Gönderen Konu: alüminyum subaplar!!  (Okunma sayısı 10124 defa)

propofol07

  • İleti: 117
alüminyum subaplar!!
« : Aralık 26, 2011, 08:43:46 ÖS »
arkadaşlar yeni civic lerin (2007 ve sonrası) subaplarının alüminyum olduğu söyleniyor. bilgisi olan varmı. bunu sormamın nedeni alüminyum subapların LPG takılması sonrası daha çabuk deforme olmasıdır..



dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #1 : Aralık 26, 2011, 09:25:45 ÖS »
arkadaşlar yeni civic lerin (2007 ve sonrası) subaplarının alüminyum olduğu söyleniyor. bilgisi olan varmı. bunu sormamın nedeni alüminyum subapların LPG takılması sonrası daha çabuk deforme olmasıdır..
iyi akşamlar aşağıdaki yazıyı daha öncede yazdım çetinsay'ın duvarına ama çıt yok . bu sanırım sorunun yanıtı bizim siboplar aliminyum alaşımlı.
arkadaşlar usta cevap veremeyecek sanırım. üstteki yazılarımdan bir tanesinde sanırım bilmediğin yerden sordum ustam diye sorup espri yapmıştım galiba doğru. lpg montaj ve sonrası problemleri uzun bir süreden beri izliyorum. motor garanti masallarını bir kenara bırakırsak  özellikle benim gibi yeni tip honda civic sedan kullanıcısı iseniz öncelikle yapılması gereken şey benzinle yanmaya göre ayarlanmış; yani başka bir deyişle 80 santigrad dereceye ayarlanmış sibopların 130-140 arası yanma ısı derecesine dayanıklı hale getirmemiz gerekmekte ki motorumuzu kucaklayıp dolaşmayalım.buda şöyle mümkün gözüküyor sibopları çelikleri ile değiştiriyorlar böylece mukavemet sorunu çözülüyor. şimdi diyeceksiniz yağlama sistemi var bunun için... evet var o da tam koruma yapmıyor yada şöyle yapıyor 40.000 km gideceğine 100.000 km gidiyor araç. sizlere tavsiyem lütfen yazdıklarımı dikkate alınız eğer montaj yaptırmadıysanız bu dediklerimi montaj yaptırmayı düşündüğünüz yere sorunuz usta denen arkadaş armut gibi yüzünüze bakıyorsa takdırmayın en azından araç orjinalliğini kaybetmez gelecekte yaşayacağınız kötü tecrübelerdende uzak kalırsınız.
sevgiyle kalın

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #2 : Aralık 27, 2011, 09:41:28 ÖS »
peki bu bize kaça mal olur ve bunu ne zaman yapmak lazım hemen mi yoksa belirli bir süre LPG ile kullandıktan sonra mı..

civic46

  • İleti: 888
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #3 : Aralık 27, 2011, 10:14:48 ÖS »
ilk defa duydum ilginçmiş gerçekten ???

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2011, 10:28:30 ÖS »
peki bu bize kaça mal olur ve bunu ne zaman yapmak lazım hemen mi yoksa belirli bir süre LPG ile kullandıktan sonra mı..
arkadaşlar öyle yada böyle lpg takdırdıktan sonra siboplarımız özellikle benim  gibi yeni kasa civic sahibi iseniz aliminyum alaşımlı ve bununda yanma ısısı lpg gibi yüksek yanma kalorisi olan yakıtlar için uygun değil. uygun değil derken zart diye arıza vermiyor ama zamanla forumlardaki arkadaşlar gibi siboplarım ötüyor siboplar - ayar tutmuyor ,arıza ışığım yandı bir türlü sönmüyor rölantide birden gaz kesiliyor, şeklindeki veryansınların çoğunun temelinde lpg montajından önce yapılması gereken bu işlemin yapılmaması montaj yapan yerin bilgisizliği gibi nedenleride sayabiliriz. çetinsay otogaz dan birisine ulaşmaya çalıştım ama ne cevap veren var nede geri dönüş yapan.

