Gönderen Konu: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR  (Okunma sayısı 4913 defa)

ercan78670

  • İleti: 3
2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« : Temmuz 11, 2012, 08:30:20 ÖS »
ATİKER KULLANLAR TAVSİYE DER Mİ >=ok



baron12

  • İleti: 920
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #1 : Temmuz 11, 2012, 09:30:52 ÖS »
brc tak kafan rahat etsın sonuçta iligili bayi ilgili kit

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #2 : Temmuz 13, 2012, 03:00:08 ÖS »
Ben ederim 12bin km oldu sorunsuz biniyorum.fazladan 600 tl demek 10 depo demek. 2500  km demek
« Son Düzenleme: Temmuz 13, 2012, 03:03:02 ÖS Gönderen: teachers71 »

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #3 : Temmuz 16, 2012, 02:01:24 ÖS »
mutlaka ucuz olsun diyorsanız atiker sorduğunuz yere wentgazı sorun wentgaz atikerin ürünü fakat hem yazılımı orjinal hem regülatörü falan daha kaliteli ama fiyatı atikerden yüksektir... atikerde olsa brcde olsa montaj ve ayar kısmı çok önemlidir daha önce yanı araca takmış olan servise başvurun ve referans varsa isteyin

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #4 : Temmuz 16, 2012, 02:39:23 ÖS »
gözünü kırpmadan taktırabileceğin bir kit atiker,bızım 10u buldu fd6 ya ve suan ise fb7 ye taktırdım atıker 5000km oldu tık demedı sehır içi 8 sehırdısı 5,5 lt yakıt arıza lambası bır kere olsun yanmadı

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #5 : Temmuz 16, 2012, 05:43:46 ÖS »
Atiker tavsiye edenler kaç km'dir kullanıyorlar onu da yazabilirler mi? Araç sayısından ziyade takılan her hangi bir araçtan en fazla km yapan hangisi?

5k, 12k referans olamaz, çok düşük km'ler bunlar.

baron12

  • İleti: 920
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #6 : Temmuz 16, 2012, 05:49:08 ÖS »
Atiker tavsiye edenler kaç km'dir kullanıyorlar onu da yazabilirler mi? Araç sayısından ziyade takılan her hangi bir araçtan en fazla km yapan hangisi?

5k, 12k referans olamaz, çok düşük km'ler bunlar.
>=ok

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #7 : Temmuz 16, 2012, 10:02:27 ÖS »
Kaçbin km sizi ikna ederdi.yada şöyle  sorayım.pahalı bi X markanın 3bin km sonra motor arıızası vukuatlarınada rastlarsınız. Ucuz bi markanın 50 bin km sorunsuz yaptığı vukuatlarda  görürsünüz. Pahalı kit 10bin olmadan elde patlayınca genelde kötü montaj tesadüf gibi açıklanır. Olurya ucuz bi kit binlrce km sorun çıkarmadan çalışırsa onuda şansınız varmış diye açıklanır. Sonuçta çoğu kişi önyargıları ile zatenn çoktan inandığı  şeye inanmaya devam eder.  Benim şahsi kanaatim pahalı kitlerin elbette bi farkı olduğudur. Ama aradaki  farkı hakedecek kadar olduğunu düşünmüyorum. Örneğin piere carden takım  elbise kumaşıda dikimide türkiyede üretilir. 500tl dir.aynı elbiseyi aynı fabrika kendi markasını vurur 100 tll ye satar. Bunu bilmeyen orjinall aldım 500 tl verdim. Elbette kalite farkı vardır der.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #8 : Temmuz 16, 2012, 10:34:38 ÖS »
Bende bi ürün alırken kaliteye önem veririm. Ürün kaliteliyse aradaki farkı kalitesiyle hakediyorsa ve bütçem dahilindeyse veririm. Ama ailece makina ve üretim işininde içinde biri olarak şunu çok iyi biliyorumki yüksek fiyat herzaman kalite değildir.  Bu firmaların gözü bizim cebimizdedir. Şöyleki lpg ile benzin arasındaki fark kapandığında fiyatları düşer. Biraz ilgi fazlalaştığında hemen fiyatları 200-300 artıverir. İlk lpg kitimi 2000 dolara taktırmıştım. Hemde karbüratörlü idi. Şimdi 400 tl ye takıyorlar.1700  tl ye taktıkları kaliteli kitin maaliyeti 200-250 tl den fazla olmadığına bahse girerim.bayiye geliş fiyatından bahsetmiyorum.biraz reklam yap marka oluştur biraz markanı ağırdan sat.araya bide italyan kelimesini sok. Fiyatını katla. Üzgünüm ama  bunlar genel geçer kurallardır. Sonuçta lpg yi ekonomi için takıyoruz. Bu yüzden 900 tl varken 2000 tl vermek nasıl ekonomik tercih oluyor. Filanca marka yağlama sistemi koyuyormuş. Bakın sitelerde bu yağlama işinin gereksiz ve kandırmaca olduğu ile ilgili işin uzmanlarınca yazılmış bir sürü makaleler ve yazılarda var. Yurtdışına bukadar döviz vermenin gereği olmadığını düşünüyorum. Yerlisi varken ve ihtiyacı fazlası ile karşılıyorken yani..
Saygılarımla....

