Gönderen Konu: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..  (Okunma sayısı 10820 defa)

vsonmez

  • İleti: 1
arkadaşlar 2009 model manuel honda cıvıc aracıma atikerin obdili sistem dedikleri lpg montajını dün yaptırdım ama şunu belirteyimki sonuç benim için tam bir hüsran dün geceden bu yana uyuyamadım arabam düşük devirlerde 2.vites 3. vites farketmiyor gaza yüklenince  öne ve arkaya doğru sirkeliyor benzinde böyle bir problem asla yaşamadım arabamı benzine alınca yine bir problem olmuyo ama ustalar ısrarla durumun montajdan değilde enjektörlerden veya süboplardan olduğunu söylüyorlar şimdi bana bunların değişmesi gerektiği söyleniyo sen hangi kiti taktırsan bu olacaktı diyorlar  fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar..



carousal

  • İleti: 1109
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #1 : Mayıs 06, 2012, 10:32:01 ÖÖ »
Atiker taktırırken 2 kere düşünmek lazım diye boşuna demiyorlarmış demek ki.

Geçmiş olsun.

Bana kalırsa başka bir Atiker bayisine daha bu durumu söyleyin, gittiğiniz yerin işçiliği kötü olabilir.
« Son Düzenleme: Mayıs 06, 2012, 10:32:39 ÖÖ Gönderen: carousal »

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #2 : Mayıs 06, 2012, 01:59:40 ÖS »
tüketici haklarını bi ara beğenmediğin malın iadesi var madem enjektörde hata var o zaman benzinde neden yapmıyor???

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #3 : Mayıs 06, 2012, 02:26:49 ÖS »
Ozru kabahatınden buyuk ; muhtemelen Lpg kaynaklı bır montaj hatası var.Benım tavsıyem urunu sokturun ; ısın basında boyle davranan ustanız ılerleyen gunlerde neler yapar.Bence Atıkerden de O servısten de uzaklasın...Gecmıs olsun...

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #4 : Mayıs 06, 2012, 02:45:35 ÖS »
bende atiker kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım.bence markaya değil önce ustanıza bakın..usta kötü olduktan sonra LPG kitine 10.000 tl de versen değişen bişey olmaz.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #5 : Mayıs 06, 2012, 09:32:21 ÖS »
arkadaşlar lpg montajında dikkat edilmesi gereken bi dünya şeler varmış monifoldu delmedeki hassasiyet delik yerlerinin önemi, lpg beyninin rüzgar almayan yere montajı enjektör ile monifold arasındaki hortumların uzunluğu vs vs aklımda kalanlar ustadan ustaya değişiyor bu bilgiler bazı hataların telafisi yok montaj yapacak ustayı çok iyi seçmek lazım benim eski kitin montajını a dan z ye yanlış yapmışlar yeni montajda başka marka usta hem anlattı hem montajını yaptı püf noktalarını falan dikkat etmeklazım

mehmetgürbüz

  • Hadimül Haremeyn
  • İleti: 129
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #6 : Mayıs 07, 2012, 12:24:34 ÖÖ »
ALINTIDIR

