Gönderen Konu: Type-R & Speedster  (Okunma sayısı 9020 defa)

35YE720

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« : Kasım 20, 2005, 05:42:34 ÖS »
Model TYPE-R
Motor 2.0, su soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC i-VTEC
16 supaplı, enine yerleştirilmiş, 4 silindir
Yakıt sistemi PGM-FI
Çap ve strok (mm) 86 x 86
Hacim (cc) 1998
Sıkıştırma oranı 11.0:1
Maksimum güç 200 PS / 7400 rpm
Maksimum tork 196 Nm / 5900 rpm
Şanzıman Düz 6 ileri, 1 geri
Boş ağırlık (kg) düz - otm 1154





OPEL SPEEDSTER
 
Motor hacmi    :2198 cc
Beygir gücü    : 147 / 5800 d/d
Tork / Nm       :206 / 3000 d/d
0-100 km/s     :5.9 sn
Son hız           :220 km/s
Uzunluk            : 3790mm
Genişlik            : 1711 mm
Yükseklik          : 1112 mm
Ağırlık              :  870 kg
Dingil mesafesi  : 2330 mm







İki kişilik otomobilin gövdesi kompozit plastikten üretilmiş. Gövdeyle bütünleştirilmiş devrilme çubuğu ve kumaş tavan da dikkat çekiyor. Hafif olması için şasisi alüminyumdan hazırlanmış. Sportif bir kullanım ve üstün bir yol tutuşu sağlamak amacıyla önde ve arkada çift üçgen kollu süspansiyon bulunuyor.

Ortada, yani iki dingilin arasında yer alan 2.2 litre hacminde 147 beygirlik motor arka tekerleklerden çekiş sağlıyor. Aracın sıfırdan 100 km/s hıza ulaşma süresi 6 saniyenin altında. Son hızı ise 220 km/s.

5 vitesli spor şanzıman ve kremayer direksiyon (hidrolik destek yok) ve ABS sistemine sahip soğutmalı disk frenler sportif bir sürüş sağlıyor. Alüminyum jantlar ve lastikler önde ve arkada farklı boyutlarda. Önde 5.5 x J 17 jantlarla birlikte 175/55 17 lastikler kullanılırken, arkada 7.5 J x 17 jantlarla 225/45 17 lastikler bulunuyor.

Spor direksiyon simidinde sürücü için hava yastığı da bulunuyor. Spor koltuklar gövdeyi sarıyor ve sürücü koltuğunda yükseklik ayarı ve her iki koltukta da sırt desteği bulunuyor. Emniyet kemerlerinde de gergi sistemi var.






+ ve - leri ile yorumlarınızı alayım



EAC-V

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #1 : Kasım 20, 2005, 05:51:04 ÖS »
OPEL ARACA INIS VE BINIS KONUSUNDA TAM BIR KUTUK BENCE.
BIR KESESINDE BIRINI BINMEYE CBELLESIRKEN GORMUSTUM. AMA YOL TUSUSU PERFORMANSI NASIL BILMIYORUM.

35YE720

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #2 : Kasım 20, 2005, 06:42:55 ÖS »
0 -100 Km. de 0.7 sn gıbı bı fark var. 3. vitesde Type-R farkı kapatır mı?

ReX

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #3 : Kasım 20, 2005, 09:38:53 ÖS »
çok rahat kapatır... speedster'de öyle abartılıcak bi ciğer yok, gidişini gördüm.. sadece hafiflikten kurtarıyor..

kAAn

  • İleti: 103
Type-R & Speedster
« Yanıtla #4 : Kasım 20, 2005, 09:50:56 ÖS »
Alıntı yapılan: "35YE720"
0 -100 Km. de 0.7 sn gıbı bı fark var. 3. vitesde Type-R farkı kapatır mı?

typeR 3ten sonra delirir her türlü biter olay.

