Brc genısus 1200 mbar lık regulatorler Brc fast,e takılabılır.
Başka bir oto lpg ustasıyla son yapılan çalışmamızda;
* regülatör kontrol edildi. Faruk beyin dediği şekilde regülatörden çıkan emme bişeyisi hortumunu (kelepçe felan yoktu hortumun ucunda) söktü usta, hortum ağzına sıvı sürerek üfleme olmadığından emin oldu regülatörün sağlam olduğuna karar verdi.
*Adını hatırlayamadığım ufak bir elektrik parçası( Küp şeklinde şeffaf plastikten içinde bobin gibi bakır tel sarılı 5 TL lik bir parça) değiştirildi.
*Bilgisayara bağladı, gaz basıncı düşük dedi depoda gaz az idi depoyu doldurup geldim, tekrar baktı yine düşüktü regülatörün üstünden birşeyi çevirerek basıncı artırdı.1200 civarı olması lazım dedi o civara kadar çıkardı.
*Sonuçta değişiklik yok rölantide düşme hala vardı. Bilgisayara bağlayıp enjektör sırasını kontrol etti,
sıralama doğru, tek tek enjektörleri kırmızı-yeşil işaretleyerek bişeyler yaptı herşey normal görünüyordu. Ama gaz verip ayağı gazdan çekince düşüş devam ediyordu.
*Gaz ayarlarında değişiklik yaptı devir düşüşü azaldı, rölanti azcık yükseldi yakıt biraz artabilir enjektörlerin açılıp kapanma hızını artırdım dedi. Böyle bir dene yakıt çok artarsa yine gel "bir kabloya bişeyler yapacam" gibi bişeyler söyledi. "LPG beyninde herhangi bir problem olabilirmi" diye sordum "beyinde problem olsa başka sıkıntılar da verir beyinde olduğunu sanmıyorum" dedi. Hülasa bu usta da ne olduğunu bulamadı.
Ayar yapıldığında düşme azalmıştı ama birkaç gündür yine debriyaja basıp ayağı gazdan çekince rölanti düşmeye başladı. Gaz azaldı ilk güne göre belki ondandır bilemiyorum ama daha hala 3 lamba yeşil, tam dolu depodan 100 km kadar yol yaptım basıncın düştüğünü sanmıyorum.
Başka ne yapabilirim bilmiyorum ya gidip sağlam bir ECU bulup onu deneyecem ya da usta kabloya ne yapacaksan yap bir de öyle deneyelim diyeceğim. Epeyce bir maceralı oldu bizim rölanti problemi.
Başka gelişme olursa yazarım. Fikir verebileceğiniz birşey olursa sevinirim. Saygılar... murat