Alıntı
Yıl 1998, Otohaber dergisinin Avrupa'da yapılan gti tarzı araçların karşılaştırıldığı testinden alıntılar yapıyorum.
Teste katılan araçlar Fiat Bravo Hgt, Honda Civic Vti, Bmw 318 ti compact, Rover 200 vi, Fiat Punto gt, Vw golf gti, Seat Ibiza Gti, Alfa 145 Quadrifoglio, Audi A3 1,8T, Citroen saxo vts, Nissan Almera Gti, Peugeot 106 Gti ve Peugeot 306 Gti.
Teste katılan 13 araçtan 12. sırada olan Civic vti hakkındaki yorum ;
(Alıntıdır)
Civic hissedilir derecede çabuk bir otomobil ve 0-100 km hızlanmada bu otomobiller arasında dördüncülüğü elinde tutuyor.Slalomda ve fren testlerinde de iyi bir performans gösteriyor. 158 hp'lik motoru ile burda en güçlü ikinci motora sahip. Peki nasıl oluyor da 12nci sırada yer alıyor?
Civic vti'ın görünüşüne değil ama böcek gözü şeklindeki görünüşüne alışmak gerçekten zor oluyor. Geçen on yılın Hondaları gibi, Civic de alçak ve geriye dogru yapılmış. Aslında çok iyi yapılmış, kafa bölümüne konan küçük girintiler ve bilardodaki 8 numaralı topu anımsatan yumuşaklıktaki boyası ile tatmin edici.Onu pazar sabahları yıkamak herkesin hoşuna gidecektir.Hatta devasa Vtec motoru görebilmek icin kaputu açmaya sabırsızlananlar da olabilir. Kapagın altında motorun 1,6 litreden 160 Hp'ye yakın bir güç çıkarmasını sağlayan karmaşık egzantrik bulunuyor. Bu grup içinde sadece 306 Gti ondan daha güçlü ve 306'nın da zaten 2,0 itrelik motoru bulunuyor.
Peki neden hala 12nci? Çok basit; çünkü herşeyi çok güzel bir biçimde yapıyor ama sizi bir microdalga fırın kadar uğraştırıyor. Hiç şüphesiz, süpher yumuşak olan motoru hissettiğinizde duygularınız kabarıyor. Ama otomobil vtec sınırına ve ordan da 8000 d/d'ya çok çabuk ulasıyor. Bu da microdalga fırının zilini duyma sıklığında oluyor.Sega oyunlarına benzer vites kolu ile çok haşır neşir olabilseniz bile şehirlerarası yolda neredeyse devamlı olarak kırmızı çizgide gitmek zorundasınız. Bu arada yol tutuşu "idare eder"in üzerinde olsa da çok parlak sayılmaz. Çok az ayar mevcut ve bu ayarların etkisi ondan da az. Bu nedenle yola sımsıkı sarılmış olsanız bile yolun sonuna geldiğinizde aklınızda iyi birşey kalmıyor. Civic vti akademik olarak çok iyi, ama beraber olmayı düşünenler için içi boş bir sevgili.
Teste katılan araçlar arasında 1. olan 306 Gti hakkındaki yorum ;
306 Gti işin başında şampiyon değildi, ama katılımı burun farkıyla da kazanmadı. Tüm hayati noktalarda göz kamaştırıcı özelliklerini sergileri ve örnek bir gti oldugunu kanıtladı.
306, direksiyonunun başına kuruldugunuz andan itibaren doğru hisleri vermeye başlıyor. Sürüş pozisyonu daha iyi olamaz. Tüm kontrolleri kaygan ve dogru ağırlıklarda.. Bu sayede işin tam içine giriyorsunuz.
Dinamik olarak sizi en çok etkileyen şey yol tutuşu değil. Çok sıkı kontrollü ve alışılmışın dışında esnek. Bu teste dahil olan tüm gtilar arasında en rahat ve zevkli sürüşe sahip olan otomobil şüphesiz ki 306 gti.
Hızlı ve tepkili direksiyonu neler olup bittiğini anında size iletiyor. <Ne kadar hızlı giderseniz gidin, otomobilin her kösesinden size sinyaller geliyor. Bu otomobilde hep iyi haberler var, ayarlanabilen bir sürüş ve 106 gibi otomobillerin veremediği ayrıcalık hissi gibi...
Eğer tüm bunlar gaza basmanız için yeterli değilse 306nın 167 hplik 16 subaplı 4 silindirli motora sahip olduğunun hatırlatmak gerekiyor. Deviri seviyor ve orta menzilde tatmin edici çığlıklar atıyor.
Teoride bir motor ne kadar cesursa o kadar az vitese ihtiyac duyar. ama Peugeot onun yerine diğerlerinin üç vitese yaydıkları aralığı 4 vitese bölmüş. Uzun yollarda her türlü viraj icin bir vitesi bulunuyor ve viraj sonunda ihtiyacınız olan herşey sağ ayağınızın en ufak
bir hareketi ile emrinize amade.
306nın mükemmelliği sürücüsü ile bütünleşmiş gibiperformans göstermesinde yatıyor. Çok akıllıca, fazla güzel. İste bu nedenlerden dolayı alınabilecek en iyi sıfır Gti.