Çetinsay OtoGaz

  • İleti: 75
    • ÇETİNSAYOTOGAZ SİSTEMLERİ
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2011, 12:55:38 ÖS »
iyi günler şunu öncelikle belirtmeliyimki çetinsay duvarında bize sorulan bir soru olursa mutlaka cevap verilir
honda civic lerin subapları çeliktir ama subap yatakları aliminyum alaşımlı diger bazı araçlara göre daha yumuşaktır
subaplar çalıştıkça  subap yuvalarında düşük oranlarda çökme oluşur ve buna halk dilinde subap uzaması denir.
oysa subaplarda uzama meydana gelmez yuva da oluşan çökme oranı kadar subap ayarları artırma & düşürme işlemi yapılır. Bu işlem crv modellerinde ve eski kasa civiclerde sık aralıklarla(1997 2005 arası 30.000bin km de bir tekrarlanır.) yeni kasa crv ve civic modelleri eskiere göre subap yuvası çökme olayı daha geç meydana gelir ortalama 60.000 km gibi
Bu araçlarda subab sorunu meydana gelmiyor diğer bazı araçlara göre daha sorunsuz
bugüne kadar bizim hondalarda ve diger başka araçlarda subap sorunu yaşamadık
subapları daha nazik olan araçlarada lpg montajı yapıyoruz  her araca göre lpg sistemlerimiz var
bu tür yüksek menşeyli araçlarda Prins vsı vsı2 ve (ValveCare )yaglama il sistemi ile montaj yapıyoruz
saygılar detaylı bilgi için form sayfasında çetinsayotogaz lpg bölümünden & info@cetinsayotogaz.com dan

 




 

ValveCare, yalnızca Prins sistemleri için geliştirilen özgün bir katkı dozlama sistemidir. Özel formüllü katkının motora doğru dozda verilmesini sağlayan ValveCare, supabın ve supap yataklarının zamanından önce aşınmasını önler. Sistem, LPG ve CNG gibi alternatif yakıtlarla çalışabilen her tür içten yanmalı motor için uygundur.

Neden ValveCare?

Bazı motorlarda supap ve supap yatakları LPG ile çalışırken yıpranmaya karşı daha duyarlıdır. ValveCare dozlama sistemi sayesinde LPG ile birlikte ihtiyaç duyulan katkı, basınç altında motora enjekte edilir. Böylece supaplar ve supap yataklarında aşınmanın önemli ölçüde önlenmesi sağlanır.

ValveCare nasıl çalışır?

ValveCare dozlama sistemi, bir dozaj pompası ve bir dozlama ünitesinden oluşur. Motor LPG’ye geçer geçmez dozlama pompası çalışır ve ValveCare katkısı basınç altında dozlama ünitesine akmaya başlar. ValveCare dozlama ünitesi, ValveCare katkısının tüm silindirlere (10 silindire kadar) %100 eşit düzeyde yayılmasını sağlar.

ValveCare şişesi boşaldığında; araçtaki Prins sistemiyle iletişim kuran ValveCare, gösterge panelindeki Prins anahtarı aracılığıyla sürücüyü sesli olarak uyarır. Şişe boşalmışsa sistem, motorun en iyi şekilde korunmasını sağlamak amacıyla 60 dakika sonra otomatik olarak benzine geçer. Bu durumda, sürücü boş şişeyi kendisi değiştirebilir veya yetkili Prins bayisine gidebilir.

Katkı dozu, motor yüküne ve anlık yakıt tüketimine göre belirlenir. Dolayısıyla, turbo şarjlı motorlar da dahil olmak üzere, uygun miktarda enjekte edilen katkıyla, motorun daima korunması sağlanır. Üstelik her zaman için doğru miktarda katkı enjekte edildiğinden, katkı maddesi tüketimi oldukça ekonomik düzeydedir.

Montaj

ValveCare dozlama sistemi, Prins sistemi bulunan herhangi bir araca yetkili Prins bayilerinde kurulabilir. Katkı dozu motor yüküne ve anlık yakıt tüketimine göre belirlendiği ve her silindire %100 eşit dağıtıldığı için ValveCare benzersizdir.


Avantajları
•Prins sistemi bulunan tüm motorlarla uyumludur.
•Gerçek LPG tüketimine oranla doğru dozda ValveCare katkı enjeksiyonu sağlar.
•Tüketim oranları ekonomiktir.
•Supap ve supap yataklarının aşınmasını önler.
•Tam otomatik çalışır.
•Turbo şarjlı motorlara uygundur.
•Ağır yükler altında dahi optimal performans gösterir.
•Benzersiz dozlama ünitesi sayesinde, ValveCare katkısı tüm silindirlere eşit dağılır.
•ValveCare katkısı tükendiğinde sürücü, Prins sistemi tarafından sesli olarak uyarılır.
d





 






