Gönderen Konu: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.  (Okunma sayısı 287626 defa)

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #25 : Ocak 22, 2013, 09:56:08 ÖÖ »
Merhabalar ;
Sehirler arasi mesafede 31 lt ile 350 km demek ; 8.8 Lt\100 km lpg tuketimi demek.
Yol bilgisayarlari aracin krank devir sensoru ve enjeksiyon tetikleme sinyallerine gore calisir , bu demek oluyor ki lpgde iken de aracin krank devir sensoru ve enj. Msleri calistigi icin lpgde iken de yol bilgisayariniz calisacak demektir fakat Lpgdeki gercek tuketimi hesaplamak icin yol bilgisayarindaki degerin %20 fazlasini hesaba eklemek gerek.Sizin orneginizde aracin yol bilgisayari verisi Lpgde iken 7Lt\100 gosteriyorsa gercekte bu deger 8.4 Lt olmali.Fakat benzinde aracinizin yakit tuketimi 5.5 Lt olduguna gore Lpgde gercek tuketimin 6.6 olmasi gerekiyor,fakat sizin tuketiminiz yol bilgisayarinda 7 lt gercekte ise  8.8 Lt seviyelerinde bu demek oluyor ki lpgde yakit ayariniz dogru degil.Dogru ayarlanmis bir kalibrasyon sonucu lpgdeki yakit tuketiminiz 7lt\100 kmlere dusebilir.Selamlar...
    Normal şartlarda lpg benzine göre 1.5 litre fazla yakar. Lpg nin yanma gücü(107 oktan) benzine göre(babası 98 oktan) fazladır bence normal göstergeniz 5.5 litre ,,6.8 litre bir tuhaflık yok Artı litre bazında tassruf yok daha fazla yakıyor fiyat ta tassruf lpg de örnek vereyim 5.5x4.78=26,29/100:26.3 kuruş lpg de 6.8x 2,3916.25/100:16.2 kuruş  hesaplama böyledir. Bende 2011 civic var ben lpg de yol bilgisayarını 5.6 düşürüyorum birazda kullanımdan farkeder yanlışım varsa kusura bakmayın

senin dediğinle asvtec in dedigi arasında ne fark var anlıyamadım



ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #26 : Ocak 22, 2013, 09:59:45 ÖÖ »
Ben de anlayamadım  yazılanları tekrar okudum ama sonuca ulaşamadım :)

Merhabalar ;
Sehirler arasi mesafede 31 lt ile 350 km demek ; 8.8 Lt\100 km lpg tuketimi demek.
Yol bilgisayarlari aracin krank devir sensoru ve enjeksiyon tetikleme sinyallerine gore calisir , bu demek oluyor ki lpgde iken de aracin krank devir sensoru ve enj. Msleri calistigi icin lpgde iken de yol bilgisayariniz calisacak demektir fakat Lpgdeki gercek tuketimi hesaplamak icin yol bilgisayarindaki degerin %20 fazlasini hesaba eklemek gerek.Sizin orneginizde aracin yol bilgisayari verisi Lpgde iken 7Lt\100 gosteriyorsa gercekte bu deger 8.4 Lt olmali.Fakat benzinde aracinizin yakit tuketimi 5.5 Lt olduguna gore Lpgde gercek tuketimin 6.6 olmasi gerekiyor,fakat sizin tuketiminiz yol bilgisayarinda 7 lt gercekte ise  8.8 Lt seviyelerinde bu demek oluyor ki lpgde yakit ayariniz dogru degil.Dogru ayarlanmis bir kalibrasyon sonucu lpgdeki yakit tuketiminiz 7lt\100 kmlere dusebilir.Selamlar...
    Normal şartlarda lpg benzine göre 1.5 litre fazla yakar. Lpg nin yanma gücü(107 oktan) benzine göre(babası 98 oktan) fazladır bence normal göstergeniz 5.5 litre ,,6.8 litre bir tuhaflık yok Artı litre bazında tassruf yok daha fazla yakıyor fiyat ta tassruf lpg de örnek vereyim 5.5x4.78=26,29/100:26.3 kuruş lpg de 6.8x 2,3916.25/100:16.2 kuruş  hesaplama böyledir. Bende 2011 civic var ben lpg de yol bilgisayarını 5.6 düşürüyorum birazda kullanımdan farkeder yanlışım varsa kusura bakmayın

senin dediğinle asvtec in dedigi arasında ne fark var anlıyamadım

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #27 : Ocak 22, 2013, 10:14:42 ÖÖ »
Honda ve BRC arasında imzalanan protokol hakkında da biraz bilgi vereyim.
Yapılan protokol gereği müşteri 0 km Honda Civic ECO modeli alırsa bu araca Honda Plazalarda BRC Honda Kit montajı yapılır .Lpg'li Civic Eco modeli 6 yıl- 150.000 km garantili olarak teslim edilir.6 yıl garanti sadece ECO modeli için geçerlidir.Bunun dışında Honda Plazalar ve/veya  diğer BRC servisleri diğer civic modellerine de BRC HONDA KİT montajı yaparsa aracın 6 yıl 150.000 km garantisi 3 yıl 100.000 km ye düşer ,Honda aracıyla ilgili masrafı kendi garantisinden lpg kaynaklı masraflar ise 2A Mühendislilk BRC tarafından karşılanır.Bu kitin tavsiye edilen montaj fiyatı 1.800 TL dir.
HONDA-BRC kitinin özellikleri ise 3 ana başlıkta toplanır ;
1) Aracın emme manifoltu delinmez ,civic için özel tasarlanmış gaz pipoları kullanılır
2)Aracın benzin enjeksiyon tesisatı kesilmez yine civic için özel tasarlanmış soketli kablo demeti kullanılır
3)Honda civic için hazırlanmış bır montaj klavuzu vardır ,BRC bayisi bu klavuza göre montaj yapar ve bu kılavuzda hangi parçaların nereye bağlanacağı belirlidir ve bu kılavuza uygun civice özel bağlantı aparatları vardır.

