Gönderen Konu: Stok Vtec & Stok 306 Gti  (Okunma sayısı 7110 defa)

Yesill

  • İleti: 408
Stok Vtec & Stok 306 Gti
« : Mayıs 21, 2010, 02:14:34 ÖS »
Arkadaşlar daha öncede bir çok kez karşılaştırmaları olmuştur. Bulamadım Ancak iki aracın Stok değerleri ile karşılaştırcak olursak hangisini elde ederiz performans güç ve tabikide kalkışşşş ve gidişi )

Ben 207 gti ile vtec in kalkışını izlemiştim. ilk etapta vtec te iki kişi 207 gti da tek kişi kalkış gerçekleşiyor ve gti burun farkı gibi bir durumla önde gidiyor. Ancak ikinci kişi gti a geçtiğinde vti bariz bir farkla duman attırıyor. gelelim 306 gti ve vti a bunlardaki durum nedir sizce...



ocean0636

  • İleti: 1986
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #1 : Mayıs 21, 2010, 04:28:15 ÖS »
stock bılemem de ıkısındede fıltre egzoz olsun vtı da ekstra bır de headers olursa 1 boy falan gecıyordu sanırım vtı :)
o kadar hacim farkına ve hp ye 1 de headers eklemek vtec'in hakkı ;)

Yesill

  • İleti: 408
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #2 : Mayıs 21, 2010, 04:35:39 ÖS »
ama stock olarak deniyecek olursak ?

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #3 : Mayıs 21, 2010, 05:24:35 ÖS »
muhtemelen 306 gtı alır gibime geliyor...

ocean0636

  • İleti: 1986
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #4 : Mayıs 21, 2010, 07:08:11 ÖS »
stock olarak gtı alır sanırım

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #5 : Mayıs 21, 2010, 09:27:35 ÖS »
stock olarak gti alır sonuçta 2000cc hp leri nerdeyse aynı gti 4 hp daha güçlü fakat tork olayına gelince vti 150 nm tork üretirken gti 196 nm tork üretiyor ve araçların ağırlıkları gti 1214 vti 1080 fakat aradaki 134 kg sanırım tork ile kapanır

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #6 : Mayıs 21, 2010, 09:34:59 ÖS »
bence ikisi arasında  bariz bir fark olmaz vti da geri kalmaz gibi geliyor bana...

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #7 : Mayıs 21, 2010, 09:49:44 ÖS »
Bilmem eskileri hatırlayan var mı ama bu topic forum kapatır.
:) :)

Bu arada 3.vites sonuna doğru vtec sonra  gti.

E bırakın da olsun 2000 cc. ve + tork.

K vtec yazın youtube'a izleyin. Swordun eski vtec'i nin bir çok videosu var bu konuda.
Ama stok değil headers ara boru iptali ve egzoz var.
« Son Düzenleme: Mayıs 21, 2010, 09:52:34 ÖS Gönderen: poseidon999 »

Yesill

  • İleti: 408
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #8 : Mayıs 22, 2010, 12:00:21 ÖÖ »
 Valla ne bileiym arkadaşlar şahsen yediremem vti ın gti den geri kalmasına bu konuda ama snaırm vtec çilerde bu görüşte ise stok halde 306 bir gömlek ileride diyorsunuz...

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #9 : Mayıs 22, 2010, 12:14:08 ÖÖ »
Valla ne bileiym arkadaşlar şahsen yediremem vti ın gti den geri kalmasına bu konuda ama snaırm vtec çilerde bu görüşte ise stok halde 306 bir gömlek ileride diyorsunuz...

Öyle demiyoruz. Kategori farklı.
Biri 1.6 biri 2.0
Cc arttıkça tork artar. Tork yüksek hızlarda kıvraklığı sağlar arada 40 nm tork farkı var allahınızdan korkun.
bu yüzden 306 uzunda öne geçer.
2.0'e 2.0 karşılaştıracaksanız tayyar karşılaştırın ama gti'a yazık olur o zaman da.
 
