Gönderen Konu: sizce turbolumu atmosferik mi ?  (Okunma sayısı 20122 defa)

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
sizce turbolumu atmosferik mi ?
« : Ocak 20, 2013, 10:30:24 ÖS »
benim açımdan atmosferik daha iyi. turbo da performansa lafım yok ama motor ömrü açısından devirli kullanım açısından atmosferik derim



emre16

  • İleti: 1995
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2013, 11:14:39 ÖS »
bu konu uzaaar gider benden söylemesi.... :D bencede atmosferik....

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2013, 11:20:35 ÖS »
Motor ömrü demişken merak ettiğim bir noktayı sorayım. VTI'lardaki 160 bg'lik motorla Honda'nın diğer modellerde kullandığı 110-120 bg'lik motorlar ömür açısından aynı mıdır?

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #3 : Ocak 20, 2013, 11:56:19 ÖS »
aynı olacağını sanmıyorum çünkü vti daha yüksek devirlere çıkıp gidiyor buda ömründe daima azalma demek

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2013, 11:56:51 ÖS »
atmosferik oldu 2 :D yok mu daha :D

Eren53

  • İleti: 787
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2013, 09:34:02 ÖÖ »
her zaman atmosferik candır

haram beygire karşıyız :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2013, 10:32:57 ÖÖ »
turbonun alt devirlerdeki performansı hoş.
ancak o ıslık sesini ben sevmiyorum. Motorun doğal işleyişine, aşırı besleme ile, müdahale ediliyor sonuçta.
ancak trend turbodan yana. Bmw de artık benzinli tüm motorolarına yeni kasasıyla beraber turbo eklemeye başladı.

murat16

  • İleti: 140
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2013, 11:30:00 ÖÖ »
Yaşasın mercedes yaşasın kompresör :D

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2013, 12:38:03 ÖS »
kompressor da bitti :D

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2013, 03:01:28 ÖS »
kompressor da bitti :D

ee yani arabaların eskisi gibi 500-600.000 kullanılmadığını, devrin ekonomi devri olduğu, az yakan araçların tabii ki ön plana çıktığını düşünürsek, turbolu motorlar atmosferikleri fena eziyorlar, hele ki Türkiye'de çoğu insan gitsin yeter, az yaktığı sürece performans önemli değil demeye başladı artık

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #10 : Ocak 21, 2013, 03:42:02 ÖS »
az yaksın ama km yükseldikçe arıza riski ??

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #11 : Ocak 21, 2013, 03:50:43 ÖS »
az yaksın ama km yükseldikçe arıza riski ??

150.000 civarı hepsi adam gibi kullanılırsa arızasız gider, fazla abartılıyor o arıza olayı, 150.000 den sonra da bir turbo değişimi gerekir, belki o da, yani ortalama bir vatandaşın şu sıralar bir arabayı 50.000 kullanıp sattığı düşünülürse, en azından 0 alanlar için çok da büyütülecek bir durum değil arıza riski, ki atmosferikler de yok mu arıza riski? :) sadece motor mu arıza yapıyor arabalarda?

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #12 : Ocak 21, 2013, 03:57:27 ÖS »
Ben turbo diyorum:

Turbonun iyi yanları modifiyeye çok uygun bir sistem olması. Bir tek chip box (400 TL falan) taksan %25 civarı güç artışı alıyorsun. Küçük hacim ve vergi dilimi ile büyük güçler veriyor.

Trend de turbo'dan yana 1.0 litre Ecoboost gibi motorlar hep ödül zengini oldu. Motorun kendi ağırlığı da az olduğu için hem tasarruf hem de yol tutuşu (ağırlık dağılımı dengesi) artıyor.

Dezavantajı ise motorun ayarı-gönyesi çok hassas oluyor. Acaba turboya bir şey olur mu-oldu mu, ötüyor mu, dolmuyor mu kulağın hep onda oluyor. İlave bir parça olduğu için masraf kapısı olma potansiyeli hep var.
Bir de LPG ile uyum sağlaması atmosferiğe göre daha zor.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #13 : Ocak 21, 2013, 05:04:53 ÖS »
bende t-jet linea var, şirket aracımda accent dizel, ikiside turbolu, hadi kendi aracımı geçtim, daha 2,5 yaşında 18 binde, ama şirket aracım 270 binde 6 yaşında, birde dikkat edin şirket aracı diyorum,önüne gelene veriyoruz arabyı gün içinde,kimin nasıl kullandığı muamma, bu araç 270 binde ve maşallah diyeyim, bu sebepten ben turbonun extreme şartlarda zorlanmazsa ve azcıkda olsa kuralına uygun kullanılırsa 300-400 binden önce biteceğini sanmıyorum, satıştaki arkadaşımızda focus dizel var, 339 binde, 2008 model, tık yok araçta, bu sebeplerden bende turbo diyorum, teknolojiye direnmenin manası yok