Bu üç özelliğinden dolayı BRC MY11 modeline BRC HONDA KİT denir. Aklınıza takılan diğer konularda yazabilirsiniz.Selamlar...

bestami_1

  • İleti: 204
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #28 : Ocak 22, 2013, 10:12:32 ÖS »
Aracım2009 civic.
Lpg kitim BRC MY11 lpg den benzine geçişte hissedilir bir tekleme var aslında lpg tüketimide iyi 1 litre lpg ile 10 ile 11 km gidiyorum.sizce bu geçiş süresini neden hissedilir.bunu çaresi yokmu
selamunaleyküm

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #29 : Ocak 22, 2013, 10:17:36 ÖS »
Merhaba Ultrakif ;
Yakit olcumunuzu seviye ledlerine gore yaptiginizda yanilabilirsiniz.Lpg tankindaki gaz tamamen bittiginde sorunuzu tekrar sorun, bakalim belirttiginiz lt ile kac km gideceksiniz.Selamlar...
usta tankın üstündeki  göstergelere de baktım nerdeyse çeyreğin altında yakıt var

tankta ki gösterge de mi hatalı olabiliyor?

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #30 : Ocak 23, 2013, 07:43:22 ÖÖ »
Merhaba bestami_1 ;

Geçişlerde hissedilir bir sarsıntı varsa bunun bir kaç nedeni olabilir;
1)Enjeksiyon sıralamasında bir dizim hatası olabilir
2)Rolantideki lpg ayarı yanlış olabilir
3)Gaz nipeli ile montaj yapılmışsa benzin enjektörüne uzak bir noktadan delme işlemi yapılmış olabilir
4)Gaz enjektör hortumları uzun olabilir
5)BRC plug and drive 3.07 yazılımında geçiş ayarlarına yeni özellikler eklendi ,bu ayarlar kullanılarak bu sarsıntı ortadan kaldırılabilir

Aracım2009 civic.
Lpg kitim BRC MY11 lpg den benzine geçişte hissedilir bir tekleme var aslında lpg tüketimide iyi 1 litre lpg ile 10 ile 11 km gidiyorum.sizce bu geçiş süresini neden hissedilir.bunu çaresi yokmu
selamunaleyküm

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #31 : Ocak 23, 2013, 07:47:03 ÖÖ »
Belirli lt LPG ile toplamda yaptığınız yolu oranlamanız gerek.Seviye ledleri ve sensörü sizi yanıltabilir.

Merhaba Ultrakif ;
Yakit olcumunuzu seviye ledlerine gore yaptiginizda yanilabilirsiniz.Lpg tankindaki gaz tamamen bittiginde sorunuzu tekrar sorun, bakalim belirttiginiz lt ile kac km gideceksiniz.Selamlar...
usta tankın üstündeki  göstergelere de baktım nerdeyse çeyreğin altında yakıt var

tankta ki gösterge de mi hatalı olabiliyor?

erhan8395

  • İleti: 52
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #32 : Ocak 23, 2013, 05:02:44 ÖS »
Mehmet Bey merhaba.2009 model otomatik vites cıvıc aracıma 32000 km de iken MY11 PİPOLU sistem lpg taktırdım.Şuan aracım 49000 kmde.Bu güne kadar herhangi bir problem yaşamadım.Ama aracımın lpgde fazla yaktığını düşünüyorum.Birkaç defa lpg servisinde bilgisayara bağlattım ayarların normal olduğunu söylediler.Lpg montajından sonra yol kalibrasyonu falan yaptırmadım.Aracım 85 tl lik gaz ile 230-235 km gidiyor şehir içinde.Bu oran  14-15lt ye denk geliyor.Sizce bu oran otomatik vites bir araç için normalmidir.Aracım 50000 kmye yaklaştı sizce subap ayarı yaptırmalıyım.Lpg takılalı 18000 km oldu.Bu kadar fazla yakmasının size göre sebepleri ne olabilir.Şimdiden teşekkür ederim.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #33 : Ocak 24, 2013, 07:15:02 ÖÖ »
Merhaba Erhan Bey;
Lpg dönüşümü sonrası yol ayarı yapılmayan lpg kalibrasyonu için kullandığım bir tabir vardır ...'' Kahve Falına Bakmak''
İster BRC olsun ,ister Prins olsun ,ister atiker olasun ,ister x,y,z markaları olsun ,yol ayarı yapılmadığı zaman lpg kalibrasyonunun hatasız olduğunu anlayamayız ,belki de oto kalibrasyon hatasız bir ayar da yapmış olabilir ama dediğim gibi yol ayarına çıkmadan tamamlanan lpg kalibrasyonu ''kahve falına bakmaya benzer'' Tutar ya da tutmaz. Sizin aracınız için de aynı şey geçerlidir ; gerek yakıt gerek performans ve gerekse motor ömrü açısından lpg dönüşümü yapılmış her araca yol ayarı yapılması gerekiyor.

Bununla ilgili olarak team honda turkey'de ve diğer forum sitelerindeki yazılarımı burda tekrardan paylaşmak istiyorum.Selamlar...



Mehmet Bey merhaba.2009 model otomatik vites cıvıc aracıma 32000 km de iken MY11 PİPOLU sistem lpg taktırdım.Şuan aracım 49000 kmde.Bu güne kadar herhangi bir problem yaşamadım.Ama aracımın lpgde fazla yaktığını düşünüyorum.Birkaç defa lpg servisinde bilgisayara bağlattım ayarların normal olduğunu söylediler.Lpg montajından sonra yol kalibrasyonu falan yaptırmadım.Aracım 85 tl lik gaz ile 230-235 km gidiyor şehir içinde.Bu oran  14-15lt ye denk geliyor.Sizce bu oran otomatik vites bir araç için normalmidir.Aracım 50000 kmye yaklaştı sizce subap ayarı yaptırmalıyım.Lpg takılalı 18000 km oldu.Bu kadar fazla yakmasının size göre sebepleri ne olabilir.Şimdiden teşekkür ederim.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #34 : Ocak 24, 2013, 07:16:47 ÖÖ »
Team Honda Sitesinde daha önce yazığım bir yazıdan alıntıdır.

