Valla ben dibe vurdukları bir yerini göremedim, ER300 var üzerinde doğru ve rezalet bir lastik, şu anda kışlık petlasları taktırdım yol sesi yarı yarıya azaldı, yol tutuşu da hissedilir derecede arttı, hani petlas ve kışlık
onun dışında kötü bir şey söylemiyorlar araç hakkında, bir tek sürüş modları konusunda çok sallamışlar, araç çehre değiştiriyor resmen sport ile eco arasında, direksiyon düz sürerken pek fark edilmeyebilir ama süratli bir şekilde viraj alırken ağırlığını koyuyor, esp ve asr 'yi biraz kısıyor, hafiften kaydırmaya, patinaja düşmesine falan izin veriyor ama zorlanınca tekrar toplarlıyor, esp kapatma tabii ki var sadece tuşu yok, sistem devre dışı bırakılınca ASR'yi tamamen kapatıyor ama ESP aşırı noktalarda gene topluyor arabayı.
Zaten yaz gelince km dolmamış olmasına rağmen P Zero / Pilot Sport 3 / Conti Sport Conatct 5 arasında bir seçim yapacağım, lastik önemli
Onun dışında hiç bir şikayetim yok araçtan, lastik de zaten sarf ürün, bir de benim nefret ettiğim bir lastiğe başkası bayılabilir.
Trafikte C sınıfı %95 araç daha üst sınıftaki araçların da %60-70'i ile çok rahat dalga geçen bir araba sonuçta, katalog verisi olan 6.5 litre şehir içi tüketim istanbulda biraz zor olsa da biraz dikkatli kullanınca yakalanıyor, hatta trafik olmayan saatlerde 6.1 ile falan geziniyorum. Çok aşırı zorlanmadığı ya da 20 km dur kalk gidilmediği sürece 9litrenin üzerine de çıkmıyor.
İstanbul-Ankara ve İstanbul-İzmir arasında 5.1 5.2 lt /100 km ile gidip gelebiliyorum ve trafik yoğunlaşmadığı, yol yavaşlamadığı sürece rampalar dahil sadece 6. viteste rahatlıkla gidiliyor aracı bağırttırmaya gerek kalmıyor.
Şimdilik turbo hortumunun gevşemesi dışında da hiç bir sıkıntı çıkarmadı, onu da garantiden değiştirdiler. tabii ki sorun çıkarma ihtimali atmosferik X bir araçtan daha fazla ama bu dizeller dahil bütün turbolu/superchargerlı ya da turbo-supercharger kombinasyonlu araçlar için geçerli.
Donanım konusunda da sınıfında bir eksiği yok ama fazlası da yok, tam kararında, tabii ki parasını veririm derseniz özel siparişle güzel opsiyonlar da var ama hepsini alayım dendiğinde 10.000 TL gibi bir fark oluşuyor standart paket ile, hatta ısrar edip normalde ülkemize getirmedikleri adaptif şasi, şerit takip asistanı, adaptif cruise control gibi şeyleri de getirtirseniz çok daha artacaktır fark. Bende sadece cam tavan ve led farlar var fazladan. Ama size tavsiye alacaksanız ve dvd-navigasyon taktırmayacaksanız kesinlikle 650 TL farkı verin ve 5.8" ekranlı olanını alın, 5" lere geri park kamerası falan bağlanamıyor, video vs oynatmıyor.
Bir de özellik açma konusu var, güzel detaylar eklenebiliyor araca. Örneğin benim araç standartta olmayan aşağıdaki ek özelliklere sahip.
- R serisi gibi kontağı açınca ibrelerin sona vurup geri gelmesi
- Led farlarda viraj içini aydınlatan sisler kapalı normalde, onu da açtırdım
- Benimkinde geri vitese takınca sağ ayna iniyor ama yenilerde inmiyor, bu özellik açılabiliyor
- Selektör atınca ön sisleri de yakıp söndürüyor
- Yağmur yağdığında camlar ya da tavan açık ise kendiliğinden kapatıyor
- FR'lara özel, normalde kapıdaki ledler beyaz, sportta kırmızı yanıyor, ben onu da hep kırmızı yanacak şekilde ayarlattım
- Görsel park sensörü normalde 1250 TL'lik ön park sensörü paketinin bir parçası, ön park sensörü olmadan da fabrikadan çıkış arkalar var ise radyo ekranında göstermesi sağlanabiliyor
- Aynalar normalde kumandaya basılı tutunca kapanıyor, ben kapılar kilitlenince kapanmasını da açtırdım, bütün bunlar 40 TL 'ye açılıyor.
Daha açılabilenler arasında bir şeyler var da aklıma gelmedi şimdi
Yani bence şu anda parasını hak eden tek araba Leon, diğer hepsi astronomik fiyatlara çıktı, özellikle de Golf.