Gönderen Konu: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG  (Okunma sayısı 8014 defa)

dt kaya

  • İleti: 159
Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« : Mayıs 24, 2010, 07:41:16 ÖS »
Arkadaşlar bir karşılaştırma daha..civic i-vtec ve otomatik 125 bg golf tdi da 105 bg ve dsg..kalkışırsak nolur sizce?



canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #1 : Mayıs 24, 2010, 07:57:02 ÖS »
yakıt dışında golf ile civic arasında fark olduğunu düşünmüyorum. onun haricinde performans konfor olarak civic öndedir. ayrıca civic motoru düşük devirlerde özellikle rolantide çalışmıyor gibi geliyor insana , yüksek devirlerdede canavar oluyor sürüş zevki sınırları zorluyor. yakıt tüketimi sizin için ön plandaysa golf tercih edilebilir yoksa cezbedici bir tarafı yok bana göre. yeni civic sınıfında performans,konfor ve tasarım olarak ilk sıralarda.

dt kaya

  • İleti: 159
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #2 : Mayıs 24, 2010, 09:00:57 ÖS »
beyfendi ben zaten tercihimi yaptım golf ten yana..performans kalite açısından da gayet memnunum..konfor konusuna gelince civic sedan ı da test ettim golf bariz bi şekilde üstün bana göre..sadece süspansiyon yol tutuş değil sessizlik konusunda da muhteşem sessiz..hatta bazen motor sesimi özlediğim bile oluyor:)tek kusuru sabahları çalıştırdığımda ısınana kadar fazla ses yapıypr ısındıktan sonraki sesine göre..

yazdığımı okumamışsınız ezbere yazmışsınız biraz..demek istediğim şu:

golf tdi dsg 105 bg benim aracım,arkadaşın da civic sedan otomatik..kalkışırsak kim galip gelir diye sormuştum:)

civic46

  • İleti: 888
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #3 : Mayıs 24, 2010, 09:13:36 ÖS »
arkadaşım hiçbir wv dragda Civic ile yürüyemez..Dsg şanzuman ve yüksek tork ilk başta kafayı uzatırsın ama 2. viteste civic uzar gider...

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #4 : Mayıs 24, 2010, 10:25:11 ÖS »
Performans konusunda dediğim gibi civic hem benzinli hemde hp olarak 20 hp fark var. Yakıt ekonomisi dışında performans olarak civic öndedir. Yani 0-100 , 0-200 civic önde olacaktır.

focusn70

  • Ahmet
  • İleti: 3067
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #5 : Mayıs 24, 2010, 10:31:48 ÖS »
honda 38900 baz versiyon golf manuel 44000 baz versiyon yanılıyor olabilirm okadar para verince bırakta biraz sesiz olsun araç fulleri 50000 nin üstünde wv gurubuna honda hep el sallamıştır öyle olmayada devam etçek

egc

  • İleti: 646
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #6 : Mayıs 25, 2010, 10:12:02 ÖÖ »
Arkadaşlar bir karşılaştırma daha..civic i-vtec ve otomatik 125 bg golf tdi da 105 bg ve dsg..kalkışırsak nolur sizce?
Hocam sanırım seni tam olarak anlayamamıs arkadaslar :)
Ben sana sorunun cevabını hemen veriyim benim aracımda i-vtec otomatik ve yakın zamanda dizel birkac araba ile kalktım ve 0'dan hızlanmalarda 2.vites sonlarına kadar yani 100-110 a kadar hep yarım boy geride kaldım veya eşit tamamladık.AmA 20 ile basladıgımızda 5-6 boy,, 30 ile basladıgımızda ise 2.vites bittiginde diger arabalar(focus tdci,clio dci,cerato crdi) dikiz aynamda kaybolmaya basladılar.

Otomatik civic kalkısta bariz zayıf kalıyor ama vitesi bitirirken aradaki kaybı kapatmaya baslıyor.Dolayısı ile 0 dan kalkıp 150,200e kadar gidicez dersen civic,ama 0-100 kalkıcaz dersen golf alır.. Roll deneme bile cok fena rezil olursun..