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2010, 12:15:01 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #10 : Mayıs 22, 2010, 10:27:35 ÖÖ »
bi zamanlar çok düşündüm 306 gti almayı fakat yakıtı ve 2. elinden dolayı caydım.

Yesill

  • İleti: 408
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #11 : Mayıs 22, 2010, 06:48:51 ÖS »
bi zamanlar çok düşündüm 306 gti almayı fakat yakıtı ve 2. elinden dolayı caydım.

evet tork farkı var ancak aynı segment te değerlendiriyorlar Deneme klasmanlarına bile aynı katagoride alıyorlar

Yesill

  • İleti: 408
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #12 : Mayıs 22, 2010, 06:58:12 ÖS »
Alıntı 
Yıl 1998, Otohaber dergisinin Avrupa'da yapılan gti tarzı araçların karşılaştırıldığı testinden alıntılar yapıyorum.
Teste katılan araçlar Fiat Bravo Hgt, Honda Civic Vti, Bmw 318 ti compact, Rover 200 vi, Fiat Punto gt, Vw golf gti, Seat Ibiza Gti, Alfa 145 Quadrifoglio, Audi A3 1,8T, Citroen saxo vts, Nissan Almera Gti, Peugeot 106 Gti ve Peugeot 306 Gti.

Teste katılan 13 araçtan 12. sırada olan Civic vti hakkındaki yorum ;
(Alıntıdır)
Civic hissedilir derecede çabuk bir otomobil ve 0-100 km hızlanmada bu otomobiller arasında dördüncülüğü elinde tutuyor.Slalomda ve fren testlerinde de iyi bir performans gösteriyor. 158 hp'lik motoru ile burda en güçlü ikinci motora sahip. Peki nasıl oluyor da 12nci sırada yer alıyor?
Civic vti'ın görünüşüne değil ama böcek gözü şeklindeki görünüşüne alışmak gerçekten zor oluyor. Geçen on yılın Hondaları gibi, Civic de alçak ve geriye dogru yapılmış. Aslında çok iyi yapılmış, kafa bölümüne konan küçük girintiler ve bilardodaki 8 numaralı topu anımsatan yumuşaklıktaki boyası ile tatmin edici.Onu pazar sabahları yıkamak herkesin hoşuna gidecektir.Hatta devasa Vtec motoru görebilmek icin kaputu açmaya sabırsızlananlar da olabilir. Kapagın altında motorun 1,6 litreden 160 Hp'ye yakın bir güç çıkarmasını sağlayan karmaşık egzantrik bulunuyor. Bu grup içinde sadece 306 Gti ondan daha güçlü ve 306'nın da zaten 2,0 itrelik motoru bulunuyor.
Peki neden hala 12nci? Çok basit; çünkü herşeyi çok güzel bir biçimde yapıyor ama sizi bir microdalga fırın kadar uğraştırıyor. Hiç şüphesiz, süpher yumuşak olan motoru hissettiğinizde duygularınız kabarıyor. Ama otomobil vtec sınırına ve ordan da 8000 d/d'ya çok çabuk ulasıyor. Bu da microdalga fırının zilini duyma sıklığında oluyor.Sega oyunlarına benzer vites kolu ile çok haşır neşir olabilseniz bile şehirlerarası yolda neredeyse devamlı olarak kırmızı çizgide gitmek zorundasınız. Bu arada yol tutuşu "idare eder"in üzerinde olsa da çok parlak sayılmaz. Çok az ayar mevcut ve bu ayarların etkisi ondan da az. Bu nedenle yola sımsıkı sarılmış olsanız bile yolun sonuna geldiğinizde aklınızda iyi birşey kalmıyor. Civic vti akademik olarak çok iyi, ama beraber olmayı düşünenler için içi boş bir sevgili.

