Gönderen Konu: toyota bmw anlasmasi  (Okunma sayısı 4247 defa)

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
toyota bmw anlasmasi
« : Şubat 13, 2013, 09:19:14 ÖS »
Yayinlanan haberlerde toyotanin 2014 yilinda bmw dizel motorlarini kullanacagi yaziyor ne kadar dogru bilemem ama soyle birsey varki toyota gibi bir firmanin bole bisey yapmasi bana gore dizel konusunda pek basarili olamadigi bunun icin bmw den destek alacagi aklima geliyor.ne var ki honda uzun sure test ettigi dizel motorunu piyasaya yeni getirecek tabi turkiye icin demek ki honda musterisini dusunen ve basarisini kendi elde eden bir firma.2013 model corolla veya baska model alan musteriler ne duruma dusecek bir yil sonra farkli bir motor secenegi onceki musterileri ne yapacak neyseki hondaya devam benim icin sizler icin nasil bilemem tesekkur ederim.



BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #1 : Şubat 13, 2013, 10:03:32 ÖS »
bmw den hangi dizeli alıyorlarmış acaba? 1.6 demeyin zira onlar da psa dan satın alıyor zaten, 2.0 sa fazla kaçar, 184 bg toyota almaz kimse. merak ettim ben de şimdi

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #2 : Şubat 13, 2013, 10:14:15 ÖS »
1.6 dizel alacaklarmis haberlerde oyle yaziyor

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #3 : Şubat 14, 2013, 07:34:54 ÖÖ »
zaten o motorda PSA ile ortak üretim :) ford-peugeot-citroen-volvo-bmw beraberce kardeş kardeş kullanıyorlar, çokda güzel motor işin açıkçası, keşke aynı motoru honda da kullansa ,en azından macerası olmaz,servisi parçası bol olur,dayanıklı, eğer toyota bu motorun 110-120 beygirliğini corolla-auris-avensis üçlemesine getirirse ortalığı fena dağıtır,

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #4 : Şubat 14, 2013, 08:49:04 ÖS »
1.6 bmw nin psa oldugunu bilmiyordum ben demekki toyota da kullanacak..

CelloCeylo

  • İleti: 263
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #5 : Şubat 14, 2013, 11:03:12 ÖS »
PSA nekine ?

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2013, 12:13:34 ÖÖ »
PSA, Peugeout'nun Citroeni satın almasıyla oluşan holding yapısıdır, Peugeot diye de düşünebilirsiniz. dizel motorları pek çok firmaya satarlar. aşağıdaki linkte sattıkları herşey görülebilir:

http://www.psa-peugeot-citroen.com/


almanlarda küçük ebatlı motor yok, bilhassa küçük dizeller fransızların tekelinde olduğundan icat etmekle vakit kaybetmektense gidip satın alıyorlar. ama toyotanın biz bmw motoru kullanacağız diye ezik bi açıklama yapması enteresan geldi, tabi psa altlarında, onlar üste göz dikmiş

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #7 : Şubat 15, 2013, 12:51:03 ÖÖ »
vallaa isin dogrusu olan biz son kullanicilari oluyor sonucta bu markalari guveniyoruz para veriyoruz en kucuk hatalari bize maal oluyo en az hata en iyi kararlar cok onemli bizlerde bu yuzden takip ediyoruz bence. a serisi mercedes de reno dci motoru kullanilmis aradim servislerine dogruladilarda sasirdim demekki bir bildikleri var safkan marka kalmayacak bu gidisle

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #8 : Şubat 15, 2013, 07:50:52 ÖÖ »
dünyada saf marka diye bişey kalmadı, uç markaları saymazsak, bugün renault ilk olarak kamyonlarında dci adı altında kullandı yeni nesil turbo dizelleri diye biliyorum ben, yani bu işin atası renault, ardından diğer markalar tarafından kullanıldı bu teknoloji,ben şahsen renault,fiat,PSA dizel motorlarının en iyileri olduğunu düşünüyorum kendi hacimlerinde, uzakdoğu merkezli firmalar bu işte daha yeniler bence, güçlü ve kuvvetli dizel motorlar çıkarıyorlar ama bir dci, multijet ler gibi öldürene kadar kullanılmadılar, bu iki motoru bugün türkiyedeki tüm rent a car firmaları, şirketler, ve en kötü şartlarda kullanan taksiler kullanıyorlar, 1.3 mulitijet motorlu 500-600 binde taksiler geziyor, yada reno semboller geziyor, bence uzakdoğu firmalarıda bu ortaklıktan faydalanmalı, onlarda yol tutuş,konfor,benzinli motor, ne bileyim diğer konularda öncü olup o teknolojiyi satmalılar,yoksa rekabet çok acımasız artık hiçbir sektörde 10 yıl öncesinin kar marjları kalmadı, %15 kar yüksek bir kar oranı oldu bu devirde, şimdi eskiyi bir hatırlayın, bize ne karlarla şahinler doğanlar, reno 9 lar, 12 ler itelemişler, 10-15 yıl sadece yan ayna makyajıyla fiyatları kat kat artırıp itelemişler, kusura bakmayın itelemişler diyorum ama bence böyle, işte koç tur, tofaştır, oyaktır, bizi resmen sömürmüşler arkadaş, % 200-300 karlarla araç satmışlar bizlere,

