Gönderen Konu: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!  (Okunma sayısı 21945 defa)

daredevilxxx

  • İleti: 11
2007 Model Honda civic araç aldım yaklaşık 4 ay önce. İnternetten okuduğumuza göre şehir dışı bu araçlar çok cimri. Aracı aldıktan sonra brc lpg taktırdım. 4 ay lpg ile kullandım. Sabah 35 akşam 35km toplamda hergün 70 km işe gidip geliyorum. (gidip geldğim yol şehirler arası duble yol trafik felan yok sayılacak derecede). Sakin kullanıyorum sürekli. Araca çok yüklenmem.

bizim civic 4 ay boyunca o yolda 10lt lpgnin altına inmedi. Lpgciye kaç defa gittiysem bunda otomatik ayar var birşey değişmez dedi. 2 hafta önce sinirlendim arabayı benzin ile kullandım ne kadar yakacak diye. 6,3 lt benzin yaktı 100 kmde. Akabinde tekrar lpg ile kullanmaya başladım şimdi 7,8lt lpg yakıyor 100 kmde. Burdaki anormallik bizden mi kaynaklanıyor yoksa kitdemi bir problem var ben çözemedim. Tahminime göre BRC deki otomatik ayar dedikleri bu olsa gerek diyorum. Aracı benzinde bir müddet kullanmak lazım ayarın oturması için sanırım.

NOT: Aracın bakımları lpg taktırdıgımız hafta yapıldı. Bakımdan vs olma ihtimali yok.



mehmetgürbüz

  • Hadimül Haremeyn
  • İleti: 129
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #1 : Mayıs 04, 2012, 11:17:54 ÖS »
Aracınız hayırlı olsun. Otomatik araçlar için yakıt sarfiyatı şehir dışında 6-7 lt/100km dir. Benzin sarfiyatında kullanımınıza göre sorun yok. Bende sakin kullanırım. Bu değerler normal.

LPG yi taktırdıktan sonra LPG miktarı benzin miktarından %20 fazladır. Yani

1 lt benzin = 1,2 lt LPG dir.

O zaman

6,3 lt Benzin= 7,56 Lt LPG eder

Sizde 7,58 ondada bir sıkıntı gözükmüyor.  % 20 yi aşan değer kısmı çok az zaten %20 değeri ortalamadır. Yani aracınızda sıkıntı yok. Buda km de 18 kuruşa den geliyor hatta bu durum için hava atmak maksatlı açılmış bir konu denileblir. Güzel değer maşallah

daredevilxxx

  • İleti: 11
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #2 : Mayıs 05, 2012, 06:58:43 ÖS »
Aracınız hayırlı olsun. Otomatik araçlar için yakıt sarfiyatı şehir dışında 6-7 lt/100km dir. Benzin sarfiyatında kullanımınıza göre sorun yok. Bende sakin kullanırım. Bu değerler normal.

LPG yi taktırdıktan sonra LPG miktarı benzin miktarından %20 fazladır. Yani

1 lt benzin = 1,2 lt LPG dir.

O zaman

6,3 lt Benzin= 7,56 Lt LPG eder

Sizde 7,58 ondada bir sıkıntı gözükmüyor.  % 20 yi aşan değer kısmı çok az zaten %20 değeri ortalamadır. Yani aracınızda sıkıntı yok. Buda km de 18 kuruşa den geliyor hatta bu durum için hava atmak maksatlı açılmış bir konu denileblir. Güzel değer maşallah

Mehmet bey cevap için saolun,
Problem aslında şu, 4 aydır aynı yolda 10lt lpg yakan araç, 200km benzinde kullandıktan sonra 7,8 litreye düştü. 4 ay boyunca lpgciye deflarca gittim bu araç çok yakıyor diye ama bişey yapamadılar. 200 km benzinde kullandım 6,3 lt benzin yaktı 100km de ondan sonra değerler normale döndü.

Merak ettiğim bu otomatik ayar dedikleri bumu?

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #3 : Mayıs 05, 2012, 09:11:37 ÖS »
hocam sen bu 7.8 lt tüketimi aracın üzerinde gördüysen yanılıyorsun. çünkü araçta gözüken doğru değil. sen bir depoyu bitirip ölçüm yapmalısın, ona göre hesaplamalısın...

mehmetgürbüz

  • Hadimül Haremeyn
  • İleti: 129
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #4 : Mayıs 05, 2012, 11:11:31 ÖS »
hocam sen bu 7.8 lt tüketimi aracın üzerinde gördüysen yanılıyorsun. çünkü araçta gözüken doğru değil. sen bir depoyu bitirip ölçüm yapmalısın, ona göre hesaplamalısın...

doğru. siz bunu kendibniz belirlemelisiniz

daredevilxxx

  • İleti: 11
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #5 : Mayıs 06, 2012, 05:06:53 ÖS »
Aracın yol bilgisayarı lpg doğru ölçüm yapmıyor. 2 depo bitiriyorum 10 günde. Yani 7,8 lt 2 defa depo fulleyerek ölçtüm.

erezkan

  • erezkan
  • İleti: 3
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #6 : Mayıs 21, 2012, 10:57:29 ÖÖ »
Merhabalar.
93 Sedan Sİ sahibiyim. 1.6 motor. LPG taktıralı 5 ay oldu. Aracım uzun yolda 34 litre LPG ile 400 km gidiyor. Şehir içinde yaz veya kış olmasına göre 300-350 km arası değişiyor. LPG Tankı BRC diğerleri 2A.
Yakıt tüketimi:
34/400= 0,09 * 100= 9 lt / 100 km
0,09*2,49= 0,22 krş kilometrede.
Benim değerler ile karşılaştırdığımızda gayet iyi. Servis 34 lite ile 400 km gidersin diyor. öylede oluryor.

