Gönderen Konu: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer  (Okunma sayısı 10645 defa)

chevasil

  • İleti: 1454
seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« : Kasım 04, 2010, 12:15:27 ÖS »
seat leon cupra 2.0 tsı fiyatı:64.000
MOTOR 2.0 lt TSI 240 hp 
Silindir Hacmi (cc) 1984
Çap ve Strok (mm) 82.5 x 92.8
Sıkıştırma Oranı 9.8
Maks. Güç hp (kw) / dd 240 (177) / 5700 - 6300
Maks. Tork Nm / dd 300/2200-5500
Emisyon Kontrolü EU5
Akü (Ah) 60-70
PERFORMANS   
Maks. Hız (km / s) 247
Hızlanma (0-100) km / s (sn) 6.4
Hızlanma 0-1000m (sn) 26.4
YAKIT SİSTEMİ   
Yakıt Tipi Kurşunsuz Benzin
Yakıt Besleme Sistemi Direkt Enjeksiyon
Yakıt Tankı Kapasitesi (lt) 55
YAKIT TÜKETİMİ   
Şehir İçi (lt / 100 km) 10,7
Şehir Dışı (lt / 100 km) 6,6
Karışık (lt / 100 km) 8,1
CO2 EMİSYON DEĞERLERİ   
Şehir İçi (g / km) 274
Şehir Dışı (g / km) 156
Karışık (g / km) 199
AKTARMA SİSTEMİ   
Şanzıman Tipi 6 İleri Düz
FRENLER   
Ön Hava Kanallı Disk
Arka Disk
LASTİKLER VE JANTLAR   
Lastikler  225 / 40 R 18
Jantlar  7 1/2 X 18"
ÖLÇÜLER VE AĞIRLIKLAR   
Tip 5 Kapı HB
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4309 / 1768 / 1449
Dingil Mesafesi (mm) 2578
İz Genişliği, Ön / Arka (mm) 1533 / 1515
Bagaj Kapasitesi (lt) 341
Net Boş Ağırlık (kg) 1375


honda typerfiyatı:74.500

Motor    4 silindir 
Hacim (cc)    1998 
Yakıt türü    Benzin 
Maksimum güç    201 PS / 7800 rpm 
Maksimum tork    193 Nm / 5600 rpm 
Şanzıman    Düz 6 ileri, 1 geri 
Süspansiyon (Ön)    McPherson kol 
Süspansiyon (Arka)    Yarı sabit aks 
Ebatlar     
Uzunluk (mm)    4275,5 
Genişlik (mm)    1785 
Yükseklik (mm)    1445 
Aks mesafesi (mm)    2635 
Ön tekerlek izi (mm)    1506 
Arka tekerlek izi (mm)    1530 
Ağırlık, sürücü hariç (kg)    1273 
Lastikler    225/40 R18 
Yakıt deposu (lt)    50 
Bagaj hacmi (lt)    415 
Maksimum sürat (km/s)    235 
Hızlanma 0-100 km/s (sn)    6,6 
Yakıt tüketimi (lt/100 km)     
Şehir içi (lt)    12,7 
Şehir dışı (lt)    7 
Birleşik (lt)    9,1 
CO2 emisyonları (g/km)    215 


HANGİSİNİ ALIRDINIZ? KONFOR VE HIZ BAKIMINDAN HANGISI DAHA İYİ (CUPRA) KULLANAN VARMI?



alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2010, 01:05:44 ÖS »
ben cuprayı alırdım hem daha güçlü hem daha komforlu sonuçta alman birde yakıt tüketimi 2 litre kadar daha düşük cupranın sonkasasını kullanmak nasip olmadı ama eski kasasını kullandım çok fena gidiyordu

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #2 : Kasım 04, 2010, 02:31:48 ÖS »
fiyat olarak aynı fiyattalar ama suan cupra kampanyaya gırmiş. agırlık olarak cupra typer'a gore agır ama 39 hp farkı var. eksileri artıları ile suan fiyat olarak bende cupra'yı tercıh ederdim ama kullananlardan dınlemek lazım.

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2010, 06:30:27 ÖS »
bence bu durumda cupra öne çıkıyor hem daha ucuz hemde performansı bariz bi şekilde belli.Bence s2000le karşılaştırılması gerek oda 2 kişilik....

