Benim tecrübe ettiğim kadarı ile sorunun kaynağı Montaj ve Ayar.
Ne BRC Kitinde ne de Honda'larımızda sorun var.
Benzinle yağ gibi akan araçlarımızda LPG ile teklemeler, stop etmeler, stop eder gibi olmalar, bariz performans düşüklükleri gibi yan etkiler hep bundan.
Tabiki ustamız detayı daha iyi bilir...
size katılıyorum,bendeki lpg kiti Atiker Fast System kendi çabalarımla bazı hataları düzelttim ve memnunum.Ayar kablosu aldım kendi ayarımı kendim yapıyorum,filtremi değiştiriyorum.
montajdaki hataların bazıları;
-map sensörü filtreden önce takılmış lpg sıcaklık sensörü map içinde olduğundan filtre edilmemiş gazla temas halinde,olması gerektiği gibi doğru yere aldım.
-Emme manifoltu vakum hattı silindire yakın yerden alınmıştı iptal ettirip boğaz kelebeğin hemen girişine aldırdım.
-enjektör kütüğündeki nozuller 1.8mm her araca standart gelen nozuller takılıyor.Araç hacim ve gücüne uygun nozulleri alıp kendim taktım. 1.6 ies 120bg. için en uygunu 2.2mm. gaz basıncı 1.20bar.
-Atiker Fast System in güzel olan özelliklerinden Lpg sıcaklık düzeltme ve Basınç düzeltme ayarlarını öğrenip uyguladım.Ustalarımız bu ayarlara hiç girmiyor maalesef.
Kısaca Mehmet ustam ve netteki bilgili ustalardan baya bişeyler öğrendim,sağolsunlar.Aracımdan ve lpg kitimden memnunum çok şükür fakat debriyaja basınca benzinde yavaşça inerek yerine oturan devir ibresi,lpg de daha hızlı inip olması gereken yerin altına düşüp sonra yerine oturuyor,her zamanda yapmıyor acaba bu neden oluyor bunu araştırıyorum.bende sorun yok ama aracı stop edenlerin olduğunu duyuyorum forumlarda.Benim aracım toparlarken onlarınki toparlayamayıp stop ediyor sorunun kaynağı aynıdır diye düşünüyorum.öğrenmeye çalıştığım bu sorun ne? neden yapar ?