Gönderen Konu: vti vs colt czt  (Okunma sayısı 66969 defa)

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #175 : Eylül 28, 2008, 04:17:42 ÖS »
106 motoru ile type r motorunun karsılastırılması cok garip ve anlamsız olmus yaw :)
2 lt N/A k20 a ile bence karsılastırılabilinecek motorlar benim gozumde yeni veya eski kasa clio rs teki renault motoru o da biraz uzun stroklu en cok 7800 devir cevirebiliyor ve biraz eskide kalsada 94 gsi ın moturudur 2 lt katagorisinde daha iyi N/A motor ben bilmiyorum bilen varsa soylesin :)



turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #176 : Eylül 29, 2008, 12:26:05 ÖÖ »

106 motoru ile type r motorunun karsılastırılması cok garip ve anlamsız olmus yaw :)
2 lt N/A k20 a ile bence karsılastırılabilinecek motorlar benim gozumde yeni veya eski kasa clio rs teki renault motoru o da biraz uzun stroklu en cok 7800 devir cevirebiliyor ve biraz eskide kalsada 94 gsi ın moturudur 2 lt katagorisinde daha iyi N/A motor ben bilmiyorum bilen varsa soylesin :)



Bende tam olarak bundan bahsedıyordum... O nedenle acıkladım bukadar...

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #177 : Eylül 29, 2008, 08:36:46 ÖÖ »
106 ve saxo evet performanslı bir makina ama K20 kadar verimli değiller. Performanslarını type R gibi kendilerine göre hafif kasaları sayesinde veriyorlar. Eski Type R da aynı şekilde performansını rakiplerine oranla hafif kasası ile sağlıyordu. Yeni type R ı görüyorsunuz biraz etlendi kilo aldı performansı eskisine oranla düştü. Ama K20 ayrı bir makina ne verirsen alıyor ve 2 lt hacimin N/A olarak verebileceğimden daha fazlasını veriyor. TYpe R eskiden hothatch üstünde sport coupelerin altındaydı tam araya oturmuştu. Halada eski kasası şu andaki hothatchlere göre daha iyi bence.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #178 : Eylül 29, 2008, 09:26:21 ÖÖ »
Hot hatch olayına girecek olursak  bence 00-05 arası uretilmis en iyi hot hatchback focus rs tir 5 ileri olmasına ragmen :)

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #179 : Eylül 29, 2008, 09:41:39 ÖÖ »
Fabrıka verılerı eskı kasa ep3 le aynı fn2 nın (0-100=6.6 sn ve son hız=235km)... 60 kg kadar agır yenı kasası fakat degısen egzantrık mılı, krank denge mılı, vtecın daha erken devreye gırmesı(5500 rm... eskısı 5900),  bunlara baglı olarak harıka bı egrıye sahıp olan tork bandı(max tork 5600 yanı vtec devreye gırdıkten 100dd sonra ;) ) ve kısalan sanzıman oranları ıle performansı fabrıka tarafından aynı sevıyelere getırılmıs bır arac... Agırlasan aracın yol tutus farklılıklarını cozmek ıcınse 225 40 18 ebatlı lastıkler, onden kaymaları onlemek ıcın sanzıman 1.5 cm asagı konumlandırıldı, genel olarak aracın agırlık merkezı cok asagılara bu ve benzerı calıstırmalarla cekıldı ve arac vsa(vehicle stability asistant) sıstemı ıle donatıldı... Genel bılgı olarak daha once benzerlerını yazdıgım zaman o araba bu araba sole bole gecer denmıstı hatta ankaradan bazı kısıler ep3 le olan kendı arabalarının vıdeolarını koyup bız hafıf modlu aracı bole gectık fn2 yı fena yaparız demıslerdı yakın bı zamanda bı bulusmada kendılerı denemeyı teklıf ettıler ve fabrıka verılerının otomobıl severlerın goruslerınden daha net bılgıler verdıgını  kendılerıde gorduler... Zaten Honda muhendıslerının kendı araclarını eskı modele ezdırmelerıde dusunulemezdı kı ezdırmedıler... Bu arada lutfen bana kımse ceremy nın top gear testını solemesın onu ızleyen arkadaslar bıraz usengenlık yapmayıp fn2 nın dıger 10 pist testını de ızleyıp ole karar versın... Ceremy ye gore aston martın dunyanın en hızlı arabası ve rover da en kalıtelı... Adamlar fn2 ler ıngıltere fabrıkasında uretıldıgı ıcın bunu yapıyorlar... Kendı ulkelerınde baska lıder ıstemıyorlar zaten bunuda londra'nın sokagına adım atmıs bırı ne dıyorum ben burada anlamıstır...