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #7 : Mayıs 21, 2012, 03:36:03 ÖS »
Konuyu okudum da Cevap veren arkadaşlar bir noktayı kaçırıyor.

Konu sahibinin derdi yakıt hesabı değil.

Benzinle kullanmadan once 10 Lt lpg yakan araç

Biraz benzinle kullanınca 7,xx litre( Lpg )ye inmiş.

Araç aynı yol aynı şartlar aynı.

Neden benzinde kullandıktan sonra düştüğünü merak ediyor.

Açıkçası bende meraklandım.

Bu arada benim araç fabrikasyon lpg li Her 5 000 km de (Tam net hatırlayamıyorum) 10 15 km kadar benzinle kullanın diye tavsiyede bunululmuş.

______________

Soruya fikir yürüteceğim.Bilgili arkadaşlar daha iyi cevap verirler.

Lpg de kullanırken pislik birikmiş,Benzine alınca bu pislikler temizlenmiş olabilir.(Yanma sıcakları vs farklı olduğundan kaynaklanmış olabilir)

Şahsi fikrimdir. Bundan sonra lpg degerleri aynı seyrederse sorun yoktur aracınızda.

Ancak bir depoda az bir depoda çok tüketim olursa o zaman servise gitmek en guzeli.(Tek servise bağlı kalmayın. )
« Son Düzenleme: Mayıs 21, 2012, 03:36:33 ÖS Gönderen: becoca »

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #8 : Mayıs 21, 2012, 04:13:11 ÖS »
arkadaslar daha önce bir çok konuda yazdığım şeyi yazacağım... eğer lpg kalibrasyonunuz hatali ise mesela diyelimki karışım fakirde ve siz bu şekilde kullanıyorsunuz fakirde kalan karışımı okuyan aracın kendi beyni (ecu) yakıtı artırmaya calışacaktır ve SFT degeri yükselecektir dolayısıyla aracın yakıt haritası değişecektir ve lpg ecusude bu durumu simüle etmeye çalışacak...  hatta bu durum ilk çalışma sorunları bile neden olmakta.. siz bir süre benzinde kullanınca normal yakıt haritası normale dönecektir

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #9 : Mayıs 21, 2012, 06:15:14 ÖS »
arkadaslar daha önce bir çok konuda yazdığım şeyi yazacağım... eğer lpg kalibrasyonunuz hatali ise mesela diyelimki karışım fakirde ve siz bu şekilde kullanıyorsunuz fakirde kalan karışımı okuyan aracın kendi beyni (ecu) yakıtı artırmaya calışacaktır ve SFT degeri yükselecektir dolayısıyla aracın yakıt haritası değişecektir ve lpg ecusude bu durumu simüle etmeye çalışacak...  hatta bu durum ilk çalışma sorunları bile neden olmakta.. siz bir süre benzinde kullanınca normal yakıt haritası normale dönecektir
+1  2 farklı adaptasyon hafızası vardır beyinde. biri LFT (long term fuel trim) yani uzun süreli öğrenme. diğeri de short term fuel trim yani kısa süreli öğrenme. Kısa süreli öğrenmede beyin araçtan topladığı verileri, aracın ateşleme haritasında anlık düzeltmeler yapmakta kullanır. Kontak kapatılınca silinir bu hafıza. Uzun süreli öğrenmede ise, motorun çalışma verileri uzun süre hafızada tutulur ve ateşleme haritasında daha kalıcı değişiklikler yapmak üzere kullanır.uzun süre lpg de kullanılan araçlar SFT değerleri LFT değerlerini değiştirir ve böylece araç o değerlere göre yakmaya başlar.Short Fuel Trim ve Long Fuel Trim denilen kısa ve uzun zamanlı yakıt değerlerini hafızasına kaydeden beyin buna göre bir programlamayla yakıt haritasını düzenler ve bunu Long Fuel Trim olarak düzenleyerek kaydeder ve buna göre yakıt harcar. Siz benzine alarak beynin kendisini tekrar benzine göre programlamasını sağlayarak yakıt haritasını yeniden düzenlemişsiniz. Uzun süre lpg de kullanan arkadaşlar arada benzinde kullanarak haritayı düzenlemeleri yerinde olacaktır. Lpg de çalışan araç bu sefer lpgye göre çıkardığı haritayla benzinle çalışırsa sıkıntı olabiliyor.

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #10 : Mayıs 21, 2012, 10:44:09 ÖS »
arkadaslar daha önce bir çok konuda yazdığım şeyi yazacağım... eğer lpg kalibrasyonunuz hatali ise mesela diyelimki karışım fakirde ve siz bu şekilde kullanıyorsunuz fakirde kalan karışımı okuyan aracın kendi beyni (ecu) yakıtı artırmaya calışacaktır ve SFT degeri yükselecektir dolayısıyla aracın yakıt haritası değişecektir ve lpg ecusude bu durumu simüle etmeye çalışacak...  hatta bu durum ilk çalışma sorunları bile neden olmakta.. siz bir süre benzinde kullanınca normal yakıt haritası normale dönecektir