Arakadaş demiş ki TÜRK MALI olsun diye Atiker taktırdım.Yahu bir kere bırak tercih ettiğin lpg kitini bindiğin araba ,cebindeki telefon ,kullandığın bilgisayar  vs vs vs hemen hemen herşey ithal,bu mudur milliyetçilik? Ayrıca atikerin kullandığı enjektörler waltek yani ithal selenoıd valfli enjektör ,yazılımı AEB ,ithal yazılım ; yani bu milliyetçilik açısından bakarsak takılan her kitin parası yurt dışına gidiyor.Sonra çıkıp Türk malı diye atiker taktırdım dersen gülerim

Bir de neye güldüm .. way ben OBD li atiker taktırdım BRC li eniştem peşimden gelemiyor , ya hu buna da gülünür EOBD li Atiker in özelliği ne ? Piyasada bilinenin aksine EOBD Lİ KİTLER MÜŞTERİYİ KANDIRAN ,UYUTAN BİR SİSTEMDİR. EOBD li kit bağlantılarında aracın K-LİNE ya da CAN-BUS özelliğine göre eobd bağlantısı yapılır ,bu bağlantı ile aracın LFT ve SFT değerli anında lpg yazılımında gözükür ve bu değerlere göre ayar yapılır fakat EOBD aktif edildiğinde sistem ayarı yapan ustaya şunu sorar ;
*Sadece LPG de mi ?
*Herzaman mı ?

Bu soru nedir biliyor musunuz ? Araç herhangi bir neden dolayı arıza lambasını yaktığında sistemin sürücünün bu arızayı görmeden kayıtlı arızayı silmesidir.Örneğin araç p0401 -402 ....P404 gibi silindir tekleme arızası verdi ya da P0171 ya da P0172 Fakir - Zengin yakıt karışım arızası verdi ama OBD li akıllı kitlerde siz bu arızayı görmeden sistem otomatik olarak bu arıza kodlarını silecektir yani SÜRÜCÜYÜ UYUTACAKTIR. Sonra araç sahibi de çıkıp vay benım kıtım obd li kesinlikle arıza lambası yakmıyor diye övünecektir ; işte buna gülünür

Konu atiker ile BRC yi kıyaslamak değil zaten her ikisi farklı kulvarların ürünleri kıyaslama yapmak zaten mantıklı olmaz.Honda ile Cherry yi kıyaslamak gibi bir şey ama her ikisinin de müşterisi farklı ; isteyen istediğini tercih eder ,kimse de karışamaz.

Diğer konu olan 30.000 km konusu teknik bir konu , burda uzun uzadıya anlatmaya kalkarsak sayfa sayfa yazı yazmam gerek.
Özetle yeni civiclerin motor yapıları ile bir önceki civiclerin motor yapıları oldukça farklı bu araçlarda Tekrar söylüyorum ; atiker ya da batiker ya da xtiker farketmez tüm selenoıd valfli enjektör kullanan alt sınıf lpg sistemlerini yeni civice montaj yaptırısanız 30.000 km sonra üst kapağı açtırdığınızda subabların bastığı baga yüzeylerinde büyüme ve silindir kapağında çökme meydana geldiğini görebilirsiniz.Bu araçların yanma oranları çok hassas ; basit bir örnek verecek olursam 2011 model i-vtec civic'in lpg kalibrasyonunu EOBD cihazı kullanarak yolda 10 dakıka içerisinde tamamlarım.Bu kalibrasyon o kadar hassas olur ki LFT(long fuel trim)  ve SFT (short fuel trim) değerleri nerdeyse 0.0 (sıfır nokta sıfır ) değerine gelir ki bu değerler 0 hata demektir ki araç bunu benzinde bile zor yakalar fakat yeni civic'in lpg kalibrasyonunu yapmam nerdeyse 30 dakıka mı alıyor çünkü subab zamanlaması çok değişken ; araç ani fakirleşmelere devamında zenginleşmeye başlıyor ,benzinde bile bu değerler çok değişken bunları lpgye adapte etmek benı oldukça uğraştırıyor ( ki ben bu konuda lpg bayilerine eğitim veren birisiyim) .Bu kadar uğraşı plug and drive gibi üst sınıf bir yazılımla ve de elektronik enjektör ile yapmakta ben zorlanıyorsam ; varın gidin bu yazılımı selenoıd valfli yani yazar kasa mürekkep sistemine sahip bir enjektör ile nasıl yapacaklar bilemiyorum.
Benden söylemesi ,taktir sizlerin.Amaç kimseyi kırmak değil bilgiyi paylaşmak ne de olsa bilgi paylaştıkça değer kazanır.Herkese iyi akşamlar.

Lpg sistemlerinin mantığını anlayabilmemiz için öncelikle aracımız benzinde nasıl çalışıyor bunu anlamamız gerekiyor.Çok fazla teknik kelime ve detaya girmeden basit açıklamalarla konuyu anlatmaya çalışayım.Aracımız benzinde çalışırken bir çok sensörden veri alır.Bu sensörlerden (motor ısı sensörü ,hava emiş sensörü ,manifolt basınç sensörü, oksijen sensörü... vs vs vs ) aldığı verilere göre motora yakıt püskürtülür.Örneğin kışın motor -20 derecede iken motor ısı sensörü bu veriyi benzin ECÜ süne yolar ve Ecü anlar ki fazla bir yakıta ihtiyaç var ,bu durumda motora gönderilen yakıt miktarı değişir.Yani basitçe biz neden yazın T-SHORT giyiyoruz ya da neden sıcakta daha fazla su içiyoruz ... aynı mantıkla örnekleyebiliriz.
Benzin ecüleri bu verileri toparlayarak yanma odasına yakıt püskürtür ,motorda yanma meyda gelir ve yanan gaz en son nerden çıkar ? Eksozdan.Eksozdan çıkmadan önce yanma durumunu ölçen bir sensör var ,bu sensörün ismi oksijen sensörüdür.Oksijen sensörü motordaki yanmanın durumunu ölçer ve aracın benzin ecüsüne bu değeri gönderir.Örneğin oksijen sensörü motordaki yanma oranını ölçtü , yanma oranı %3 fazla(zengin) olsun.Bu durumu aracın benzin ecüsüne bildirir ve benzin ecüsü bu veriyi aldıktan sonra bir sonraki döngüde yakıtı %3 az gönderir ,motorda yine yanma meyda gelir oksijen sensörü yanma oranını ölçer ve bu sefer -%2 kısık (fakir) olduğunu yine benzin ecüsüne gönderir ,benzin ecüsü bir sonraki döngüde yakıtı %2 açar ve bu döngü sürekli böyle devam eder.Yani OEM benzin ecüsü yanma oranını sürekli bir aralığın içinde tutmaya çalışır .Bu oran araçtan araca ,motordan motora göre değişir.

