Gönderen Konu: sohc vs dohc  (Okunma sayısı 11289 defa)

bbhnda

  • İleti: 4095
sohc vs dohc
« : Ocak 09, 2012, 06:48:22 ÖS »
evet arkadaşlar .aklıma takıldı hangisi performans dayanıklılık konfor yönünden daha iyidir .cevaplarınızı nedenleriyle söylerseniz sevinirim. :D



ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #1 : Ocak 09, 2012, 07:07:38 ÖS »
Aralarında o şekilde bir fark yok.

Dohc çift eksantirikli motorlardır. Fiat ın bile benzinli motorları tamamı dohc. :D

sohc tek eksantrikli olanlar.

Vtec ise ikisinden bağımsız bir teknoloji.


Dohc motorların devir bandı daha iyi olabilir. güç verimliliği daha iyi olabilir.

Ancak sohc motorla bir marka başka bir markanın dohc motorundan daha verimlisini yapabilir.

Sohc olanlar biraz daha dayanıklı basit yapılıdır.

Konfor olarak pek bir farkı olmaz.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #2 : Ocak 09, 2012, 07:27:37 ÖS »
bizim motorlarda sohc i-vtec olarak geçiyor sanırım (fd6)

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #3 : Ocak 09, 2012, 07:28:24 ÖS »
bizde corolla var bence i-vtec dual vvti den daha iyi ama 132 lik versiyonu bilmem.

ursus

  • İleti: 681
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #4 : Ocak 09, 2012, 07:31:48 ÖS »
honda diğer markaların motorlarıyla dalga geçmek istediği için hala sohc kullanıyor. sohc tan 120 hp gibi bir değer elde edilmesi çok zordur. kendilerine ait sırları var. honda dohc vtec(misal k20) bu yüzden efsanedir. dohc her zaman daha iyidir aklında bulunsun. yeni teknoloji çünkü.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #5 : Ocak 09, 2012, 07:35:47 ÖS »
abi fd6 nın sesi yeter. :D corollayı uzatıyorum 6000 e bence motor yıpratmaktan başka birşey değil

maribal

  • İleti: 60
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2012, 08:10:16 ÖS »
ah ah doch vtech tadı damağımda kaldı ama elden ne gelir

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2012, 08:26:16 ÖS »
honda diğer markaların motorlarıyla dalga geçmek istediği için hala sohc kullanıyor. sohc tan 120 hp gibi bir değer elde edilmesi çok zordur. kendilerine ait sırları var. honda dohc vtec(misal k20) bu yüzden efsanedir. dohc her zaman daha iyidir aklında bulunsun. yeni teknoloji çünkü.
hehehe hondanın işi gücü kalmadı başka markalarla dalga geçmek için sohc motor kullanıyor :D

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2012, 08:28:50 ÖS »
dohc motor performans açısından daha iyidir devirlenmesi yüksek devirlerdeki verim açısından.fakat bunun yanında sohc motora göre yakıt tüketimi daha yüksektir.sohc daha çok ekonomi motorlarıdır dohc a göre devirlenme isteği daha azdır.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #9 : Ocak 09, 2012, 08:58:53 ÖS »
valla dohc motordaki performans artısını ben yaşayamadım sanırım  :D gerçi sohc 'un ekonomisinide sağolsun fd6 yaşatmadı  :D

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #10 : Ocak 09, 2012, 09:05:20 ÖS »
valla dohc motordaki performans artısını ben yaşayamadım sanırım  :D gerçi sohc 'un ekonomisinide sağolsun fd6 yaşatmadı  :D

öyle deme ama; vti, si, s2000, K20 ve K24 doch değil mi ? fd6 yorumuna katılıyorum. :D
nacizane gözlemim; vtec2 den sonra ekonomi dönemi sona erdi.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #11 : Ocak 09, 2012, 09:19:38 ÖS »
FD6 larda uydurma bir motor var. Normalde 1.8 olan motoru 1,6 ya çevirmişler. Ekonomi için 1.8 kullanmanız lazım. yüksek güç ve 6 vitesin getirdiği esneklik.

100 km de 4,8 yaktım :D araba full dolu vaziyette :D

emre16

  • İleti: 1995
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #12 : Ocak 09, 2012, 09:24:56 ÖS »
DOHC=HONDA SOHC= yine honda başka markaların dohcla zor aldığı hp yi Honda sohc ile alır....DOHC ile ne yaptığını zaten anlatmaya gerek yok.....

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #13 : Ocak 09, 2012, 09:28:27 ÖS »
:D 124'lük corolladan bahsetmiştim.yoksa dediğin araçlar için çarpılırım valla :D uydurma motor yorumu biraz ağır olmuş.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #14 : Ocak 09, 2012, 09:32:54 ÖS »
yok ağır değil. uyarlama anlamında yazdım. R16 motor mısır taywan singapure gibi ülkeler için yapılmış bişey. Diğer ülkelerde hep R18 var.

Mesela R18 piston ve krankı kullanıp 1,8 hatta R20 kullanıp 2,0 a çevirebilirsiniz.