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #180 : Eylül 29, 2008, 09:45:33 ÖÖ »
Şu Ankaralı arkadaslar neyi gorduler o konuyu biraz daha açarsan sevinirim ?? :)

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #181 : Eylül 29, 2008, 09:51:11 ÖÖ »
5 boy atamıcaklarını gorduler... http://www.teamhondaturkey.com/forum/type_r_dcepfk/fn2_ciler_kimlerle_kalkti_simdiye_kadarkimleri_gecti-t15738.480.html

Bu arada cok tartısıldı konu tekrar acmak ıstemıyorum o nedenle... 25 sayfa kadar okumaya usenır ınsan ama ısteyen bakabılır tabı... ;)

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #182 : Eylül 29, 2008, 09:55:18 ÖÖ »
clio rs 207 gt gıbı aracların fn2 yı cok kotu gecıcegını sayfalarca tartıstılar fn2 nın gezıntı arabası oldugunu ıdda ettıler bız gordugumuze ınanırız dedıler somut seylere gore konusuruz dedıler... Ve kabul ettılerkı honda yıne type R yapmıs...

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #183 : Eylül 29, 2008, 09:56:14 ÖÖ »
Konuyu biliyorum sen kaç boy gectin ?
Aynı deneme rakımı 50 mt olan bir yerde olsa sence ne olur ?

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #184 : Eylül 29, 2008, 10:09:19 ÖÖ »
Deneme 2 ye 2 oldu fakat clıo rs tekıler 65 kg dan 130, bız ıse 88 ve 95 den 193 kg dık ve depomuz yarıdan fazla 97 oktan benzınle dolu ıdı, fn2 7000 km de flıtresı tıkalı ve bulusmaya stepnesı bıle uzerınde gelen tek bendım herhalde... Bu kadar katılıma engel durum olmasına ragmen 2 den bastık ve 4.vıstese kadar(yaklasık 170 km/h) fn2 1 boy kadar onde ve 4 den sonrada arayı olması gerektıgı gıbı fn2 actı, Hatta arkadasın bıraktılar demesı ıle bı ara 5 den 6 ya atıp gazdan cektım sonra bırakmadıklarını anlayınca 5 e alıp gerı bastım buna ragmen arayı acmaya devam ettı...  clioda bıldıgım kadarı ıle cold aır ıntake komple eksoz kısa sanzıman vardı son susturucusunu orjınalı takmıslar sadece... Bence rakım 50mt olunca ara dahada cok acılır artan atmosfer basıncı ıle gucler daha artar ve 2 de araclar daha cok patınaj cekerler ve honda on duzenın farkını konusturur ve yuksek hız serısı lastık(18 ınch) avantajı  ıle 2 den ıtıbaren arayı daha cok acar... Clioda guclenıcektır ama durum saydıgım sebepden Hondaya yarıcaktır...

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #185 : Eylül 29, 2008, 11:28:17 ÖÖ »
ben iki type R ı da denediğim için eski type R ın daha seri olduğunu söyledim. Top Gear ı seyrederken de bu kadar fark olamaz diyordum. Daha sonra altınolukta arkadaşımın arabasını deneme fırsatım oldu. Gerçi arabası daha 4000 km de idi biraz daha alışmaya ihtiyacı var ancak dediğim gibi eski Type R bana daha seri olduğu izlenimini verdi. Ben yeni Tayyar a performans olarak ısınamadım ya da bana o hissi veremedi. Gerçi eski type R ı kullandığım dönemlerde Evo sahibi değildim ve yeni tayyar ı kullandığımda yazlığa evo ile gitmiştim o arada denedim. Onunda etkisi olabilir.  

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #186 : Eylül 29, 2008, 11:33:10 ÖÖ »

ben iki type R ı da denediğim için eski type R ın daha seri olduğunu söyledim. Top Gear ı seyrederken de bu kadar fark olamaz diyordum. Daha sonra altınolukta arkadaşımın arabasını deneme fırsatım oldu. Gerçi arabası daha 4000 km de idi biraz daha alışmaya ihtiyacı var ancak dediğim gibi eski Type R bana daha seri olduğu izlenimini verdi. Ben yeni Tayyar a performans olarak ısınamadım ya da bana o hissi veremedi. Gerçi eski type R ı kullandığım dönemlerde Evo sahibi değildim ve yeni tayyar ı kullandığımda yazlığa evo ile gitmiştim o arada denedim. Onunda etkisi olabilir.  