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #7 : Mayıs 25, 2010, 10:23:30 ÖÖ »
Her iki araçta saakin kullanıma uygun aile tarzı üretilmiş araçlar performans beklemek yanlış bence bu tarz araçlar ile böyle denemeler yaparaktan araçların performansını ölçemezsiniz.ama yok illede ikisi arasındaki fark ne olur dersen TDI herzmn için avantajdadır ve motorda yapılacak ufak oynamalar ile 150-160hp'ye çok rahat çıkabilcek bir motor TDI motor.
Siz Honda severler sanırım performans Vtec'i ile Economy Vtec'i olayını karıştırıyosunuz.eski üretim Dohc Vtec araçların dışındaki motorlar tamamen yakıt tüketimini azaltmak için üretilen motor tipleridir performans odaklı değillerdir..civic İ-Vtec motoruda ekonomy aracıdır performans aracı değildir Motorda Vtec yazıyor diye arabada vtec ruhu tam yok yani anlıcağınız... :con

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #8 : Mayıs 25, 2010, 10:41:35 ÖÖ »
yeni civic golf tdi karşısında sadece performans olarak öndedir geri kalan hiç bi konuda güvenlik komfor yakıt tüketimi ve 2. el piyasası  olarak golf tdi civicden çok çok öndedir.

hunace

  • İleti: 583
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #9 : Mayıs 25, 2010, 10:41:38 ÖÖ »
Dohc Vtec araçların dışındaki motorlar tamamen yakıt tüketimini azaltmak için üretilen motor tipleridir
o kadar da değil, abartma sende.. senin o dediğin hibrit  <nohapy

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #10 : Mayıs 25, 2010, 10:46:45 ÖÖ »
beyfendi ben zaten tercihimi yaptım golf ten yana..performans kalite açısından da gayet memnunum..konfor konusuna gelince civic sedan ı da test ettim golf bariz bi şekilde üstün bana göre..sadece süspansiyon yol tutuş değil sessizlik konusunda da muhteşem sessiz..hatta bazen motor sesimi özlediğim bile oluyor:)tek kusuru sabahları çalıştırdığımda ısınana kadar fazla ses yapıypr ısındıktan sonraki sesine göre..

yazdığımı okumamışsınız ezbere yazmışsınız biraz..demek istediğim şu:

golf tdi dsg 105 bg benim aracım,arkadaşın da civic sedan otomatik..kalkışırsak kim galip gelir diye sormuştum:)
kalkışırsak yazınca karşılaştırırsak demek istiyorsun anladım.he bide o yorum yaptığın arkadaşa honda dışında araba söyleme değil vw(ki vw e acayip gıcıktır) porsche desen '' civic sadece performans olarak geride kalır komfor güvenlik yakıt tüketimi sağlamlık ve parça kalitesi gibi açılardan civic daha iyidir ''der

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #11 : Mayıs 25, 2010, 10:50:40 ÖÖ »
Dohc Vtec araçların dışındaki motorlar tamamen yakıt tüketimini azaltmak için üretilen motor tipleridir
o kadar da değil, abartma sende.. senin o dediğin hibrit  <nohapy
valla o kadar eğerki ekonomi amaçı olmasaydı soch vtec ies den hızlı ve seri olurdu

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #12 : Mayıs 25, 2010, 10:51:35 ÖÖ »
arkadaşım hiçbir wv dragda Civic ile yürüyemez..Dsg şanzuman ve yüksek tork ilk başta kafayı uzatırsın ama 2. viteste civic uzar gider...
tsi ları unutma 1.4 motor varya hani!!!

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #13 : Mayıs 25, 2010, 11:05:17 ÖÖ »
 i-VTEC [değiştir]

i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.

Emme kam miline takılan VTC hareketlendiricisi, motorun yüküne bağlı olarak sürekli değişken supap zamanlamasını sağlaması için yağ basıncı tarafından kontrol edilir. VTC mekanizması, şekilde görülmektedir. Bu sistemde temel fikir, kam milini bağlı olduğu dişliden ayırmak, tabla (mavi renkle gösterilmiştir) ile birbirlerine göre izafi hareketlerini sağlamak, motorun yük ve gaz pedalı durumuna göre değişken zamanlamayı gerçekleştirmektir


