Gönderen Konu: vti vs colt czt  (Okunma sayısı 66811 defa)

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #50 : Eylül 15, 2008, 08:02:46 ÖÖ »
Type R dediğin araba hafifliği ile kazanıyor bazı şeyleri. Ama üzerindeki yük arttıkça performansı aynı oranda düşmüyor. Turbonun sana sağladığı bir sürü avantaj var. O zaman bana açıklar mısın neden rallilerde hiç N/A lar turbo beslemeli arabalar kadar iyi zaman yapamıyor. Yoksa pug da ford da mitsubishi de 2 litreden rahat rahat turbo besleme olmadan 300 hp çıkarabilecek teknolojiye sahipler.

bana 1 tane 2.000cc 300hp N/A  yaptıkları motoru söylermisin ozaman
ralliyle falan alakası yok bu işin      rallide vtec teknolojiside yasak 

bütün konuyu okudum belliki  type-r  cold savunan arkadaşlara  fena yara açmış
konu  vti-cold   type-r  coldu ezer
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2008, 08:03:50 ÖÖ Gönderen: type-RRR »



type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #51 : Eylül 15, 2008, 08:06:53 ÖÖ »
http://videos.streetfire.net/video/C...L01_183577.htm

geçen cuma çektik  colt 218hp miş

106: Psikopat Motor ve Saz Ekibi Devam (Kankamda orta susturucusu üzerinde)

ıbıza : Chip Tuning ve Kutu İçi Filtreli (Kat Üzerinde)

CZT: Manifold Harici Komple Egsoz + Orjinal IC + EVC (1.0Peak-0,75Cont>>İlk video için geçerli)

önce 10 yaşındaki 106yı  geçsin cold
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2008, 08:07:52 ÖÖ Gönderen: type-RRR »

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #52 : Eylül 15, 2008, 08:10:56 ÖÖ »
Benim kullandığım S70 T5 şu anda 150 binde hiçbir problemi yok. Eniştem 98 passat 1.8T kullanıyor araba oldu 200 binde hiçbir problemi yok. Uşakta bir müşterimin Passatı 280 binde daha ne debriyajı değişti ne turbosu ne de motoru açıldı. Ben bu s70 i alırken 12 milyara motoruna turbosuna hiç dokunulmamış S70 T5 vardı 290 bindeydi.

Nismo R34 dediğin araba orjinal R34 değil ki. O alette nereden bakarsan 600 hplerdedir.  Arabistanda çalışırken R34 satılıyordu ve 1000 hp ye kadar yüklenip sorunsuz çalışanlarını biliyorum. Adamlar sadece chip yazılımı ile 450 hpler alıyorlardı.
Dünyada 0-300 km hız katılımlarında hep Skylinelar kullanılıyor.
Ralli lerde turbo kullanılmasının nedeni çamur çimen değil düşük hızlardan yüksek hızlara daha çabuk ulaştıkları için kullanılması ve yol tutuş avantajı olmaları. Bunları sağlayanda turbonun sağladığı tork. Bunların dışında düzlüklerde tabiiki S1600 ler bunlara yaklaşabilir çünkü hepsinin son hızları çok yakın. WRC dediğin arabanın son hızı 200-210 km.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #53 : Eylül 15, 2008, 08:19:30 ÖÖ »
dikkatli okursun NA 2 litreden 300 hp çıkarabilecek teknolojiye sahipler dedim. Çıkarırlar ancak ne kadar dayanıklı olur ve bundan dolayı garanti düzenlemelerinden dolayı ne kadar zarar ederler tahmin etmek zor değil.
Vtec teknolojisi WRC lerde nasıl yasak anlamadım. Group N lerde de dikkat edersen turbo beslemeli arabalar daha fazla kullanılıyor. Benim Type R ile ne alıp veremediğim ya da Colt ile ne gibi bir bağım olabilir ki. Evet colt a öyle bir bağlıyım ki eşim için Type R alıyorum.
Stock coltun Type R a karşı hiç bir şansı olmadığını bende söyledim zaten. VTI ı geçebileceğini söyledim.