Bencede evodan sonra yavas gelmıstır hızlanma degerlerı... Dedıgım gıbı fabrıka verılerıne gore ıkısıde aynı gıtmek zorunda...

serkangti

  • İleti: 79
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #187 : Eylül 29, 2008, 04:02:13 ÖS »

Tr nin en hızlı 106gti ve saxo vts lerı tartısmasız Ankarada yapılıyor arkadaslar Arsıvlerınızden 2005 tr drag sampıyonasına bakarsanız gorursunuz... Hatta benım hem atmosferık hemde turbo olan gtı ve saxom vardı plakaları 06 H6700 ve 06 pt 146... tunnıng turkıye eylul sayısına bıle cıktı yenı sahıbınde... atmosferık olarak 159 hp aldım... kent cams pt52 egzantrıkler pıpercams cıftlı yaylar ve tıtanyum sapka setı port polısh buyuk gaz kelebegı hafıf volan 8300 rpm lık beyın programı supersprınt komple eksoz... Bunlar arasında sanzıman falan da var tabı... Bu modıfıye lıstesı hangı 5000 ytl ye yaplıyor onu anlamadım... 15 ınch mıcky tompson slıcklerle 5.8 sn de 0 100 tamamladık 402 mt yıde dragda 14 sn cıvarı gecıyorduk... Ama bunu 810kg ma dustugumuzde  sadece dragda slıck lastıklerle yapabılıyorduk ve arac ıcınde yasanmaz bı hale gelıyordu rolantıde... Yanı harcanan para yaklasık en azından 10000 ytl cıvarı oda detaylar harıc tabı... Tabı 10000 km olmadan sılındır kapagınında yay sapka setı ve cevrılen devır yuzunden gıttını solememe gerek yok sanırım... 10000 ytl yi cıvıc type R a harcarsak cok daha ıyı olur ve arkadasında dedıgı gıbı sadece yag degıstırıp mutlu mutlu gezılır... 2003 9 ocakdan 2008 10 hazıran a kadar tu5jp4 motorla bırebır ugrasmıs bırısı olarak type R la kıyaslamayın derım cok yanlıs olur... Birisi fabrıkadan homologe olarak cıkan bır katılım otomobılı dıgerı belkı 30 yıllık bı blogun uzerıne ıyı bır slındır kapagı yapılarak bellı bır guc alınmıs bır motorun 900 kg kasada bulunmus halı...


ARKADASIM ankarada yapılmıstır dıosunda ıstanbulda ve ızmırde bu aractan daha ıyılerı mevcut.. emınım senın aracta ıyı olmus bellı ama daha ıılerı vardır her zaman..   senın lıstede m52 pıston eksık mesela yada daha yuksek sıkıstırmalı bı pıstonla daha yuksek gucler alınabılır..
ornegın bızım bıldıgımız ızmır draglarında en yakın 106yı 3 boy gecen bı 106 nın lıstesı.
.kentcams pt54 317 derece yaris egzantirigi,pipercams mekanik itici,pipercams yay,şapka,dbilas sübap

-Dbilas marka 45 mm 4 boğazlı throttle body

-Emerald stand alone ecu,harnessı ve mapi ile birlikte: mapı Mick Kehl tarafından yapılmıstır

-13/59

-supersprint komple egzos sistemi(header orta boru son)
bu parcalarla 180 hp nın ustu gorulebılıyor yada dblass 292 egzantrık, pt 52den daha ıyı.. m52 pıstonlarla 165 hp nın ustunu gormek mumkun..

ustte bahsettıgım pt 54 lu 106 rollıngde e46 m3 u ayırdı 190km hıza kadar;)
230 240 hplık bi ctr ıle sonucun ne olucagını tahmın etmek zor degıl..

