Gönderen Konu: VTEC II ve Volvo S40 1.6D  (Okunma sayısı 6536 defa)

Sercan

  • Ziyaretçi
VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« : Eylül 26, 2008, 09:15:09 ÖÖ »
arkadaslar selam...
s40 1.6 D ve benim vtec 2 ile dun gece arkalı onlu yola gittik ve kalkıs haric tamponumdan ayrılmadı ve 170 den sonra bana bir boy fark koydu... e bende haliyle sinir oldum... ha sonuc da fark atamadı ama gecti, bu mantıklımı? aracım 2005 ve sıfır almıstım tum bakımları tamam, 88500 km de s 40 ise 76500 gibi bi rakamda...



Sercan

  • Ziyaretçi
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #1 : Eylül 26, 2008, 09:17:15 ÖÖ »
ha bide bu olay multijet ile basıma gelmisti, ikimizde ucuncu vitesdeydik, uzamaya basladık onun turbo acık olunca uzarken bana biraz fark koydu, 4. vitesin sonlarında anca gecebildim multijeti, ya saka maka bu dizeller cok saglam gidiyo ha...
albea multijeti kullanıyorum araba duz yolda 170 i cok rahat goruyo

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #2 : Eylül 26, 2008, 10:03:52 ÖÖ »
yeni dizeller yüksek torkları sayesinde çok rahat ilerliyorlar. Hani burada bazı arkadaşlar diyorlar ya tork sana bir şey kazandırmaz diye bu da öyle bişey işte. Bu arabalar çok hafif arkadan rüzgarı aldı mı çok iyi gidiyorlar.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2008, 10:22:27 ÖÖ »
Senin arabada birsey var galiba albea duz yolda zor gidiyor vtec 2 ile nereye gidecek , 70 beygir ara. torku 190 olsa ne fayda yine peak 70 beygir uretiyor yapıp yapacagı duzde 170 tir :)
Dizel olayı dogrudur focus tdci ile ibrede 220 ve uzeri gordum ama yokus asagı
Mondeo tdci ile 240 ı cevirip devir gostergesini 4000 den 4100 e kadar goturdum fakat yokus asagı
ikiside duz yolda 200 u zorlanarak geciyor ama yokus asagı ve arkadan ruzgar ile guzel son hızlar okutuyor.
S40 d ye 170 e kadar en az 1-2 boy atman gerekli bence eger onda chip vs. yoksa :)
« Son Düzenleme: Eylül 26, 2008, 10:25:10 ÖÖ Gönderen: Seko »

Vtec.II

  • İleti: 746
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2008, 11:19:48 ÖÖ »
Hakkaten dostum senin arabada 1 sorun var herhalde diğer konuda 208 de kesiyor dedin yok Albea fln..! İlginç..

0-100 km hıza 12 snde ulaşan s40 1.6D arada en az 2.5 sn fark var.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2008, 11:24:48 ÖÖ »
dikkat ederseniz kalkış yapmamışlar. Dizeller ilk kalkışta atak değillerdir zaten. Kalktıktan sonra iyi giderler. O nedenle 0-100 değerini göz önünde bulundurmak bir avantaj sağlamaz. Dizellerin genelde 1ve 2 vites aralıkları daha kısadır. Vites değiştirmelerden dolayı zaman kaybıda yüksektir.

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2008, 12:45:36 ÖS »
rolling te olsa 1,6 tdci motorun boyu o kadar uzun degil yani kakıpta 110 luk bir Honda ya hele kendisinden daha hafif bir aracı gecmesine imkan yok ha kalkar Hondacı arkdas 6000 de vites atarsa ok :)
Aracımın egirisni asagıda ekliyorum basarken rolling sırasınra 3000-4500 arası calısan motor hic 100 beygir altına inmiyor bu guzel bir sey fakat peak 110 beygir uretiyor o yuzden torkum 250 diye benimle aynı gucte ve hafif bir aracı gecerim demek cahillik olur :)
1,6 tdci-hdi basarılı bir makinedir kesinlikle tavsiye ederim.


quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2008, 02:48:15 ÖS »
tamamda dizellerin en büyük özelliği zaten benzinliden daha düşük devirlerde yüksek tork vermesi. Sen max gücü yakalayacağım  derken o zaten sürekli max tork ve güçle  yürüyor. O nedenle senden daha avantajlı. Sen son viteste max devrini ve gücünü yakalayana kadar o zaten max gücünde oluyor ve max hızına senden çok daha çabuk ulaşıyor.

fikito

  • İleti: 2739
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2008, 02:56:14 ÖS »
arkadaşlar ewet yeni nesil dizeller baya iyi yürüyor ama bizim civic oto. ( elegance ) ile tdci focus yürüdük araçları degiştik gene yürüdük sonuç hep civic oldu :)

Seko

  • İleti: 1549
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2008, 03:12:15 ÖS »
05 focus tdci ile deneyin ?

fikito

  • İleti: 2739
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2008, 03:13:10 ÖS »
07 tdci ile denedik ghia ile

refleks

  • İleti: 2805
    • The Power Of Dreams
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #11 : Eylül 26, 2008, 03:33:33 ÖS »
konu  jetta  gibi  olursa  bu da  silenecektir...

antonow

  • İleti: 502
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #12 : Eylül 29, 2008, 12:08:54 ÖS »
arkadaslar bendede 2003 civic war we ben focus tdci cok rahat bı sekılde yıyorum
yenı nesıl dızellerın torku yuksek oldugundan ıyı gıdıolar ama bızım kasalarıda kucumsemek dogru olmaz:)

mustican

  • İleti: 690
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #13 : Ocak 23, 2010, 10:49:30 ÖS »
bende yurudum focus tdci ile..
80 ile kalktik biraz kafayi kaldirdi o kadar sonrasi malum..
aracim da otomatik...05 cvc

MaximuS

  • İleti: 308
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #14 : Ocak 23, 2010, 11:06:46 ÖS »
vay bee eger arkadasin arabada bi sikinti yoksa dogrumudur yani?
kullanici hatasi olbilirmi?

mustican

  • İleti: 690
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #15 : Ocak 23, 2010, 11:35:15 ÖS »
bence bi sikinti vardir..sanziman kaciriyor olabiilir..
ama tampondan da ayrilmaz yani :)

MaximuS

  • İleti: 308
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #16 : Ocak 23, 2010, 11:40:29 ÖS »
ama butun periyodik bakimlari zamaninda yapildi diyo...

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #17 : Ocak 23, 2010, 11:44:17 ÖS »
180 kadar 5 boy atman gerekir s40 ağırlık 1450 kabutu çelik gibi  <nohapy

mustican

  • İleti: 690
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #18 : Ocak 24, 2010, 01:26:02 ÖÖ »
ona cok fazla bakma serdar..
bizde hyundai i 30 dizel otomatik var
1470kg  1.6 115 hp dizel ama gayet guzel hizlaniyor
0 100 11.3sn
ozellikle 0-60 cok iyi

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #19 : Ocak 24, 2010, 09:07:34 ÖS »
sonuçta araçı vtec2 affetmez 180 kadar çok seri hızlanıyor

tricky

  • İleti: 448
Ynt: VTEC II ve Volvo S40 1.6D
« Yanıtla #20 : Ocak 25, 2010, 01:05:12 ÖÖ »
Fiat ın multijet teknolojısı hıc kucumsenıcek bır motor değil arkadaslar. 2 seneye yakın doblo 1.9JTD kullanmıslıgım war ınanılmaz bır ıvmelenmesı var. Ha yol tutmuyor son hızı cok kotu ona dıyecek bırseyım yok. Ama dobloyu dewrınde kaldırırsanız sakalaması ıcten bıle degıl...