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #14 : Ocak 21, 2013, 05:58:38 ÖS »
keyif açısından bakarsak superchargerlı bi v8'in drom drom diye pistonları kafamıza vururcasına çalışmasının tadı hiçbirinde yok. küçük turboların sesleri hoş değil gerçekten de, bi de ekonomi muhabbetine erken kesiliyorlar, o da kötü. daha doğrusu 1.4 ve daha küçükleri için bu geçerli değil. 1.8 tsi kullanırken dört köşe oluyorum mesela, onda o sorun yok, demek ki ne varsa gene büyük motorlarda var.
ekonomi diyorsak da, küçük motorların o kadar tasarruf sağlayabildiğini düşünmüyorum, tek avantajları vergileri bence. o açıdan turbo doğrudan bir ekonomi vesilesi değil, zira araç güçlü değilse ekonomi falan olmuyor, bastıkça daha çok yakıyor. 186bglik bmwler dip gazda 8.5 ortalama çıkarıyor, demek ki iş küçük motorda değil, bol beygir bol vites mantığında! olacaksa öyle olsun, yoksa benim tercihim sorunsuz bir atmosferikten yana.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2013, 05:59:35 ÖS Gönderen: BHAAL »

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #15 : Ocak 21, 2013, 06:56:37 ÖS »
bu turboda sorun yok diyen arkadaşlar neden se 270 bin den 300 binden bahsetmiş benim şuanda bindiğim civic 230 binde tık yok ve daha açılmamış önceki hondalarımda en düşük km 170 bindi bunun sonra sı var diyelimki atmosferikte arıza oldu olmaz değil birde turboluda oldu maliyeti düşünün.aradaki farkı.. bence atmosferik motordan yüksek beygir güçleri üretmek teklonojidir.sonuçta turboluların hepsinde beygir yükseliyo olay diğerinde bitiyor.honda halen benzinli araçlarında turbo kullanmıyorsa bence vardır bir bildiği adamlar düşünülenler kadar boş işler yapmıyor.ayrıca turbolu araçda dizel veya benzinli yok  fazla devir kullanmayın fazla yüklenin ce kontağı kapatmadan bekleyin yok ilk çalıştırmada biraz bekleyin yağlansın falan yok böle şeyler atmosferikte ister kapat ister aç olay budur bence

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #16 : Ocak 21, 2013, 08:56:04 ÖS »
:D bende arabamı cok seviorum ama gercekleride çarpıtmamak lazm :D turbolu arac hassas kullananlar titiz olanlar icin iyi birada sans meselesi var benim arkadaslarımda cok turbo dizel şirket arabası var at gibi sürüolar 200binden sora tık bile yok bazısıda var 20 binde turbo kesio biraz dikkat birazda sans meselesi bence. ama su noktada arkadasa katılıyorum atmosferik yeriyle masraf olsa sadaece orjinal turbonun parası bile tutmaz atmosferikte motor yaptırırsın daha b işe olmnaz turboda yaptırırsın kötü yakıt koyarsın yada turbo bi yaglama yapmaz 1 ay sora bidaa kucagına alır aglarsın. ama sonuc olarak suan param olsa arabamı satar 1.4 tsı 122 lik bir araba alırım markası farketmez seat da olur vw de olur audide. ama beni öldürseler 1.4 motor 160 beygir arabaya para vermem o motordan o gücü alırsan mutlak bi yerde yırtılır. :D biraz uzun mu oldu :D

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #17 : Ocak 21, 2013, 09:04:25 ÖS »
ozn kardeş dediğin şu bakımdan doğru araçlar ne kadar sağlam olsada yakıt yol kötü.bazı arkadaşlarımız bilinçssiz kullanıyo + bakımları zamanında yapmıyor + orjinal parça kullanmıyor ee durum böle olunca arıza riskide artıyo