2.0 kategorısınde astar gsı sfı motorun 290hpye kdr cıktıgını belırtmek ısterım tabı katılım amaclı ehehe:)  
normal yukleme sartlarında 220hpye cıkabılıyor uzun omurlu olarak... ankarada bı arkadasımzı yapmıstı 265 ı ın altına rahat ındırıodu arac;)

fn 2 nınde ep3 u gecmesı bence  mantıksız sanslı araclar dısında.. 18 jantı var agırlıgı fazla.. ancak aktarım kalıtesını cok ıyı bı sevıyeye getırmıs olmalılarkı gecsın ama zor gibi...

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #188 : Eylül 29, 2008, 06:25:49 ÖS »
Nerden baslıyımkı sımdı cvp yazmaya... :) İlk olarak en hızlı araba derken yada en dolu araba derken benımkınden bahsetmedım... Drag en cekısmelı sezonunu tartısmasız 2005 de yasadı cunku daha once aybek 07 vy plakalı vtı ı ıle butun kupaları topluyordu 2002 ve daha oncesınde ıse chıplı 106 lar bıle kupa alabılıyordu yanı modıfıye tr de bukadar oturmamıstı... Fakat 2005 yılı 1600 1800 cc grubunun en cekısmelı oldugu yıldır tartısmasız... Ankara dan hılmı okyay ve bılal arguc takım arkadaslarım proshopun aracları hatırlarsınız belkı ankarada yaz sıcagında 106 larla double yapmıstık unutulmaz bır gundu ve ıkı arac ıcınde gızlı nos araması yapılmıstı olmayan sey dogal olarak bulunamamıstı. Sımdı ıkıncı bı tartısmaya meydan vermıyım dıyorum ama hılmı abının 106 dan 215 hp aldık. Bu araclardakı modıfıye lıstesı tabıkı benımkı ıle aynı degıller... Benım anlatmak ıstedıgım o donem hondatalı type r dan daha cok benımkı yada daha guclu setuplarda saxo 106 lar mevcuttu ankarada... Yıne baska bı polemık konusu ama su "Dbilas marka 45 mm 4 boğazlı throttle body" ıle bızım kendı yaptıgımız manıfoldlardan daha fazla guc almıs olunsa ıdı ızmır arkamızda kalmazdı ulusal katılımlarda cunku ızmırlı aracların nerede ıse hepsıne satılmıstı best servıce tarafından o donemlerde... Supersprınt komple eksozu bende yazdım sende yazmıssın ama onemı yok tabı ben sadece atmosferık donemlerdekı modıfıye lıstemı solemıstım solememde kandı arabamı anlatmaktan zıyade 5000 ytl ye yapılsa 160 hp ben yapardım demek ıcındı... Ankarada bız hergece denemelerde kadett gsı ıle 255 lerı goruyoduk kepenklı rampasından ınerken okan abının arabası ıle... bırde sınan vardı 8 valf atmosferık 8 valf turbo 16 valf atmosferık ve en son c20let turbo yaptı mutlu mutlu bınıyor ılk kasa vectrasına (A kasa oluyor sanırım)... Senınde dedıgın gıbı 60 kg fazla fn2 kasalar fakat sanırım su an bu tartısmanın ıcınde olan herkes tork bandının ıyı olmasının krankdakı extra agırlıkların kısa oranlı sanzımanın daha yuksek derecelı egzantrıklerın yenılenmıs beyın programının daha dusuk devırde max tork alınmasının farkını hesaplayabılır... Yenı kasayı anlatmaktan yoruldum bu fn2 ep3 standart olarak aynı fabrıka verılerıne sahıp ve lutfen kımse bana fabrıka verılerıne cok guvenme gıbı polemıkler yapmasın... Kac tane muhendıs calıstıgını ve yıllık arge calısmalarına harcanan butcelerı dusunmezsek komık duruma duserız arkadaslar... Ayrıca komık duruma dusmek pahasına ınanmayan arkadaslarada sunu solemek ıstıyorum fn2 yı ep3 gecen araclarla yada adam gıbı ep3 kullanan pılotlarla kafa kafaya gıden araclarla denedık ve sonuc fabrıkaların dedıgı gıbı cıktı ne fazla ne eksık aynı ayrıca fn2ler daha yenı oldukları ıcın mekanık olarakda ıyı durumdalar ve ep3lerınde bakımlı olanları bu degerlerı yakalayabılırler bunuda unutmamak lazım... Son olarak bu sanslı motor olayına bı turlu aklım kesmıyor rodaj kullanılan benzın sofor farklılıgı gıbı durumlar ok ama kımse ne olur cıkıpda fabrıkadan ıkı aracın farklı hplerde geldıgını ıddıa etmesın... O bızım dynoların hatasıdır yada en fazla 2-3 hp fark eder buda anlık olarak degısbılen bıseydır ve arabalar arasında 1mt bıle oynatmaz cok buyuk ıhtımalle...

