlenmiş bir konu için sorum olacak. FD7 2012 civic aracımı 1 hafta oldu alalı. lpg kullanırken benzin göstergesi de düşüyor. kadran testi dediler (yapamadım ama yapan olmuyor dedi), kontak kapatıp açınca düzelcek dendi olmadı, benzin alınca düzelcek dendi (5lt kadar aldım olmadı, az mı aldım bilmiyorum?), durmadan 1 dk benzinle çalış stop et denildi yine olmadı, hondaya sordum yazılım üzerinde çalışılıyor dendi, psa modül die bişey duydum (ekstra para :)). Ustam bu konuda senin yorumun nedir? benim kafama takılan konu aslında şu; diyelimki gösterge sıfır oldu? o zaman ne olacak? bip bip ötecek mi? yada ben nerden bilicem ne kadar benzinim kaldı? Çünkü bilmiyorum ki ne kadar benzin de tüketiyor? ve benzin pompası da devamlı çalışıyormuş, yani en az yarım depo gezmek pompa için ii olacaktır. Ustam bi yorum da senden bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #94 : Şubat 09, 2013, 06:27:40 ÖÖ »
Mehmet ustam bir sorum daha olacak. Senin yorumuna göre hondaya dönücem. 2 gün önce benzin depo kapağını açtım, ciddi bi hava çıkışı oldu. Tabi ciddi demem bana göre ciddi sanırım, bir kola kapağını açtığınızda çıkan ses ve süre kadar diyim. Bu doğalmıdır? yoksa servise danışmalımıyım?

hsnn26

  • İleti: 44
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #95 : Şubat 09, 2013, 08:28:47 ÖÖ »
Forumun en faydalı başlıklarından biri olmuş.Kaliteli bilgiler için çok teşekkürler.Başınızı ağrıtmak gibi olmasın benimde bir sorum olacak.Yardımcı olursanız sevinirim.Yeni aldığım 2004 accord 2.4 190 beygir aracımda Tartarini marka lpg var.Aracın subap ayarı, gaz kelebeği temizliği vs. gibi ayarlarını honda yetkili serviste yaptırdım.Araç çok rahatladı.Daha sonra denizli tartarini yetkili serviste gaz ayarı yaptırdım.Oradaki ayarı yapan kişinin söylediğine göre yüksek beygirli bir araç olmasından dolayı yüksek lpg beslemeli bir parçaya sahipmiş kitim.Tabi böyle bir cümleyi duyunca benim gibi bu işten anlamayan biri "demek adam işi biliyor" düşüncesine sahip olabiliyor.Bir gün sonra da motor arıza ışığı yanınca dünyam başıma yıkıldı tabi.Afyonda yaşıyorum ve güvenebileceğim kimse yok.Bu arıza ışığı için ne yapmam lazım.Yazı uzun oldu, kusura bakmayın.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #96 : Şubat 09, 2013, 09:30:30 ÖÖ »
Merhaba ;

Benzinin litresi 5 TL olunca herkes deposunda  az benzin ile gezmeye başladı.Bu tip durumlarda benzin uçucu olduğu için depoda da benzin seviyesi azaldığında içerde sıkışan hava dışarıya doğru basınçla ççıkar ,gayet normal bir durum.

Mehmet ustam bir sorum daha olacak. Senin yorumuna göre hondaya dönücem. 2 gün önce benzin depo kapağını açtım, ciddi bi hava çıkışı oldu. Tabi ciddi demem bana göre ciddi sanırım, bir kola kapağını açtığınızda çıkan ses ve süre kadar diyim. Bu doğalmıdır? yoksa servise danışmalımıyım?

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #97 : Şubat 09, 2013, 09:34:05 ÖÖ »
Merhabalar ;

Aracınız yaklaşık 200 HP'lik bir araç olduğu için normal lpg sistemlerinden farklı olarak yüksek kapasiteli regulatör ve enjektör kullanılması gerekiyor ,ustanız sanırım bunu belirtmiş.Fakat ürün doğru da olsa yapılacak lpg ayarı da çok önemli aksi halde sizin yaşadığınız gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor.
Yapılması gereken öncelikle aracınızı arıza tesbit cihazına bağlatıp sistemin verdiği arızaya göre müdehalede bulunmak gerekiyor.Örneğin sistemin verdiği arıza P0171 Fakir yakıt karışımı ise bu durumda lpg ayarınız yanlış yapılmış demektir fakat bu lambanın yanmasının yüzlerce nedeni var ,bu sebeble önce arızanın ne olduğunu tesbit akabinde ona göre müdehale gerekiyor.Arıza kodunu bana bildirirseniz ne yapılması gerektiğini sizi söylerim.Selamlar...

