Gönderen Konu: 1.8 - 2.0 - 2.2 nozul ne demektir?  (Okunma sayısı 3677 defa)

wordsman

  • İleti: 820
1.8 - 2.0 - 2.2 nozul ne demektir?
« : Kasım 09, 2010, 03:36:01 ÖS »
Arkadaşlar,
benim aracın aynısından kayınbiraderimde de var (2001 civic 1.4 is) oda benimle birlikte atiker safefast lpg taktırmıştı aynı yerde, bugün 1000 km bakımı için Atiker Ankara distrübütörü üstün otogaza gitti (montajı yapan yerin bilgisayarı arızalıymış, zaten bayiliğide iptal edilmiş.)

"bu arabaya 1.8 nozul takılmaz, niye böyle takmışlar" deyip, sökmüşler ve 2.0 olanını takmışlar, birde gaz basıncımı düşük neymiş onu bi kablo değiştirerek düzeltmişler, sonuç olarak işlem tamamlanmış.

Benim merak ettiğim, arabada zaten bi sorun yoktu, yani çalışması, gidişi falan iyiydi, şimdi hafta sonu bende gidecem 1000 km bakımına muhtemelen aynı işlemi benim aracada yapmak isteyecekler bunun normali 2.0 olan nozulun takılmasımıdır? bu parçanın değişmesi neleri etkiler? benim araçta da bir sorun yok herşey normal, düzgün sistemi bozmayalım diye endişe ettim.
yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim.
saygılar,



wordsman

  • İleti: 820
Ynt: 1.8 - 2.0 - 2.2 nozul ne demektir?
« Yanıtla #1 : Kasım 11, 2010, 07:42:02 ÖS »
bu konu ile ilgili yorum yok sanırım.

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: 1.8 - 2.0 - 2.2 nozul ne demektir?
« Yanıtla #2 : Kasım 11, 2010, 08:11:41 ÖS »
bu konuda bilgisi olan yok sanırım. ben de merak ediyorum neticeyi aslında.

wordsman

  • İleti: 820
Ynt: 1.8 - 2.0 - 2.2 nozul ne demektir?
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2010, 11:47:37 ÖÖ »
Arkadaşlar 1000 km bakımını yaptırdım, herhangi bir sorun yoktu ama servis buna 2.0 nozul takılması gerektiği için 1.8 olanları söktüler, 2.0 olanı taktılar, sonuç olara herhangi bi problem zaten yoktu, şu anda da bi sıkıntı yok, ne değişti anlamdım.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 1.8 - 2.0 - 2.2 nozul ne demektir?
« Yanıtla #4 : Kasım 15, 2010, 01:05:45 ÖS »
tam bir bilgim yok ancak nozul denilen şey enjektörlerin ucuna takılıyo daha doğrusu enjektörlerin bulunduğu rail denen uzun metal şeyin enjektöre karşılık gelen karşı tarafına takılıyor halk arasında meme denebiliyor yani enjektörden cıkan gaz nozuldan gecip hortumlarla emme manifolduna giriyor. efer 1.8 nozulu 2.0 yapmışlarsa demekki enjektör deliği büyümüş... eğer yapılan işlem doğruysa yüksek devirlerde çıkabilecek sorunu önlemiş olurlar.. basınç regülatörden ayarlanıyor kablo ile ilgisi yok, eğer map sensörünün okuduğu manifold basıncı düşükse ve sensörde bağlantı hatası olmuşsa ona bişey diyemem o kadar bilgim yok.. değerli '' ASVTEC'' nickli arkadas (Mehmet) olsaydı bizi aydınlatırdı :(