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #18 : Ocak 21, 2013, 09:07:27 ÖS »
tabiki bakım cok önemli

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #19 : Ocak 22, 2013, 11:36:16 ÖÖ »
turboda sorun yok diye kimse demedi ki, sadece turbolu araçların kullanım şekli vardır,istersen bmw al sıfır,eni konu kul yapısı,kullanım şartları var tamamının, bu kuralların sadece ve sadece % 20 sine riayet edersen hiçbişey olmaz,kafana göre binersin, bu arada honda mühendislerinin kesin bildiği şeyler vardır,bizlerden çok bildikleri kesin, ama BMW yada VW yada AUDİ yada RENAULT yada FİAT yada HYUNDAİ yada..... gibi firmalardan da çok bildikleri kesin galiba,çünkü onlarda da atmosferik motor kalmadı,nede olsa bunlar küçük çaplı şirketler, yarın birgün bizlerinde beklediği gibi honda da turboya geçince bakalım nasıl olacak? çünkü ben şahsen hondanın turbo dizel yada benzinli araçlarını bekliyorum geri dönmek için,şu anki 100 km de 10 litrenin altına inmeyen motorlarala rekabet etmesi çok ama çok zor

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #20 : Ocak 22, 2013, 01:18:14 ÖS »
turboda sorun yok diye kimse demedi ki, sadece turbolu araçların kullanım şekli vardır,istersen bmw al sıfır,eni konu kul yapısı,kullanım şartları var tamamının, bu kuralların sadece ve sadece % 20 sine riayet edersen hiçbişey olmaz,kafana göre binersin, bu arada honda mühendislerinin kesin bildiği şeyler vardır,bizlerden çok bildikleri kesin, ama BMW yada VW yada AUDİ yada RENAULT yada FİAT yada HYUNDAİ yada..... gibi firmalardan da çok bildikleri kesin galiba,çünkü onlarda da atmosferik motor kalmadı,nede olsa bunlar küçük çaplı şirketler, yarın birgün bizlerinde beklediği gibi honda da turboya geçince bakalım nasıl olacak? çünkü ben şahsen hondanın turbo dizel yada benzinli araçlarını bekliyorum geri dönmek için,şu anki 100 km de 10 litrenin altına inmeyen motorlarala rekabet etmesi çok ama çok zor
realite:)tebrikler...

murat16

  • İleti: 140
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #21 : Ocak 22, 2013, 08:39:02 ÖS »
turboda sorun yok diye kimse demedi ki, sadece turbolu araçların kullanım şekli vardır,istersen bmw al sıfır,eni konu kul yapısı,kullanım şartları var tamamının, bu kuralların sadece ve sadece % 20 sine riayet edersen hiçbişey olmaz,kafana göre binersin, bu arada honda mühendislerinin kesin bildiği şeyler vardır,bizlerden çok bildikleri kesin, ama BMW yada VW yada AUDİ yada RENAULT yada FİAT yada HYUNDAİ yada..... gibi firmalardan da çok bildikleri kesin galiba,çünkü onlarda da atmosferik motor kalmadı,nede olsa bunlar küçük çaplı şirketler, yarın birgün bizlerinde beklediği gibi honda da turboya geçince bakalım nasıl olacak? çünkü ben şahsen hondanın turbo dizel yada benzinli araçlarını bekliyorum geri dönmek için,şu anki 100 km de 10 litrenin altına inmeyen motorlarala rekabet etmesi çok ama çok zor

helal olsun doğru söylemişsiniz

honda audi vw biyana mercedes 90 lı yıllardan beri başarıyla kullandığı kompresör teknolojisinden vazgeçip turboya geçtiyse ben gözümü kapatır alırım turbolu araç hepi topu aracı çalıştırınca 30 saniye rolantide beklicez stop ederkende 1 dk rolantide beklicez çok zor bişey değil :) bakım masraflarına gelince kullanıcıya bağlı :) 100 bin görmeden motor indiren atmosferiklerde var :)