1, simit lpg tankının şamandırası aracın arkasına bakacak şekilde değil, aracın önüne bakacak şekilde montaj yapılacak. (yani sen bagajı açıp halıyı kaldırdığında şamandıra arka kısıma yakın olup, ön yüzü aracın önüne bakacak) tabi stepmen altta değilse. altta ise 40 lt tank yanlamasına paralel takılacak...
2, lpg regülatörü radyatör seviyesinin altında olucak...
3, kablolar montaj esnasında enjektör tesisatnına lehim yapılacak kesinlikle bez bant kullanılmadan ısınan makaronla muhafaza edilecek...
4, lpg enjektör nozulları mümkünse aşağı doğru baksın ve bu çok önemli, enjektör hortumlarının uzunlukları aynı olsun...
lpg selenoid valfi regülatöre en yakın mesafeye montajlansın ve muhakkak kangal boru uygulaması yapılsın...
5, lpg enjektöf filitresi yatık yada yamuk takılmasın...
6, devir ucu bobinden alındıktan sonra güzelce lehim yapılsın yine kesinlikle bez bant kullanılmasın... (aslında en makul olanı devir ucunun egzantrik sensörü yada krank sensöründen alınmasıdır. bunlarda direk devir okuma sayı hassasiyeti çok etkilidir. bazı araçlarda bobinden alınan devir ucu bobini yakabiliyor, ustamız illa bobin diye israr ederse bobin garanti sözü isteyin
7, su hortumlarına gaz hortumlarına vakum hortumlarına gırtlak tırtıllı makaron bağlamalarını isteyin. hortumlar çıplak kalmamalı...
8, ECU çamurluk kenarlarına montaj yapılmamalı. su oluklarından su alabilir mazallah aracın beyni bile sorun teşgil edebilir. (çünkü enjektör tesisatına paralel bağlanan bir sistem)
9, lpg düğmesi tesisatı içeri ekstra delik delinmeden geçirilmeli, orjinal tesisatının yanından çok rahat geçebilmektedir.
10, lpg dolum ağzı tampona değil tampon seviyesine montaj yapılmalıdır.
11, alt yakıt boruları, tırtıllı gırtlak makaronla ve yine dolum boruları tırtıllı gırtlak borular ile muhafazaya alınarak montaj yapılmalıdır...
montajı allahın izni ileyaptırın kontrole gelirim valla bu arada yazdıklarım içersinde aklınıza takılan bir yer olursa seve seve cevaplarım. daha bitmedi tabiii bide programda ki incelikler var. gaz alındıktan sonra program yüklenirkende ince elenip sık dokunması gereken bilgiler var. e oda daha sonra inşallah. bi takılsında allahın izniylesaygılarımla

BUNLAR TEORİKTE GÜZEL ŞEYLER ANCAK BUNLARI YAPTIRTABİLECEĞİNİZ USTA VARSA  TL FAZLA VERİN ONA YAPTIRIN

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #7 : Mayıs 07, 2012, 09:31:58 ÖS »
keşke demenin faydası olmayacak biliyorum madem atikere bulaştınız yine aynı servise gidip wentgaz ile değiştirmelerini isteyin biraz daha pahalıdır ama daha iyi bir ecuye ve regülatöre sahip.. bi başka seçeneğiniz ise direkt atikerin genel müdürlüğünü arayıp onlardan yardım isteyin çözüm olmazsa.. gidip servise iade edeceğinizi ve araca verdikleri zararı tazmin etmelerini isteyin bunu yapmazlarsa tüketici mahkemesine başvuracağınızı söyleyin emin olun hemen sorununuzu çözerler.. ayrıca aracınızın sübap ayarına da bi baktırmanızı tavsiye ederim ( bunu lpgden bağımsız olarak söylüyorum)

saday20

  • İleti: 156
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #8 : Mayıs 15, 2012, 07:52:43 ÖÖ »
arkadaşlar 2009 model manuel honda cıvıc aracıma atikerin obdili sistem dedikleri lpg montajını dün yaptırdım ama şunu belirteyimki sonuç benim için tam bir hüsran dün geceden bu yana uyuyamadım arabam düşük devirlerde 2.vites 3. vites farketmiyor gaza yüklenince  öne ve arkaya doğru sirkeliyor benzinde böyle bir problem asla yaşamadım arabamı benzine alınca yine bir problem olmuyo ama ustalar ısrarla durumun montajdan değilde enjektörlerden veya süboplardan olduğunu söylüyorlar şimdi bana bunların değişmesi gerektiği söyleniyo sen hangi kiti taktırsan bu olacaktı diyorlar  fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar..
Ben ve bir kaç tanıdığımda Atiker kullanıyor ama bu tip bir davranışla karşılaşmadık, bende de obd II kiti takılı, eğer istanbuldaysan sana benim gittiğim servisi öneririm, işi bilen insanlar, sorunu çözmeden bırakmazlar en azından.
« Son Düzenleme: Mayıs 15, 2012, 07:53:06 ÖÖ Gönderen: saday20 »