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #9 : Temmuz 17, 2012, 12:00:03 ÖÖ »
atikerle fd6 100,000km sadece bizde yapıldı arac 140,000km de suan arıza lambası bır kere olsun yanmadı,ıkı kere sıbop ayarı yapıldı ;)

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #10 : Temmuz 17, 2012, 01:18:15 ÖS »
teachers71,  5 bin km'nin ikna edici bir yanı olmadığı kesin. Bu arada ben marka ile ilgili herhangi bir iddiada bulunduğumu hatırlamıyorum. 5 bin km referans olamaz dedim.

Herhangi bir kiti taktıralım, 100 kilometre sonra çok memnunum diye açıklama yapsak bunun inandırıcılığı olur mu?

ramco06, verdiğin bilgi için teşekkürler.  140 bin km lpg ile yol yapan makinaya saygı duymak lazım. İşte olay budur. Anlatmak istediğim buydu.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #11 : Temmuz 17, 2012, 01:47:08 ÖS »
Direk sizi hedef alarak yazmadım. Forumda bazı arkadaşların marka önyargıları ile ilgiliydi yazdıklarım. Kırdımsa özür dilerim. Saygılarla....

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #12 : Temmuz 17, 2012, 02:00:32 ÖS »
Lpg ile motor arasındaki ilişkiye gelince lpg nin motor ömrü hakkında birkaç sözde benden olsun.. normalde motor ömrünü etkileyen birkaç faktör vardır. Lpg bu faktörlerden bazzıları açısından motor ömrüne zararı olmadığı gibi tersine motor ömrünü uzatmaktadır. Örneğin benzin içindeki katkı maddelerinin yanmaodasındaki patlaması sonucu yanamayan maddeler vardır.bunlar kurum olarak pistonlara  ve silindirlere yapşırlar.oradanda yağa. Yağ değişmindeki yağın içindeki siyah tortu budur. Lpg de yağ değişimi yaptıysanız yağın tertemiz olması motor içinde kurum bağlamadığının bi ispatıdır. Lpg de en büyük risk lpg nin yanma sıcaklığının benzinden yüksek olmasıdır. Yani yanma odasında oluşan sıcaklık daha yüksektir. Bu sıcaklık özellikle yüksek devrlerde dahada artmakta bi noktadan sonra eriyen sübaplar hatta daağılan piston kolları bile görülmektedir.bunu engellemek için yüksek devirlerde benzine geçmek üzre ayar yapılmıştır. Çoğu kişi bunu kitin pompasının zayıflığından sanmaktadır. Oysa motoru korumak için düşünülmüş bi önlemdir. Eğer bu sıcaklığın zararı engellendiğinde lpg nin motora zararından söz etmek  mümkün değildir.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #13 : Temmuz 17, 2012, 02:08:54 ÖS »
Son olarak benim katkılı lpg den uzak durmamın en büyük nedeni katkı maddesinin filtreyi tıkaması değildir.ki çoğu kişi olayın sadece bu boyutu ile ilgili. Kaatkılı gazın yanma odasında oluşturduğu ssıcaklık normal lpg den daha fazladır. Eğer motorunuzda eskiden kalma kurum varsa katkılı lpg den oluşan aşırı ısı o kurumu sökmekte hatta kurumu yakmakta. Buda motorun yanma odasındaki sıcaklığı kontrol edilemez seviyeye çıkarmaktadır. Arkadaşımın  toyotasının başına geldiği için biliyorum. Sonuç eriyen sübaplar piston kolları ve 3 bin tl den fazla masraf.