Çetinsay OtoGaz

  • İleti: 75
    • ÇETİNSAYOTOGAZ SİSTEMLERİ
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #6 : Aralık 28, 2011, 01:10:26 ÖS »
 çetinsayotogaz firması olarak çok sayıda honda modellerine  okm ve ikinci el   lpg montajı  yapılmıştır

 montaj resimlerini www.cetinsayotogaz.con web adresinden takipedebilirsiniz

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2012, 04:34:39 ÖS »
merhaba arkadaşlar,

ilk önce ustaya zaman ayırıp yazdığı için teşekkür ederim. kendisi reklamından arda kalan yazıda üç aşağı beş yukarı benim ifade etmeye çalıştığım şeyi dile getirmiş sübaplar konusunda.yani diyorki o yağı kullanırsak ortalama 60000 km sonra sübaplara işlem gerekir diyor ve bu işlemde şu anki piyasa değeri ile 1000-1500 tl arası komple motor iniyor.baya ustalık gerektiren bir süreç bir nevi lpg ile ucuz gezmenin bedelini sonunda peşin ödüyorsun :) yine yukarıdaki yazımda prins sistemindeki o yağı kullanırsak 40000 yerine 100000km gider demiştim. usta onu 60000km olarak söylüyor. demekki aynı şeyi konuşuyoruz. amacım kimseyi kötülümek çamur atmak değil sadece yazdığımın usta tarafından da teyit edildiğini söylemek istiyorum. montajı herkes yapıyor haliylen yaparkende resim çekiyor ama iş o değil montaj olduktan sonra  arabayı kullanan araç sahipleri ne düşünüyorlar atıyorum bi 10000 km sonra, 20000 km sonra ne oldu -temennim hiç sıkıntı yaşanmaması- ne gibi sıkıntılar çıktı gibi konular benim daha çok ilgimi çekiyor ve daha gerçekçi geliyor.khenine enjektör konusuna gelince sadece prins kullanmıyor brc nin biraz daha prestij markası olan kit mtm de kullanıyor onuda belirtmek isterim.

Çetinsay OtoGaz

  • İleti: 75
    • ÇETİNSAYOTOGAZ SİSTEMLERİ
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2012, 05:52:55 ÖS »
bm biz 60000km sibob yanar demiyoruz eski model araçlarda 30000km yeni model araçlarda 60000km sibob ayarı yapılacak diyoruz  siz yanlış anladınız
bizim carve care ile sibob yanma diye birşey sözkonusu degildir

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #9 : Ocak 09, 2012, 10:07:01 ÖS »
dreammaker_11 nickli arkadaşım söylediklerine harfiyen katılıyorum. Ben de bu konu hak. çok araştırma yapmıştım zamanında. ulaştığım sonuç senin yazdıklarınla aynı. Şu an 2. el elegance bakıyorum ve araba ne kadar temiz olursa olsun lpg liyse kesinlikle bakmıyorum. Eminim  ki lpg li satıştaki civic lerin çoğu bu sıkıntılardan dolayı ilanda. Bu arada "sibob" yerine "sübap" daha doğru olmaz mı usta;)

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #10 : Ocak 09, 2012, 10:36:46 ÖS »
dreammaker_11 nickli arkadaşım söylediklerine harfiyen katılıyorum. Ben de bu konu hak. çok araştırma yapmıştım zamanında. ulaştığım sonuç senin yazdıklarınla aynı. Şu an 2. el elegance bakıyorum ve araba ne kadar temiz olursa olsun lpg liyse kesinlikle bakmıyorum. Eminim  ki lpg li satıştaki civic lerin çoğu bu sıkıntılardan dolayı ilanda. Bu arada "sibob" yerine "sübap" daha doğru olmaz mı usta;)
aynen arkadaşım piyasada ki ikinci el lpg'li satılıkların çoğunda bu sıkıntılar var ben almadan çok araştırdım. ve ulaştığım bilgileride paylaşıyorum. aman diyeyim alırken dikkatli olalım sonra sanayici kardeşlerimizle akrabalık ilişkilerimiz gelişmesin

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2012, 12:59:54 ÖÖ »
bi arkadaşım fd6 kasa ticari görmüş 504bin kmde sıfır aldığında lpg taktırmış ve en son gittiğinde lpg bakımı yaptırıyormuş bi sıkıntısında görmedim demiş. accord klubünde konuşuluyordu ama bilmem gözümle görmedim adamıda tanımam

