S60'ın kabini diğer Volvo'lara göre öne daha yakın. Bu sayede sürücü daha geniş bir görüş açısına sahip, yolcular da daha geniş alana. Ön ve arka dingil çıkıntıları kısa ve yanlarda da ayırt edici çizgiler göze çarpıyor. Büyük arka farlar S80'dekine çok benziyor. Volvo, bunu "aile kimliği" olarak açıklıyor. 1970'li yıllarında başında sunulan Volvo 1800 ES spor coupe'den bu yana ilk kez bir Volvo'da üç kollu direksiyon simidi sunuluyor. Bu aynı zamanda piyasadaki en küçük 60 litrelik direksiyon. Spaceball adı verilen alaşım vites kolu ve yuvası da ilgi çekici. Koltuklar özellikle sportif bir duygu sağlayacak şekilde geliştirilmiş ve iyi yan destek sağlıyorlar. Arkadaki alan ve baş mesafesi de göründüğünden fazla. Aracın içinde eşyaların konulabileceği ya da asılabileceği güzel ayrıntılar düşünülmüş.
Volvo S60 kullanım ve sürüş özellikleri bakımından spor bir kişiliğe sahip olacak şekilde geliştirilmiş. Gövdesinin sertliği sportif sürüşe katkıda bulunan en önemli etkenlerden biri. Normalde dört kapılı bir sedan otomobilin gövdesinin bükülmeye direnci 6 ila 14 kNm/derece iken Volvo S60'ınki 20'yi aşıyor. 272 cm'lik dingil mesafesi ve köşelere doğru itilmiş lastikleri araca etkili bir ağırlık dağılımı ve sürüş dengesi sağlıyor. Kendi sınıfındaki en büyük dingil genişliğini de unutmamak gerek. ABS ile birlikte elektronik fren gücü dağılımı (EBD) standart. Ayrıca modeline göre standart çekiş kontrol sistemi (STC) ya da bunun dinamik versiyonu (DSTC) sunuluyor. Volvo S60'ta sunulan 140 beygir ile 250 beygir arasındaki beş motor da 5 silindirli. Önceki nesil motorlara göre daha ekonomik, daha temiz ve daha verimli olan bu motorların ortalama yakıt tüketimi değerleri 100 km'de 8.4 litre (140 beygirlik motor) ile 9.3 litre (250 beygirlik motor) arasında değişiyor.
Güvenlik bakımından S60 en yüksek standartları sunuyor. S80 ile aynı şasiye sahip olmasına rağmen daha kısa olduğu için aynı korumayı sağlamak için bazı değişiklikler yapılmış. Önde tampon sistemi ve motor bölümünün farklı yerleşimi ile arkada yeniden tasarlanan arka darbe emici bölüm etkili koruma sağlıyor. Uygun malzemeler, parça tasarımı ve güçlendirici elemanlarının konumu, kaynak noktalarının konumu ve iç ve dış gövde bölümlerindeki ekler ve katlanma yerleri sayesinde hedeflenen güvenlik düzeyine ulaşılmış. Ön gergi sistemi ve yük sınırlandırıcısına sahip emniyet kemerleri, iki aşamalı şişen ön hava yastıkları, koltuklardaki yan hava yastıkları ve yan camlar boyunca tavandan aşağıya doğru açılan şişme perde (IC-inflatable curtain) adı verilen hava yastıkları güvenlik donanımını tamamlıyor. Ayrıca Volvo'nun bazı ülkelerde sunacağı sistemle de araç kaza geçirdiğinde otomatik olarak çağrı merkezine bildirilerek ambulans ve kurtarma ekiplerinin gelmesi sağlanabiliyor ya da araç çalındığında yeri uydudan tespit edilebiliyor. S60 modeli sunduğu müzik sistemi seçenekleriyle de iddialı. Volvo, aracın müzik sistemini tasarlarken diğer markalardan ciddi bir rakip bulamadığını ve kendi C70 Coupe modelini temel alarak daha iyi bir sistem geliştirdiğini belirtiyor. En lüks sistemde 4 x 75 W amfi, Dolby Surround Pro-Logic® ve 13 hoparlörle birlikte 10'lu CD değiştirici sunuluyor.