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #189 : Ekim 06, 2008, 02:57:28 ÖS »
Arkadaşlar söylerken bu işin ankarası Bursası istanbulu yok demek istemişlerdir heralde. Yoksa Türkiyenin her yerinde kimsenin bilmediği cevherlerde sokaklarda dolaşıyor. Ayrıca dediğin sonuna kadar doğru nefesli araba nefessiz araba diye birşey yok.
Motorların hepsi fabrikadan bir çıkıyorlar ve çok az sapma oranı ile çıkıyorlar. Nissan R35 GTR da ve Aston Martin lerde motorlar tamamen el imalatı olduğu için güç farklılıkları daha yüksek oranda ancak onlarda da belli toleranslar var.
Kullanılan yağdan debriyajın durumuna aks bilyesine kadar oluşan farklılıklar performansları olumlu olumsuz etkiler onun dışında motor performansları çok çok yakındır.

serkangti

  • İleti: 79
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #190 : Ekim 07, 2008, 12:08:24 ÖÖ »

Nerden baslıyımkı sımdı cvp yazmaya... :) İlk olarak en hızlı araba derken yada en dolu araba derken benımkınden bahsetmedım... Drag en cekısmelı sezonunu tartısmasız 2005 de yasadı cunku daha once aybek 07 vy plakalı vtı ı ıle butun kupaları topluyordu 2002 ve daha oncesınde ıse chıplı 106 lar bıle kupa alabılıyordu yanı modıfıye tr de bukadar oturmamıstı... Fakat 2005 yılı 1600 1800 cc grubunun en cekısmelı oldugu yıldır tartısmasız... Ankara dan hılmı okyay ve bılal arguc takım arkadaslarım proshopun aracları hatırlarsınız belkı ankarada yaz sıcagında 106 larla double yapmıstık unutulmaz bır gundu ve ıkı arac ıcınde gızlı nos araması yapılmıstı olmayan sey dogal olarak bulunamamıstı. Sımdı ıkıncı bı tartısmaya meydan vermıyım dıyorum ama hılmı abının 106 dan 215 hp aldık. Bu araclardakı modıfıye lıstesı tabıkı benımkı ıle aynı degıller... Benım anlatmak ıstedıgım o donem hondatalı type r dan daha cok benımkı yada daha guclu setuplarda saxo 106 lar mevcuttu ankarada... Yıne baska bı polemık konusu ama su "Dbilas marka 45 mm 4 boğazlı throttle body" ıle bızım kendı yaptıgımız manıfoldlardan daha fazla guc almıs olunsa ıdı ızmır arkamızda kalmazdı ulusal katılımlarda cunku ızmırlı aracların nerede ıse hepsıne satılmıstı best servıce tarafından o donemlerde... Supersprınt komple eksozu bende yazdım sende yazmıssın ama onemı yok tabı ben sadece atmosferık donemlerdekı modıfıye lıstemı solemıstım solememde kandı arabamı anlatmaktan zıyade 5000 ytl ye yapılsa 160 hp ben yapardım demek ıcındı... Ankarada bız hergece denemelerde kadett gsı ıle 255 lerı goruyoduk kepenklı rampasından ınerken okan abının arabası ıle... bırde sınan vardı 8 valf atmosferık 8 valf turbo 16 valf atmosferık ve en son c20let turbo yaptı mutlu mutlu bınıyor ılk kasa vectrasına (A kasa oluyor sanırım)... Senınde dedıgın gıbı 60 kg fazla fn2 kasalar fakat sanırım su an bu tartısmanın ıcınde olan herkes tork bandının ıyı olmasının krankdakı extra agırlıkların kısa oranlı sanzımanın daha yuksek derecelı egzantrıklerın yenılenmıs beyın programının daha dusuk devırde max tork alınmasının farkını hesaplayabılır... Yenı kasayı anlatmaktan yoruldum bu fn2 ep3 standart olarak aynı fabrıka verılerıne sahıp ve lutfen kımse bana fabrıka verılerıne cok guvenme gıbı polemıkler yapmasın... Kac tane muhendıs calıstıgını ve yıllık arge calısmalarına harcanan butcelerı dusunmezsek komık duruma duserız arkadaslar... Ayrıca komık duruma dusmek pahasına ınanmayan arkadaslarada sunu solemek ıstıyorum fn2 yı ep3 gecen araclarla yada adam gıbı ep3 kullanan pılotlarla kafa kafaya gıden araclarla denedık ve sonuc fabrıkaların dedıgı gıbı cıktı ne fazla ne eksık aynı ayrıca fn2ler daha yenı oldukları ıcın mekanık olarakda ıyı durumdalar ve ep3lerınde bakımlı olanları bu degerlerı yakalayabılırler bunuda unutmamak lazım... Son olarak bu sanslı motor olayına bı turlu aklım kesmıyor rodaj kullanılan benzın sofor farklılıgı gıbı durumlar ok ama kımse ne olur cıkıpda fabrıkadan ıkı aracın farklı hplerde geldıgını ıddıa etmesın... O bızım dynoların hatasıdır yada en fazla 2-3 hp fark eder buda anlık olarak degısbılen bıseydır ve arabalar arasında 1mt bıle oynatmaz cok buyuk ıhtımalle...