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #14 : Temmuz 18, 2012, 01:14:20 ÖÖ »


Klima neredeyse hiç kapanmadı ankaradan konya üzeri antalya antalyadan fethiye dağ yolu 1.vites virajlı yollar yaklasık 30 km,sehır içi gezmeler ve fethıyeden ankaraya dönüş uzun yolda 110-130 km arası hız araçta 4 kişi
atiker on numara  >=ok
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2012, 01:16:10 ÖÖ Gönderen: ramco 06 »

maryo21

  • İleti: 172
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #15 : Temmuz 23, 2012, 12:15:15 ÖS »
eğer aracınızı 3bin devirin üzerine çıkarmıyorsanız yani sakin kullanıyorsanız atiker sizin için yeterli ancak ben agrsifim bastımı asvaltı ağlatırım diyorsanız atikere kesinlikle yanaşmayın zaten 4bin500 devir üzerinde atiker kendini benzine bırakıyor. enjektörler bu basınca dayanıklı değil. bilginize

ramco 06

  • İleti: 1070
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #16 : Temmuz 23, 2012, 02:36:42 ÖS »
eğer aracınızı 3bin devirin üzerine çıkarmıyorsanız yani sakin kullanıyorsanız atiker sizin için yeterli ancak ben agrsifim bastımı asvaltı ağlatırım diyorsanız atikere kesinlikle yanaşmayın zaten 4bin500 devir üzerinde atiker kendini benzine bırakıyor. enjektörler bu basınca dayanıklı değil. bilginize
4500dd gecınce benzıne gecme olayı ayarla alakalıdır  asvaltta nasıl aglıosa baska markalarda ;D
« Son Düzenleme: Temmuz 23, 2012, 02:37:05 ÖS Gönderen: ramco 06 »

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #17 : Temmuz 23, 2012, 03:15:03 ÖS »
5000 Devirde benzine geçmesi kitin dandikliğinden değildir.ayar meselesidir. Hatta tavsiye edilir. hangi markayı kullandığınızı bilmiyofum ama yerinizde olsam gider ayarlatırdım. Zira zaten  yanma sıcaklığı benzinden yüksek olan lpg de birde uzun süre 5000-6000 devrlerde oluşan sıcaklığa hiçbir motor bi yerden sonra dayanamayacaktır. Eriyen siboplar  yamulan pistonlar olarak geri dönecektir. Bu konuda yakın bi arkdaşımın 3000 tllik bi tecrübesi oldu.
Saygılarımla...

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #18 : Temmuz 23, 2012, 03:50:07 ÖS »
Ayrıca şöyle  bir gerçek varki.lpg karekteristik olarak düşük devirlerde yüksek tork üretmekte yüksek devirlerde tork yerlerde sürünmektedir. Hiç bir kitte yüksek devirde tork elde etmeniz mümkün değildir. Sadece kuru kuruya fazla gaz yakarsınız. Yüksek devirde benzine geçmesi bu açıdanda faydalıdr.

maryo21

  • İleti: 172
Ynt: 2009 HONDAYA ATİKER LPG TAKTIRSAM NASIL OLUR
« Yanıtla #19 : Temmuz 29, 2012, 11:20:24 ÖÖ »
abd de katılım araçlarının özellikle lpg ile çalıştırıldığını duymamışsınız sanırım. onlarda kuru kuruya basmıştır eminim. olay şu atiker yüksek basınca dayanıklı enjektör üretmiyor. sisteme zarar gelmesin diyede yüksek devirlerde benzine geçiyor olay bu ama geçiş sırasındaki yüksek devir atikeri zorluyor yıpratıyor. benim ustam atikerin ticari araçlarda en fazla 200bin km ile enjektör değiştiğini brc nin ise 400binde hala ihityaç duymadığını tecrübe etmiş