Gönderen Konu: VtecII sogudum ...  (Okunma sayısı 49575 defa)

emre16

  • İleti: 1995
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #100 : Eylül 09, 2011, 01:20:22 ÖS »
ghan ve grafink arkadaşlarımı %100 katılıyorum, otomobil tamamen ondan ne beklediğinize bağlıdır...bence sanayide orda burda yok turbo basmıyor yok sesi tiz geliyor yok yağsız kaldı, sabahları 1dk beklicen stop etmeden beklicen bunlarla uğraşmaktansa boş vtec2 ile mutlu mesut gezerim ve hiç olmassa sorunsuz bi arabaya biniyorum derim ve ışıklardan kalkarken aynadakileri görmek hiç bir şeye değişilmez....Türkiyede orta sınıfın ferrarisidir honda....



olcaytobulut

  • İleti: 311
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #101 : Eylül 09, 2011, 01:21:00 ÖS »
@grafink guzel arastırma ..yapmıssın ..honda bu teknolojılerı yapar en son turkıye ye gelır ..

olcaytobulut

  • İleti: 311
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #102 : Eylül 09, 2011, 01:22:13 ÖS »
ghan ve grafink arkadaşlarımı %100 katılıyorum, otomobil tamamen ondan ne beklediğinize bağlıdır...bence sanayide orda burda yok turbo basmıyor yok sesi tiz geliyor yok yağsız kaldı, sabahları 1dk beklicen stop etmeden beklicen bunlarla uğraşmaktansa boş vtec2 ile mutlu mesut gezerim ve hiç olmassa sorunsuz bi arabaya biniyorum derim ve ışıklardan kalkarken aynadakileri görmek hiç bir şeye değişilmez....Türkiyede orta sınıfın ferrarisidir honda....

vtec2 kullanmamın tek sebebi :D....bıde gorunusunu sevıorum kardesımm....

floyd

  • İleti: 327
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #103 : Eylül 09, 2011, 01:24:40 ÖS »
arkadaşlar vtec olayından önce araç kaç subap kullanıyor fikri olan varmı ?
hangi araç?
vtec2 mesela farketmez hangi vtec olduğu

16 dir heralde. Neden sordunuz?

jaggalagalaga

  • İleti: 424
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #104 : Eylül 09, 2011, 01:25:05 ÖS »
honda turboya bi geçsin çatır çatır vay be diceniz :):) sabahları da 1 2 dk beklıcenız hepınız :D :D şaka maka vteck 2 ;)

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #105 : Eylül 09, 2011, 01:25:34 ÖS »
ghan ve grafink arkadaşlarımı %100 katılıyorum, otomobil tamamen ondan ne beklediğinize bağlıdır...bence sanayide orda burda yok turbo basmıyor yok sesi tiz geliyor yok yağsız kaldı, sabahları 1dk beklicen stop etmeden beklicen bunlarla uğraşmaktansa boş vtec2 ile mutlu mesut gezerim ve hiç olmassa sorunsuz bi arabaya biniyorum derim ve ışıklardan kalkarken aynadakileri görmek hiç bir şeye değişilmez....Türkiyede orta sınıfın ferrarisidir honda....
hepimiz vtec2 ciyiz :D

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #106 : Eylül 09, 2011, 01:28:20 ÖS »
Eyvallah OlcayBulut, Yakında aracımı yenileyeceğim bu yüzden, fellik fellik okuyorum ne bulursam. Bu geri sayımı süren araç Yeni Euro Civic Sedan, 2.2 D-TECH motor versiyonu da olacak. Ama elbette bu motor gelse gelse Accorda ya da CRV ye gelir. Yani küçük düzeller için ortalama 1-2 yıl daha bekleyeceğiz. Üretimi yeni başlamış. Ancak Türkiye'ye bu yeni Euro Civic'ler gelirse süper olacak, Motor yeni, Amerika versiyonundan farklı, Aerodinamik abartılmış, ses alma ortadan kalkmış... Tabi videoda söyledikleri gerçekse... İzmir Fuarında umarım bu araçları ya da amerika kasaları görme fırsatımız olur. Ancak bu yapsa yapsa BMW mersedes Yapar mantalitesinden kurtulmak lazım, Açıkça görülüyor ki, Honda yapıyor, satıyor, Feedback leri alıyor, ona göre yeni ayarlamalara gidiyor ama sözü geçen ağır abiler hala faz 2 lerde nal topluyor... Dediğim gibi Honda'ya araba üreticisi gibi bakmamak lazım, Honda Motor sanayiinde teknolojik anlamda kralının 3 boy önünde katılımıyor...