İ. VTEC Mekanizması


i-VTEC sisteminde, değişken supap zamanlamasını sağlamak için tabla üzerinde dişli çark mekanizması kullanılmaktadır. Kam mili dönme yönünde ilerlerken, eğer supap zamanlamasında avans verilmesi istenirse, tabla kam milini kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile aynı yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha büyük bir değere getirir. Eğer supap zamanlamasında gecikme yapılması istenirse, tabla kam milini yine kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile ters yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha küçük bir değere getirir. Supap zamanlamasının değişkenliği bu şekilde sağlanmaktadır. VTC mekanizması, supap zamanlamasını avans veya rötar durumlarında 250 değiştirebilmektedir. VTC elektronik kontrol ünitesi, motor devrini, kam mili ve gaz kelebeği pozisyonunu, ateşleme zamanını ve motorun egzoz durumunu sürekli kontrol ederek gerekli supap zamanlamasını belirler. i-VTEC için 4 kademe bulunmaktadır. 1., 2. ve 3. kademelerde, supapları düşük miktarda açan kam profilleri devrededir. 4. kademedeyse, supapları yüksek miktarda açan kam profilleri devrededir. i-VTEC motorlarda sadece emme kam milinde VTEC sistemi mevcuttur.

1., 2. ve 3. kademelerde emme supaplarından biri hareketsiz kalmaktadır. Bu, VTEC-E’deki 1 emme supaplı çalışma durumuna benzemektedir. 1 emme supabı hareketsiz dururken, diğeri açılmaktadır. Bu şekilde, hava akımı üzerinde bir türbülans efekti oluşturulmasına, fakir yanma ve rölanti devirlerinde 20:1’den büyük hava-yakıt oranlarına kullanılmasına fırsat vermektedir.

i-VTEC motorun çalışma kademeleri

1. kademe, motorun elektronik kontrol ünitesinin 20:1’den yüksek hava yakıt oranlarını kullandığı fakir yanma modudur. VTC, emme/egzoz supap bindirmesini minimuma getirir. 1. kademe, sadece fakir yanma modunda ya da düşük oranlı kelebek pozisyonlarında kullanılır. Elektronik kontrol ünitesi, yüksek oranlı kelebek pozisyonları için 3. kademeyi devreye sokar. 2. kademede, fakir yanma modunu terk edip 14.7-12:1 hava-yakıt oranlarına geri dönebilmektedir ve supap bindirmesini maksimuma çıkarabilmektedir. Bu şekilde EGR efekti artırılmakta ve emisyonlar iyileşmektedir. 3. kademe kontrol ünitesinin, emme/egzoz supaplarının açılmasını ve bindirmesini motor devrine bağlı ve dinamik olarak değiştirdiği bir durumdur. Burada motor devrinin düşük fakat gaz kelebeğinin yüksek oranda açık olduğu durumlar geçerlidir. Yavaş çalışma devirleri; ideal çalışma şartlarının geçerli olduğu düşük devirler, kapalı ya da kapalıya yakın gaz kelebeği pozisyonları anlamına gelir. Bu durum, eğimi sıfıra yakın yol kullanımlarında, sabit hızda kullanımlarda da geçerlidir. 4. kademe, devir yükseldiğinde ve gaz pedalına sonuna kadar basıldığında aktif hale gelir. Bu modda, emme kam milinin supaplarını yüksek oranda açan kamları devreye girer, motor 16 supap moduna geçer. Supapların açık kalma süreleri ve liftleri artar. VTC, istenilen güç miktarını ve optimum emme/egzoz supap zamanlamasını ve bindirmesini elde etmek için emme kam milini dinamik olarak değiştirir.


i-vtec gaza sonuna kadar basıldığında vtec açar ve maksimum performans verir. Yani dip gaz yapıldığında araç ekonomi için kendini kasmaz.Sohc motor olması tabiki dohc motora göre bir dezavantaj ama 1.6 atmosferik 125 hp motorun sadece ekonomi amaçlı yapıldığı söylenemez.Düşük devirlerde i-vtec motorun ekonomik olduğu kullanıcılar tarafındanda belirtiliyor zaten.Ben i-vtec motorun sadece ekonomi amaçlı olduğuna katılmıyorum.Diğer arkadaşın mesajlarına yanıt vermeyeceğimi belirtmiştim ve görmezden geliyorum.O kendi kendine eğlenebilir.Tartışma yaratacak sözlerde sarfetmemesini rica ediyorum.