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #12 : Ocak 10, 2012, 11:24:08 ÖS »
peki hocam bir sürü lpg markası var ve bir sürü hondaya sürekli montaj yapıyorlar kimse bu sorunlardan bahsetmiyor, forumda da kimse başına böyle birşey geldiğini söylemiyor. biz neye göre hareket edicez...

dadasonur

  • İleti: 124
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2012, 09:27:20 ÖÖ »
lpg iyidir iyi km de 0.50 krş mi verelim taktırmayalımda sayısız tanıdığım var hondacı aracı 0 km çıkar çıkmaz kaktırdı ve 80.000-100.000 km dir sorunsuz kullanıyorlar bence bu konuyu fazla bulandırmayalım insanlarında kafasını karıştırıp cıvıc almak yerine dizel linea dizel hyundai vs.. yönlendirmeyelim hem bahsetttiğiniz olay zannetmiyorum ki OLSUN, AMA OLSA BİLE 150.000 200.000 km önce olup bi sorun teşkil etsin zaten 200.000 km bulduktan sonra yemişim süpabını motorunu 10 defa amorti etmiş olursun !!iyi usta iyi montaj uzun yıllar sıkıntısız sürüş.
   ayrıca 2. konuda arkadasımızın biri 2. el lpg li cıvıclere  bakmıyorum yazmıs bu hususta yanlış,  yukarıda bahsettiğim şeyler bunun içinde geçerli

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2012, 11:06:17 ÖÖ »
lpg iyidir iyi km de 0.50 krş mi verelim taktırmayalımda sayısız tanıdığım var hondacı aracı 0 km çıkar çıkmaz kaktırdı ve 80.000-100.000 km dir sorunsuz kullanıyorlar bence bu konuyu fazla bulandırmayalım insanlarında kafasını karıştırıp cıvıc almak yerine dizel linea dizel hyundai vs.. yönlendirmeyelim hem bahsetttiğiniz olay zannetmiyorum ki OLSUN, AMA OLSA BİLE 150.000 200.000 km önce olup bi sorun teşkil etsin zaten 200.000 km bulduktan sonra yemişim süpabını motorunu 10 defa amorti etmiş olursun !!iyi usta iyi montaj uzun yıllar sıkıntısız sürüş.
   ayrıca 2. konuda arkadasımızın biri 2. el lpg li cıvıclere  bakmıyorum yazmıs bu hususta yanlış,  yukarıda bahsettiğim şeyler bunun içinde geçerli


Herkesin düşüncesi kendine tabi ama mesleğim dolayısıyla çok rahat araba değiştirme şansım oluyor çok şükür. Dolayısıyla birçok galerici sanayici ve bayi çevrem var. bir kere galericiler genelde arabayı satan vatandaştan alırken bu lpgli orjinalliğini kaybetmiş diye fiyat kırarak satın alıyorlar gözlerimle kaç defa şahit oldum. satarkende son alıcıya lpg li az yakar bu diye satıyorlar oda ayrı bir ironi :).
yukarıda sizde bahsetmişsiniz iyi usta iyi montaj sorunsuz kullanım diye 2. elde araç çok iyi bir tanıdığınızın değil ise montajın hangi şartlar altında nerede yapıldığını bilmeniz için medyumluk yeteneğinede sahip olmak gerekir.benimde kişisel görüşüm eğer ikinci el alacaksam düşük km oynanmamış yani manifolta anahtar sürülmemiş benzinli bir araç alırım. sonra istersem gidip istediğim lpg kitini taktırırım. zaten lpg ye karşı değilim ben. diğer aracımda teleflex lpg kiti var benzin mi lpg mi giderken anlaman imkansız. ama alman arabası işte bazı parçalarının ısıya dayanıklılık tölaransı şu an bindiğim honda ma göre daha fazla ve etkilenme şansı yok. aynı şey elektrik sistemi içinde geçerli adamlar sürekli bir pay bırakmışlar honda'ya kıyasla. birde şunu söyleyeyim insalar honda almayı kafasına taktıysa gider alır tutupta dizel linea yada dizel hyundai almaz arada baya bir fark var ve gidipte kimseye sakın honda alma git linea yada hyundai al demem ne kadar sevmediğim insanlar var olsada :) Amacım kafa bulandırmakta değil sadece bildikelerimi paylaşmak illa gidin bunu uygulayın demem ztn. bu sübapların ve yataklarının biraz daha ısıya dayanıklı hale getirilmesi sayesinde yine sorunsuz honda motoruna lpg kiti eklemeyi bende düşünüyorum ki bu dediğim işlemi ilk yaptıracak olanda ben değilim yaptıran ve sorunsuz bir şekilde 150000 kmyi geride bırakmış arkadaşlarım var. kafama yatmayan bir şeyi ztn buradan paylaşmam