VTI

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #5 : Kasım 21, 2005, 07:06:48 ÖÖ »
bi sonraki karşılaştırma

type-R  lambo gallardo olsun  o da hafiflikten yırtar ama 5 nci viteste ne olur bilinmez :D

Arızalı-rahatsız

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #6 : Kasım 21, 2005, 08:03:03 ÖÖ »
typeR deler gecer :D

AudioGarage

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #7 : Kasım 21, 2005, 09:17:57 ÖÖ »
Walla typeR bu aracı bagajına koyar we yolculuğa çıkar....yolda da bir tane speed bilmem ne ile karrşılaşır..onada bilmem kaç mil fark atar.. :D  :D yoluna dewam eder..yoldaki butür araçları çok fızlı şelilde geçer.. :-D

kAAn

  • İleti: 103
Type-R & Speedster
« Yanıtla #8 : Kasım 21, 2005, 09:26:08 ÖÖ »
:D  :D  :D  :D

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #9 : Aralık 07, 2005, 11:13:54 ÖS »
Alıntı yapılan: "VTI"
bi sonraki karşılaştırma

type-R  lambo gallardo olsun  o da hafiflikten yırtar ama 5 nci viteste ne olur bilinmez :D

 :D  :D  :D

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #10 : Aralık 11, 2005, 06:42:58 ÖS »
bu yorumlari neye gore yapiyosunuz gercekten merak ettim. 3 te type-r cildiriyo falan.. opel in gidi$ini yorumlara bakilirsa sadece 1 ki$i gormu$. Bencede type-r gecer ama cok sonralarda yakalayabilir ve farki ancak 240 lardan sonra acabilir. Canli canli gidi$ini gordum arabanin silivri tem de, oyle kotu falan degil.

 ilk msg im bole oldu kusura bakmazsiniz : )

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #11 : Aralık 11, 2005, 07:48:50 ÖS »
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
bu yorumlari neye gore yapiyosunuz gercekten merak ettim. 3 te type-r cildiriyo falan.. opel in gidi$ini yorumlara bakilirsa sadece 1 ki$i gormu$. Bencede type-r gecer ama cok sonralarda yakalayabilir ve farki ancak 240 lardan sonra acabilir. Canli canli gidi$ini gordum arabanin silivri tem de, oyle kotu falan degil.

 ilk msg im bole oldu kusura bakmazsiniz : )

bu 240 tan sonra kısmı..biraz kurgu geldi bende yani..bu hız zaten top speed..sonrası meyil isterki yurusun..bu arada speedster o kadar matah bi makina diil gercekten..

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #12 : Aralık 11, 2005, 07:50:30 ÖS »
ayrıca type r ile ilgili yorumları yazan adamlar bu arabaları kullanan adamlar..yani kurusıkı yazan adamlar diil..buna emin olabilirsin

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #13 : Aralık 11, 2005, 08:10:28 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
ayrıca type r ile ilgili yorumları yazan adamlar bu arabaları kullanan adamlar..yani kurusıkı yazan adamlar diil..buna emin olabilirsin


 ya tamam buna bi$ey demiyorum type-r i bilebilirler ama speedster i nereden biliyorlar ki bu kadar rahat yorum yapabiliyorlar. Hafifligi yuzunden acaip firlayabilen bir arac. ama bi 106 degil bu speedster 3 te kesilsin 2.2lt bir motordan bahsediyoruz : )

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #14 : Aralık 11, 2005, 08:14:29 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
bu yorumlari neye gore yapiyosunuz gercekten merak ettim. 3 te type-r cildiriyo falan.. opel in gidi$ini yorumlara bakilirsa sadece 1 ki$i gormu$. Bencede type-r gecer ama cok sonralarda yakalayabilir ve farki ancak 240 lardan sonra acabilir. Canli canli gidi$ini gordum arabanin silivri tem de, oyle kotu falan degil.

 ilk msg im bole oldu kusura bakmazsiniz : )

bu 240 tan sonra kısmı..biraz kurgu geldi bende yani..bu hız zaten top speed..sonrası meyil isterki yurusun..bu arada speedster o kadar matah bi makina diil gercekten..