2000 model bir civicte bu hata oranı +- 20 ise 2010 honda'da bu oran +- 10 dur. Yani yeni nesil motorlarda hatayı kaldırma aralığı ve buna bağlı olarak motor yapıları günden güne hassaslaşmaktadır.Bu olayı ben hep şu şekilde özetliyorum.Kimi insana LAAAN dersiniz çok kızar ,sinirlenir bu arkadaşın hatayı kaldırma oranı dardır ; kimi adama hakaret edersiniz gülüp geçer bu adamın hatayı kaldırma aralığı oldukça geniştir araçların EURO 3 EURO 4 EURO5 motor olmalarını da bu örneğe benzetebiliriz.Euro5 motorların emisyon oranları günden güne hassaslaşmakta ,hatayı kaldırma aralıkları iyice daralmakta ,işte bu sebeblerden dolayı yeni nesil araçlarda lpg kaynaklı sorunlar artmakta.

Konuya tekrar dönüş yaparsak ; yukarda gördüğümüz gibi OEM Benzin ecüsü sürekli bir aralıkta yanmayı kontrol ediyor ve yanma oranları bu aralığın içinde kaldığı için sistemde herhangi bir arıza meydana gelmiyor.Şimdi benzinli bir araca lpg montajı yapalım...



ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #35 : Ocak 24, 2013, 07:18:24 ÖÖ »
Araca lpg dönüşümünü gerçekleştirdik Sistem otokalibrasyon ile benzin işletim sisteminden aldığı bazı verileri yorumlayarak LPG de bir yakıt haritası oluşturdu ve aracımız artık LPG ile çalışmakta.Araç lpg de çalışırken benzin enjektörlerinin elektiriği kesildi yani benzin enjektörleri uyutuldu ve fakat araçtaki tüm sensörler yine devrede .OEM Benzin ecüsü hala çalışmakta ve aracın benzin ile devam ettiğini düşünmekte fakat araca artık sadece LPG gönderilmekte.Oksijen sensörü yine devrede (yukarda ne işe yaradığını anlatmıştım) ve yanma oranlarını yine ölçmekte.Motora LPG gönderilmeye devam ediyor ve sensör motordaki yanmayı ölçüyor ve bir bakıyor yanma oranı %-20 fakir ,bu durumu hemen aracın benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü bu veriyi öğrenince araca %20 fazla yakıt gönerilmesi gerektiğini düşünüyor ve benzin enjektörlerine bu sinyali yolluyor fakat araç lpg de olduğu için yakıt artmıyor ,motor hala fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor ,oksijen sensörü yine ölçüme devam ediyor ve bakıyor ki yanma oranı hala %-20 fakir bu durumu yine benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü yanma oranını artırmak için yakıtı %20 artırmalıyım diyor ama ne fayda !!! Lpg ye müdehale edemiyor ve bu durumda motor %_20 fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor.Böyle bir durumda motorda 2 temel sorun meydana geliyor ; bunlardan birincisi mekanik sorun ,diğeri ise elektronik sorun .

1.Mekanik Sorun : ( Basit ifadeler ile anlatacağım ,lütfen biri çıkıp vay ısı ayrı vay sıcaklı ayrı , bu terimler yanlış demesin)
Yanma odasında bulunan  emme ve eksoz subablarının bu odada meydana gelen ısıya belli bir dereceye kadar mukavemet etme durumu var.Araçlardaki bu subablar günden güne hassaslaşmakta ,çünkü emisyon oranları hassaslaştıkça araç üreticilerinin de kullandığı malzemeler farklılık göstermeye başlıyor.2000 model bir aracın kullandığı subab ile 2012 model bir aracın kullandığı subabların yapıları birbirinden farklıdır. Konuya dönecek olursak örneğin araç benzinde iken yanma odasının ısısı en fazla 80 derece olsun subabların ise ısıya dayanma derecesi 100 derece olsun , araç benzinde iken yanma oranı 80 dereceyi geçmediği için subablarda ,subab yataklarında vs vs herhangi bir sorun meydana gelmiyor ; araç LPG de iken lpg nin doğası gereği bu ısı 90 dereceye çıkacaktır ve fakat subabın dayanma derecesi 100 olduğu için herhangi bir sorun meydana gelmeyecektir ; fakat yukardaki örnekte olduğu gibi şayet gaz ayarı yanlış ise yanma odasının ısısı fakir karışımdan dolayı artacaktır ve 90 drece olması gereken ısı 110 dereceye çıkacak ve subablar zamanla aşınacaktır.Böyle bir durumda motor ömrümüz zamanla kısalacaktır.

