Gönderen Konu: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi  (Okunma sayısı 12533 defa)

depresif

  • İleti: 8
2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« : Eylül 29, 2010, 03:09:39 ÖS »
merhaba,
2001 civic 1.6 ies (BRC marka sıralı LPG) aracımda son zamanlarda başlayan bir sıkıntım var. Araba benzinde kullanırken gayet iyi, hiçbir problem yok. Ancak lpg de ayağımı gazdan çekince(özellikle vites değiştirme esnasında ya da sokak arasında dönüşlerde ayak debriyajda iken) aracın devri 200-300 devire kadar düşüp sonra tekrar 1000 devire çıkıyor. Hatta arada stop ediyor.

Sıkıntı başladıktan sonra gaz ayarından şüphelenip ayar yaptırmak üzere gaz ustasına gittim. Defalarca ayar yapmalarına rağmen sıkıntı geçmedi, kelebeği kirlenmiştir diye kelebeği temizlendi, gaz filtreleri berbat durumda imiş değiştirildi, ateşlemede problem var diye buji, buji kabloları, bobin kapağı değiştirildi. Ancak sıkıntı hala devam etmekte. Rölantideki düşme farlar, dörtlü ve klima açıkken yapılan denemede daha da artıyordu bunun üzerine oto elektrikçiden akü şarj durumunu ölçtürmem söylendi.(Ama benzinde klima vs açıkken de herhangi bir anormallik yok) Akü şarj durumunu ölçtürdük gayet normal.

Gaz ayarı durumunu bir ustaya güvenmediğim için iki farklı yerde yaptırdım. Ama sorunum hala çözülmedi.

En sonunda sıkıntının lpg enjektörlerinde olduğu temizlenemediği için değişmesi gerektiğini söylediler. Değişim içinde hem zamanım yoktu hem de (4 enj x150TL) 600 TL masrafı olacağı için şimdilik erteledim.
 
Bu konuda fikri ve bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.. Saygılar.. Murat



smtkrgz

  • İleti: 403
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #1 : Eylül 29, 2010, 04:08:38 ÖS »
2000 1.6 ies aracımdada BRC takılı.. vites geçişlerinde yapmıyor bahsettiğiniz devir düşürmeyi ama dönerken direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimiz taktirde her arabada olduğu gibi rolantide düşme meydana geliyor.. direksiyonu sonuna kadar çevirmemeye özen gösteriyorum..

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2010, 03:08:55 ÖÖ »
LPG de kaç bin km yol yaptınız ?

depresif

  • İleti: 8
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #3 : Ekim 04, 2010, 10:00:51 ÖÖ »
LPG de kaç bin km yol yaptınız ?

LPG ile kaç km yol yapıldığını bilmiyorum. Ben aracı alalı 4 ay oldu aldığımda LPG'liydi zaten.

depresif

  • İleti: 8
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #4 : Ekim 04, 2010, 10:04:41 ÖÖ »
Ayrıca daha önce enjektörlerin değişmesi gerektiğini söylediler demiştim. Yeni enjektör taktılar ve denedik, değişen birşey olmadı. Sıkıntı aynen devam ediyor.

Bir arkadaşım benzer bir problem yaşadıklarını ve sonunda gaz tankındaki şamandırayı değiştirdikten sonra sıkıntının sona erdiğini söyledi. Bir dahaki sefere LPG ustasına gidince soracağım, gerekirse şamandırayı değiştirtip bir daha deneyeceğim.

ocuuun

  • İleti: 102
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #5 : Ekim 04, 2010, 11:41:52 ÖÖ »
benim aracımdada milano sıralı sistem lpg var vites degiştirmelerde degilde debriyaja basınca 200 devirlere düşüp tekrar toparlıyor fakat hiçbir şekilde stop etme olayı olmadı.ama bu kadar masraftan sonra hala devam ediyorsa sorun bilemiyorum yani şansmı yok yada iyi ustalaramı denk gelmedin anlamadım neredeyse sıralı sistem ücreti kadar para harcamışsın üzücü bir durum buda.
2000 1.6 ies aracımdada BRC takılı.. vites geçişlerinde yapmıyor bahsettiğiniz devir düşürmeyi ama dönerken direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimiz taktirde her arabada olduğu gibi rolantide düşme meydana geliyor.. direksiyonu sonuna kadar çevirmemeye özen gösteriyorum..
smtkrgz arkadaşım düreksiyonu sonuna kadar cevirme olayını hep yapar benzindeykende lpgdeykende çünkü sen sonuna kadar çevirdiğinde direksiyon pompası hidrolik pompalamaya çalışıyor otomatik olarak deviri düşürüyor onda anormal birşey oldugunu zannetmiyorum.