240 i a$an type-r lar var ki speedster da a$abiliyor acikcasi.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #15 : Aralık 11, 2005, 08:32:21 ÖS »
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
bu yorumlari neye gore yapiyosunuz gercekten merak ettim. 3 te type-r cildiriyo falan.. opel in gidi$ini yorumlara bakilirsa sadece 1 ki$i gormu$. Bencede type-r gecer ama cok sonralarda yakalayabilir ve farki ancak 240 lardan sonra acabilir. Canli canli gidi$ini gordum arabanin silivri tem de, oyle kotu falan degil.

 ilk msg im bole oldu kusura bakmazsiniz : )

bu 240 tan sonra kısmı..biraz kurgu geldi bende yani..bu hız zaten top speed..sonrası meyil isterki yurusun..bu arada speedster o kadar matah bi makina diil gercekten..


240 i a$an type-r lar var ki speedster da a$abiliyor acikcasi.

zaten asamıyolar demiorum dikkat et. 8)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #16 : Aralık 11, 2005, 08:35:02 ÖS »
type r ın 3 ten sonra neden gectiginin cevabı speedster ın hp ve torkunun hangi devirde peak oldugunda acık zaten..
ha burada sacma bi type r  narsizmi yok ortada yani verilere dayanılarak yazılan yorumlar hepsi..

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #17 : Aralık 11, 2005, 11:11:34 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
type r ın 3 ten sonra neden gectiginin cevabı speedster ın hp ve torkunun hangi devirde peak oldugunda acık zaten..
ha burada sacma bi type r  narsizmi yok ortada yani verilere dayanılarak yazılan yorumlar hepsi..


bende var demiyorum dikkat et ; )

 Hp ve torkun hangi devirde peak oldugunu kullanici bilirse o da ona gore vites degi$tirecektir. Bu durumda Hp peak in hangi devirde oldugu konusu cok da onemli olmayacaktir. Peak Hp 2.vitesin sonunda kalmiyo yani, 3 e atinca ayni deviri yakalayabiliyosun.

 Tarti$maya gerek yok bo$ bi olay neyse.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #18 : Aralık 11, 2005, 11:33:58 ÖS »
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Alıntı yapılan: "ALG"
type r ın 3 ten sonra neden gectiginin cevabı speedster ın hp ve torkunun hangi devirde peak oldugunda acık zaten..
ha burada sacma bi type r  narsizmi yok ortada yani verilere dayanılarak yazılan yorumlar hepsi..


bende var demiyorum dikkat et ; )

 Hp ve torkun hangi devirde peak oldugunu kullanici bilirse o da ona gore vites degi$tirecektir. Bu durumda Hp peak in hangi devirde oldugu konusu cok da onemli olmayacaktir. Peak Hp 2.vitesin sonunda kalmiyo yani, 3 e atinca ayni deviri yakalayabiliyosun.

 Tarti$maya gerek yok bo$ bi olay neyse.


yok yaa konusuoruz sadece tartısma diil yani. . :-D ..hp peak noktası onemli bence [-X ..yoksa vites deistirmeyi neye gore ayarlıycaksın..yada araba nasıl kendini bulacak...sofor onemli tabii ama essekle kuheylanı en ii jokey sursede esek yine esek bence.. 8)

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #19 : Aralık 11, 2005, 11:42:45 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Alıntı yapılan: "ALG"
type r ın 3 ten sonra neden gectiginin cevabı speedster ın hp ve torkunun hangi devirde peak oldugunda acık zaten..
ha burada sacma bi type r  narsizmi yok ortada yani verilere dayanılarak yazılan yorumlar hepsi..


bende var demiyorum dikkat et ; )

 Hp ve torkun hangi devirde peak oldugunu kullanici bilirse o da ona gore vites degi$tirecektir. Bu durumda Hp peak in hangi devirde oldugu konusu cok da onemli olmayacaktir. Peak Hp 2.vitesin sonunda kalmiyo yani, 3 e atinca ayni deviri yakalayabiliyosun.