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2010, 06:40:02 ÖS »
bu durumda herkesin dediği ve diyeceği gibi cupra öne çıkıyor.

hem 10.500 tl bi fiyat farkı var hem 39 bg fark var hemde 2 litreye kadar tasarruf yapıyor bu durumda s2ooo Le karşıLaştırılması lazım fakat oda 2 kişiLik...

tttolga

  • İleti: 247
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #5 : Kasım 04, 2010, 06:54:16 ÖS »
cupra kağıt üzerinde baya bi öne çıkıyor

ama birde iki aracıda kullananlardan bilgi almak lazım

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #6 : Kasım 04, 2010, 11:01:26 ÖS »
cupra 2 kişilik değil 4 kişilik arkadaşlar nerden cıkardınız 2 kişilik oldugunu.

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2010, 11:02:20 ÖS »
bence bu durumda cupra öne çıkıyor hem daha ucuz hemde performansı bariz bi şekilde belli.Bence s2000le karşılaştırılması gerek oda 2 kişilik....
bu durumda herkesin dediği ve diyeceği gibi cupra öne çıkıyor.

hem 10.500 tl bi fiyat farkı var hem 39 bg fark var hemde 2 litreye kadar tasarruf yapıyor bu durumda s2ooo Le karşıLaştırılması lazım fakat oda 2 kişiLik...

2 kişilik degil 4 kişilik cupra arka kapılarda var........!!!!!!!!!!!!!!!!11

goldbergbrk

  • İleti: 756
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #8 : Kasım 04, 2010, 11:18:24 ÖS »
her ne olursa olsun bizim tayyarın sesi başka :) ufak modifikasyonlarla tayyar alır götürür leonu

06uZz

  • İleti: 613

nucro

  • İleti: 1276
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #10 : Kasım 05, 2010, 12:21:44 ÖÖ »
fena olmuş.

bencede standart halleriyle cupra kotu yapar typerı.

sonucta atmosferige karsı yüksek basınclı bi motor.

mustican

  • İleti: 691
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #11 : Kasım 05, 2010, 06:56:55 ÖÖ »
cupra daha ıyı arkadaslar bazıları yıne honda fanatıklıgı yapmıs buralarda...
bı araba honda dan daha ıyıyse bunu kabullenmek lazım...

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #12 : Kasım 05, 2010, 07:57:41 ÖÖ »
cupra teknik veriler olarak type-r karşısında önde ancak type-r sürüş zevki açısından cupradan kat kat önde. kullanın farkına varacaksınız. ara hızlanmalar son hızda cupra daha başarılı olacaktır. cupra öyle boy boy fark atamaz. olacak fark 2 boydur. seçim size kalmış. ayrıca 0-100 olarak 0.2 sn fark var. buda kafa kafaya demek.

yusufaltintepe

  • İleti: 213
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #13 : Kasım 05, 2010, 08:32:36 ÖÖ »
safkan bir güç varken ne gerek var aşırı beslemeye :)

type-r ın sürüş keyfi ve devir bandındaki zevki cupra verebilecekmi acaba olaya birde şu yönden bakın type-r da turbolu düşünün yada cuprayı atmosferik düşünün ve kıyaslamayı o şekilde yapın bakalım kim önde olacak :D bence her ne kadar segmentleri aynı olsada motor tipleri bir değil araçların ama son olarakta söylemek isterim cuprada kötü bir araç değil bence seçim tamamen beklentiler ve zevk yönünden kişiden kişiye değişir

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #14 : Kasım 05, 2010, 08:35:39 ÖÖ »
Cupra burda kesinlikle öne çıkar arkadaşlar tork değerine bakmadınızmı hiç cupra 300nm typer 193nm aradaki fark 107nm tork.Bir vtec2'deki tork 152nm yani 107nm torkta yabana atılır gibi değil.
Bir araçtaki tork gücü en az beygir gücü kadar önemlidir.Bu tork farkıyla cupra her türlü kendini öne atar.
Zaten biri turbo diğeri atmosferik bence karşılaştırmak doğru olmaz...