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #6 : Ekim 04, 2010, 05:36:52 ÖS »
Samandra ıle uzaktan yakından ılgısı yok. Enjektor hortum mesafesı uzun olabılır mı? Enjektor baglantı sıralamasını kontrol ettırdınız mı? Map degerı kontrol edıldı mı ? Buarada hangı ıldesınız ? Bu aracta bu tarz bır sıkıntı yasanma ıhtımalı cok dusuk!!!

depresif

  • İleti: 8
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #7 : Ekim 05, 2010, 07:11:51 ÖÖ »
Samandra ıle uzaktan yakından ılgısı yok. Enjektor hortum mesafesı uzun olabılır mı? Enjektor baglantı sıralamasını kontrol ettırdınız mı? Map degerı kontrol edıldı mı ? Buarada hangı ıldesınız ? Bu aracta bu tarz bır sıkıntı yasanma ıhtımalı cok dusuk!!!

Enjektörden çıkıp motora giden hortumlardan bahsediyorsanız eğer onları enjektörleri değiştirirken biraz uzun diye şüphelenip kısalttılar. Yaptırdığım yer oldukça düzgün ve işin ehli bir yerdi. Enjektör sıralamasında bir sıkıntı oldugunu sanmıyorum takarken özellikle iyice bakıp taktılar ama otogazcıya gidince tekrar kontrol ettireyim.  Ankara'dayım.

Map değeri ne demek bilmiyorum ama eğer bilgisayara bağlanıp yapılacak birşeyse eminim bakmışlardır. Bilgisayarda denenmedik ayar bırakmadılar saatlerce ayar yapmaya çalıştılar.

Dün başka bir forumda arkadaşların BRC LPG sistemleriyle ilgili sorularına oldukça tatmin edici cevaplar veren Kocaeli FS otogaz dan Faruk Sevgili ile telefonda konuştum. O da şamandra ile alakası olamayacağını ama "regülatör" denilen parçaya baktırmamın mantıklı olacağını sıkıntının regülatörden kaynaklanmış olabileceğini söyledi.

Şimdilik planım önce sağlam bir regülatörle denemek. Tabiki BRC FAST sistemine uygun regülatörü bulabilirsem zira ECU sunu araştırdım eski bir model olduğu için bulmak epeyce zor. Sonraki şüpheli ECU. Regülatörü deneyip yine sonuç alamazsam sağlam bir ECU taktırıp denemeye devam etmek. Gelişmeleri bildireceğim.. saygılar..murat
« Son Düzenleme: Ekim 05, 2010, 07:18:02 ÖÖ Gönderen: depresif »

smtkrgz

  • İleti: 403
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #8 : Ekim 05, 2010, 10:44:57 ÖÖ »
asvtec nickli mehmet abi çorumda brc bayi yardımcı olabilir size bilginize..

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #9 : Ekim 05, 2010, 06:14:26 ÖS »
Brc genısus 1200 mbar lık regulatorler Brc fast,e takılabılır.

depresif

  • İleti: 8
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #10 : Ekim 09, 2010, 07:32:14 ÖS »
Brc genısus 1200 mbar lık regulatorler Brc fast,e takılabılır.

Başka bir oto lpg ustasıyla son yapılan çalışmamızda;

* regülatör kontrol edildi. Faruk beyin dediği şekilde regülatörden çıkan emme bişeyisi hortumunu (kelepçe felan yoktu hortumun ucunda) söktü usta, hortum ağzına sıvı sürerek üfleme olmadığından emin oldu regülatörün sağlam olduğuna karar verdi.

*Adını hatırlayamadığım ufak bir elektrik parçası( Küp şeklinde şeffaf plastikten içinde bobin gibi bakır tel sarılı 5 TL lik bir parça)  değiştirildi.

*Bilgisayara bağladı, gaz basıncı düşük dedi depoda gaz az idi depoyu doldurup geldim, tekrar baktı yine düşüktü regülatörün üstünden birşeyi çevirerek basıncı artırdı.1200 civarı olması lazım dedi o civara kadar çıkardı.

*Sonuçta değişiklik yok rölantide düşme hala vardı. Bilgisayara bağlayıp enjektör sırasını kontrol etti,
 sıralama doğru, tek tek enjektörleri kırmızı-yeşil işaretleyerek bişeyler yaptı herşey normal görünüyordu. Ama gaz verip ayağı gazdan çekince düşüş devam ediyordu.

*Gaz ayarlarında değişiklik yaptı devir düşüşü azaldı, rölanti azcık yükseldi yakıt biraz artabilir enjektörlerin açılıp kapanma hızını artırdım dedi. Böyle bir dene yakıt çok artarsa yine gel "bir kabloya bişeyler  yapacam" gibi bişeyler söyledi. "LPG beyninde herhangi bir problem olabilirmi" diye sordum "beyinde problem olsa başka sıkıntılar da verir beyinde olduğunu sanmıyorum" dedi. Hülasa bu usta da ne olduğunu bulamadı.