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #54 : Eylül 15, 2008, 08:22:31 ÖÖ »
benim bildiğim çiple 100kusur beygirleri sadece escort cosworth den alabiliyolar o çipte 5000euro falan :)

 18T passatlar da nedense hep sorunlu  madem o kadar memnundu vw turbodan neden yeni passat 2.lt atmosferik üretildi   1.8 in vergi avantajı olmasına rağmen  >=ok
1.8T passatı motor içine girmeden (kol piston v.s..) 350 hp kadar güçe dayana biliyor  ben 1.8T passat motoru kötüdür demiyorum ama dayanıklılık konusunda aynı fikirde değilim  150binden sonra kara duman atmaya başlar :)

turboyla yol tutuşunda bence hiç alakası yok
 yol tutuş aracın 4çeker olması, lastik, süspansiyon, kule gergileri ,roll bar ,şanzıman oranı ve kilitli difransiyelle ilgilidir torkla ilgili deildir
wrc deki bütün araçlar (sadece subaru -evo deil ) 4 çeker ondan iyi yol tutuyo turbo olduklarından deil
wrc de piste göre 160 ile 190 arası top speed olabiliyo diye duymuştum ama emin deilim
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2008, 08:25:36 ÖÖ Gönderen: type-RRR »

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #55 : Eylül 15, 2008, 08:38:51 ÖÖ »
komple egzost ve stock motor üzerine evc ile chipsiz elde edebileceği güç colt için 0.7 barda max 170 -180 hp civarında ve max torkda kısa bir devir aralığında olur. Daha fazla değil. Colt sahibi arkadaş beygirleri bol keseden sallamış bence.

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #56 : Eylül 15, 2008, 08:41:42 ÖÖ »
bencede :)  rolldan sonra 190 yazmış 
218 diye bana demedi zaten sahibini tanımıyorum ark lara sordum kaç hp olmuş diye onlara 218 demiş sanırım   
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2008, 08:48:26 ÖÖ Gönderen: type-RRR »

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #57 : Eylül 15, 2008, 08:51:08 ÖÖ »
Ben turbo yol tutar demedim. Turbo sana yol tutuş için gerekli olan torku ve gücü sağlar. 4X4 sisteminin gerekli gücü lastiklere aktarabilmesi içinde torka ihtiyacın olur. Bunu da sana ya turbo sağlar yada yüksek hacimli motor.

Skykine denen arabayı bir araştır ne olduğunu öğren ondan sonra bu konu hakkında yorum yap. Yukarıda teker teker arabanın neden sadece 286 hp üretildiğini açıkladım iyi oku.

Ben VW motorlarını da övmüyorum sadece düzgün kullanıldığı bakımları zamanında düzgün yapıldığı taktirde turbo beslemeli makinalarında uzun süre kullanılabileceğini söyledim ki bunlarında örnekleri var. Ayrıca VW nin yeni çıkardığı makinalar felaket ötesi. Benim ustama gelen motoru 120 binde bitmiş bi sürü yeni passat var.

muRatpasa

  • İleti: 482
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #58 : Eylül 15, 2008, 08:57:02 ÖÖ »

bencede :)  rolldan sonra 190 yazmış 
218 diye bana demedi zaten sahibini tanımıyorum ark lara sordum kaç hp olmuş diye onlara 218 demiş sanırım   


bahsedilen hala benim arkadaşın colt'u ise ben videoları ve dyno yu gördüm, ileri geri konuşmadan önce bi düşünelim bence.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #59 : Eylül 15, 2008, 09:08:33 ÖÖ »
murat sakin ol bu bahsi geçen colt üzerinde senin arkadaşının ki gibi yüklü parçalar yok sanırım. Standart IC ve turbo üzerine EVC ve egzost demişler.