2.Elekronik Sorun : Benzin Ecülerinin 2 temel hafızası ya da yakıt döngüsü vardır .Bunlar LFT /Long Fuel Trim) ve SFT dediğimiz Short Fuel Trimlerdir.Yani kısa yakıt döngüsü ve uzun yakıt döngüsü .Basitçe kısa yakıt döngüsü SFT biraz önceki örnekte anlattığım anlık olarak değişen oksijen sensörünün benzin ecüsüne gönderdiği verilerdir ; yani yakıt +3 fazla - 2 kısık vs vs
Uzun yakıt döngüsü ise LFT benzin ecüsünün bu anlık değerlere göre yani SFT ye göre belirlediği temel değerdir.Sorunsuz çalışan bir araçta LFT ve SFT +- 5 aralığındadır. Fakat yukardaki örnekte ne olmuştu araç %-20 fakir ile çalışmaktaydı ,bu durumda benzin ecüsü yakıtı %20 açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım diyordu fakat açamıyordu bu durumda %+20 açmalıyım değerini LFT değeri olarak algılıyor ve kaydetmiş oluyordu.
Şimdi bir adım daha ileri gideceğiz.Motorları open loop ve closed loop denilen iki döngüsü var yani açık döngü ve kapalı döngü .Kapalı döngüde motor sürekli oksijen sensörünün verilerini dikkate alarak yakıt düzenlemesi yapar fakat open loopta araç oksijen sensörünün değerlerine göre değil LFT ye göre yakıt düzenlemesi yaparçPeki araç ne zaman opeen loop'a geçer? Genelde siz araca ani dip gazlar yaptığınızda ya da sabah soğuk motorda araç open loopta çalışır yani bu iki durumda da yakıt ayarı yapamaz çünkü ayar yapayım derken motora zarar verebilir.Özetle daha önceki sağlıklı değer olan LFT yi kullanır ,burdan da anlıyoruz ki araçların bir tane LFT değeri olmaz ,birden çok LFT değeri olacaktır yani aracın çalışma durumuna göre LFT değerleri farklılık gösterir ,rolantide LFT farklı ,hareket halinde LFT farklı dip gaz yaptığınızda LFT farklıdır.
Yukardaki örneğe döncek olursak %20 LFT değerine sahip bir araç ( ki bu değere yanlış lpg kalibrasyonu neden olmuştu) sabah soğuk motorda çalıştırıldığında birde araca gereksiz yere %20 fazladan benzin gönderecek ve arac bu fazla benzinden dolayı boğulacak gaz yemeyecek ve hatta hareketv edemeycektir ,araç lpg ye geçtiğinde bir anda roketleyecek bütün sorunlar ortadan kalmış gibi gözükecek ama sorun büyük!!!Araç sahibi lpg montajı yaptırdığı yere gidecek ; Usta bu araba sabahları gaz yemiyor diyecek ... Usta ise abi bu sıralı gazzz ; sabah benzinle çalışır beni alakadar etmez gaza geçince sorun var mı diyecek ; müşteri gaza geçince sorun yok sabah var dediğinde abi sen ozaman arabanı servise göster diyecek.Müşteri servise gidecek ; servisteki usta LFT yi Sft yi nerden bilsin ,o parça değiştirmekle ustalığı kazanmış!!! Abi bu araba gazlı gazı söktür öyle bakayım diyecek ; müşteri ortada top olacak ,bir o taraf bir bu tarafa gidecek ama çözüme ulaşamayacak!!!!
Peki ne yapılması gerekiyor ?
Peki lpg kalibrasyonu nasıl yapılmalıdır? Neler yanlıştır ,neler doğrudur?
Öncelikle lpg sistemleri benzin işletim sistemleri gibi değişken değildir yani duruma göre düzenlemeler yapmaz.Yukarıdaki bilgileri hatırlayacak olursak benzin ecüsü bir çok sensörden veri alarak bu verileri harmanlayıp bu verilere göre yakıt düzenlemeleri yapar fakat lpg sistemleri stabildir yani yapılan ilk ayar sürekli devam eden ayardır; duruma göre ,motor yapısına göre ,hava koşullarına göre ,atmosfer basıncına göre ,emilen hava ısısına göre ,oksijen sensörünün verilerine göre ,vs vs vs ... sürekli güncellemeler yapmaz ,yapamaz ; zaten bu düzenlemeleri yapsaydı ne arıza lambası ,ne subab sorunu ,ne de yakıt şikayeti ne de vs vs vs sorunlar olurdu ; bu sorunların hiç biri olmazdı.Peki ozaman ne yapacağız? Nasıl bir lpg ayarı yapacağız ve bundan sonra nelere dikkat edeceğiz.Bunu anlamak için öncelikle klasik lpg kalibrasyonlarını anlamamız gerek.
LPG Firmaları lpg kalibrasyonları için yazılımlar hazırlarlar ; adı üstünde otomatik kalibrasyonlar ile benzin yakıt süreleri ile gaz sürelerini oranlayarak optimum bir lpg yakıt haritası çıkarmaya çalışırlar.Burda otomatik yazılımı programın kalitesi yani lpg markasının yazılımının kalitesi ön plana çıkar.Bugüne kadar abuk subuk bir sürü lpg yazılımı piyasaya çıktı.Kimisi sadece rolantide bir kaç değeri okuyarak ,kimisi arcı 3.000 rpm de tutarak ikimisi ise daha gelişmiş yazılımlar kullanarak lpg yakıt haritasını oluşturmaya çalışmışlardır.
Örneğin AEB yazılıma sahip ürünler (Zavoli ,Romano vb) de araç 3.000 RPM de benzinde ve gazda çalıştırılarak enjeksiyon ms leri eşitlenmeye çalışır ; üç aşağı beş yukarı kalibrasyon tamamlanır fakat hiç bir zaman 0 sıfır hata ile bu kalibrasyon sonuçlanmaz.AEB yazılımı çok gelişmiş bir yazılımdır ,mapping işlemini yapacak lpg ustasına bir çok noktaya müdehale edebilmesini sağlayacak imkanlar tanır.Bu yazılım ile aracın tüm enjeksiyon mslerinde yakıt haritasının düzenlenmesi mümkündür.Fakat bu yazılımı tam anlamıyla düzenleyecek usta sayısı kaç tane diye sorarsanız iki elinize bakmanız yeterli olacaktır.Ustalarımıza bırakın yakıt haritasını şekilllendirmeyi öğretmeyi ,yeni yeni laptop kullanmasını öğretiyoruz!!!
Bu tip bir yazılıma sahip ürün taktırdığınızda usta sadece rolantide bir iki değişiklik yapıp iki gaza basıp abi tamamdır ,10 numara oldu der oysa neyin ne olduğu belli değildir .Rolantide yapılan gaz ayarı kahve falına bakmaya benzer belki doğrudur belki yanlış ,belki araç fakirde kalmıştır belki zenginde belki de doğrudur bunu anlamak için muhakkak yola çıkıp kontrollerin yapılması lazım fakat dediğim gibi bu tip ayar yapan usta sayısı malesef çok az!!!
BRC Plug and drive yazılımı burdaki usta faktörünü oldukça aşağılara çekmiştir.Oto kalibrasyonunda araç benzinde çalıştırılır rolantideki enjeksiyon ms leri hesaplanır ,rolantideki manifolt basınç değeri hesaplanır ,daha sonra gaz pedalına ani olarak 5.000 rpm yi geçmedyecek şekilde basılır ,burdaki amaç benzin enjektörünün maksımum açık kalma süresini ve de manifolt basınç değerinin maksımum suresını gormektir.BRC plug and drive bu değerleri alır ve bunları lpg değerleriyle örtüştürür , şayet hata %5 in üzerindeyse programlamayı yarıda keser tekrar %5 ın altına gelene kadar devam eder ve kalibrasyonu bitirir.Peki BRC 0 sıfır hata ile mi ayar yapar ; hayır o da bir hata aralığı içinde kalibrasyonu tamamlar fakat bu hata aralığı minimum düzeylerdedir ,burda yazılımın önemi ortada fakat daha önemlisi ne olursa olsun oto kalibrasyon ile yetinmeyip yol ayarı yapmaktır.
Rolantide yapılan ayar hikaye dedik neden ? Çünkü araç rolantide yaklaşık 2.00 ms  ile 4.00 ms arasında çalışır ; manifolt basıncı ise 250 mbar ile 400 mbar arasındadır ; siz yola çıkıp gazladığınızda bu enjesiyon süresi ( aracın aşırı beslemeli ya da atmosferik olmasına göre değişir) 16 .00 ms ye kadar ,manifolt basıncı 1.000 mbara kadar çıkar.şimdi gözünüzün önünde şöyle bir eğri düşünün ; enjeksiyon süresi 2.00 ms den başlayıp ; 3.00 ms 4.00 ms 5.00 ms..............11.00ms 12.00ms 13.00ms.... ye kadar çıkan bir yakıt eğrisi buna paralel olarak 200 mbar manifolt basıncından başlayıp 300 mbar ,400.mbar ..... 1000 mbar a kadar çıkan bir manıfolt basınc eğrisi.Araç bu her ms ye de ve manifolt basıncında fark farklı yakıtlara ihtiyaç duyacaktır ; oto kalibrasyon yapılmış lpg programları bu harita ile bazı noktalarda eşleşip bazı noktalarda farklılık gösterecektir ; işte bu farklılık gösteren noktalarda araç ya fakirde ya zenginde kalmış olacaktır yani rolantide yapılan ayar baştan söylediğim gibi ortalama bir ayar olacaktır .En başta belirttiğim laan deyince alınan hassas arabalarda arıza lambası yanacak ; hakaret edip bize gülen adam gibi hata aralığı geniş olan araçlarda lamba yanmayacaktır fakat lamba yanmadı diye sevinmeyin sonuçta motordaki karışım zengin ise hem fazla yakıt tüketceksiniz tasarrufunuz düşecek hem de çevreyi gereksiz yere kirleteceksiniz ; tam aksine karışım fakirse hem motorunuz aşırı ısınacak hem de motor ömrünüz zarar görecektir.Peki ne yapacağız???
Muhakkak yol ayarı yapacağız ; işi şansa bırakmayacağız ; yol ayarı yaparak tüm enjeksiyon mslerinde karışımı doğru ayarlayacağız araç hiç bir noktada fakirde kalmayacak ,her noktada ideal AFR yi sağlayacağız.AFR yi sağlamak için illaki wind band kullanmakta gerekmiyor ; lpg programındaki yazılım bize yardımcı olacaktır ya da EOBD cihazı ile yapılacak ayar ile 0 sıfır hata ile bir ayar yapabilir ama başta dediğim gibi bu ayarı kim yapacak??? İşte orda da iş size düşüyor ; balıklama her önünüze gelene lpg montajı yaptırsanız işi şansa bırakmış olursunuz? Peki bu yol ayarı ya da ideal karışım ayarını nasıl yapacağız ? Bu da bana kalsın ,işimizin her detayını da paylaşmayalım )