arkadaslar daha önce bir çok konuda yazdığım şeyi yazacağım... eğer lpg kalibrasyonunuz hatali ise mesela diyelimki karışım fakirde ve siz bu şekilde kullanıyorsunuz fakirde kalan karışımı okuyan aracın kendi beyni (ecu) yakıtı artırmaya calışacaktır ve SFT degeri yükselecektir dolayısıyla aracın yakıt haritası değişecektir ve lpg ecusude bu durumu simüle etmeye çalışacak...  hatta bu durum ilk çalışma sorunları bile neden olmakta.. siz bir süre benzinde kullanınca normal yakıt haritası normale dönecektir
+1  2 farklı adaptasyon hafızası vardır beyinde. biri LFT (long term fuel trim) yani uzun süreli öğrenme. diğeri de short term fuel trim yani kısa süreli öğrenme. Kısa süreli öğrenmede beyin araçtan topladığı verileri, aracın ateşleme haritasında anlık düzeltmeler yapmakta kullanır. Kontak kapatılınca silinir bu hafıza. Uzun süreli öğrenmede ise, motorun çalışma verileri uzun süre hafızada tutulur ve ateşleme haritasında daha kalıcı değişiklikler yapmak üzere kullanır.uzun süre lpg de kullanılan araçlar SFT değerleri LFT değerlerini değiştirir ve böylece araç o değerlere göre yakmaya başlar.Short Fuel Trim ve Long Fuel Trim denilen kısa ve uzun zamanlı yakıt değerlerini hafızasına kaydeden beyin buna göre bir programlamayla yakıt haritasını düzenler ve bunu Long Fuel Trim olarak düzenleyerek kaydeder ve buna göre yakıt harcar. Siz benzine alarak beynin kendisini tekrar benzine göre programlamasını sağlayarak yakıt haritasını yeniden düzenlemişsiniz. Uzun süre lpg de kullanan arkadaşlar arada benzinde kullanarak haritayı düzenlemeleri yerinde olacaktır. Lpg de çalışan araç bu sefer lpgye göre çıkardığı haritayla benzinle çalışırsa sıkıntı olabiliyor.

İkinize birden sormuş olayım.

Benzine alıp kullanırken neye dikkat etmek lazım.

Soğuk/Sıcak motor

Şehir içi-Şehirler arası ( Benzinle tekrar kodluyormuş ya Benzinle kullanırken az yakması lpgyi de az yakma sebebi mi olur ? )

Benzinle kullanırken Sakin/Spor kullanım hangisi iyi olur ?

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #11 : Mayıs 22, 2012, 11:38:44 ÖÖ »
aractan ne istediğinize bağlı arkadas yukarıda detayl ıanlatmış performans istersen ona göre tasarru istersen ona göre yakıt haritası oluşturursun... ecu resetleme de yapabilirsiniz.. ya aki kutup başını yada ecu sigortasını 10 dakikalığına cıkarıp sonra takın.. motor sıckaken yapmaya çalışın daha sonra aracı calıştırıp tüpe gecemeden rolantide biraz çalıştırıp yaklaşık 10 dakika da ortalama 50 km hız şle kullanıp sonra tüpe geçirin...
şunu da eklemek lazım lpg ecusu benzin ecusu gibi değildir (tabi yeni çıkan obd li eculerden bahsetmiyorum) yani lpg kalibrasyonu ve yol ayarı ne kadar iyi olursa o kadar az bu sorunla karşılaşma ihitimaliniz olur.. yani esas sorun sizin lpg ayarında görünüyor....

onteo

  • İleti: 35
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #12 : Mayıs 22, 2012, 01:32:02 ÖS »
Bende dün ayar ve ilk 1000 bakımı için Honda servise ardından BRC ye gittim bi olay anlattılar kafam karıştı. Malumunuz Bizim araçlar çok yakıyor diye biliniyor. Honda verdiği en son eğitimde bu konu ile ilgili şunu demiş; i-Vtec 3200 d/d dan sonra devreye giriyor ve 40 km hızım altına inmeden devreden çıkmıyor yani uzun yolda 3200 deviri geçtikten sonra duraklama  kadar VTEC devrede ve buyüzden de 2 katı daha fazla yakıyor. Belki bu neden fazla yaktığımızı açıklar...

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #13 : Mayıs 22, 2012, 05:47:56 ÖS »
arkadaslar daha önce bir çok konuda yazdığım şeyi yazacağım... eğer lpg kalibrasyonunuz hatali ise mesela diyelimki karışım fakirde ve siz bu şekilde kullanıyorsunuz fakirde kalan karışımı okuyan aracın kendi beyni (ecu) yakıtı artırmaya calışacaktır ve SFT degeri yükselecektir dolayısıyla aracın yakıt haritası değişecektir ve lpg ecusude bu durumu simüle etmeye çalışacak...  hatta bu durum ilk çalışma sorunları bile neden olmakta.. siz bir süre benzinde kullanınca normal yakıt haritası normale dönecektir