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #60 : Eylül 15, 2008, 09:43:50 ÖÖ »

Skykine denen arabayı bir araştır ne olduğunu öğren ondan sonra bu konu hakkında yorum yap. Yukarıda teker teker arabanın neden sadece 286 hp üretildiğini açıkladım iyi oku.


araştırıyımmı  :)  benim skyline binmişliğim var  hem r32 hem r34
 honda dan önceki arabam nissandı  bu sitede benden iyi tanıyan varmıdır nissanı bilmiyorum    ama genede bi araştırıyım ben çiple falan nooluyo muş SR20det :) takıldığım yerde de sorarım

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #61 : Eylül 15, 2008, 09:23:26 ÖS »
Fia yonetmelıklerınde degısken subap zamanlama sıstemleri en son yasaktı su an durum ne bılmıyorum... Bu arada super 1600 lerle wrc lerın ara hızlanma degerlerıde cok yakın sadece son hızları degıl zaten rallılerde son hızlarda gecmıyor. Eger asıl olan tork olsa ıdı  bg degıl tork sınırlaması olurdu wrc de. Unutmamak gerekırkı cok hızlı ve dogal olarak cok tehlıkelı oldugu ıcın yasaklanan grup b ler cok daha fazla bg sahıbı ıdı torkları daha dusuktu(ornek olarak peugeot 205 turbo16). Eger cayır cımen yerıne duz asfalt katılımları yapılsa f1 tarzı cok devırlı motorlar tercıh edılırdı. torkun salgadıgı avantaj farklı vırajlarda farklı surus teknıklerını farklı vıteslerde kullanma rahatlıgı getırmesı ve zemın bozukluklarından hızlanmanın daha az etklılenmesıdır... Traktor ornegını yenılıyorum ve bglerı aynı golf gtı ve type r ın golfun torku cok daha fazla olmasına ragmen 0 100 lerı 0.1 sn ıle type r onde ve son hızlarıda aynı oldugunu hatırlatıyorum herkese... (lutfen kımse 80 120 5. vıtes ara hızlanma degerını solemesın ben hıcbır katılımta 80 den 120 ye hızlanmak ıcın 5.vitesi kullanan gormedım)

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #62 : Eylül 16, 2008, 07:42:20 ÖÖ »
skyline a binmek ayrı bir olay o arabanın teknik özelliklerini üzerinde kullanılan komponentleri bilmek ayrı bir olay. Ben sana bunu iddia etmiyorum istersen belgeleri ile sunarım. Skyline üzerinde forged kollar pistonlar standart olarak mevcut. İki adet büyük turbo mevcut ve herbiri 0.5 bar basıyor. 1000 hp almak için yapılanlarıda ayrıca yazarım isterseniz. İngilterede 50 bin pound a 1000 hp olarak satıyorlardı arabayı.


quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #63 : Eylül 16, 2008, 08:00:05 ÖÖ »
turbo vts arkadaşım o zaman neden 4x4 katılım ve performans araçlarının ya yüksek hacimli NA ,küçük hacimli isede turbo kullandığını açıklar mısın. Traktör dediğin alet dizel ve düşük devirde yüksek tork sunan bir motor. Sana da çamur üzerinde yük çekmek için düşük devirde yüksek tork gerekir. Traktör yumuşak zeminde yük çekmek için tasarlanmıştır. Lastiklerin dönüş hızını düşürmek için çok büyük tekerlekler kullanılır ki lastikler yüksek devirde dönerek olduğu yere saplanmasın. Ralli parkuru için otomobille traktörü kıyaslayan zihniyete ben ne diim bilemiyorum. Rallilerde kullanılan S1600 ler küçük segment arabalardır. Punto gibi. O nedenle üzerlerinde ağırlık daha azdır. Hiçbir katılımta pilot viraja tam gazla girmez ve viraj içerisinde bütün aktarma lastiklerinin yola tutunması için gereken kuvveti sana tork sağlar. O nedenle turbo sana bunu sağlar.
Tork sana son hız sağlamaz sana son hıza daha çabuk çıkma gücü sağlar. Devirleri çevirebilme gücü tork ile sağlanır. katılımlarda ne sadece tork ne de sadece hp önemlidir. Önemli olan düşük devirde yüksek tork ve hp elde etmektir. F1 de eskide kullanılan turbo uygulamaların yasaklanma nedeni inanılmaz güçler ve torklar elde etmeleriydi. Güvenlik nedenleriyle bunlar kaldırıldı. Şu anda kullanılan motorlar 3.5 litre ve inanılmaz devirler çeviren motorlar. Tork ihtiyaçları minimumda çünkü çekmeleri gereken ağırlık çok düşük ve ihtiyaçları olan gücü çevirdikleri devirlerle kazanıyorlar.