olcaytobulut

  • İleti: 311
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #107 : Eylül 09, 2011, 01:45:14 ÖS »
zaten bende ondan yakınıyorum honda sadece motor da ılerı gıdıyo ..araba teknolojılerınde dıgerlerıne gore bıraz vasat ...yenı cıkan cıvıc e 2012 bı goz atın ..boyle cırkın bı tasarım olamaz ..oncekı cıty gıbı fıyasko.ama ınsanlar sadece motoru yuzunden saglamlık sorun cıkarmama nedenlerınden yıne de alacaktır ..civic lerım tasarım olarak şahı vtec2 .

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #108 : Eylül 09, 2011, 02:05:39 ÖS »
@ floyd  abi tercih meselesidir yolu kendi tutsun,konforlu olsun, sileceği kendi calıstırsın,farı kendi yaksın vs vs ister parayı döker vw falan alırsın.. ama sonra anlatmıssın kendin orda o ustaya gittim burda bu sanayiye girdim.. Yani vw sahipleri sanayi sitelerini servisleri cok seviyor yanlıs mıyım :)))))))




@olcaytobulut    eralar karsısında sansımız yok derken 1.4 falan mı kullanıyodunuz ? vtec2 erayı ayırıyor da..

ben kapıstım era ıle aldı yurudu daha cok kapısan arkadas duydum gecemedıklerını soyledıler ..bılmıyorum ??acaba ne olabılırkı yoksa sızın aracda takvıyemı var ??

@rebelogh kardesım bak daha once baska bı konuda bana attıgın cevap ""bmwyi bosverdim sizin eraya karsı sansınız yok ki""     bunun uzerıne sımdı bana attıgınız cevap benı sasırttı ..


iyi de senin araç otomatik vites mi abi ???  hatırladım senin araç otomatik oldugu icin söylemiştim onu. bi öyle bi böyle konusan insan değiliz :)   düz vs düz olursa vtec2 katlar o erayı.. otomatik araba zaten katılımtırılmaz..

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #109 : Eylül 09, 2011, 02:28:43 ÖS »
zaten bende ondan yakınıyorum honda sadece motor da ılerı gıdıyo ..araba teknolojılerınde dıgerlerıne gore bıraz vasat ...yenı cıkan cıvıc e 2012 bı goz atın ..boyle cırkın bı tasarım olamaz ..oncekı cıty gıbı fıyasko.ama ınsanlar sadece motoru yuzunden saglamlık sorun cıkarmama nedenlerınden yıne de alacaktır ..civic lerım tasarım olarak şahı vtec2 .

Evet Amerikan Kasa Civic genelde beğenilmiyor ama, açıkçası ben FD6 lardan başarılı buluyorum (nefret dolu bakışların avatarıma yöneldiğinin farkındayım :D ) Tabii arka tasarım gerçekten facia... Ona bir şey diyemem. Ama özellikle kokpiti çok beğendim. Ön tarafı ise FD6 ların büyümüş te adam olmuş hali gibi geliyor bana. Ama genel kanı iğrenç olduğu yönünde. Saygım sonsuz. Zevk meselesi bu işler, ama yine de ben biraz bu tasarım işlerini bilirim. Ne düşünüldüğünü, neden öyle yapıldığı hakkında empati kurabilirim...

Vtec 2 nin FD6 lardan daha yakışıklı olduğunda hemfikirim. Ama bence Honda Tasarımının şahı EGG... Zaten Honda'nın Kariyeri boyunca aldığı ödüllerin en çoğunu EGG çıktığında almış. Keza aynı yıllarda ve sonrasında çıkan bir çok tutmuş arabanın tasarımları EGG den çalıntı. Hyundai Accent'in ilk yumurta kasaları, Ford Escort... Bunlara örnek olarak gösterilebilir.

