Honda nın yağını suyunu eksik etme... bir de LPG de 6000 - 7000 zorlama hiç bir şey olmaz...
LPG sistemi motora zarar veriyordur elbet ama bir sıralama yaprsak Honda motoru dayanıklılık ve en az zarar görme konularında liderliğini kimseye bırakmaz diye düşünüyorum...
LPG nin sübaplara - kavallara - pistonlara - segmanlara zarar vermemesi için LPG ayarınızı kontrol ettirmekte fayda var... Bazı arkadaşlar konunun iyice uzmanı olmuş... zangin karışım - fakir karışım . . . İşte bu karışım olması gerektiği gibi değilse makinenin zarar görmesi kaçınılmaz...
mesela... arıza lambasını söndüreceğiz diye map da çok uçuk değerler girenler var.. oksijeni çok bol gönderenler var... çok oksijen çok yanma demek... belki araç % 1 - 2 az yakar ve önceki hale göre çok çeker ama MAKİNE ZARAR GÖRÜR . . .
Not: yukarıda yazdıklarım tamamen düşünsel yorumdur... zira motorcu ya da mekanikci değilim ama bazı bilgileri birleştirdiğişmde bu sonuçlar çıkıyor . . .
Bir de şöyle bir durum var: mesela benim ies 50.000 km dir LPG li... (sıkıntısız) ve benzine göre km de 20 kuruş avantajlı isem bu günün lirasından toplamda 10.000 TL az ödeme yapmışım... 2.000 TL si LPG sistemine baştan ödenen para... 3.000 TL ye full rektefiye yaptırsam... hala 5.000 TL cepte kalmış... (EN KÖTÜ DURUM DEĞERLENDİRMESİ BU) ama bu ies 50.000 daha giderse . . . Araba bedavaya gelecek, motor ya da kapak ya da sübap ya da piston NE Kİ ?
[/quote]
Honda'nın motoru diğerlerine göre daha fazla alimünyum içeriyor, yanma ısısı benzine göre yüksek olan lpg'den dolayı subab yatakları,kapakları çabuk zarara uğruyor. Bu olumsuz etkiler açısından lpg kitinin markası ne derece önemli?
[/quote]