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #64 : Eylül 16, 2008, 09:22:12 ÖÖ »
F1 ler su an bıldıgım kadarı ıle 2.4 lt. 3.5 yazmıssın duzeltelım yanlıs kalmasın. Benim yazdıklarımdan farklı seyler yazmamıssınkı torkun ne oldugunu ne ıcın lazım oldugunu bende anlattım wrc lerın dunya strandartı 1200kg. ınanılmaz agır degıller yanı Ayrıca tam gaz gırılen cok guzel vıraj orneklerı gosterebılırım ılerı surus teknıklerı muabbetıne gırmeyelım ben zararlı cıkmam. Tabı konumuz kımın kımden ıyı oldugu degıl sonlandıralım. Bu kadar sey anlatıldı. Peki anlattıklarımıza gerı donup bakarsak ıcınde buldundugumuz sartlar colta mı hondayamı gecmesı ıcın olanak sunuyo... Daha dogrusu gecmenın torkla hıcbır ılgısı olmadıgı ortada cadde de. Ben bugune kadar alt devırlerde cadde de bır katılım gormedım Bu nedenle herkesın olup bıttıgı o muthıs torkla ne yapıyosunuz onuda tam kavrayamadım cunkı senınde "zıhnıyetıme" anlam veremedıgın traktor ornegını acıkladıgın gıbı yuruyo ısler. Yada devamında tork gereklı tutunmayı saglar yazmıssın oradakının tam tersı yuruyo cunkı torkun cok olursa patınaj cekersın... Bunuda bu sıtede bılmeyen bır uye yoktur sanırım. Performansı saglayan bg/kg dır. Bu fızık kuralıdır. "f=m*a". Bilmeyenler için acılımı guç=agırlık*hızlanma. Ters cevırırsek hızlanma esıttır guc bolu agırlık. Burada ben tork goremıyorum. Bu nedenle katılımlarda sınırlanan bg dır. Tork degıldır. Torkun onemı yol sartlarında ortaya cıkar ve buna gore tercıh edılır. (yol sartlarından kastım yolun malzemesı zemının kuru yada ıslak olması ve bu tarz bı yolda kı vırajların muhtemel en hızlı donulme seklı ıcın uygun olan vıtes gıbı...)

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #65 : Eylül 16, 2008, 09:51:28 ÖÖ »
Tork sana çevirme gücü sağlar. tork olmadan o 4x4 sistemini o devirde döndürmene imkan yok. Tork sana her zaman çevirme gücü sağlar. Çok yüksek tork sana patinajdan başka birşey vermez ancak çok düşük tork ile de çevirmen gereken ağırlığı çeviremezsende yol tutuşu sorunu yaşarsın. o dediğin kısıtlamalarda tork reel güç olmadığı için kaale alınmaz. Ben de deli gibi bir tork a karşıyım. Örnek istersen astra OPC 240 de gereksiz yükseklikte bir tork mevcut bu da önden çekiş sistemini felce uğratan arabanın yola tutunmasını engelleyen etken. Ancak 4x4 lerde elde ettiğin tork sana herzaman 4x4 ün sağladığı hantallığı yenme şansı veriyor.
Torku kısıtlamana gerek yok çünkü gücü kısıtladığın taktirde torkuda belli sınırlar içerisinde kısıtlamış oluyorsun. Brabus SL 65 üzerinde torku kısıtlama gereği duyuyor nedenide motorun yapısından dolayı hp elde ederken çok çok daha fazla torka elde ediyorsun bu da hem aktarmaya hemde yol tutuşa kötü etki ediyor.
Senin anladığın kadarı ile ben sınırsız tork yeterli miktarda hp manyağı biriyim ama alakası yok. Sadece ikisinin de dengeli olması gerektiğini söylüyorum. Makina tek başına çalışan bir şey değil üzerinde kasanında ağırlığı var bildiğin gibi. Bunu da yenmenin yolu tork ama sınırlı miktarda tork

muRatpasa

  • İleti: 482
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #66 : Eylül 16, 2008, 10:41:06 ÖÖ »
bi kaç video izleyerek colt'un neler yaptığına birlikte bakalım istedim, özellikle şu 106 gti ' ın arkada kaybolan videosu hoş, yapamaz edemez diyen arkadaşlar için... yayın için sahibinden izin alınmıştır, soranlar için.

http://www.emrahtube.com/browse.php?u=Oi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL3Byb2ZpbGVfdmlkZW9zP3VzZXI9bGl2ZWZvcnNwZWVkbG92ZQ%3D%3D&b=25

video lar görünmüyor gibi bir ikaz çıkarsa refresh yapmanız yeterlidir.