hunace

  • İleti: 583
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #14 : Mayıs 25, 2010, 12:49:55 ÖS »
Dohc Vtec araçların dışındaki motorlar tamamen yakıt tüketimini azaltmak için üretilen motor tipleridir
o kadar da değil, abartma sende.. senin o dediğin hibrit  <nohapy
valla o kadar eğerki ekonomi amaçı olmasaydı soch vtec ies den hızlı ve seri olurdu

ies ben de kullandım, bana göre vtec2, ies ten seri. hadi varsayalim senin dediğin doğru yada eşit seviyedeler. o zaman
vtec2 = 1.6 performansindan ödün vermeden ekonomi
demekki tamamen yakıt tüketimini azaltmak dersek bu teknolojiye biraz saygısızlık etmiş oluruz.

dt kaya

  • İleti: 159
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #15 : Mayıs 25, 2010, 06:38:29 ÖS »
Arkadaşlar bugün kalktık roll yapmadan sıfırdan kalktık manuel kullandım ve de esp yi kapattım kalkarken 1.5 km civarı kalktık 200 maksimum hızda önde bitirdim:D İndiğimizde arkadaş senin arka tekerlekler aynı mercedesler gibi içe doğru yatıyor lann diye şaşkın şaşkın geliyordu:D

egc

  • İleti: 646
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #16 : Mayıs 25, 2010, 06:41:14 ÖS »
200 km hıza kadar cıktını ve civic geride tamamladıysa arkadasın pilotajı cok kotuymus.
cunku ikinci vitesin sonundan itibaren heleki 3.cu viteste otomatik civic ile focus bile rahat yalan olurken golfun alması ilginc geldi

Not:eger istanbulda isen birde ben denemek isterim benim aracımda civic otomatik
« Son Düzenleme: Mayıs 25, 2010, 06:42:19 ÖS Gönderen: egc »

dt kaya

  • İleti: 159
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #17 : Mayıs 25, 2010, 07:00:20 ÖS »
Bursa da denedik arkadaşım..Ankara'dayım normalde..Aslına bakarsan ben de şaşırdım..0-100 alırım diyordum da sonrasında yaklaşır diyordum..Kalkışta biraz patinaja kaldı gibi hissettim civic belki de ondandır diye düşündüm..Zaten bitirdiğimizde arka kapımın hizasındaydı en kötü ihtimal benim tdi onun burun farkıyla gerisinde bitirirdi kaldı ki tdi larda 199 da devir kesici devreye giriyor araba bayır aşağıya gazlasan da 3800 devirde 7. viteste çakılıp kalıyor..Bi süre de bu şekilde gittim bir de..

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #18 : Mayıs 25, 2010, 09:25:14 ÖS »
tdi bu kadar iyi yürüyorsa helal olsun. video paylaşabilirmisin ?

dt kaya

  • İleti: 159
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #19 : Mayıs 25, 2010, 11:02:32 ÖS »
video çekilmedi maalesef:( ama fena gitmiyor otomatik civic e karşı 0-100 ü alırım diyordum da 130-140 tan sonra yetişir bana diye düşünmüştüm..ki öyle de oldu da kalkıştaki yakaladığım avantajı kapatamadı arkadaş yine de yetişti bana.. top speed te de 199 km/hıza 3800 devirde ulaşıyor redline 5000 de başlıyor..iptal ettiren bi arkadaş varmış 208 km/h hızı gördüm diyor düz yolda...

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #20 : Mayıs 25, 2010, 11:07:06 ÖS »
Benim önceki aracım mini cooper cvt şanzımandı aynı saçma durum ondada vardı. 6 ileri otomatik vites en son 6.vitese atıyor 200de takılıyordu. İstersen en eğimli yolda ol yinede gitmiyordu. Yazılım ile iptal ettirirsin ama bence gerek yok.

dt kaya

  • İleti: 159
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #21 : Mayıs 25, 2010, 11:58:10 ÖS »
bence de gereksiz zaten bidaha bu kadr zorlayıp kalkmycğm başka bu araba baya lazım olacak bana çünkü sınırlı kalmasında fayda var :)

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: Civic i-vtec oto. vs Golf tdi DSG
« Yanıtla #22 : Mayıs 26, 2010, 10:03:51 ÖÖ »
Sonuca şaşırmadım olması gerekende buydu zaten..  :con