Ayar yapıldığında düşme azalmıştı ama birkaç gündür yine debriyaja basıp ayağı gazdan çekince rölanti düşmeye  başladı. Gaz azaldı ilk güne göre belki ondandır bilemiyorum ama daha hala 3 lamba yeşil, tam dolu depodan 100 km kadar yol yaptım basıncın düştüğünü sanmıyorum.

Başka ne yapabilirim bilmiyorum ya gidip sağlam bir ECU bulup onu deneyecem ya da usta kabloya ne yapacaksan yap bir de öyle deneyelim diyeceğim. Epeyce bir maceralı oldu bizim rölanti problemi.

Başka gelişme olursa yazarım. Fikir verebileceğiniz birşey olursa sevinirim. Saygılar... murat

depresif

  • İleti: 8
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #11 : Ekim 09, 2010, 07:37:44 ÖS »
Ama en sonunda çok basit bir sebep ortaya çıkacak gibi geliyor bana. Ya bir yerde boruda ezik-tıkanma vs bişey çıkacak ya da ona benzer ufak bir problem çıkacak altından. Önemli parçaların hepsine baktık ECU hariç, artık boruları kontrol edecez sanırım.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #12 : Ekim 09, 2010, 07:50:39 ÖS »
bayağı bir işLem yapmışsınız sorması ayıp maLiyeti şimdiye kadar ne kadar oLdu zor bi durum vede bu kadar işin ardından sorunun buLunamaması..? ALLAH koLayLık versin

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #13 : Ekim 12, 2010, 05:40:20 ÖS »
sorununuz uzun süredir mi var? yazın böyle bir sorun varmıydı? eğer sadece soğukta oluyosa enjektörlerin kirlenmiş olma ihtimali var. ama eğer motor sıcakken yada hava sıcakken yapıyosa o zaman bişey diyemem

depresif

  • İleti: 8
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #14 : Ekim 13, 2010, 10:10:45 ÖÖ »
bayağı bir işLem yapmışsınız sorması ayıp maLiyeti şimdiye kadar ne kadar oLdu zor bi durum vede bu kadar işin ardından sorunun buLunamaması..? ALLAH koLayLık versin

Maliyet olarak çok fazla bir harcamam olmadı aslında. Başta yaptıkları lüzumsuz buji, buji kablosu değişimi vs için 200 tl kadar masrafım oldu.Diğer gidip geldiklerimde 20 tl civarı ustalara para verdim. Zaten sorunu da daha çözemedik.

sorununuz uzun süredir mi var? yazın böyle bir sorun varmıydı? eğer sadece soğukta oluyosa enjektörlerin kirlenmiş olma ihtimali var. ama eğer motor sıcakken yada hava sıcakken yapıyosa o zaman bişey diyemem

Uzun süredir vardı ama sonra biraz daha arttı ve stop etmeler başladı. Enjektörleri değiştirip denediler bişey değişmeyince geri söktüler. Motor soğukken olmuyor pek. Sanırım otomatik jikleden dolayı rölanti devri yüksek oluyor ve bu yüzden devir düşmüyor. Motor ısınınca devir düşüp kalkmaya başlıyor.

hellfire39

  • İleti: 131
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #15 : Ekim 15, 2010, 08:51:45 ÖÖ »
2000 1.6 ies aracımdada BRC takılı.. vites geçişlerinde yapmıyor bahsettiğiniz devir düşürmeyi ama dönerken direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimiz taktirde her arabada olduğu gibi rolantide düşme meydana geliyor.. direksiyonu sonuna kadar çevirmemeye özen gösteriyorum..

direksiyonu tam çevirmek  ile rolantinin düşmesi arasındaki bağı kuramadım.

Teko

  • İleti: 88
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #16 : Ekim 15, 2010, 12:56:29 ÖS »
aynı sorun benm araçtada var araç lpgde daha devirli çalıstığı için oluyor kafaya takılcak bişy değil boşuna masraf etmeyin bence

smtkrgz

  • İleti: 403
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #17 : Ekim 16, 2010, 10:55:45 ÖÖ »
2000 1.6 ies aracımdada BRC takılı.. vites geçişlerinde yapmıyor bahsettiğiniz devir düşürmeyi ama dönerken direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimiz taktirde her arabada olduğu gibi rolantide düşme meydana geliyor.. direksiyonu sonuna kadar çevirmemeye özen gösteriyorum..