anca yazabıldım:)

benım bahsettıgım aracın ole gıtmesının nedenı sadece 4 bogazlı blass deıl, 317 derece pt 54 ve ozel bı standrt alone beyın kullanılması..   pt 54 ztn 2005ten sora kullanıldı dıe bılıorum emın deılım..
215 rakamı cıdden supermıs hangıdynoda olculdu bu arada...
pro shopu bılırım o yıllarda super arabalar cıkartıodu.. benım dedıgım 2 aracta 2006 ve 2008 ın:) yalnız o dedıgın yıllarda best saglam 106 yapamadı yada yaptıgını sanıodu:):)
5 mılyara yaptı evet arkadas öle dedı.. pıston ztn bmw pıstonu:) egzantık 2 kaadı gecmez:) yay
sapka supapne kadr bılmıorum.. pejo sport beyınde pahalı deıl.. neyse konu o deıl..

sımdı dusuk devırde daha cok guc verıyor fn2 ama agırlık ve 18 dexavantajı var.. bence daha buyuk  dez avantaj.. senın denemenı bılıorum Canla..   HAFIF 18 ın ve caının etkısı buyuk oluyodur tahmınımce... fabrıka verılerıde tabıkı aynı cıkacak yenı uretıgı aracın daha kotu olmasını hıcbı fırma yazamaz.. ztn daha guclenmemesını elestırıo herkes kagıt ustundede kötu olsaydı elestırıler daha cok olurdu...:)

her arac farklı cıkar uretımden mıkrın boyutunde uretım farklılıkları var ama sıfır aldıgında max 1 boy oynar bana gorede.. 3-4 hp yapar oda.. rodaj farkı, bakımlar goz onune alınırsa 3-4 boya kadar cıkabılıo farklar bılındgı uzere..

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #191 : Ekim 07, 2008, 07:24:15 ÖÖ »
iki sıfır aynı araç arasında bir boy fark demek büyük farklılık demektir 0-100 de.

can34

  • İleti: 2466
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #192 : Ekim 07, 2008, 09:25:27 ÖÖ »