Peki ayarıda hatasız yaptık yetiyor mu Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #36 : Ocak 24, 2013, 07:19:19 ÖÖ »

Peki ayarıda hatasız yaptık; yetiyor mu ? Hayır yine yetmiyor ,peki ne yapılmalı ?

Lpg ecüsüne kaydettiğimiz değerler elektronik ortamda saklanıyor ; yani bu değerlerin kesinlikle değişmemesi gerekiyor , peki ne oluyorda araçların lpg ayarları belirli bir süre sonra değişiyor? Araçlarımızın lpg ayarlarının belirli bir süre sonra değişmesinin temel nedeni ÜRÜN KALİTESİ'dir.
Lpg ayarında ve yakıtında temel iki parça var ; bunlardan ilki ve en önemlisi LPG ENJEKTÖRLERdir.
Bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.

Yukarda özelliklerini gördüğümüz enjektörler araçların lpgde doğru çalışması için en önemli parçadır, Lpg enjektörlerindeki en ufak aksaklık araçların çalışmasına olumsuz etkide bulunacaktır.Örneğin motorun doğru çalışabilmesi için her silindirde eşit ateşleme ,eşit sıkıştırma ve eşit yakıta ihtiyaç vardır ; bunlardan biri eksik olduğunda motor doğru çalışmayacaktır.Lpg sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de lpg enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoıd valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskirtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
Yukardaki ayar konusuna dönecek olursak ; yaptığımız ayar her nekadar lpg ecüsünün elektronik ortamında aynı şekilde kalsa da lpg enjektörlerindeki ve yine önemli bir parça olan lpg regulatorundeki değişikliklerden dolayı aracımızın gaz ayarı değişebiliyor ve bu yanlış gaz ayarı yukarda anlattığım mekanik ve elektronik lpg sorunlarına neden olabiliyor.Oysa elektronik enjektör kullanan ürünlerde (BRC) lpg enjektörlerinin debileri zamanla değişmez uzun süreler aynı açma kapama süreleri ile ideal gaz dozajlamasını sağlar ayrıca bu enjektörler üst devirlerde de ki bu üst devirler yanma odasındaki subabların zarar görme ihtimalinin en yüksek olduğu alandır , bu alanlarda da optimum dozajlamayı sağlar ve aracın zarar görmesini engeller.
Burdan şunu anlıyoruz ; LPG li aracımız ile uzun süre motorumuz sağlıklı bir biçimde çalışmasını istiyorsak öncelikle KALİTELİ BİR ÜRÜN tercih edeceğiz ,Bu kaliteli ürünü DOĞRU MONTAJ ile aracımıza taktıracağız ve daha sonra HATASIZ BİR KALİBRASYON ile aracı lpg ile yürüteceğiz.Uzun süreli lpg performansı istiyorsak bu üç kritere uymamız gerekiyor ,bu sac ayağından biri eksik olursa %100 performans malesef sağlayamayız ama bu üç kriter yerine gelirse isteğiniz marka ve model araçta kesinlikle sorun yaşamadan lpg nin tasarrufunu yaşarsınız.
Bu konunun en başında yeni civiclere Atiker ya da benzeri alt ya da orta  sınıf bir ürün taktırdığınızda 30.000 km sonra sorun yaşayabileceğinizi yazmıştım ,bu yazıdan anlaşılıyor ki iyi bir üründe taktırsak ama montaj ve ayarı hatalı olursa yine sorun yaşama ihtimalimiz oluyor ama işi baştan kaybetmemek gerek.
SONUÇ itibariyle yeni civicler önceki civiclere göre daha hassas araçlardır ,bu araçlarda muhakkak ÜST SINIF ürünleri tercih etmeli ve bu üst sınıf ürünü doğru yerde doğru şekilde montajını yaptırmalıyız ,bu şekilde yapılacak lpg dönüşüm işlemi sonunda  KESİNLİKLE SORUN YAŞAMAZSINIZ.Gönül rahatlığıyla yeni civiclerde lpg'yi tercih edebilirsiniz.
 