abbasabbas

  • İleti: 1
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #9 : Temmuz 21, 2013, 12:28:41 ÖÖ »
onun tek sebebi honda civiclerde manıfaltun uzun olmasından kaynaklanıyor bunu engellemek ıcın subabalara kadar boru salıyorlar anında kesıyor vuruntu ve bekleme bu atıker degıl hangı lpg kıtı takarsanız takın fark etmez eger subabların ucuna kadar boru cekmezler yalnzıca ınjeksiyon gaz borularını manıfalta baglarsa sorun devam eder

timothyblue71

  • Timothy
  • İleti: 58
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #10 : Temmuz 21, 2013, 12:41:13 ÖÖ »
Hocam iyi bi atiker bayisi bulup ayar yaptırmanızı öneriyorum. bende 2013 civic var aynı sorun bende de oldu bu gün ayara gittim Lpg nin silindirlere gönderilme zamanını araç benzinde çalışırkenki  ayarla aynı duruma getirmeleri gerekiyor. saniyenin binde biri kadar fark bile olsa araç tekliyor. benimki düzeldi sizinki de düzelir inşallah. düzelmezse sırasıyla aşağıdakileri kontrol ettirin. ama deneyerek yapacak bi yer bulun. yani birini denesin olmazsa ötekine geçsin ama parçaları satın almayın çözülene kadar.
1-bujiler
2-buji kabloları
3-bobin
4-son olarak da subap ayarı.
subap ayarını kaliteli bi yere yaptırın yoksa başınız çok ağrır.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #11 : Temmuz 21, 2013, 12:49:34 ÖÖ »
ben olsam kafalarına atarım. ya yapın ya da iade edecegimi soylerim. ustalarda yalan bitmez, enjektör bobin, supap vs uzar gider. baska bir yerde göster. sonuca gore davran

hondatürk

  • ホンダトルコ
  • İleti: 853
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #12 : Temmuz 21, 2013, 12:51:32 ÖÖ »
ARKADAŞLAR MARKA KARALAMASI YAPMAYALIM LÜTFEN BENDE 15000 KMDİR ATİKER OBDII KULLANIYORUM ÇOK MEMNUNUM , UTANIN NANE YEMESİ OLAY TAAMAMEN   <^^Seyt

timothyblue71

  • Timothy
  • İleti: 58
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #13 : Temmuz 21, 2013, 01:01:53 ÖÖ »
ARKADAŞLAR MARKA KARALAMASI YAPMAYALIM LÜTFEN BENDE 15000 KMDİR ATİKER OBDII KULLANIYORUM ÇOK MEMNUNUM , UTANIN NANE YEMESİ OLAY TAAMAMEN   <^^Seyt
Katılıyorum. ben fiestamda 25000 km atiker kullandım. tamamen takan ustaya bağlı..

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #14 : Temmuz 21, 2013, 12:54:18 ÖS »
Konu geçen yılın arkadaşlar...

timothyblue71

  • Timothy
  • İleti: 58
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #15 : Temmuz 21, 2013, 02:22:32 ÖS »
Ama hala sorun yaşayanlar tarafından okunuyor.....

Mehmetttt

  • İleti: 596
Ynt: 2009 CIVIC ELEGANCE MANUEL ATİKER OBDII TAKTIRDIM PİŞMANIM..
« Yanıtla #16 : Temmuz 21, 2013, 02:57:12 ÖS »
Problemin çözümü nasıl olmuş onu da bilmiyoruz ve çözüm önerileri sunulmaya devam ediyor onun için hatırlattım. Sorun yaşayanlar çözüm bulunca yazarlarsa sorun yaşayıp da okuyanlara yol gösterici olur...