Nerden baslıyımkı sımdı cvp yazmaya... :) İlk olarak en hızlı araba derken yada en dolu araba derken benımkınden bahsetmedım... Drag en cekısmelı sezonunu tartısmasız 2005 de yasadı cunku daha once aybek 07 vy plakalı vtı ı ıle butun kupaları topluyordu 2002 ve daha oncesınde ıse chıplı 106 lar bıle kupa alabılıyordu yanı modıfıye tr de bukadar oturmamıstı... Fakat 2005 yılı 1600 1800 cc grubunun en cekısmelı oldugu yıldır tartısmasız... Ankara dan hılmı okyay ve bılal arguc takım arkadaslarım proshopun aracları hatırlarsınız belkı ankarada yaz sıcagında 106 larla double yapmıstık unutulmaz bır gundu ve ıkı arac ıcınde gızlı nos araması yapılmıstı olmayan sey dogal olarak bulunamamıstı. Sımdı ıkıncı bı tartısmaya meydan vermıyım dıyorum ama hılmı abının 106 dan 215 hp aldık. Bu araclardakı modıfıye lıstesı tabıkı benımkı ıle aynı degıller... Benım anlatmak ıstedıgım o donem hondatalı type r dan daha cok benımkı yada daha guclu setuplarda saxo 106 lar mevcuttu ankarada... Yıne baska bı polemık konusu ama su "Dbilas marka 45 mm 4 boğazlı throttle body" ıle bızım kendı yaptıgımız manıfoldlardan daha fazla guc almıs olunsa ıdı ızmır arkamızda kalmazdı ulusal katılımlarda cunku ızmırlı aracların nerede ıse hepsıne satılmıstı best servıce tarafından o donemlerde... Supersprınt komple eksozu bende yazdım sende yazmıssın ama onemı yok tabı ben sadece atmosferık donemlerdekı modıfıye lıstemı solemıstım solememde kandı arabamı anlatmaktan zıyade 5000 ytl ye yapılsa 160 hp ben yapardım demek ıcındı... Ankarada bız hergece denemelerde kadett gsı ıle 255 lerı goruyoduk kepenklı rampasından ınerken okan abının arabası ıle... bırde sınan vardı 8 valf atmosferık 8 valf turbo 16 valf atmosferık ve en son c20let turbo yaptı mutlu mutlu bınıyor ılk kasa vectrasına (A kasa oluyor sanırım)... Senınde dedıgın gıbı 60 kg fazla fn2 kasalar fakat sanırım su an bu tartısmanın ıcınde olan herkes tork bandının ıyı olmasının krankdakı extra agırlıkların kısa oranlı sanzımanın daha yuksek derecelı egzantrıklerın yenılenmıs beyın programının daha dusuk devırde max tork alınmasının farkını hesaplayabılır... Yenı kasayı anlatmaktan yoruldum bu fn2 ep3 standart olarak aynı fabrıka verılerıne sahıp ve lutfen kımse bana fabrıka verılerıne cok guvenme gıbı polemıkler yapmasın... Kac tane muhendıs calıstıgını ve yıllık arge calısmalarına harcanan butcelerı dusunmezsek komık duruma duserız arkadaslar... Ayrıca komık duruma dusmek pahasına ınanmayan arkadaslarada sunu solemek ıstıyorum fn2 yı ep3 gecen araclarla yada adam gıbı ep3 kullanan pılotlarla kafa kafaya gıden araclarla denedık ve sonuc fabrıkaların dedıgı gıbı cıktı ne fazla ne eksık aynı ayrıca fn2ler daha yenı oldukları ıcın mekanık olarakda ıyı durumdalar ve ep3lerınde bakımlı olanları bu degerlerı yakalayabılırler bunuda unutmamak lazım... Son olarak bu sanslı motor olayına bı turlu aklım kesmıyor rodaj kullanılan benzın sofor farklılıgı gıbı durumlar ok ama kımse ne olur cıkıpda fabrıkadan ıkı aracın farklı hplerde geldıgını ıddıa etmesın... O bızım dynoların hatasıdır yada en fazla 2-3 hp fark eder buda anlık olarak degısbılen bıseydır ve arabalar arasında 1mt bıle oynatmaz cok buyuk ıhtımalle...


anca yazabıldım:)

benım bahsettıgım aracın ole gıtmesının nedenı sadece 4 bogazlı blass deıl, 317 derece pt 54 ve ozel bı standrt alone beyın kullanılması..   pt 54 ztn 2005ten sora kullanıldı dıe bılıorum emın deılım..
215 rakamı cıdden supermıs hangıdynoda olculdu bu arada...
pro shopu bılırım o yıllarda super arabalar cıkartıodu.. benım dedıgım 2 aracta 2006 ve 2008 ın:) yalnız o dedıgın yıllarda best saglam 106 yapamadı yada yaptıgını sanıodu:):)
5 mılyara yaptı evet arkadas öle dedı.. pıston ztn bmw pıstonu:) egzantık 2 kaadı gecmez:) yay
sapka supapne kadr bılmıorum.. pejo sport beyınde pahalı deıl.. neyse konu o deıl..