arkadaslar daha önce bir çok konuda yazdığım şeyi yazacağım... eğer lpg kalibrasyonunuz hatali ise mesela diyelimki karışım fakirde ve siz bu şekilde kullanıyorsunuz fakirde kalan karışımı okuyan aracın kendi beyni (ecu) yakıtı artırmaya calışacaktır ve SFT degeri yükselecektir dolayısıyla aracın yakıt haritası değişecektir ve lpg ecusude bu durumu simüle etmeye çalışacak...  hatta bu durum ilk çalışma sorunları bile neden olmakta.. siz bir süre benzinde kullanınca normal yakıt haritası normale dönecektir
+1  2 farklı adaptasyon hafızası vardır beyinde. biri LFT (long term fuel trim) yani uzun süreli öğrenme. diğeri de short term fuel trim yani kısa süreli öğrenme. Kısa süreli öğrenmede beyin araçtan topladığı verileri, aracın ateşleme haritasında anlık düzeltmeler yapmakta kullanır. Kontak kapatılınca silinir bu hafıza. Uzun süreli öğrenmede ise, motorun çalışma verileri uzun süre hafızada tutulur ve ateşleme haritasında daha kalıcı değişiklikler yapmak üzere kullanır.uzun süre lpg de kullanılan araçlar SFT değerleri LFT değerlerini değiştirir ve böylece araç o değerlere göre yakmaya başlar.Short Fuel Trim ve Long Fuel Trim denilen kısa ve uzun zamanlı yakıt değerlerini hafızasına kaydeden beyin buna göre bir programlamayla yakıt haritasını düzenler ve bunu Long Fuel Trim olarak düzenleyerek kaydeder ve buna göre yakıt harcar. Siz benzine alarak beynin kendisini tekrar benzine göre programlamasını sağlayarak yakıt haritasını yeniden düzenlemişsiniz. Uzun süre lpg de kullanan arkadaşlar arada benzinde kullanarak haritayı düzenlemeleri yerinde olacaktır. Lpg de çalışan araç bu sefer lpgye göre çıkardığı haritayla benzinle çalışırsa sıkıntı olabiliyor.

İkinize birden sormuş olayım.

Benzine alıp kullanırken neye dikkat etmek lazım.

Soğuk/Sıcak motor

Şehir içi-Şehirler arası ( Benzinle tekrar kodluyormuş ya Benzinle kullanırken az yakması lpgyi de az yakma sebebi mi olur ? )

Benzinle kullanırken Sakin/Spor kullanım hangisi iyi olur ?

Bu anlattığımız 23korg23 arkadaşımızın da anlattığı gibi lpg ayarında sıkıntı olan, araç lpgden kaynaklı fakir karışıma düşen ayarları bozuk olan araçlarda bu durum karşılaşılıyor. Eğer ayarlarda, lpgde sorun yoksa zaten düzgün şekilde harita çıkmaktadır. Bunlarda sorun zaten çıkmamakta. Ayarda sıkıntı varsa harita da dengesizleşiyor ve çok yakma, tekleme gibi sıkıntılar gösteriyor.Uzun süre  lpg kullanan araçlarda tekleme, gaz yememe gibi sıkıntılar varsa yukarıda anlatılanlar gibi yapıp yeni bir harita denemek lazım (bakım ve ayardan sonra). Obdli sistemler ve teleflex, prins gibi sistemler benzin ecusundan gelen bilgileri anında yorumlayarak ve düzelterek kendi haritasını düzenliyor.

daredevilxxx

  • İleti: 11
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #14 : Mayıs 22, 2012, 10:37:15 ÖS »
Bende dün ayar ve ilk 1000 bakımı için Honda servise ardından BRC ye gittim bi olay anlattılar kafam karıştı. Malumunuz Bizim araçlar çok yakıyor diye biliniyor. Honda verdiği en son eğitimde bu konu ile ilgili şunu demiş; i-Vtec 3200 d/d dan sonra devreye giriyor ve 40 km hızım altına inmeden devreden çıkmıyor yani uzun yolda 3200 deviri geçtikten sonra duraklama  kadar VTEC devrede ve buyüzden de 2 katı daha fazla yakıyor. Belki bu neden fazla yaktığımızı açıklar...
FD6 lar vtec açtıktan sonra motoru 1500 devire düşürmezseniz dediğiniz gibi çok yakar. Mantıklı olarak düşünürseniz 1. viteste 40 ile giderken halen vtec açık olacak. Otomatikse aracınız vtec açtıktan sonra ayağınızı gazdan çekince araç 1500 devire kadar düşüp vtec kapatıyor. Uzatmaya gerek yok vtec açtıktan sonra 1500 devire düşerseniz çok yakmayacaktır.
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2012, 10:37:45 ÖS Gönderen: daredevilxxx »

saday20

  • İleti: 156
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2012, 08:09:42 ÖÖ »
Ben de Atiker OBD li sistem var yaklaşık 1 sene oldu geçenlerde kırmızı valtek enjektörleri siyah horizon enjektörlerle değiştirdik ve kalibrasyon yaptık, fakat 1 haftadır arıza lambası yakmasından kurtulamadık, yanlız yaptığım hatayı daha dün farkettim, arıza ışığı yandıktan sonra ya arızayı sildirdim yada akü kutup başını söküp resetledim ve ardından aracı benzinle 20-30 km çok düşük ortalama (5.3lt/100km) ile kullandım sonra kalibrasyon yaptım, araç çok düşük değerlerde harita oluşturduğu için yapılan lpg kalibrasyonu da düşük değerlerde çıkıp her seferinde aracı fakire düşürüp arıza ışığı yakıyordu, bu sefer aracın akü kutup başını söküp arızayı resetledim ve aracı hiç kullanmadan o haliyle lpg kalibrasyonu yaptım, çıkan map haritası diğer haritalardan değerce farklı çıktı bu sefer, aracı yaklaşık 10 dk rölantide çalıştırıp, lpg programında grafiksel görünümde takip ettim, benzin ve lpg enjeksiyonlarını, arasıra gaz verip bu durumuda izledim, grafikte benzin enjeksiyon grafiği ile gaz enjeksiyon grafiği aynı çizgileri çiziyordu, yani gaz benzini taklit ediyordu bir müddet izledikten sonra sıradışı bir durum olmadığından ayarı bitirdik ve bir müddet bu şekilde kullanıp durumu gözlemleyeceğim,
Arkadaşımızın civic i benzinle sakin kullanımda düşük değerler kaydetmiş ve lpg ye geçince de bu değerleri tutturmaya çalıştığından yakıt düşük çıkmıştır, eğer kalibrasyonu sağlamsa sıkıntı olmaz, eğer kalibrasyonda ufakta olsa bir sıkıntı varsa araç arıza ışığı yakabilir fakir karışım çıkabilir.