Honda ıvırzıvırlar konusunda gerçekten de geride, bende Honda gibi bir araçta kendiliğinden kapanan aynaların olmamasını, aynaların hafızalı olmamasını, Park anında aşşağıya otomatik olarak dönmemelerini, kör nokta uyarı sisteminin olmamasını, HB lerdeki saçmasapan stepneyi, Far ve yağmur sensörünün Sedanlarda bulunmamasını, Mercekli Far ancak 2012 de keşfedebilmelerini ve daha bir çok şeyi anlayamıyorum.... Yani bunların tamamı maaliyeti en fazla ne kadar arttırabilir ki...

Ama Kasanın sağlam olmaması konusuna katılmıyorum... Sadece Honda araçlarda bulunan FD6 larda tanıştığımız, Darbe anında emilen enerjinin sürücü/yolcu kabinine değil de kaportanın tamamına dalga dalga yayılarak abzorbe edilişi bence kaporta konusunda bir devrim. Kaza testlerinde tavandaki dalgalanmayı gören arkadaşlar bu nasıl kaporta arkadaş falan diyorlar, halbuki olayın özü o dalgalanma zaten... Yani honda ağırlıktan ödün vermeden güvenliği arttırma yoluna gitmiş, evet belki araç Almanlara göre çok daha hızlı perte çıkıyor. En basit çarpmalarda lego gibi dağılıyor ama inanın bu sizin kazadan  burnunuz bile kanamadan çıkmanızda çok ciddi rol oynuyor... Yani Kaza anında sürücünün cebine değil canına yönelen bir kaportası var hondanın... Bu da özellikle ülkemizde pek anlaşılamamış honda güzelliklerinden biri aslında... Yani 20 km hızlarda Bir polo ile bir yayaya çarpsanız, bacağını kırarsınız, Ama honda ile yayanın ufak ağrılarla ayağa kalıp, size sövmeye başlaması mümkün :)

Ve kaporta da bu kadar ileri bir teknolojiyi yakalabilmiş bir firmanın, bu kadar dandik boya kullanabilmesine dehşetle bakıyorum. Özellikle Opak beyazlar, basınçlı suda kurumuş çamur parçaları gibi dağılıyor...


Ancak herşeye ramen, Bir aracın kokpitine geçtiğimde bana güven veren şey, aracın beni yıllar boyunca yolda bırakmayacağını bilmem... İlgisini eksik etmezseniz, gerçekten de bırakmıyor... Ve bu güven başka markalarda ancak 150.000 liranın üzerinde mevcut... Bu rakamın altında JAponlardan daha güvenilir markalar yok malsef.
« Son Düzenleme: Eylül 09, 2011, 02:32:34 ÖS Gönderen: Grafink »

olcaytobulut

  • İleti: 311
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #110 : Eylül 09, 2011, 02:47:05 ÖS »
@ floyd  abi tercih meselesidir yolu kendi tutsun,konforlu olsun, sileceği kendi calıstırsın,farı kendi yaksın vs vs ister parayı döker vw falan alırsın.. ama sonra anlatmıssın kendin orda o ustaya gittim burda bu sanayiye girdim.. Yani vw sahipleri sanayi sitelerini servisleri cok seviyor yanlıs mıyım :)))))))






@olcaytobulut    eralar karsısında sansımız yok derken 1.4 falan mı kullanıyodunuz ? vtec2 erayı ayırıyor da..

ben kapıstım era ıle aldı yurudu daha cok kapısan arkadas duydum gecemedıklerını soyledıler ..bılmıyorum ??acaba ne olabılırkı yoksa sızın aracda takvıyemı var ??

@rebelogh kardesım bak daha once baska bı konuda bana attıgın cevap ""bmwyi bosverdim sizin eraya karsı sansınız yok ki""     bunun uzerıne sımdı bana attıgınız cevap benı sasırttı ..


iyi de senin araç otomatik vites mi abi ???  hatırladım senin araç otomatik oldugu icin söylemiştim onu. bi öyle bi böyle konusan insan değiliz :)   düz vs düz olursa vtec2 katlar o erayı.. otomatik araba zaten katılımtırılmaz..

sole solım motor yapılı era benı gectı .bıraz zor oldu gecmesı ama kalkısda ben kafa attım ..aynadan ızledım ..vtec 2 nın otomatık vıtes ı yabana atılmamalı ..6000 devırde vıtes gecısı oluyo yanı vtec acılmıs oluyo ..ıvmelenme gercekten cok ıı..normal bı era nın benı vtec 2 yı gecebılecegıne ıhtımal vermıyorum
« Son Düzenleme: Eylül 09, 2011, 02:49:41 ÖS Gönderen: olcaytobulut »