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #67 : Eylül 16, 2008, 11:12:59 ÖÖ »
sonaxı denemek lazım... Colt gercekten ıyı gıdıyor ancak vıdeolarda type R a bı ustunluk kurmuyor yada ben anlamadım :) . Tabi standart colt la gıdısını ızleyınce eskı halıne gore cok ıyı gıttıgı bellı oluyor.
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2008, 11:14:27 ÖÖ Gönderen: turbovts2 »

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #68 : Eylül 16, 2008, 11:31:24 ÖÖ »
Kabaca torka gereklı guce yanı hp ye ulasmamız ıcın ıhtıyacımız var dersek, konuyu cozerız bence. Bu seferde soyle bı karsı fıkır ortaya cıkıcak; eger atmosferık olarak uzun bır devır bandı varsa ve buna gore ayarlanmıs kısa oranlı 6 ılerı sanzıman varsa tork ıhtıyacı yıne azalıyor ve buda type r oluyor. Bu ornegı sunun ıcın verdım type rın bg sı aynı kalmak suretı ıle torkunu mesela 50 nm kagıt uzerınde artırsak 0 100 yada son hızı degısmez. Degısen daha oncede dedıgım gıbı 80 120 5.vıtes ara hızlanması olur. Ama sunu unutmamak lazım 80 de 2. vıtesı kullanabılıyor type R. Bu nedenle caddede torkla bı ısımız yok mevcut torklarımız zaten yeterlı. Ancak durumu bı vırajın ıcınde hayal edersek motorun devırlenemıcek kadar zorlandıgı baska durumlarda olabılır orada extra tork ısımıze yarıcaktır. Buda mevcut maxımum bg ın oldugu devre tasıması ıcındır. Rallı sartlarında evt demıs oluyoruz bu durumda. Tabi bunları yazarken turbodan cok daha fazla gucler cıkartılabıldıgını hepımız bılıyoruz. Unutmamak gerekırkı bu durum vti icinde gecerlı turbo bır vtı la colt basa cıkamaz aynı basınclarda. Bu nedenle bu karsılastırma bastan yanlıs gıtmıs ıkı aracı standart olarak degerlendırmek lazım.

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #69 : Eylül 16, 2008, 11:52:08 ÖÖ »


sonaxı denemek lazım... Colt gercekten ıyı gıdıyor ancak vıdeolarda type R a bı ustunluk kurmuyor yada ben anlamadım :) . Tabi standart colt la gıdısını ızleyınce eskı halıne gore cok ıyı gıttıgı bellı oluyor.


Eger vtec kapanırsa vtecın ne anlamı kalıcak... Bu durumda tek bır kıstas kalıyor oda katılımın 0 km den baslaması. Boylece herkes kendı devır bandını ayarlıyabılır ve gercek fark ortaya cıkar dıye dusunuyorum.

tamamen msn alıntısı aşağıdadır :

sovalye:
type r videolarında araba genelde ikinci kornada hep gaza bastı
sovalye:
ikincisi mesela hic czt nin 3000 devirde oldugu durumda denenmedi
sovalye:
o zaman baya fdark olurdu
sovalye:
hep type r in vtec inin acık oldugu benim devirin ve torkun bittiği yerde başladık
sovalye:
acıklamamı da yapayım

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #70 : Eylül 16, 2008, 11:53:21 ÖÖ »
"Eger vtec kapanırsa vtecın ne anlamı kalıcak... Bu durumda tek bır kıstas kalıyor oda katılımın 0 km den baslaması. Boylece herkes kendı devır bandını ayarlıyabılır ve gercek fark ortaya cıkar dıye dusunuyorum." Benım yazımda alıntının ıcınde kalmıs o nedenle yenıden yazdım...


