zaten bende ondan yakınıyorum honda sadece motor da ılerı gıdıyo ..araba teknolojılerınde dıgerlerıne gore bıraz vasat ...yenı cıkan cıvıc e 2012 bı goz atın ..boyle cırkın bı tasarım olamaz ..oncekı cıty gıbı fıyasko.ama ınsanlar sadece motoru yuzunden saglamlık sorun cıkarmama nedenlerınden yıne de alacaktır ..civic lerım tasarım olarak şahı vtec2 .
Evet Amerikan Kasa Civic genelde beğenilmiyor ama, açıkçası ben FD6 lardan başarılı buluyorum (nefret dolu bakışların avatarıma yöneldiğinin farkındayım
) Tabii arka tasarım gerçekten facia... Ona bir şey diyemem. Ama özellikle kokpiti çok beğendim. Ön tarafı ise FD6 ların büyümüş te adam olmuş hali gibi geliyor bana. Ama genel kanı iğrenç olduğu yönünde. Saygım sonsuz. Zevk meselesi bu işler, ama yine de ben biraz bu tasarım işlerini bilirim. Ne düşünüldüğünü, neden öyle yapıldığı hakkında empati kurabilirim...
Vtec 2 nin FD6 lardan daha yakışıklı olduğunda hemfikirim. Ama bence Honda Tasarımının şahı EGG... Zaten Honda'nın Kariyeri boyunca aldığı ödüllerin en çoğunu EGG çıktığında almış. Keza aynı yıllarda ve sonrasında çıkan bir çok tutmuş arabanın tasarımları EGG den çalıntı. Hyundai Accent'in ilk yumurta kasaları, Ford Escort... Bunlara örnek olarak gösterilebilir.
Honda ıvırzıvırlar konusunda gerçekten de geride, bende Honda gibi bir araçta kendiliğinden kapanan aynaların olmamasını, aynaların hafızalı olmamasını, Park anında aşşağıya otomatik olarak dönmemelerini, kör nokta uyarı sisteminin olmamasını, HB lerdeki saçmasapan stepneyi, Far ve yağmur sensörünün Sedanlarda bulunmamasını, Mercekli Far ancak 2012 de keşfedebilmelerini ve daha bir çok şeyi anlayamıyorum.... Yani bunların tamamı maaliyeti en fazla ne kadar arttırabilir ki...
Ama Kasanın sağlam olmaması konusuna katılmıyorum... Sadece Honda araçlarda bulunan FD6 larda tanıştığımız, Darbe anında emilen enerjinin sürücü/yolcu kabinine değil de kaportanın tamamına dalga dalga yayılarak abzorbe edilişi bence kaporta konusunda bir devrim. Kaza testlerinde tavandaki dalgalanmayı gören arkadaşlar bu nasıl kaporta arkadaş falan diyorlar, halbuki olayın özü o dalgalanma zaten... Yani honda ağırlıktan ödün vermeden güvenliği arttırma yoluna gitmiş, evet belki araç Almanlara göre çok daha hızlı perte çıkıyor. En basit çarpmalarda lego gibi dağılıyor ama inanın bu sizin kazadan burnunuz bile kanamadan çıkmanızda çok ciddi rol oynuyor... Yani Kaza anında sürücünün cebine değil canına yönelen bir kaportası var hondanın... Bu da özellikle ülkemizde pek anlaşılamamış honda güzelliklerinden biri aslında... Yani 20 km hızlarda Bir polo ile bir yayaya çarpsanız, bacağını kırarsınız, Ama honda ile yayanın ufak ağrılarla ayağa kalıp, size sövmeye başlaması mümkün
Ve kaporta da bu kadar ileri bir teknolojiyi yakalabilmiş bir firmanın, bu kadar dandik boya kullanabilmesine dehşetle bakıyorum. Özellikle Opak beyazlar, basınçlı suda kurumuş çamur parçaları gibi dağılıyor...
Ancak herşeye ramen, Bir aracın kokpitine geçtiğimde bana güven veren şey, aracın beni yıllar boyunca yolda bırakmayacağını bilmem... İlgisini eksik etmezseniz, gerçekten de bırakmıyor... Ve bu güven başka markalarda ancak 150.000 liranın üzerinde mevcut... Bu rakamın altında JAponlardan daha güvenilir markalar yok malsef.