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #111 : Eylül 09, 2011, 03:53:08 ÖS »
zaten vtec2ler 5500de vtec acmıyor , 3800 civarında acıyor ki vtilardaki gibi bariz bi vtec acma da yok ortada.. vites değistirdiği devirde degil sıkıntı, vites gecis hızında.. otomatikte vites değisene kadar ben 1.5 kere değistiririm abartısız. evet otomatik vtec2 bos bi araba değil sonucta vtec2 amaaaa manuel vtec2 gibi güvenmem hele ki manuel bi araca karsı hic savunmam..

sadece size değil genele söylüyorum yani otomatik arac katılımtırmak nedir ki :S basalım gaza kiminki iyi yürüyor. vites değistirmediğim katılıma katılım demem ben kusura bakmayın..
her gecen gün yeni bir dsg türevi sanzıman cıkarılsa da ben manuele sadık kalcaklardanım. ben arabadan böyle keyif alıyorum.. vites atıp 1 2 boy öne fırlatabilmeliyim arabamı..

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #112 : Eylül 09, 2011, 04:03:03 ÖS »
@ floyd  abi tercih meselesidir yolu kendi tutsun,konforlu olsun, sileceği kendi calıstırsın,farı kendi yaksın vs vs ister parayı döker vw falan alırsın.. ama sonra anlatmıssın kendin orda o ustaya gittim burda bu sanayiye girdim.. Yani vw sahipleri sanayi sitelerini servisleri cok seviyor yanlıs mıyım :)))))))






@olcaytobulut    eralar karsısında sansımız yok derken 1.4 falan mı kullanıyodunuz ? vtec2 erayı ayırıyor da..

ben kapıstım era ıle aldı yurudu daha cok kapısan arkadas duydum gecemedıklerını soyledıler ..bılmıyorum ??acaba ne olabılırkı yoksa sızın aracda takvıyemı var ??

@rebelogh kardesım bak daha once baska bı konuda bana attıgın cevap ""bmwyi bosverdim sizin eraya karsı sansınız yok ki""     bunun uzerıne sımdı bana attıgınız cevap benı sasırttı ..


iyi de senin araç otomatik vites mi abi ???  hatırladım senin araç otomatik oldugu icin söylemiştim onu. bi öyle bi böyle konusan insan değiliz :)   düz vs düz olursa vtec2 katlar o erayı.. otomatik araba zaten katılımtırılmaz..

sole solım motor yapılı era benı gectı .bıraz zor oldu gecmesı ama kalkısda ben kafa attım ..aynadan ızledım ..vtec 2 nın otomatık vıtes ı yabana atılmamalı ..6000 devırde vıtes gecısı oluyo yanı vtec acılmıs oluyo ..ıvmelenme gercekten cok ıı..normal bı era nın benı vtec 2 yı gecebılecegıne ıhtımal vermıyorum
demin bitane era crdi ile kalktım spontane olarak. hatta ben normal gazlıcaktım baktım oda gazlıyor dipgaz yaptım.yarım boy geriden gelip yarım boy öne geçtim.(lpg de gazladım) arabam full stock sadece dandık bıtane son susturucu var.

jackal6961

  • ambassador
  • İleti: 256
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #113 : Eylül 09, 2011, 05:49:21 ÖS »
Arada 6-7 yıl fark var ben 2004 boraya bindim jettanın abisi.Küçücük, daracık, göstergeleri iğrenç.Devir saati geç tepki veriyo vs vs.Yeni arabayla kıyslamayın eskı bır arabayı artık.Vtec2 3500de açar bu arada.O eranın geçişinde de vardır bi iş...

jaggalagalaga

  • İleti: 424
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #114 : Eylül 10, 2011, 01:07:27 ÖÖ »
arkadaşlar vtec olayından önce araç kaç subap kullanıyor fikri olan varmı ?
hangi araç?
vtec2 mesela farketmez hangi vtec olduğu
vtec 2 yi bilmiyorum ama i-vtec 12 subab modundan gaza yüklenince 16 subab moduna geçiyor.
araç 12 valve kullanıyor normal giderken çok mantıklı ve ekonomi için çok güzel bir teknoloji olduğunu biliyoruz ancak bu neden performansa indirgeniyor ? zaten diğer araçlar her zaman tüm subaplar açık gidiyor performans yönünden çok ekonomik anlamda övülmeli diye düşünüyorum