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #15 : Kasım 05, 2010, 08:40:14 ÖÖ »
Cupra performans olarak epey önde. Normal de zaten, zira yüksek basınçlı, yeni nesil bir turbo var motorunda, yakıt tüketimi de avantajlı, fiyat olarak da epey farklı. 0-100 km kızlanmadaki 0,2 sn'lik fark, 200 km hızlara çıkıldığı zaman 2 sn'ye varır. Bu da ciddi bir fark demektir.
Kullanım zevki de kişiden kişiye değişir, kimisi devir kesicide gitmeyi sever sürekli, kimisi de alt devirden itibaren aracı alıp götüren torku hissetmeyi sever. Bu sebeple bunun sürüş zevki ondan daha güzeldir diye birşey söylemek yanlış olur.
Mesela ben bakkala, markete dahi 8000 devirlerde giden bir insan olmadığım için tork benim için daha ön plana çıkıyor, benim için şehir içinde tam bir keyif oluyor torklu aracı kullanmak.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #16 : Kasım 05, 2010, 08:45:09 ÖÖ »
safkan bir güç varken ne gerek var aşırı beslemeye :)

type-r ın sürüş keyfi ve devir bandındaki zevki cupra verebilecekmi acaba olaya birde şu yönden bakın type-r da turbolu düşünün yada cuprayı atmosferik düşünün ve kıyaslamayı o şekilde yapın bakalım kim önde olacak :D bence her ne kadar segmentleri aynı olsada motor tipleri bir değil araçların ama son olarakta söylemek isterim cuprada kötü bir araç değil bence seçim tamamen beklentiler ve zevk yönünden kişiden kişiye değişir

Bu işin sonu yok, sen type r'a da turbo takalım dersen, başkası da gelir der ki cupradaki turboyu büyütelim o zaman.
Sonra type r'a çift turbo takalım der birisi, öbürü de der ki cupraya da ift turbonun yanında bir de egzantrik takalım. Yani bu işte maddiyat olduğu sürece sınır yoktur. İstanbul'da GT30 turbo takılmış bir cupra, 420 Hp'lik en yeni kasa M3'ü ciddi farklarla geçiyor mesela. Para olduğu sürece herşey yapılır.

statik

  • İleti: 1121
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #17 : Kasım 05, 2010, 08:45:25 ÖÖ »
Cupradan vtec sesi çıkmıyor ama :) ve cupranın TSI motor olduğunu hatırlayalım. Şahsen hala randımana oturmamış bir motoru tercih etmezdim. Ha güçlü olan şuan cupra. Eyvallah. :)

yusufaltintepe

  • İleti: 213
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #18 : Kasım 05, 2010, 08:48:42 ÖÖ »
safkan bir güç varken ne gerek var aşırı beslemeye :)

type-r ın sürüş keyfi ve devir bandındaki zevki cupra verebilecekmi acaba olaya birde şu yönden bakın type-r da turbolu düşünün yada cuprayı atmosferik düşünün ve kıyaslamayı o şekilde yapın bakalım kim önde olacak :D bence her ne kadar segmentleri aynı olsada motor tipleri bir değil araçların ama son olarakta söylemek isterim cuprada kötü bir araç değil bence seçim tamamen beklentiler ve zevk yönünden kişiden kişiye değişir

Bu işin sonu yok, sen type r'a da turbo takalım dersen, başkası da gelir der ki cupradaki turboyu büyütelim o zaman.
Sonra type r'a çift turbo takalım der birisi, öbürü de der ki cupraya da ift turbonun yanında bir de egzantrik takalım. Yani bu işte maddiyat olduğu sürece sınır yoktur. İstanbul'da GT30 turbo takılmış bir cupra, 420 Hp'lik en yeni kasa M3'ü ciddi farklarla geçiyor mesela. Para olduğu sürece herşey yapılır.

yazımı yanlış yorumlamışın ama ben her iki aracıda fabrika çıkışlı aynı turboda yada aynı atmosferde kıyaslayım demek istemiştim yani typerde fabrika çıkışlı cupra gibi k20 de turbolu olsaydı hangisini tercih ederdin ? yoksa mekanik modifiyede illaki parası olan son noktayı koyar...
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2010, 08:49:53 ÖÖ Gönderen: yusufaltintepe »