Seko

  • İleti: 1549
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #71 : Eylül 16, 2008, 12:21:43 ÖS »
rolling yaparlarsa adam illa 2 de ise yurudugun arac o da 2 de olmak ib sacma bir durummu var acaba :)
tork ile ilglii guzel bir ornek vereyim ,
Hondatalı type r ile stock beyinli type r ın gucu 1-2 beygir oynar ama 4-5-6 yururken basman ile 2 boy farkı gorursun buda arada 20 nm lik tork farkında kaynaklanır . peak gucleri aynı olsa bile Hondatalının guc egisi daha yatay geldiginden alt devirler daha dolu bir sekilde yani 2 boy farkı canlı olarak gorursunuz !!

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #72 : Eylül 16, 2008, 07:37:42 ÖS »
type R örneğini ben ortaya atmadım zaten. Yanlız şu da var vti a turbo taktığın zaman vtı geçer demişsin doğrudur ancak aralarında üretim modelleme farkları var. B16 A2 turbosuz yüksek sıkıştırmaya göre üretilmiş bir motor. Colt üzerindeki motor ise tamamen turbo ile uzun  süreli kullanım için üretilmiş bir motor. Yani B16A2 nin zaten yüksek sıkıştırma ile çalışan motoru bide turbo ile daha da yüksek sıkıştırma oranlarına sahip olacak. O da çok daha fazla güç demek. Ancak bu seferde motor ömrü gibi konular akla geliyor. Bide stock type R a şu andakinden hp olarak değil ama daha fazla tork yüklediğin taktirde son hız ve 0-100  pek fazla oynamaz haklısın ancak 0-max hız değerleri çok değişir.
Bu arada hp kısıtlaması ile ilgilide şunu söyliim hp kısıtlamasına gidersen zaten otomatik olarakta torku kısıtlamış olursun. Motorlar arasındaki ufak tefek tork farklılıklarıda çap X stroke ve emme manifoldundaki farklılıklardan ortaya çıkar. Yani hp ile oynamadan torku yükseltmenin tek yolu hacimi arttırıp sıkıştırmayı düşürmektir. Ama katılımlarda sadece hp değil hacimde kısıtlanıyor maalesef.

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #73 : Eylül 16, 2008, 08:44:04 ÖS »
Son yazılanların ısıgında bu konuyu nasıl cozucez :) fikri olan var mı? Ben hala verdıgı muthıs zevkler, teknolojısındekı detaylar ve safkan olusundan dolayı atmosferık dıyorum ve dunyadakı en ıyı serı uretım motorları yapan 3 5 fırmadan olan honda dan taraf oluyorum. Ve patınajla gelen gereksız hızlanma yerıne yolda ray uzerınde gıdercesıne kontrollu, tepkılerı ve vıtes gecıslerı ıle zevklı, belkı korkutucu degıl ama tatmın edıcı hızlanmayla "cadde otomobılımde" yetınebılıcegımı dusunuyorum... Daha once kısa bı donem 25 psı bastıgım 20000 km kadarda 11 psı bastıgım 900 kg turbo saxom oldu. Ben bu kıyaslamadakı secımımı vtı olarak yapıyorum ve standart olarak colt un vtı ı gecemıcegını dusunuyorum Modlu olarak yada rollıng dersek ısler cok karısır bu nedenle sonuclar eldekı standart verı ve standart aracların denemelerıne gore olmalı...

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #74 : Eylül 17, 2008, 07:23:19 ÖÖ »
Biz devir çevirmenin verdiği haza bişey demiyoruz zaten. O farklı bir zevk. Racing motor kullanan adamların çoğuda sadece son hız için değil akselerasyonu ve devir çevirirken verdiği hazdan dolayı motor kullanıyorlar. Turbo motorlarda tork hissi yüksektir devirli makinalarda bu his daha azdır yavaş yavaş gelir. Tamamen farklı tadlar. Saxo üzerinde turbo besleme ile tabii ki çok iyi güçler elde edersin ancak ben stock olarak 98 de kullandığımda bile hızlandıkça bana korku veren bir arabaydı. Çünkü yerinde durmuyordu. O nedenlede hemen satıp T4 almıştım. Ancak 1200 kg üzerinde yüksek basınçlı turbo beslemeli bir arabanında tadı farklı.