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #115 : Eylül 10, 2011, 08:38:13 ÖÖ »
arkadaşlar vtec olayından önce araç kaç subap kullanıyor fikri olan varmı ?
hangi araç?
vtec2 mesela farketmez hangi vtec olduğu
vtec 2 yi bilmiyorum ama i-vtec 12 subab modundan gaza yüklenince 16 subab moduna geçiyor.
araç 12 valve kullanıyor normal giderken çok mantıklı ve ekonomi için çok güzel bir teknoloji olduğunu biliyoruz ancak bu neden performansa indirgeniyor ? zaten diğer araçlar her zaman tüm subaplar açık gidiyor performans yönünden çok ekonomik anlamda övülmeli diye düşünüyorum
o şekilde de övüyoruz zaten. hem ekonomık olup hemde performanslı >=ok

olcaytobulut

  • İleti: 311
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #116 : Eylül 10, 2011, 09:03:58 ÖÖ »
arkadaşlar vtec olayından önce araç kaç subap kullanıyor fikri olan varmı ?
hangi araç?
vtec2 mesela farketmez hangi vtec olduğu
vtec 2 yi bilmiyorum ama i-vtec 12 subab modundan gaza yüklenince 16 subab moduna geçiyor.
araç 12 valve kullanıyor normal giderken çok mantıklı ve ekonomi için çok güzel bir teknoloji olduğunu biliyoruz ancak bu neden performansa indirgeniyor ? zaten diğer araçlar her zaman tüm subaplar açık gidiyor performans yönünden çok ekonomik anlamda övülmeli diye düşünüyorum

zaten ovdugum tek nokta ..:D:D.. tasarımını da bos gecmemek lazım tabı ...olsun sonuc olarak yınede asıgım arabama ...ılerde yenı teknolojıler cıkacagı kesın bakalım mevlam ne eyler , ne eylerse güzel eyler ...bana da bi cr-z :D...

jaggalagalaga

  • İleti: 424
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #117 : Eylül 10, 2011, 01:41:37 ÖS »
arkadaşlar vtec olayından önce araç kaç subap kullanıyor fikri olan varmı ?
hangi araç?
vtec2 mesela farketmez hangi vtec olduğu
vtec 2 yi bilmiyorum ama i-vtec 12 subab modundan gaza yüklenince 16 subab moduna geçiyor.
araç 12 valve kullanıyor normal giderken çok mantıklı ve ekonomi için çok güzel bir teknoloji olduğunu biliyoruz ancak bu neden performansa indirgeniyor ? zaten diğer araçlar her zaman tüm subaplar açık gidiyor performans yönünden çok ekonomik anlamda övülmeli diye düşünüyorum
o şekilde de övüyoruz zaten. hem ekonomık olup hemde performanslı >=ok
yok  demek istediğim vtec açtım şöyle gittim böyle bastım anlamında zaten ;) hepsi 16 subapla gidiyor,performansa bi katkısı yok tamamen ekonomı. performans olsaydı 24 v yapardı aracı 16 sını kullanırdın başta
« Son Düzenleme: Eylül 10, 2011, 01:42:47 ÖS Gönderen: jaggalagalaga »

floyd

  • İleti: 327
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #118 : Eylül 10, 2011, 02:28:07 ÖS »
arkadaşlar vtec olayından önce araç kaç subap kullanıyor fikri olan varmı ?
hangi araç?
vtec2 mesela farketmez hangi vtec olduğu
vtec 2 yi bilmiyorum ama i-vtec 12 subab modundan gaza yüklenince 16 subab moduna geçiyor.
araç 12 valve kullanıyor normal giderken çok mantıklı ve ekonomi için çok güzel bir teknoloji olduğunu biliyoruz ancak bu neden performansa indirgeniyor ? zaten diğer araçlar her zaman tüm subaplar açık gidiyor performans yönünden çok ekonomik anlamda övülmeli diye düşünüyorum
o şekilde de övüyoruz zaten. hem ekonomık olup hemde performanslı >=ok
yok  demek istediğim vtec açtım şöyle gittim böyle bastım anlamında zaten ;) hepsi 16 subapla gidiyor,performansa bi katkısı yok tamamen ekonomı. performans olsaydı 24 v yapardı aracı 16 sını kullanırdın başta
Mesele Subaplarin kacinin calistigi yanin da calisanlarin ne kadar sure acik kaldigi meselesi. Emme esnasinda subap ne kadar acik kalirsa o kadar performans artiyor, cunku hava akismetresi ona gore enjeksiyon pompasina bilgi gondererek fazla yakit puskurtulmesini sagliyor. Normal 16 valfte ne var,  subaplarin acik kalmasi hep sabit. E o zaman adam yakiti anormal harcamasin diye optimum bir sure belirliyor. Ne cok performansli oluyor ne cok ekonomik. Ama vtec de belli bir devre kadar emme zamani az ve ekonomi var, vtec acmak dedikleri meselede subaplarin zamanlamasinin degismesi ve acik kalma surelerinin artmasi. O zaman yakit tuketimi ve perfornans da artiyor.