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #19 : Kasım 05, 2010, 08:58:13 ÖÖ »
safkan bir güç varken ne gerek var aşırı beslemeye :)

type-r ın sürüş keyfi ve devir bandındaki zevki cupra verebilecekmi acaba olaya birde şu yönden bakın type-r da turbolu düşünün yada cuprayı atmosferik düşünün ve kıyaslamayı o şekilde yapın bakalım kim önde olacak :D bence her ne kadar segmentleri aynı olsada motor tipleri bir değil araçların ama son olarakta söylemek isterim cuprada kötü bir araç değil bence seçim tamamen beklentiler ve zevk yönünden kişiden kişiye değişir

Bu işin sonu yok, sen type r'a da turbo takalım dersen, başkası da gelir der ki cupradaki turboyu büyütelim o zaman.
Sonra type r'a çift turbo takalım der birisi, öbürü de der ki cupraya da ift turbonun yanında bir de egzantrik takalım. Yani bu işte maddiyat olduğu sürece sınır yoktur. İstanbul'da GT30 turbo takılmış bir cupra, 420 Hp'lik en yeni kasa M3'ü ciddi farklarla geçiyor mesela. Para olduğu sürece herşey yapılır.

yazımı yanlış yorumlamışın ama ben her iki aracıda fabrika çıkışlı aynı turboda yada aynı atmosferde kıyaslayım demek istemiştim yani typerde fabrika çıkışlı cupra gibi k20 de turbolu olsaydı hangisini tercih ederdin ? yoksa mekanik modifiyede illaki parası olan son noktayı koyar...

Yok dostum yanlış yorumlamadım yazdığını.
Ben ilerde turbo motorlu Honda'lar göreceğimizi düşünüyorum. Bakın BMW de artık yavaş yvaş M serilerinde turbo motorlara yer vedi. (yeni kasa M5 mesela) Honda bu araca turbo koysa eminim 500 - 600 Hp'lik turbo koymazdı, zira bunun vergisi var, maliyeti var, emisyon değeri var, var da var.
Üreticiler, turbo motoru artık gelişen teknolojiyle beraber ve güvenlik gereği ağırlaşan araçlarını performnslı yapmak için araçlarına koyuyorlar. Type r motorunu 1500 Kg'lık bir arabaya koyarsan standart bir 2 litre araç performansı verecektir, 6 lı saniyelerde 100 km hıza çıkması imkansız olacaktır. Teknoloji ve güvenlikgereksinimleri ile beraber ağırlıklarartıyor, misal EP3 type r ve FN2 type r. Aralarındaki ağırlık farkı ne kadar çok değil mi? Bu sebeple FN2 type r standart haliyle EP3 kadar performan veremiyor.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2010, 09:05:47 ÖÖ »
safkan bir güç varken ne gerek var aşırı beslemeye :)

type-r ın sürüş keyfi ve devir bandındaki zevki cupra verebilecekmi acaba olaya birde şu yönden bakın type-r da turbolu düşünün yada cuprayı atmosferik düşünün ve kıyaslamayı o şekilde yapın bakalım kim önde olacak :D bence her ne kadar segmentleri aynı olsada motor tipleri bir değil araçların ama son olarakta söylemek isterim cuprada kötü bir araç değil bence seçim tamamen beklentiler ve zevk yönünden kişiden kişiye değişir

Bu işin sonu yok, sen type r'a da turbo takalım dersen, başkası da gelir der ki cupradaki turboyu büyütelim o zaman.
Sonra type r'a çift turbo takalım der birisi, öbürü de der ki cupraya da ift turbonun yanında bir de egzantrik takalım. Yani bu işte maddiyat olduğu sürece sınır yoktur. İstanbul'da GT30 turbo takılmış bir cupra, 420 Hp'lik en yeni kasa M3'ü ciddi farklarla geçiyor mesela. Para olduğu sürece herşey yapılır.

yazımı yanlış yorumlamışın ama ben her iki aracıda fabrika çıkışlı aynı turboda yada aynı atmosferde kıyaslayım demek istemiştim yani typerde fabrika çıkışlı cupra gibi k20 de turbolu olsaydı hangisini tercih ederdin ? yoksa mekanik modifiyede illaki parası olan son noktayı koyar...