galantus

  • İleti: 822
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #16 : Mayıs 23, 2012, 08:49:44 ÖÖ »
Bende dün ayar ve ilk 1000 bakımı için Honda servise ardından BRC ye gittim bi olay anlattılar kafam karıştı. Malumunuz Bizim araçlar çok yakıyor diye biliniyor. Honda verdiği en son eğitimde bu konu ile ilgili şunu demiş; i-Vtec 3200 d/d dan sonra devreye giriyor ve 40 km hızım altına inmeden devreden çıkmıyor yani uzun yolda 3200 deviri geçtikten sonra duraklama  kadar VTEC devrede ve buyüzden de 2 katı daha fazla yakıyor. Belki bu neden fazla yaktığımızı açıklar...
FD6 lar vtec açtıktan sonra motoru 1500 devire düşürmezseniz dediğiniz gibi çok yakar. Mantıklı olarak düşünürseniz 1. viteste 40 ile giderken halen vtec açık olacak. Otomatikse aracınız vtec açtıktan sonra ayağınızı gazdan çekince araç 1500 devire kadar düşüp vtec kapatıyor. Uzatmaya gerek yok vtec açtıktan sonra 1500 devire düşerseniz çok yakmayacaktır.
Bu durum vtec2 ler içinde gecerlimi acaba. Yalnız şöyle bir durum var. Şimdi açılan vtec kapatmak için hızı 40 km ye düşürmekmi gerek yoksa deviri 1500 e indirmekmi gerek. Eğer devri indirmek gerekse kolay aynı hızda ilerlerken vitesi boşa atıp devri düşürüp sonra tekrar vites atıp aynı hızda sakin bir şekilde ilerleyebiliriz bu olay cok kolay ve mantıklı. Ama öbür türlüsü sıkıntılı. Diyelimki otobanda ilerliyoruz ani hızlanma gereği duyduk ve vites kücültüp gaza yüklenerek yüksek devirde vites büyütüp vtec açtık. O hızdan sonra vtec kapatmak için koca otobanda 40 km hıza düşmek bence cok sıkıntılı olacaktır. Acaba hangisi doğru ve bu hangi araçlarda gecerli. Mesela kullandığım vtec 2 de gecerlimi

onteo

  • İleti: 35
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #17 : Mayıs 23, 2012, 04:15:51 ÖS »
Bende dün ayar ve ilk 1000 bakımı için Honda servise ardından BRC ye gittim bi olay anlattılar kafam karıştı. Malumunuz Bizim araçlar çok yakıyor diye biliniyor. Honda verdiği en son eğitimde bu konu ile ilgili şunu demiş; i-Vtec 3200 d/d dan sonra devreye giriyor ve 40 km hızım altına inmeden devreden çıkmıyor yani uzun yolda 3200 deviri geçtikten sonra duraklama  kadar VTEC devrede ve buyüzden de 2 katı daha fazla yakıyor. Belki bu neden fazla yaktığımızı açıklar...
FD6 lar vtec açtıktan sonra motoru 1500 devire düşürmezseniz dediğiniz gibi çok yakar. Mantıklı olarak düşünürseniz 1. viteste 40 ile giderken halen vtec açık olacak. Otomatikse aracınız vtec açtıktan sonra ayağınızı gazdan çekince araç 1500 devire kadar düşüp vtec kapatıyor. Uzatmaya gerek yok vtec açtıktan sonra 1500 devire düşerseniz çok yakmayacaktır.
Bu durum vtec2 ler içinde gecerlimi acaba. Yalnız şöyle bir durum var. Şimdi açılan vtec kapatmak için hızı 40 km ye düşürmekmi gerek yoksa deviri 1500 e indirmekmi gerek. Eğer devri indirmek gerekse kolay aynı hızda ilerlerken vitesi boşa atıp devri düşürüp sonra tekrar vites atıp aynı hızda sakin bir şekilde ilerleyebiliriz bu olay cok kolay ve mantıklı. Ama öbür türlüsü sıkıntılı. Diyelimki otobanda ilerliyoruz ani hızlanma gereği duyduk ve vites kücültüp gaza yüklenerek yüksek devirde vites büyütüp vtec açtık. O hızdan sonra vtec kapatmak için koca otobanda 40 km hıza düşmek bence cok sıkıntılı olacaktır. Acaba hangisi doğru ve bu hangi araçlarda gecerli. Mesela kullandığım vtec 2 de gecerlimi
Honda türkiyenin verdiği eğitimde 40 KM/h in altına inildiğinde Vtec in devreden çıkacağı söylenmiş. Bana çok saçma geldi civic lerin çok yakıyo diye adının çıkmasına çokda şaşırmamalı demek.