fcelik06

  • İleti: 52
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #15 : Mart 03, 2012, 11:47:56 ÖS »
Arkadaşlar bende 2011 elegance otm. var. Aracıma 8.000 Km'de prins lpg ve yağlama sistemi takıldı.Yağlama sistemi Valvecare değil Plastik bir bidondan serum hortumuyla bağlı bir sistem. Bittiğinde doldururlarken gördüm içine 10 numara yağ ve BRC'ye ait bir tenekede kutudan yağ benzeri bir sıvıyı karıştırarak koydular. Bu sıvının enjektörlere bir katkısı olur mu? Araç şu an 20.000 km'de bir sıkıntım yok.
« Son Düzenleme: Mart 03, 2012, 11:49:02 ÖS Gönderen: fcelik06 »

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #16 : Mart 04, 2012, 11:51:11 ÖÖ »
Bence  bu valve care pek kafama yatmıyor aracın lpgsine yağ karışıyor ordan yanma odasına sonra içerde yanıyor eksozdan at dışarı .....aynı zamanda dreammaker arkadaşın sölediklerini daha önce okudum vede sağlam ustalardan duydum hatta yetkili prins bayiside aynı şeyi söylüyor aracınızın motoru hassas bide yağlama sistemi takmanız uygun olur diyor,benim aracım 2012 civic 2200 km de bende lpg  taktırıcam diyorum ama bu sorunlar kafamı karıştırıyor ,tamam araba güzel ama km de 500-550 yakmayı göze alıyosan güzel buda beni aşar....Galiba sonunda cıvıc le yollarımız ayrılacak...

legolas

  • İleti: 977
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #17 : Mart 04, 2012, 11:56:59 ÖÖ »
alıntıdır arkadaşlar..... bana mantıklı geldi, sizlerle de paylaşmak istedim.....



Motorlarla haşırneşir bir makina muhendisi olarak bildiklerimi aktarayım.

Motorlarda , ozellikle benzinli motorlarda kulbutor bolumu veya karter bolumundan motorun emme manifoltuna hortum - boru gider. Bu hortum vasıtası ile motor içinde oluşan yağ buharı emme manifoltu vasıtası ile cekilir ve supapların yağlanması maksadı ile kullanılır.

Bugunku ile benzer soylentiler kurşunsuz benzin ilk cıktığında oluşmuştu. Kurşunsuz benzie uygun olmayan motorların supapları ve supap baga ları bozulacaktı. Yaşı 30 üzerinde olanlar belki hatırlarlar. Ancak hiçde soylendiği gibi olmadı ve araclarda bu gibi arızalar oluşmadı. Sebebi ise bu yağlamaya yakıtın değil motordan gelen yağ buharının yeterli olması idi.

Ayrıca şu da var Dizel motorlarda yakıt direkt yanma odasına veriliyor, bu durumda bu aracların supapları yağlanmamış oluyor. Niye bu aracların supapları bozulmuyor?

Ve yine ayrıca bu tür yağlama teknikleri ile emme supaplarını yağladınız , eksoz supaplarını nasıl yağlamayı dusunuyorsunuz? yağlanmayan eksoz supapı bozulmazken , yakıt ile yağlanmayan emme supapı niye bozuluyor, bunu teknik universitedeki motor laboratuvarındaki prof hocalarımızdan ogrenmek lazım.

Hoş bir uygulama , guzel bir pazarlama taktiği....

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #18 : Mart 05, 2012, 02:21:20 ÖS »
alıntıdır arkadaşlar..... bana mantıklı geldi, sizlerle de paylaşmak istedim.....



Motorlarla haşırneşir bir makina muhendisi olarak bildiklerimi aktarayım.

Motorlarda , ozellikle benzinli motorlarda kulbutor bolumu veya karter bolumundan motorun emme manifoltuna hortum - boru gider. Bu hortum vasıtası ile motor içinde oluşan yağ buharı emme manifoltu vasıtası ile cekilir ve supapların yağlanması maksadı ile kullanılır.