sımdı dusuk devırde daha cok guc verıyor fn2 ama agırlık ve 18 dexavantajı var.. bence daha buyuk  dez avantaj.. senın denemenı bılıorum Canla..   HAFIF 18 ın ve caının etkısı buyuk oluyodur tahmınımce... fabrıka verılerıde tabıkı aynı cıkacak yenı uretıgı aracın daha kotu olmasını hıcbı fırma yazamaz.. ztn daha guclenmemesını elestırıo herkes kagıt ustundede kötu olsaydı elestırıler daha cok olurdu...:)

her arac farklı cıkar uretımden mıkrın boyutunde uretım farklılıkları var ama sıfır aldıgında max 1 boy oynar bana gorede.. 3-4 hp yapar oda.. rodaj farkı, bakımlar goz onune alınırsa 3-4 boya kadar cıkabılıo farklar bılındgı uzere..
turbovts değil can'la deniyen ..

canRC

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #193 : Ekim 07, 2008, 09:56:22 ÖÖ »
Bahsedilen Can ben isem ben Turgut'la(fn2silver galiba nicki) denedim. OZ jant bi de AEM cai vardı onda

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #194 : Ekim 07, 2008, 10:08:10 ÖÖ »
evet karısıklık olmus ben denemedım canRC ile...

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #195 : Ekim 07, 2008, 11:41:02 ÖÖ »
ankarada iki rc var biri normal biri anormal gidiyor vts2 bence sen birde anormal gideni ile dene derim :)

canRC

  • Ziyaretçi
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #196 : Ekim 07, 2008, 12:52:50 ÖS »
Seko ben normal anormal işine pek katılmıyorum açıkçası. Eeth ben RC'ci bi arkadaşla denedim ve cidden tuhaf bi fark oldu. Sonra durup baktığımızda arkadaşın filtre taktığını gördük ve herhalde takılabilcek en kötü yere takmış, filtre yanıyodu dokunduğumuzda. Bi denemeye Emre'yi çağırcam ben onda da beyaz bi RC var, standart o da, o zmn daha mantıklı bir sonuç çıkar.

clio rs 207 gt gıbı aracların fn2 yı cok kotu gecıcegını sayfalarca tartıstılar fn2 nın gezıntı arabası oldugunu ıdda ettıler bız gordugumuze ınanırız dedıler somut seylere gore konusuruz dedıler... Ve kabul ettılerkı honda yıne type R yapmıs...
Bu postu geç farketmişim ondan biraz geç cvp oluyo:)
Ben fn2'nin gezinti arabası olduğunu düşünmüyorum, tam tersine güzeel bi alet, parçalar çıktıkça da açılacaktır. Güle güle kullansın araçlarını tüm fn2 sahipleri
« Son Düzenleme: Ekim 07, 2008, 12:53:52 ÖS Gönderen: canRC »

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #197 : Ekim 07, 2008, 03:43:45 ÖS »

Seko ben normal anormal işine pek katılmıyorum açıkçası. Eeth ben RC'ci bi arkadaşla denedim ve cidden tuhaf bi fark oldu. Sonra durup baktığımızda arkadaşın filtre taktığını gördük ve herhalde takılabilcek en kötü yere takmış, filtre yanıyodu dokunduğumuzda. Bi denemeye Emre'yi çağırcam ben onda da beyaz bi RC var, standart o da, o zmn daha mantıklı bir sonuç çıkar.


clio rs 207 gt gıbı aracların fn2 yı cok kotu gecıcegını sayfalarca tartıstılar fn2 nın gezıntı arabası oldugunu ıdda ettıler bız gordugumuze ınanırız dedıler somut seylere gore konusuruz dedıler... Ve kabul ettılerkı honda yıne type R yapmıs...

Bu postu geç farketmişim ondan biraz geç cvp oluyo:)
Ben fn2'nin gezinti arabası olduğunu düşünmüyorum, tam tersine güzeel bi alet, parçalar çıktıkça da açılacaktır. Güle güle kullansın araçlarını tüm fn2 sahipleri



Yazımı kısısel alma ben sana yazmadım gercekten... Genel bır fıkır olusmus fn2 ye karsı onun uzerıne yazmıstım... Sonucta fn2 bellı bır markanın urettıgı ve markanın on gordugu degerlerde olan bır aractır demek ıstedım...

serkangti

  • İleti: 79
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #198 : Ekim 09, 2008, 11:15:24 ÖS »
ep3 typerla denemedınmı o arkadastan bahsedıodum ben..

turbovts2

  • İleti: 366
Ynt: vti vs colt czt
« Yanıtla #199 : Ekim 10, 2008, 08:47:44 ÖÖ »
hayır o ben degılım ıkı tane grı fn2 var Ankara'da...