daredevilxxx

  • İleti: 11
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #18 : Mayıs 23, 2012, 07:38:28 ÖS »
Bende dün ayar ve ilk 1000 bakımı için Honda servise ardından BRC ye gittim bi olay anlattılar kafam karıştı. Malumunuz Bizim araçlar çok yakıyor diye biliniyor. Honda verdiği en son eğitimde bu konu ile ilgili şunu demiş; i-Vtec 3200 d/d dan sonra devreye giriyor ve 40 km hızım altına inmeden devreden çıkmıyor yani uzun yolda 3200 deviri geçtikten sonra duraklama  kadar VTEC devrede ve buyüzden de 2 katı daha fazla yakıyor. Belki bu neden fazla yaktığımızı açıklar...
FD6 lar vtec açtıktan sonra motoru 1500 devire düşürmezseniz dediğiniz gibi çok yakar. Mantıklı olarak düşünürseniz 1. viteste 40 ile giderken halen vtec açık olacak. Otomatikse aracınız vtec açtıktan sonra ayağınızı gazdan çekince araç 1500 devire kadar düşüp vtec kapatıyor. Uzatmaya gerek yok vtec açtıktan sonra 1500 devire düşerseniz çok yakmayacaktır.
Bu durum vtec2 ler içinde gecerlimi acaba. Yalnız şöyle bir durum var. Şimdi açılan vtec kapatmak için hızı 40 km ye düşürmekmi gerek yoksa deviri 1500 e indirmekmi gerek. Eğer devri indirmek gerekse kolay aynı hızda ilerlerken vitesi boşa atıp devri düşürüp sonra tekrar vites atıp aynı hızda sakin bir şekilde ilerleyebiliriz bu olay cok kolay ve mantıklı. Ama öbür türlüsü sıkıntılı. Diyelimki otobanda ilerliyoruz ani hızlanma gereği duyduk ve vites kücültüp gaza yüklenerek yüksek devirde vites büyütüp vtec açtık. O hızdan sonra vtec kapatmak için koca otobanda 40 km hıza düşmek bence cok sıkıntılı olacaktır. Acaba hangisi doğru ve bu hangi araçlarda gecerli. Mesela kullandığım vtec 2 de gecerlimi
Motoru 1500 devirin altına düşürdüğünde vtec kapanır 40 km hıza düşmenize gerek yok. Otomatik civicler vtec açtıktan sonra ayağını gazdan çektikten sonra 100 le bile gidiyorsan devir düşürüp vtec kapatıyor.
Hondanın çok yakması ile alakalı olarak, bu araçlar benzinde yaktığı gibi lpg de yakmış olsa dizellerden felan çok tasarruflu. Lpg kitleri bence bu işi beceremiyor. Nasıl olduğunu çözmekte imkansız. Benzinde elde ettiğiniz gücü lpg de elde etmek için %17 fazla lpg yakmanız gerekir ama civiclerde öyle olmuyor gibi. İşin garip tarafı, lpg fazla yakıyorsa lambda sensörü fakir veya zengin karışımdan dolayı arıza lambası yakar oda yanmıyor.
En iyisi bir dizel alıp keyfini sürmek,  pompalarda yapılan hileleri de hesaba katınca lpg li araç işi iş değil.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #19 : Mayıs 23, 2012, 08:46:49 ÖS »
Bende dün ayar ve ilk 1000 bakımı için Honda servise ardından BRC ye gittim bi olay anlattılar kafam karıştı. Malumunuz Bizim araçlar çok yakıyor diye biliniyor. Honda verdiği en son eğitimde bu konu ile ilgili şunu demiş; i-Vtec 3200 d/d dan sonra devreye giriyor ve 40 km hızım altına inmeden devreden çıkmıyor yani uzun yolda 3200 deviri geçtikten sonra duraklama  kadar VTEC devrede ve buyüzden de 2 katı daha fazla yakıyor. Belki bu neden fazla yaktığımızı açıklar...
FD6 lar vtec açtıktan sonra motoru 1500 devire düşürmezseniz dediğiniz gibi çok yakar. Mantıklı olarak düşünürseniz 1. viteste 40 ile giderken halen vtec açık olacak. Otomatikse aracınız vtec açtıktan sonra ayağınızı gazdan çekince araç 1500 devire kadar düşüp vtec kapatıyor. Uzatmaya gerek yok vtec açtıktan sonra 1500 devire düşerseniz çok yakmayacaktır.
Bu durum vtec2 ler içinde gecerlimi acaba. Yalnız şöyle bir durum var. Şimdi açılan vtec kapatmak için hızı 40 km ye düşürmekmi gerek yoksa deviri 1500 e indirmekmi gerek. Eğer devri indirmek gerekse kolay aynı hızda ilerlerken vitesi boşa atıp devri düşürüp sonra tekrar vites atıp aynı hızda sakin bir şekilde ilerleyebiliriz bu olay cok kolay ve mantıklı. Ama öbür türlüsü sıkıntılı. Diyelimki otobanda ilerliyoruz ani hızlanma gereği duyduk ve vites kücültüp gaza yüklenerek yüksek devirde vites büyütüp vtec açtık. O hızdan sonra vtec kapatmak için koca otobanda 40 km hıza düşmek bence cok sıkıntılı olacaktır. Acaba hangisi doğru ve bu hangi araçlarda gecerli. Mesela kullandığım vtec 2 de gecerlimi
Motoru 1500 devirin altına düşürdüğünde vtec kapanır 40 km hıza düşmenize gerek yok. Otomatik civicler vtec açtıktan sonra ayağını gazdan çektikten sonra 100 le bile gidiyorsan devir düşürüp vtec kapatıyor.
Hondanın çok yakması ile alakalı olarak, bu araçlar benzinde yaktığı gibi lpg de yakmış olsa dizellerden felan çok tasarruflu. Lpg kitleri bence bu işi beceremiyor. Nasıl olduğunu çözmekte imkansız. Benzinde elde ettiğiniz gücü lpg de elde etmek için %17 fazla lpg yakmanız gerekir ama civiclerde öyle olmuyor gibi. İşin garip tarafı, lpg fazla yakıyorsa lambda sensörü fakir veya zengin karışımdan dolayı arıza lambası yakar oda yanmıyor.
En iyisi bir dizel alıp keyfini sürmek,  pompalarda yapılan hileleri de hesaba katınca lpg li araç işi iş değil.