Teste katılan araçlar arasında 1. olan 306 Gti hakkındaki yorum ;

306 Gti işin başında şampiyon değildi, ama katılımı burun farkıyla da kazanmadı. Tüm hayati noktalarda göz kamaştırıcı özelliklerini sergileri ve örnek bir gti oldugunu kanıtladı.
306, direksiyonunun başına kuruldugunuz andan itibaren doğru hisleri vermeye başlıyor. Sürüş pozisyonu daha iyi olamaz. Tüm kontrolleri kaygan ve dogru ağırlıklarda.. Bu sayede işin tam içine giriyorsunuz.
Dinamik olarak sizi en çok etkileyen şey yol tutuşu değil. Çok sıkı kontrollü ve alışılmışın dışında esnek. Bu teste dahil olan tüm gtilar arasında en rahat ve zevkli sürüşe sahip olan otomobil şüphesiz ki 306 gti.
Hızlı ve tepkili direksiyonu neler olup bittiğini anında size iletiyor. <Ne kadar hızlı giderseniz gidin, otomobilin her kösesinden size sinyaller geliyor. Bu otomobilde hep iyi haberler var, ayarlanabilen bir sürüş ve 106 gibi otomobillerin veremediği ayrıcalık hissi gibi...
Eğer tüm bunlar gaza basmanız için yeterli değilse 306nın 167 hplik 16 subaplı 4 silindirli motora sahip olduğunun hatırlatmak gerekiyor. Deviri seviyor ve orta menzilde tatmin edici çığlıklar atıyor.
Teoride bir motor ne kadar cesursa o kadar az vitese ihtiyac duyar. ama Peugeot onun yerine diğerlerinin üç vitese yaydıkları aralığı 4 vitese bölmüş. Uzun yollarda her türlü viraj icin bir vitesi bulunuyor ve viraj sonunda ihtiyacınız olan herşey sağ ayağınızın en ufak
bir hareketi ile emrinize amade.
306nın mükemmelliği sürücüsü ile bütünleşmiş gibiperformans göstermesinde yatıyor. Çok akıllıca, fazla güzel. İste bu nedenlerden dolayı alınabilecek en iyi sıfır Gti.

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #13 : Mayıs 23, 2010, 12:53:20 ÖS »
valla tüm yazıyı okudum gidip alıcam şimdi gti ı :D

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #14 : Mayıs 23, 2010, 02:34:22 ÖS »
hemen alicanın kaydı alınsın siteden peugeot kısmına :D

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2010, 02:47:27 ÖS »
Hangisinin alacagı konusu oldukca uzar ama 306 gti inanılmaz cirkin bi arac,ici de dısı da birbirinden beter :)

ert16

  • İleti: 391
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #16 : Mayıs 23, 2010, 02:56:50 ÖS »
vti ye 12.lik yakışmamış 306 nın birinci olabildiği bir yerde

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #17 : Mayıs 23, 2010, 03:11:47 ÖS »
Hangisinin alacagı konusu oldukca uzar ama 306 gti inanılmaz cirkin bi arac,ici de dısı da birbirinden beter :)
yok artık daha neler dostum valla ben 306 nın görüntüsüne hastayım hatta gti a benzin yetişmez diye 1.6 xs bile almayı düşündüm sırf kasadan dolayı.

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #18 : Mayıs 23, 2010, 03:13:06 ÖS »
hemen alicanın kaydı alınsın siteden peugeot kısmına :D
hade len ordan :D pug ada binsek ciğerden vtec sesi çıkarırız :D

Yesill

  • İleti: 408
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #19 : Mayıs 24, 2010, 01:02:31 ÖÖ »
:))) bencede 306 nın özellikle gti ın görüntüsü hele hele siyah veya beyazsa hadi ayırmayım hatta kırmızysa yapılı bence gayet hoş :)

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Stok Vtec & Stok 306 Gti
« Yanıtla #20 : Mayıs 24, 2010, 09:46:58 ÖÖ »
:))) bencede 306 nın özellikle gti ın görüntüsü hele hele siyah veya beyazsa hadi ayırmayım hatta kırmızysa yapılı bence gayet hoş :)
şeytan kırmızı olanı çok güzel oluyor sadece yay bide angel far takıcan ya böyle bi görüntü yok  :D :D