 Tarti$maya gerek yok bo$ bi olay neyse.



 
yok yaa konusuoruz sadece tartısma diil yani. . :-D ..hp peak noktası onemli bence [-X ..yoksa vites deistirmeyi neye gore ayarlıycaksın..yada araba nasıl kendini bulacak...sofor onemli tabii ama essekle kuheylanı en ii jokey sursede esek yine esek bence.. 8)


anlatamadim galiba. Hp peak noktasi onemli tabiiki fakat 2 araba arasinda cok onemli olmayacaktir cunki o da kendi peak hp sine gore vites dei$tirecektir. Yani adamda sende yine ayni peak hp verilen devirlerde gezeceksin.

 bu arada urettigim bi spekulasyon yani Type-r da gecebilir.. bi ara videolarini bulurumda burada speedster i birak gazlamayi kac ki$i gordu ve ona gore yorum yapiyor?

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #20 : Aralık 11, 2005, 11:51:59 ÖS »
type r
Maksimum güç 200 PS / 7400 rpm
Maksimum tork 196 Nm / 5900 rpm
Boş ağırlık (kg) düz - otm 1154

speedster
Beygir gücü : 147 PS / 5800 d/d
Tork / Nm :206 / 3000 d/d  
Ağırlık : 870 kg

Birinde peak noktası 5800 de 147hp
digerindede 7400 de 200 hp...

pardon ama nasıl onemli degil bu degerler..senin dedigin mantıga gore ferrarininde kendi peak noktası var ama bunun karsısında kendi peak noktası olan herhangi bir hothatch makina yurur gider..

zaten speedster ın yuruyemeyecegi iddiasında degilim..ama iyi yuruyen bir roadster olmadıgını biliorum..bu arada dikkat et s2k le karsılastırmıoruz speedster ı type r la karsılastırıoruz :D

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #21 : Aralık 12, 2005, 11:49:57 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "ALG"
type r
Maksimum güç 200 PS / 7400 rpm
Maksimum tork 196 Nm / 5900 rpm
Boş ağırlık (kg) düz - otm 1154

speedster
Beygir gücü : 147 PS / 5800 d/d
Tork / Nm :206 / 3000 d/d  
Ağırlık : 870 kg

Birinde peak noktası 5800 de 147hp
digerindede 7400 de 200 hp...

pardon ama nasıl onemli degil bu degerler..senin dedigin mantıga gore ferrarininde kendi peak noktası var ama bunun karsısında kendi peak noktası olan herhangi bir hothatch makina yurur gider..

zaten speedster ın yuruyemeyecegi iddiasında degilim..ama iyi yuruyen bir roadster olmadıgını biliorum..bu arada dikkat et s2k le karsılastırmıoruz speedster ı type r la karsılastırıoruz :D


 Ya $imdi bunlarin ne alakasi var? Peak 147hp veriyor 5800devrde fakat arada 300kg fark var. $imdi demek istedigin nokta karde$im bu araba 5800 devirde veriyo daha sonra yurumiycek olmasi mi?

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Type-R & Speedster
« Yanıtla #22 : Aralık 12, 2005, 02:04:29 ÖS »
wide devir bandını bilirsin sanırım?? neyse bosver..kalsın

dd1777

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #23 : Aralık 12, 2005, 04:07:12 ÖS »
bence görüntü olarak speedster tam sporcu ruhu taşıyo
type-r farklı klasman bunu s2000 le karşılaştırmak lasım

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
Type-R & Speedster
« Yanıtla #24 : Aralık 12, 2005, 04:56:18 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
wide devir bandını bilirsin sanırım?? neyse bosver..kalsın


ya wide devir bandi olup olmadigini nereden biliyosun i$te ben sana onu soruyorum peak 5800 de veriyo o deviri gecince dan diye gucun du$muyo. Zaten bunlar vites oranlariyla ilgili bir$ey,vites oranlarini dogru duzgun ayarlami$larsa zaten vites dei$tirdiginde en verimli araliga denk gelmen gerekiyor. atiyorum en verimli araligi aracin 4800-6000 devirse 6000 de devir attiginda en cok verim aldigin noktalara inersin.