psa motorun 1.4 olanlarında alt devir ölü, ona lag demek lage haksızlık olur. aracı nizami bi devirle kaldırmak imkansız, fiestayı GOPta patinajsız kaldıramadığım yokuşlar vardı misalen. 2.0 dizeller de önce güzel hızlanıyor sonra gene tıkanıyor, onlardan da keyif almıyorum ben. o yüzden hiç passat falan hayalim yok, o bana yetmez bu saatten sonra. ama 2.7 yahut 3.0 tdi motora hiç laf yok bmw 3.20 lerin üstünden atlıyor resmen, ha o da 3. litre boru değil. ama belli ki minimum V6 motor olmazsa dizelin torku da hikaye.
ha mondeo konusuna gelirsek, mondeo o sınıftaki araçlar içinde en rahatı belki de, biraz daha cruiser mantığıyla yapılmış, uzun yolda tombiş tombiş gitmek için yapılmış, öyle roll drag yapacak hali yok onun da.
atmosferik mevzusu da önemlidir, zira en rahat kullanımı olan, daha doğal tepkiler veren ve sürücüyü yanıltmayan motorlardır. o yüzdendir ki mclaren F1 yapılırken ceo ben nsx gibi giden bir araç istiyorum demiştir, spor da olsa standart sürücü için yapılmıştı o araç zira. ha honda motor satmamıştır, onlar da mpower'a yönelmiştir ama nihayetinde gezegenin en kuvvetli atmosferik aracı üretilmiştir. gerçi şu aralar aston martin 700bg ile o rekoru kırdı,
bu devirde de hala atmosferik kullananlar var yani.