Bugunku ile benzer soylentiler kurşunsuz benzin ilk cıktığında oluşmuştu. Kurşunsuz benzie uygun olmayan motorların supapları ve supap baga ları bozulacaktı. Yaşı 30 üzerinde olanlar belki hatırlarlar. Ancak hiçde soylendiği gibi olmadı ve araclarda bu gibi arızalar oluşmadı. Sebebi ise bu yağlamaya yakıtın değil motordan gelen yağ buharının yeterli olması idi.

Ayrıca şu da var Dizel motorlarda yakıt direkt yanma odasına veriliyor, bu durumda bu aracların supapları yağlanmamış oluyor. Niye bu aracların supapları bozulmuyor?

Ve yine ayrıca bu tür yağlama teknikleri ile emme supaplarını yağladınız , eksoz supaplarını nasıl yağlamayı dusunuyorsunuz? yağlanmayan eksoz supapı bozulmazken , yakıt ile yağlanmayan emme supapı niye bozuluyor, bunu teknik universitedeki motor laboratuvarındaki prof hocalarımızdan ogrenmek lazım.

Hoş bir uygulama , guzel bir pazarlama taktiği....




Evet firmaların pazarlama taktiği malesef eskiden araç satınca kâr ediyorlardı şimdi ise yedekparça piyasasından da nemalanmaya çalışıyorlar. ve o yüzdende araca farklı bir yakıt uygulaması için yapılan müdahalelerden aracın hasar görme riski artıyor. ama bunlar alınmayacak önlemler değil öncelikle subapları ısıya dayanıklı hale getirmek ve sonra lpg uygulamasına geçmek bu gerçek bir çözüm. örnek: (benzin 80° 'de yanıyor lpg yanış ısısı 140° civarı dolayısıyla aradaki 50-60 °lik fark motorda arıza riskini arttırıyor.) bu işlemi yapan arkadaşlarım şu için 100000 km yi devirdi ne seste bozukluk ne de başka bir olumsuzluk 20.000 kmde birde subap ayarı yaptırıyorlar.
bide forumda okuyorum ağzım açık kalıyor onca para vermişsin lpgli araç sahibi olmuşsun, lpg ekipmanlarını ölümsüz sanan arkadaşlar var (enjektörler filtreler vb parçalar aa honda da subap ayarı yapılıyor mu gibi sorular) arkadaşlar yapmayın allah aşkına ondan sonra suçu lpg sisteminize atmayın

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #19 : Mart 05, 2012, 02:35:22 ÖS »
lpg şu an bursa'da 2,70 civarı buda sistem uygulamasından sonra kendisini amorti etme süresini uzatıyor benimde taktırma hevesimi çünkü subapların güçlendirilmesi işlemi lpg sistemine ek olarak + 1000 ila 1500 tl arası ek maliyet getiriyor aracımıda haftada 300 km ya kullanıyorum yada kullanmıyorum. bide şehir içi kullanmıyorum uzun yol oluyor kullanım şeklim.(kemalpaşa-bursa arası  yolda)
ayrıca honda america sitesini inceledim dün akşam doğalgazlı honda motor seçeneği mevcut. be kardeşim madem o seçenek mevcut globalleşen dünyada o motoru buraya getirmek çok mu zor. Yok hayır illa en tutulmayan motoru biz türklere misli ile satacaklar sonrada en az 3 katı fiyatla hondanın muhteşem buluşu türkiye'de diye gazlayacaklar. malesef tüm markalarda durum hemen hemen aynı vakti zamanında itibar görmüş ama devri geçmiş çoğu motor seçeneği türkiye'de ilk çıktığından daha pahalı :) volkswagen dsg şanzımanın 15.yılını kutladı geçtğimiz günlerde bizde kaç seneden beri var ?

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #20 : Mart 05, 2012, 02:35:56 ÖS »
içimde ne varsa kusmuşum ben :D

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: alüminyum subaplar!!
« Yanıtla #21 : Mart 05, 2012, 06:22:43 ÖS »
arkadaşlar bende prins kiti taktırdım ve bana da bu valve care i tavsiye ettiler ancak ben taktırmadım çünkü yetkili servis ile ve prins ana bayii ile konuştuğumda söyledikleri bizim araç için çok gerekli olmadığı idi. birde şu var bir sürü araç lpg kullanıyor bunlara tofaşlar renaultlar ve bir sürü marka dahil ancak ben sübap değiştirdim diyeni duymadım. bunlar biraz da piyasa oyunu gibi geliyor...