Sakın yalış anlama, tamamen espri amaçlı söylüyorum, dediğini şuna benzetebiliriz ; kendinden 30 Kg fazla bir adamla kavga ediyorsun, adama diyorsun ki sen de 30 kg zayıfla öyle kavga edelim :)

qwertylion

  • İleti: 89
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #21 : Kasım 05, 2010, 09:11:04 ÖÖ »
motor olarak her türlü cupra typer ı yer. sonuçta araçta turbo olduğundan  hem bg olarak hem ciddi oranda tork değeri olarak üstün bir araç. tüketim değerleri fiyatı da typerdan daha düşük. lakin beni hem dışı hem içi typer daha çok heyecanlandırıyor.

yusufaltintepe

  • İleti: 213
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #22 : Kasım 05, 2010, 09:15:38 ÖÖ »
o zaman atmosferik ve aşırı beslemenin karşılaştırulması ilk mesajımda belirttiğim gibi adeletsizlik yani honda fn2 yi fabrika çıkışlı turbolu piyasaya sürmesi lazımki anca o zaman tsı serisi golf olur cupra olur onlarla kıyaslayalım o zaman bakalım piyasadakı tsı serilerini kim tercih ediyor yanlışmıyım ama ilginç bir konuya değinmişsin hondada aşırı beslemeye geçecek diye bence bu olay çok düşük bir ihtimal ne bileyim olmaz değil ama ben şuan için hondanın atmosferik doğasından vazgeçeceğini sanmıyorum genede belli olmaz dediğinde olabilir zaman gösterecek

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #23 : Kasım 05, 2010, 09:29:26 ÖÖ »
Her malın her zama bir alıcısı vardır. Madem Honda Turbolu FN2 ürettiğinde kimse Golf, Cupra gibi araçları almayacak, o zaman bu fabrikalar iflas edecek, Honda dünyadaki tek üretici olacak, istisnasız herkes Honda kullanacak. Tabi bu durumda inanılmaz karlar edecek. O zaman neden Honda yapmıyor sence bunu??? Bu kadar kolay olsaydı bu iş eminim çoktan yapardı. Biz BMW'nin M serilerinin atmosferik olmasına alışmışız mesela, kim derdi ki bir gün bir M5 turbo motrlu olacak diye. Ama oldu işte, 507 Hp'lik amosferk motoru bırakıp, 550 Hp'lik (ve tabiki 700 küsur NM'lik devasa bir torkla) turbo M5 geliyor piyasaya.
Bir önceki kasayı daha performanslı hale getirebilmek için ya 6 - 7 litre motor koyup atmosferik olarak gücünü arttıracalardı M5'in, ya da turbo motor koyup eskisinden daha düşük hacimden daha yüksek güç amyı deneyecekti. Daha düşük hacimli birturbo ile daha yüksek güç almayı tercih etti sonuçta BMW. Bunu bir gün Honda'nın yapacağını da düşünüyorum. Neden dersen artık güvenlik çok daha önemli hale geliyor, güvenlik arttıkça araçlar ağırlaşıyor, ağırlaştıkça performans düşüyor haliyle. Ağırlaşn araçları da atmosferik araçlar kaldıramıyor artık. Bu sebeple bir çok marka performans modellerine turbo motor koyuyor. Kim derdi ki turbo ir araç, atmosferikten az yakar diye, bu eskiden söylendiğinde insanlar inanmaz, gülerdi. Ama yukarıdaki teknik verilerde dörüyoruz ki iki tane 2 litre araçtan turbo olan Cupra, atmosferik olan Type r'dan bariz derecede daha az yakıt tüketiyor. Bu da demek oluyor ki teknoloji ilerliyor, bir çok firma gelenekçi üretimden vazgeçip, güncel ve modern olan yolları deniyor.

yusufaltintepe

  • İleti: 213
Ynt: seat leon cupra 2.0 tsı ve honda typer
« Yanıtla #24 : Kasım 05, 2010, 09:35:09 ÖÖ »
İşte hondanın turbolu araç üretmemesinin bence başlıca sebebi senin son cümlende gizli ''bir çok firma gelenekçi üretimden vazgeçip, güncel ve modern olan yolları deniyor.'' geleneklerinden vazgeçmiyor ama dediğim gibi olmaz diye bişey yok zaman gösterecek ileirde belki aşırı beslemeli hondaları yollarda göreceğiz işte o zaman bu piyasa aşırı derecede kızışacaktır