Moderatöre Bildir   81.214.67.130

 






YASİN71

  • İleti: 25
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #37 : Ocak 24, 2013, 08:58:40 ÖS »
ABİ HELAL OLSUN...KENDİNİ YETİŞTİRMİŞSİN..BİZİM SİZİN GİBİ USTALARA ÇOOK İHTİYACIMIZ VAR..
ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN...

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #38 : Ocak 25, 2013, 08:07:10 ÖÖ »
Rica ederim ,paylaşıma devam.Honda-Lpg hakkında soru ve sorunları olan arkadaşlar burdan bana yazabilirler...

ABİ HELAL OLSUN...KENDİNİ YETİŞTİRMİŞSİN..BİZİM SİZİN GİBİ USTALARA ÇOOK İHTİYACIMIZ VAR..
ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN...

erhan8395

  • İleti: 52
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #39 : Ocak 25, 2013, 06:04:39 ÖS »
Mehmet Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.Hoşgörünüze sığınarak size bir sorum daha olacak.Aracıma lpg taktırmadan önce çok karasızdım ve internetten uzunca bir süre bu konu hakkında araştırma yaptım.Ama bir yerde yanılmıyorsam kendi firma aracınızdı 2008 cıvıce montaj yaptığınızı ve 200000 km geçtiği yazıyordu.Bu yazınız lpg taktırmamda beni olumlu düşünmeye yöneltti.Beni ençok düşündüren konu subablara zarar vermesiydi.Bugüne kadar çok araştırdım ama lpgnin i-vtec lerde subaplara zarar verip vermediği hakkında tatmin edici bir cevap bulamadım.Siz bu konudaki fikriniz nedir.Lpg aracımda subap erimesi yada uzaması gibi sonuçlar ortaya çıkarabilirmi.Sizin karşılaşmış olduğunuz böyle bir durum oldumu.Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.Saygılar

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #40 : Ocak 26, 2013, 08:53:34 ÖÖ »
Merhaba Erhan Bey ;

Subab sorunun nedenleri ve önüne geçmenin yollarını yukarda anlatmıştım.Özetle subab sorununu yaşamamak için ''Doğru ürün ,doğru montaj ve doğru kalibrasyon ve periodik kontroller '' gerek ,bu dört  özelliğin biri eksik olduğunda her marka araçta subab sorunu yaşanabilir ,bunu ne yağlama sistemi engeller ne de farklı bir sistem engeller.
Honda civic i-vtec motorlar diğer subab hassasiyeti olan araçlara göre bu sorunu yaşatma ihtimali daha düşük olan araçlardır ,fakat siz yine de motor ömrü açısından perıodik kontrollerinizi aksatmadan yaptırınız.

Mehmet Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.Hoşgörünüze sığınarak size bir sorum daha olacak.Aracıma lpg taktırmadan önce çok karasızdım ve internetten uzunca bir süre bu konu hakkında araştırma yaptım.Ama bir yerde yanılmıyorsam kendi firma aracınızdı 2008 cıvıce montaj yaptığınızı ve 200000 km geçtiği yazıyordu.Bu yazınız lpg taktırmamda beni olumlu düşünmeye yöneltti.Beni ençok düşündüren konu subablara zarar vermesiydi.Bugüne kadar çok araştırdım ama lpgnin i-vtec lerde subaplara zarar verip vermediği hakkında tatmin edici bir cevap bulamadım.Siz bu konudaki fikriniz nedir.Lpg aracımda subap erimesi yada uzaması gibi sonuçlar ortaya çıkarabilirmi.Sizin karşılaşmış olduğunuz böyle bir durum oldumu.Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.Saygılar

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #41 : Ocak 26, 2013, 06:01:50 ÖS »
mrb ustam ben yenı atiker aktırdım 97 civic 1.4 is ye benzınden lpg ye gecınce enjektörlerden şak şak ses geliyo rölantide özlellikle gaz verince sesi kesiyo sonra baslıyo bu sarsıntıdan gelen bi ses değil gibi geldi bana yardımcı olursanız sevinirim

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #42 : Ocak 27, 2013, 11:57:43 ÖÖ »
Merhaba Ultrakif;
Duyduğunuz ses lpg enjektörlerine ait olan bir ses.Gaza bastığınızda bu sesi duymazsınız , özellikle rolantide bu sesi duyarsınız.Araç içerisinden bu sesi duyuyorsanız bağlantı aparatlarını kontrol ettiriniz ,yok sadece motor bölümünde bu sesi duyuyorsanız ekstra bir şey yaptırmanıza gerek yok ,herşey yolunda demektir.Selamlar...

mrb ustam ben yenı atiker aktırdım 97 civic 1.4 is ye benzınden lpg ye gecınce enjektörlerden şak şak ses geliyo rölantide özlellikle gaz verince sesi kesiyo sonra baslıyo bu sarsıntıdan gelen bi ses değil gibi geldi bana yardımcı olursanız sevinirim

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #43 : Ocak 27, 2013, 06:21:42 ÖS »
Evet ustam yazdıklarınız ile olanlar bire bir aynıbı metal takoz var ona bağlı idi ondan söküldü simdi plastik kelepçe ile tutturdum montajın yapıldı yerde deılım bu ses hic gitmez mi usta teşekkür ederim

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #44 : Ocak 27, 2013, 07:21:06 ÖS »
Enjektörün kendi sesi gitmez ama doğru bağlantı aparatları ile araç içerisinden enjektör sesi duyulmaz.