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #119 : Eylül 10, 2011, 07:56:14 ÖS »
arkadaşların anlatmaya çalıştığı şeyi kısaca özetliyim.
HAYAT 5500 DE BAŞLAR.:)

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #120 : Eylül 10, 2011, 11:38:14 ÖS »
Bu konuda aldı başını gitti...


rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #121 : Eylül 12, 2011, 12:20:57 ÖS »
konu aldı gitti de vtec teknolojisini de performansı değil ekonomisi var diye cizip gecmeyin artık o kadar da değil :D donanım vs yok dediniz hadi ıvır zıvır sensörleri yok haklısınız dedik de

vtec gibi bi teknolojiyi ; e normalde 12v acık ekonomik basınca 16v acık sıradan diye mi algılıyosunuz ?    iki yorum önce acıklanmıs sadece bundan ibaret degil olay, hatta bu hic bisey. her devrde hava yakıt karısımını hesaplayıp sübap zamanlarını gaza basısınıza göre ayarlayan gercek bi teknolojiden bahsederken bi selam durmak lazim..

floyd

  • İleti: 327
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #122 : Eylül 12, 2011, 12:47:03 ÖS »
konu aldı gitti de vtec teknolojisini de performansı değil ekonomisi var diye cizip gecmeyin artık o kadar da değil :D donanım vs yok dediniz hadi ıvır zıvır sensörleri yok haklısınız dedik de

vtec gibi bi teknolojiyi ; e normalde 12v acık ekonomik basınca 16v acık sıradan diye mi algılıyosunuz ?    iki yorum önce acıklanmıs sadece bundan ibaret degil olay, hatta bu hic bisey. her devrde hava yakıt karısımını hesaplayıp sübap zamanlarını gaza basısınıza göre ayarlayan gercek bi teknolojiden bahsederken bi selam durmak lazim..
Vtec o kadar teknolojik degil bildigim kadariyla. 2 farkli acilis zamani olmasi lazim. Belki daha fazladir emin konusmayayim ama her devire gore degil en azindan. Her devre gore ayarlayan fiat in yeni multiair teknolojisi. Cunku onda subaplari kontrol eden egzantrik yok.

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #123 : Eylül 12, 2011, 12:58:13 ÖS »
konu aldı gitti de vtec teknolojisini de performansı değil ekonomisi var diye cizip gecmeyin artık o kadar da değil :D donanım vs yok dediniz hadi ıvır zıvır sensörleri yok haklısınız dedik de

vtec gibi bi teknolojiyi ; e normalde 12v acık ekonomik basınca 16v acık sıradan diye mi algılıyosunuz ?    iki yorum önce acıklanmıs sadece bundan ibaret degil olay, hatta bu hic bisey. her devrde hava yakıt karısımını hesaplayıp sübap zamanlarını gaza basısınıza göre ayarlayan gercek bi teknolojiden bahsederken bi selam durmak lazim..
yanlış kardeşim vtec her devirde değil 2 kademe var sen i-vtec le karıştırdın galiba gerçe oda 4 kademeli.
floyd@abi de belirtmiş zaten senin dediğin şey multiair teknolojisi.

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: VtecII sogudum ...
« Yanıtla #124 : Eylül 12, 2011, 01:02:42 ÖS »
teorik olarak dediğiniz dogru olabilir ancak , yürüyüs konusunda bmwnin vanosundan toyotanın vvtindan cok daha etkilidir.. vurgulamak istediğim sey bu