1,6 motor fd6 ya biraz küçük kalmış. hadi 1600 yaptın bari 6 vites kullan. yurt dışında eski kasa olsun yenisi olsun hep 6 vites.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #15 : Ocak 09, 2012, 09:36:10 ÖS »
kesinlikle haklısın .6 vites corollada süper olmuş nasıl fd6 da yapmamışlar anlamak mümkün değil doğrusu.bu krank meselesini ilk kez senden duyuyorum hep hayalimdir 1.6 motoru 2.0 a çevirmek.  :D

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #16 : Ocak 09, 2012, 09:40:44 ÖS »
Normalde fd6larda olması lazım.

ebay da 500 dolara R18 motor satıyorlar kapat bi tane :D

R18 motorlar amerikada artık sağlam modlanmaya başladı. bi kaç sene içinde D serisi gibi bişey olucak.

Ve atmosferik olsun turbo olarak olsun sağlam projeler çıkacak.

Parçalar direk uyduğu için R16 motorlara hepsi takılıyor. ister al R20 iç aksamını üzerine çak flashproyu ufak oynamalarla 200 hp cepte.

istersen turbo kitler var. çok da başarılı. Yani devir değişti.

CONCEPT

  • İleti: 36
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #17 : Ocak 09, 2012, 10:12:13 ÖS »
araçta emme ve egsoz valflerinin açılıp kapanma ve iteceklerin çalışmasını düzenleyen kam
milinin 1 ve ya 2 olması bana göre tüketim ,performans adına çok farkedilebilir fark yaratmıyor. güncel  bir çok marka 1.6 atmosferik benzinli motordan 120 ile 135 bg güç elde ediyor. honda  da vtec olarak adlandırılan valf teknolojisini  toyota ve hyundai ,kia da  kullanıyor reno megane 2 serisinde 115 lik demediyse de  çıkan sorunlar nedeni ile sonraki yıllarda daha önce kullandığı 110 luk eski motrora döndü.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #18 : Ocak 09, 2012, 10:19:50 ÖS »
her marka 1.6 atmosferik motordan 140 hp ye kadar alabilir.
yine her marka turbo ile 1500 hp yi aşabilir.

Ama sadece honda 180 hp üzerinde güç alabildi.

Ve yine sadece VTEc ve BMW nin Vanos sistemi belli devirden sonra çılgın devirlenme sağladı.

Tabii Vanos sistemi Vtec kadar sorunsuz değildi :D

BMW vanos ile litre başına 100 hp yi buldu. Honda daha fazlasını yaptı.

bunları yaparken önemli olan dayanıklılık.

jeremy clarksonun dediği gibi Honda 50 milyondan fazla VTEC sistemli m otor üretti 1 tanesi bile sorun çıkarmadı :D

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #19 : Ocak 09, 2012, 10:20:44 ÖS »
araçta emme ve egsoz valflerinin açılıp kapanma ve iteceklerin çalışmasını düzenleyen kam
milinin 1 ve ya 2 olması bana göre tüketim ,performans adına çok farkedilebilir fark yaratmıyor. güncel  bir çok marka 1.6 atmosferik benzinli motordan 120 ile 135 bg güç elde ediyor. honda  da vtec olarak adlandırılan valf teknolojisini  toyota ve hyundai ,kia da  kullanıyor reno megane 2 serisinde 115 lik demediyse de  çıkan sorunlar nedeni ile sonraki yıllarda daha önce kullandığı 110 luk eski motrora döndü.


işin ustadı honda
crx, vti, ep3, s2000 le şovunu yapmıştır.
 

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2012, 01:04:23 ÖS »
2.0 240 hp.litre başına 120 hp. problem?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #21 : Ocak 10, 2012, 01:12:09 ÖS »
2.0 240 hp.litre başına 120 hp. problem?

O da artık üretilmiyor. :(

alfaus007

  • İleti: 1127
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #22 : Ocak 17, 2012, 02:53:11 ÖS »
Honda uçak üretiyor ya bırakın da  araba motorları sorunsuz olsun :D

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #23 : Ocak 17, 2012, 04:28:07 ÖS »
1997 yılında üretilen 1.6 litrelik atmosferik TypeR motoru 185hp, özellikle opelcilere duyurulur, hani diyorlar ya 1.6 motordan 180hp alan tek marka diye. saygılar.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: sohc vs dohc
« Yanıtla #24 : Ocak 17, 2012, 04:35:12 ÖS »
1997 yılında üretilen 1.6 litrelik atmosferik TypeR motoru 185hp, özellikle opelcilere duyurulur, hani diyorlar ya 1.6 motordan 180hp alan tek marka diye. saygılar.

Aynen...
Atmosferik seri üretim motorlar kategorisinde
@Kacaman'ın dediği gibi Rekor s2k çıkana kadar litre başına 115 hp ile Type r da idi.
Sonra S2k litre başına 120 hp ile kendi marka rekorunu geçti.
ve bugün s2000'i geçen tek araç Turbolu Cupra.

« Son Düzenleme: Ocak 17, 2012, 04:37:11 ÖS Gönderen: poseidon999 »