aracınız rolantide çalışırken durduğu yerde bi deneyin isterseniz.. direksiyonu bi  yöne sonuna kadar çevirin ve sona dokundurup bırakın peşpeşe rolantideki farkı görüceksiniz

direksiyonu tam çevirmek  ile rolantinin düşmesi arasındaki bağı kuramadım.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #18 : Ekim 16, 2010, 12:51:02 ÖS »
2000 1.6 ies aracımdada BRC takılı.. vites geçişlerinde yapmıyor bahsettiğiniz devir düşürmeyi ama dönerken direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimiz taktirde her arabada olduğu gibi rolantide düşme meydana geliyor.. direksiyonu sonuna kadar çevirmemeye özen gösteriyorum..

hocam ies ler hidrolik direksiyon elektronik değil. ve direksiyon kayışından oluyo normal yani

direksiyonu tam çevirmek  ile rolantinin düşmesi arasındaki bağı kuramadım.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #19 : Ekim 17, 2010, 11:28:58 ÖÖ »
hocam enjektörleriniz matrix tipi mi? eğer matrix tipi enjektör ise temizlenmez diyolar ama temzileyen var yeterki işin ehlini bulabilesiniz.. benzer durum gecen yıl başıma geldi ama katkılı gazdan oluyodu ve sadece enjektörlerken soğukken yapıyodu enjektörler temizlendi sorun düzeldi ama benim enjektörler valtek olduğu için daha rahat temizleniyo

mogras

  • İleti: 3
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #20 : Aralık 06, 2010, 06:06:53 ÖS »
 2003  civic aracıma atiker marka sıralı lpg taktırdım.Araç hareket halindeyken LPG Deyken debriyaja bastığımda devir 300-500 lere kadar düşüyo .Dikkatimi çeken   motor soğukken herhangi bi düşüş olmuyo hareret göstergesi ortalarda gelince oluyo bu konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlar  yazarsa çok sevinirim.

osman.borekci

  • İleti: 20
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #21 : Aralık 14, 2010, 04:51:00 ÖÖ »
arkadaşlar aynı sorunlar benim aracımdada var araba stop edecek gibi oluyor tekrar kendine geliyor ve tekrar düşüyor tekrar çıkıyor her gaz vermemde aynı şeyle oluyor sorun lpg sisteminin uyumsuzlugu ben 2 hondamı 3 4 ay kadarönce aldım arabamda lpg yoktu bende atiker baglatıyım dedim lpg ci arkadaşlarım kendi can ciyer arkadaşlarım dır bana dedilerki atiker in yeni sistemi artık bozuldu gel sana eger ucuz istersen pilatinca pahalı istersen prins baglayalım dediler benim diyer hondamda atikerden çok memmun oldugum için atiker baglayın diye ısrar edince bana buldular bagladılar arkadaşlar atiker yeni sistemi sorun veriyor diye bayiligini iptal ettiemişler neyse bagladılar ilk başta iyiydi sonra ilk ayardan sonra sorunlar başladı önce 4000 4500 devirden sonra bi kesilme yapıyordu ertesi hafta onu çözdüler 5500 den sonra benzine geçme başladı sonra onu kestiler arabaya gaz verip gazdan ayagımı çekince stop ediyordu onu çözdüler arabada devir saati oynamasını çözemediler arabayı 2-3 gün bıraktım çözemediler daha sonra sistemi prins taktırdım şuan çok memmunum birdaha başka sistemlerle hiç ugraşmam vede arabada lpg oldugu bile anlaşılmıyor arabanın vites torkları benzinle aynı oldu atikerin yeni sistemi hiç güzel degil benim arabama uymadı toplam 3 ay kullandım ama olmadı sizede geçmişolsun canınız sıkılıyordur bende bu 3 ay zaman zarfında arabayı satmayı düşünüyordum ama şimdi rahatım saygılar

mogras

  • İleti: 3
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #22 : Aralık 14, 2010, 02:53:32 ÖS »
kardeşim sorunumuz aynı deil benim sadece ışıklarda debriyaja basınçca 500 lere düşme sonrada 1000 devire çıkma söz konusu o nun dışında bi şey yok

akarev

  • İleti: 30
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #23 : Şubat 26, 2011, 10:45:17 ÖS »
kardeşim sorunumuz aynı deil benim sadece ışıklarda debriyaja basınçca 500 lere düşme sonrada 1000 devire çıkma söz konusu o nun dışında bi şey yok
Aynısı benim aracımda da var sorun çözülebildi mi acaba?

bydmrblk

  • İleti: 295
Ynt: 2001 Civic 1.6 ies LPG'de rölanti problemi
« Yanıtla #24 : Şubat 27, 2011, 12:54:38 ÖÖ »
arkadaşlarım bu bir sorun değil hondaların rolantileri düşük seyrediyormuş hepsi bu.dediğiniz herşey bende de oluyodu.ama lpg montajı yapan ustanın dediği bu.bu bir sıkıntı değil arabanın genetiğiymiş.saygılar...