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #22 : Ocak 22, 2013, 09:35:57 ÖS »
kompresörle turboyu neden o kadar ayırdınızki kafanızda? biri supercharger biri turbocharger, ikisi de aşırı besleme, sadece tahrik tipleri farklı, biri açılıştan itibaren çalışır, diğeri belli devirden sonra, kullanımdaki farkları da budur, ama ikisi de neredeyse aynı şeydir. yani mercedes vazgeçti diye bişey yok. üst firmaların seçtiği yol o değilki, ana konu birden çok aşırı besleme ünitesine gereksinim duymaları. zira alt markalar bile 200bglik araç yapar oldu, e motoru büyüt büyüt nereye kadar, mecburen aşırı besleme kullanacaksın fark atabilmek için. bmw 3 turbo ekledi bazı modellerine, iş o kadar çığırından çıktı. dolayısıyla vazgeçilmiş bişey yok, aksine arttırılan aşırı besleme oranı var sadece. burda kötü olan da şu, hem aşırı şişirilmiş motorları hem de çift kavramalı şanzımanları çok sorun yaratır oldu. benim çevremde sıfır bmw alıp da serviste 1 ay şanzıman beklemeyeni yok neredeyse. o da bu işin cilvesi, çok güçlendirirsen aşınmaların da önüne geçemezsin. eski mercedes motorlarını mumla ararsınız ben size söyleyeyim.
« Son Düzenleme: Ocak 22, 2013, 09:39:21 ÖS Gönderen: BHAAL »

siriussahin

  • Şahin
  • İleti: 560
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #23 : Ocak 22, 2013, 09:52:09 ÖS »
aramizda hondacidan cok mercedes ci cikti sasirdim valla...dizelde turbo sart arkadaslar yoksa traktorden farki yok...ama ben anlamiyorum bukadar turbocu olundumu hemenn..bu yazilanlari 5 10 sonra okuyanlar nedemk istedigimizi daha ii anlayacak

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: sizce turbolumu atmosferik mi ?
« Yanıtla #24 : Ocak 23, 2013, 07:42:47 ÖÖ »
valla bence sizin çevrenizde sorun var, :) sıfır bmw alıp şanzuman sorunu yaşamayan yok demişsiniz, bizim enişte 2002 senesinden beri 4 tane sıfır bmw 320 dizel aldı ve sattı, ortalama 220 bin km bindi hepsine, ve hepsini de dostuna arkadaşına sattı,daha tamire gittiğini görmedim, sattıklarından da duymadım problem yaşadıklarını, zaten bmw nin şanzumanına sıkıntı yaşatan arkadaşlar nasıl yaşatıyorlar anlamak zor, illaki üretimden kaynaklı sıkıntılar olacaktır,hepsi kul yapısı, bugün mercedes s sınıfı bile geri çağırılabiliyorsa tüm araçlar çağırılabilir, ama bmw nin üretim hattındaki hata oranının 8000/1 olduğunu söylemek isterim size, yani üretilen her 8000 araçtan birinde sorun bulunuyor,oda genel sorun,belki boyada çizik,belki döşeme kirli belki de şanzımanı arızalı, şimdi bizler hondayı sevmesk burda olmayız zateni mercedes çi değiliz,bmw cide değiliz, sadece dünyada teknolojinin gittiği bir aders var, bu adrese doğru yönelmiş bulunuyoruz, az yakan-vergisi az-torku ve gücü tatminkar otomobiller arayışındayız, ama kenarda kıyıda köşede 60-70 bin liram olur, bekar olurum,gelirimde ayda en az 5000-6000 olur, gider keyfine alırım type-r binerim, ama şimdi aldığımız araçları hem ailece kullanıyoruz,hemde ortalama olarak aylık gelirlerimiz 6-7 bin seviyesinde değil galiba, öyle olunca kriterleri sıkılaştırıyoruz,yoksa benimde hoşuma gidiyormu fd 6 kasa civic, evet gidiyor, ama 400 litre bagajla ben ne yapacağım??yada şehiri içinde 10-11 litre yakıt yakıyor onu ne yapacağım?? bugün elin adamı 185 beygir 2000 motor dizelinde şehiriçinde 6,5 litre dizel yakıyor,uzun yolda 4,5 litreye iniyor, şimdi bumudur teknoloji?? bence budur, ama honda öyle üst sınıf bir marka değil, orta sınıf markadır, seviyormuyuz? evet seviyoruz, ama ben şahsıma marka fanatiği değilim, aklıma ve keseme uygun araba çıkarırsa girer borca alırım, ama yoksa gönlümden geçiyor diye gidip almam, ben şahsıma o zamanı geçtim çünkü önceliklerim değişti,