Evet ustam yazdıklarınız ile olanlar bire bir aynıbı metal takoz var ona bağlı idi ondan söküldü simdi plastik kelepçe ile tutturdum montajın yapıldı yerde deılım bu ses hic gitmez mi usta teşekkür ederim

alibaba75

  • İleti: 134
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #45 : Ocak 27, 2013, 07:34:16 ÖS »
mrb mehmet bey  2008 civic aracımda landi lpg sistemi mevcut landi renzodan farkı sessiz enjektöre sahip olması neyse genel olarak bir sıkıntım yok memnunum tek sorun benzinden gaza geçişte hafif bir silkeleme olması diğer yönden çekişte ve arıza lambası yakma gibi bir problemi yok acaba sorun ne olabilir bir de aracıma şu ana kadar sibop ayarı yapılmadı 71000 km de bundan da kaynaklanabilir mi acaba ... şimdiden teşekkürler

AyEmSe

  • İleti: 3
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #46 : Ocak 27, 2013, 08:00:41 ÖS »
Merhaba Mehmet bey,
Geçtiğimiz Perşembe günü 2013 Model Civic aracıma BRC kit takıldı. (yetkili bir BRC servisinde) Bir çok forumda, taktırmadan önce inceleme yapmıştım. Karşılaşılan sorun olarak, kullanıcıların özellikle
- Benzin göstergesinde, LPG ile sürüş esnasında azalmanın gözüktüğünü ifade etmişler.
Çözüm olarakta 5-10 liralık benzin alındığında göstergenin olması gereken yere geldiğini söylemişler,
ya da bir röle ya da bir sistem ile (fransız peugeot araçlardaki çözümden yararlanarak) aracın kontağı kapandığında benzin gösterge bilgisinin resetlenerek açıldığında doğru değerlerin okunabileceği söylenmiş.

Bu hafta BRC'li Civic'imi uzun yolda test ettim ve malesef aynı sorunla bende karşılaştım. Keyfe keder bir sorun gibi gözükse de doğru değeri okuyamamak ve zihinde sürekli şimdi kalsa kalsa çeyrek depo benzin vardır demek ya da yaa LPG almışken 5-10 liralık benzin alayım ne olur ne olmaz demek insanın canını sıkıyor.

Sizce bu durumun en akla yatkın ve makul çözümü nasıl olabilir?

(Taktırmadan evvel bunu servise sordum, ve onlarda bunun Hondalarda olmadığını söylediler, ama benim başıma geldi :(  )

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #47 : Ocak 27, 2013, 08:43:49 ÖS »
Merhaba Alibaba75 ;

Geçişlerde hissedilir bir sarsıntı varsa bunun bir kaç nedeni olabilir;
1)Enjeksiyon sıralamasında bir dizim hatası olabilir
2)Rolantideki lpg ayarı yanlış olabilir
3)Gaz nipeli ile montaj yapılmışsa benzin enjektörüne uzak bir noktadan delme işlemi yapılmış olabilir
4)Gaz enjektör hortumları uzun olabilir
5)Geçiş ayarları yanlış ayarlanmış olabilir.

mrb mehmet bey  2008 civic aracımda landi lpg sistemi mevcut landi renzodan farkı sessiz enjektöre sahip olması neyse genel olarak bir sıkıntım yok memnunum tek sorun benzinden gaza geçişte hafif bir silkeleme olması diğer yönden çekişte ve arıza lambası yakma gibi bir problemi yok acaba sorun ne olabilir bir de aracıma şu ana kadar sibop ayarı yapılmadı 71000 km de bundan da kaynaklanabilir mi acaba ... şimdiden teşekkürler

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #48 : Ocak 27, 2013, 08:47:21 ÖS »
Merhaba AyEmSe ;

*Yeni kasa Honda Civicler için de roleler mevcut.Bu roleleri taktırdığınızda benzin seviyesi yine düşecektir fakat kontağı açıp kapadığınızda sanki yeni benzin almış gibi seviyeniz gerçek yerine gelecektir.
*Sizin de belirttiğiniz gibi belirli lt benzin aldığınızda seviyeni gerçek yerine gelecektir
*Aracınızı yokuş aşağı bir yere bıraktığınızda benzin şamandrası hareket edecek ve yine benzin seviyeniz gerçek yerine gelecektir :)

Selamlar...

Merhaba Mehmet bey,
Geçtiğimiz Perşembe günü 2013 Model Civic aracıma BRC kit takıldı. (yetkili bir BRC servisinde) Bir çok forumda, taktırmadan önce inceleme yapmıştım. Karşılaşılan sorun olarak, kullanıcıların özellikle
- Benzin göstergesinde, LPG ile sürüş esnasında azalmanın gözüktüğünü ifade etmişler.
Çözüm olarakta 5-10 liralık benzin alındığında göstergenin olması gereken yere geldiğini söylemişler,
ya da bir röle ya da bir sistem ile (fransız peugeot araçlardaki çözümden yararlanarak) aracın kontağı kapandığında benzin gösterge bilgisinin resetlenerek açıldığında doğru değerlerin okunabileceği söylenmiş.

Bu hafta BRC'li Civic'imi uzun yolda test ettim ve malesef aynı sorunla bende karşılaştım. Keyfe keder bir sorun gibi gözükse de doğru değeri okuyamamak ve zihinde sürekli şimdi kalsa kalsa çeyrek depo benzin vardır demek ya da yaa LPG almışken 5-10 liralık benzin alayım ne olur ne olmaz demek insanın canını sıkıyor.

Sizce bu durumun en akla yatkın ve makul çözümü nasıl olabilir?

(Taktırmadan evvel bunu servise sordum, ve onlarda bunun Hondalarda olmadığını söylediler, ama benim başıma geldi :(  )

AyEmSe

  • İleti: 3
Ynt: BRC - Honda LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey.
« Yanıtla #49 : Ocak 28, 2013, 08:02:57 ÖÖ »
Merhaba Mehmet bey, o halde bu rolenin özel bir adı varsa onu ve fiyatı hakkında bilgi verebilir misiniz?
Özelden de yanıtlayabilirsiniz.
Vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.


Merhaba AyEmSe ;

*Yeni kasa Honda Civicler için de roleler mevcut.Bu roleleri taktırdığınızda benzin seviyesi yine düşecektir fakat kontağı açıp kapadığınızda sanki yeni benzin almış gibi seviyeniz gerçek yerine gelecektir.
*Sizin de belirttiğiniz gibi belirli lt benzin aldığınızda seviyeni gerçek yerine gelecektir
*Aracınızı yokuş aşağı bir yere bıraktığınızda benzin şamandrası hareket edecek ve yine benzin seviyeniz gerçek yerine gelecektir :)

Selamlar...