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #9 : Şubat 15, 2013, 09:31:20 ÖÖ »
son kasa bmw 116d de psa motoru yok,yeni psa 1.6 dizeller 8v 3600 devirde max gücünü üretiyor.Bmw 116 daki motor 16v ve verileri farklı.Cooper D de psa motoru var 112 lik.
Toyota 1.4 90 lık dizel motorla imajını zedeledi diye düşünüyorum çünkü bu motordan yağ eksiltmesi ile ilgili şikayet az değil.

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #10 : Şubat 15, 2013, 06:21:46 ÖS »
hondanın 120hp ve 300 nevtonluk motoru güzel bir değişiklik olacaktır bence.

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #11 : Şubat 15, 2013, 09:29:54 ÖS »
son kasa bmw 116d de psa motoru yok,yeni psa 1.6 dizeller 8v 3600 devirde max gücünü üretiyor.Bmw 116 daki motor 16v ve verileri farklı.Cooper D de psa motoru var 112 lik.
Toyota 1.4 90 lık dizel motorla imajını zedeledi diye düşünüyorum çünkü bu motordan yağ eksiltmesi ile ilgili şikayet az değil.
katılıyorum bmw nin motoru farklı bende inceledim, motor hacmi olarakta bmw 1598cc, psa grubunun 1560 larda bişey ve nedense anlamadım 8 valfe düşürmüşler heralde daha ekonomik olsun diye.... toyotanın 1.4 dizeli bence tr şartlarında gayet başarılı oldu ve sattıda... ama sorunları hakkında pek bilgim yok...

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #12 : Şubat 20, 2013, 10:11:59 ÖÖ »
hondaya gelirsek güç olarak 120 hp 300 nm motor yapmak bir başarı değil zaten yapıldı,fazlası da yapıldı.Reno 1.6 dci 130hp 320 nm.Basarılı da gidiyor.Yakıtı da az.
Honda bu saatten sonra dizeliyle konuşulursa daha ekonomik olduğu için konuşulabilir güç olarak esprisi yok ayrıca 2000 devirde torkun gelmesi de biraz geç.Çıkınca kullanıp bakmak lazım,çok geç kaldılar,iyi yaptılar,satışlar artacaktır.
Honda kendi için büyük gelişme gösterdi,yoksa yakıt verileri de çok güzel ama yapılmayanı yapmadı,bu bir gelişmedir inşallah devamı gelir de benzinli olarakta 1.3-1.5 turbolu ufak az yakan ve su anki motorlara nal toplatan motorlar + 7-8 ileri tam otomatik,hızlı vites atan,güzel bir şanzıman görürüz.Piyasa bunlara bakıyor dsg gibi bozulmayan bir şanzıman ve bu yakıt değerlerindeki motor onu sınıfta rakipsiz yapabilir.Bmw 116d zaten şehir içi 4.4,ş.dısı 3.4 ,ortalama 3.8 ve bunu 1385 kiloyla yapıyor yani hondayla aynı yakıtı var neredeyse biri 3.6,biri 3.8,hızlanma ve son hızı da güzel fakat otomatiği yok,honda bu açığı değerlendirirse mis gibi olur :)
Çipli hondaları duman atan hondalar düşünün :D
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2013, 10:13:17 ÖÖ Gönderen: onur_s »

mehmet1971

  • İleti: 1601
Ynt: toyota bmw anlasmasi
« Yanıtla #13 : Mart 01, 2013, 10:17:30 ÖS »
hondanın 120hp ve 300 nevtonluk motoru güzel bir değişiklik olacaktır bence.