i-vteclerde ekonomi bandı 2500 devir olarak biliyorum.vtec açmada sanırım 4000 den sonra oluyor.ancak yabancı makalelerde high engine speed olarak geçiyor yani spesifik bir devir gösterilmemiş.1500 rpm altına inilmesi trafikte sıkıntı yaratmazmı hocam? birde fd6 lardaki vtec olayı biraz farklı yol ağırlık ve özellikle gaz pedalı durumlarına göre sürekli değişkenlik gösterebiliyor.mesela düz yol 0 eğimde 2. 3. ve 4. kam profilleri kapalı yani vtec devre dışı.vtec 2 ler sanırım dohc üstten çift egzantrik ve sürekli 16 sübap diye biliyorum.yani fd6 1.kam profilinde 12 sübap ile ilerliyor.vtec 2 ler belli bir devirin üstünde vtec açtığı anlaşılabiliyor.

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #20 : Mayıs 23, 2012, 08:57:51 ÖS »
Ben de Atiker OBD li sistem var yaklaşık 1 sene oldu geçenlerde kırmızı valtek enjektörleri siyah horizon enjektörlerle değiştirdik ve kalibrasyon yaptık, fakat 1 haftadır arıza lambası yakmasından kurtulamadık, yanlız yaptığım hatayı daha dün farkettim, arıza ışığı yandıktan sonra ya arızayı sildirdim yada akü kutup başını söküp resetledim ve ardından aracı benzinle 20-30 km çok düşük ortalama (5.3lt/100km) ile kullandım sonra kalibrasyon yaptım, araç çok düşük değerlerde harita oluşturduğu için yapılan lpg kalibrasyonu da düşük değerlerde çıkıp her seferinde aracı fakire düşürüp arıza ışığı yakıyordu, bu sefer aracın akü kutup başını söküp arızayı resetledim ve aracı hiç kullanmadan o haliyle lpg kalibrasyonu yaptım, çıkan map haritası diğer haritalardan değerce farklı çıktı bu sefer, aracı yaklaşık 10 dk rölantide çalıştırıp, lpg programında grafiksel görünümde takip ettim, benzin ve lpg enjeksiyonlarını, arasıra gaz verip bu durumuda izledim, grafikte benzin enjeksiyon grafiği ile gaz enjeksiyon grafiği aynı çizgileri çiziyordu, yani gaz benzini taklit ediyordu bir müddet izledikten sonra sıradışı bir durum olmadığından ayarı bitirdik ve bir müddet bu şekilde kullanıp durumu gözlemleyeceğim,
Arkadaşımızın civic i benzinle sakin kullanımda düşük değerler kaydetmiş ve lpg ye geçince de bu değerleri tutturmaya çalıştığından yakıt düşük çıkmıştır, eğer kalibrasyonu sağlamsa sıkıntı olmaz, eğer kalibrasyonda ufakta olsa bir sıkıntı varsa araç arıza ışığı yakabilir fakir karışım çıkabilir.
Benzin lpgye göre daha kararlı bir yakıttır. Yani benzinin yanması ve yanmayla ortaya çıkardığı enerji düzensiz değildir.- bir değerde örneğin 60 çıkarsan diğer değerde 65 çıkar fark tolere edilebilecek seviyededir- Ancak lpg benzine göre daha kararsızdır. Her püskürtme ve yanma sonucu oluşan değerler arasında motor ecusunun tolere ettiği farktan daha fazla fark oluşur ve araç fakir-zengin karışım hatası verir. Kalibrasyon yapılırken çeşitli devir aralıklarında lpgde verdiği tepkiyi de benzinle eşitlemek gerekir hatta mümkünse yolda ince ayar yapılması daha düzgün ve sorunsuz kalibrasyonu sağlayacaktır. Teleflex, prins ve brc gibi firmalar yolda ince ayar yapıyorlar.