Forumun en faydalı başlıklarından biri olmuş.Kaliteli bilgiler için çok teşekkürler.Başınızı ağrıtmak gibi olmasın benimde bir sorum olacak.Yardımcı olursanız sevinirim.Yeni aldığım 2004 accord 2.4 190 beygir aracımda Tartarini marka lpg var.Aracın subap ayarı, gaz kelebeği temizliği vs. gibi ayarlarını honda yetkili serviste yaptırdım.Araç çok rahatladı.Daha sonra denizli tartarini yetkili serviste gaz ayarı yaptırdım.Oradaki ayarı yapan kişinin söylediğine göre yüksek beygirli bir araç olmasından dolayı yüksek lpg beslemeli bir parçaya sahipmiş kitim.Tabi böyle bir cümleyi duyunca benim gibi bu işten anlamayan biri "demek adam işi biliyor" düşüncesine sahip olabiliyor.Bir gün sonra da motor arıza ışığı yanınca dünyam başıma yıkıldı tabi.Afyonda yaşıyorum ve güvenebileceğim kimse yok.Bu arıza ışığı için ne yapmam lazım.Yazı uzun oldu, kusura bakmayın.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #98 : Şubat 09, 2013, 09:40:10 ÖÖ »
Merhaba Mehmet Bey ;

Yeni kasa civiclere ve CRVlere lpg dönüşümü yapıldığı zaman benzin ibresi lpgde giderken de düşüyor ,bunun çözümü için bir role bağlantısı yapıyoruz.Benzin pompasına takılan bu role araç her çalıştığında ön tarafa seviye sinyali göndermesini sağlıyor ,bu durumda araç lpgde giderken benzin ibresi yine düşüyor ama aracı stop edip çalıştırdığınızda benzin seviyesi yenileniyor.Şuan için kısmen böyle çözüm üretebiliyoruz.Selamlar...

Mehmet usta merhaba. Başka başlık altında da işlenmiş bir konu için sorum olacak. FD7 2012 civic aracımı 1 hafta oldu alalı. lpg kullanırken benzin göstergesi de düşüyor. kadran testi dediler (yapamadım ama yapan olmuyor dedi), kontak kapatıp açınca düzelcek dendi olmadı, benzin alınca düzelcek dendi (5lt kadar aldım olmadı, az mı aldım bilmiyorum?), durmadan 1 dk benzinle çalış stop et denildi yine olmadı, hondaya sordum yazılım üzerinde çalışılıyor dendi, psa modül die bişey duydum (ekstra para :)). Ustam bu konuda senin yorumun nedir? benim kafama takılan konu aslında şu; diyelimki gösterge sıfır oldu? o zaman ne olacak? bip bip ötecek mi? yada ben nerden bilicem ne kadar benzinim kaldı? Çünkü bilmiyorum ki ne kadar benzin de tüketiyor? ve benzin pompası da devamlı çalışıyormuş, yani en az yarım depo gezmek pompa için ii olacaktır. Ustam bi yorum da senden bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #99 : Şubat 09, 2013, 11:11:10 ÖÖ »
Merhaba ;

Benzinin litresi 5 TL olunca herkes deposunda  az benzin ile gezmeye başladı.Bu tip durumlarda benzin uçucu olduğu için depoda da benzin seviyesi azaldığında içerde sıkışan hava dışarıya doğru basınçla ççıkar ,gayet normal bir durum.

Mehmet ustam bir sorum daha olacak. Senin yorumuna göre hondaya dönücem. 2 gün önce benzin depo kapağını açtım, ciddi bi hava çıkışı oldu. Tabi ciddi demem bana göre ciddi sanırım, bir kola kapağını açtığınızda çıkan ses ve süre kadar diyim. Bu doğalmıdır? yoksa servise danışmalımıyım?

Mehmet ustam bilgiler için çok teşekkür ederim. 35lt benzin almıştım Mehmet ustam, sanırım yarım depo civarı olmalı? röle kısmını ise 1000 bakımında brcye soracağım. Tekrar teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: Şubat 09, 2013, 11:11:37 ÖÖ Gönderen: mehmet zengin »