kaan07

  • İleti: 127
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #21 : Mayıs 25, 2012, 11:00:41 ÖÖ »
Ben de Atiker OBD li sistem var yaklaşık 1 sene oldu geçenlerde kırmızı valtek enjektörleri siyah horizon enjektörlerle değiştirdik ve kalibrasyon yaptık, fakat 1 haftadır arıza lambası yakmasından kurtulamadık, yanlız yaptığım hatayı daha dün farkettim, arıza ışığı yandıktan sonra ya arızayı sildirdim yada akü kutup başını söküp resetledim ve ardından aracı benzinle 20-30 km çok düşük ortalama (5.3lt/100km) ile kullandım sonra kalibrasyon yaptım, araç çok düşük değerlerde harita oluşturduğu için yapılan lpg kalibrasyonu da düşük değerlerde çıkıp her seferinde aracı fakire düşürüp arıza ışığı yakıyordu, bu sefer aracın akü kutup başını söküp arızayı resetledim ve aracı hiç kullanmadan o haliyle lpg kalibrasyonu yaptım, çıkan map haritası diğer haritalardan değerce farklı çıktı bu sefer, aracı yaklaşık 10 dk rölantide çalıştırıp, lpg programında grafiksel görünümde takip ettim, benzin ve lpg enjeksiyonlarını, arasıra gaz verip bu durumuda izledim, grafikte benzin enjeksiyon grafiği ile gaz enjeksiyon grafiği aynı çizgileri çiziyordu, yani gaz benzini taklit ediyordu bir müddet izledikten sonra sıradışı bir durum olmadığından ayarı bitirdik ve bir müddet bu şekilde kullanıp durumu gözlemleyeceğim,
Arkadaşımızın civic i benzinle sakin kullanımda düşük değerler kaydetmiş ve lpg ye geçince de bu değerleri tutturmaya çalıştığından yakıt düşük çıkmıştır, eğer kalibrasyonu sağlamsa sıkıntı olmaz, eğer kalibrasyonda ufakta olsa bir sıkıntı varsa araç arıza ışığı yakabilir fakir karışım çıkabilir.
Benzin lpgye göre daha kararlı bir yakıttır. Yani benzinin yanması ve yanmayla ortaya çıkardığı enerji düzensiz değildir.- bir değerde örneğin 60 çıkarsan diğer değerde 65 çıkar fark tolere edilebilecek seviyededir- Ancak lpg benzine göre daha kararsızdır. Her püskürtme ve yanma sonucu oluşan değerler arasında motor ecusunun tolere ettiği farktan daha fazla fark oluşur ve araç fakir-zengin karışım hatası verir. Kalibrasyon yapılırken çeşitli devir aralıklarında lpgde verdiği tepkiyi de benzinle eşitlemek gerekir hatta mümkünse yolda ince ayar yapılması daha düzgün ve sorunsuz kalibrasyonu sağlayacaktır. Teleflex, prins ve brc gibi firmalar yolda ince ayar yapıyorlar.
  evet arkadaş bu konuda kesinlikle cok haklı. En son brc servisinde aracıma laptop bağlayıp yola cıkarak her devire göre yapılan ayardan sonra arabamın yakıtı ve cekişi cok farketti. BU kadarına ihtimal vermiyordum.  Özellikle ara hızlanmaları ve yakıt cok etkiledi.

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #22 : Aralık 22, 2012, 11:00:48 ÖS »
kaan laptop ile yolda yapılan ayar öncesi LTF değerlerin yüksekti, sıfırlayarak mı yol ayarı yaptılar...

şunun için soruyorum, ltf ya da stf değerleri kötüleşmişse benzine dönünce bir miktar yol yaptıktan sonra düzeliiyorsa, lpg ayarı iyi değilse tekrar bozulacaktır. LPG beyni de kendini duruma göre ayarlayabiliyor mu?

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #23 : Ocak 08, 2013, 12:02:58 ÖS »
arkadaşlar benzinde kullandınız düzeldi, lpg ye geçince yeniden bozuluyor mu bu ayarlar.

20171026yuanyuan

  • Ziyaretçi
Ynt: BRC de ayar sıkıntısı yaşayanlar okusun Uzmanlar yorumlasın!
« Yanıtla #24 : Ocak 03, 2018, 07:57:12 ÖÖ »
clb0103
pandora charms
coach outlet store
uggs outlet
pandora charms
michael kors outlet store
adidas nmd r1
tory burch shoes
polo ralph lauren
mbt shoes sale
ugg boots women
coach outlet online
coach factory outlet online
salvatore ferragamo outlet
air max
ralph lauren
yeezy shoes
coach factory outlet online
red bottom
michael kors bags
mlb jerseys
ralph lauren uk
the north face outlet
air jordan shoes
polo outlet online
ray bans
adidas outlet online
discount ray ban sunglasses
hermes handbags
michael kors outlet online
coach factory outlet
mlb jerseys cheap
louis vuitton factory outlet
ralph lauren uk
kate spade outlet online
ugg outlet store
ugg outlet
louis vuitton outlet
kate spade handbags
adidas nmd r1
michael kors
canada goose outlet online
ray ban sunglasses discount
moncler jackets
canada goose coats
michael kors handbags outlet
adidas store
coach outlet online
michael kors outlet store
canada goose parka
adidas yeezy
longchamps
coach outlet online
uggs on sale
michael kors outlet store
nike outlet
air jordan retro
mbt
ray ban sunglasses sale
adidas yeezy boost
canada goose
christian louboutin shoes
nike sneakers
adidas ultra boost
ugg outlet
nike air max 97
uggs outlet
harden vol 1
canada goose jackets
timberland boots
moncler coats
adidas yeezy
coach outlet online
yeezy boost 350
fitflop shoes
longchamp outlet
pandora charms sale
ugg
canada goose sale
ray ban sunglasses outlet
kate spade outlet
canada goose jacket
longchamp outlet store
hermes bags
nike outlet online
canada goose jackets
uggs outlet
ugg boots
ugg sale
nike air max 97
longchamp bags
ugg boots outlet
coach outlet online
nike outlet store
nike air max 2018
yeezy boost
kate spade outlet online
adidas outlet store
canada goose jackets
canada goose outlet
adidas sneakers
clb0103