S2000 sahibi olarak defalarca denenmis Standard-Standard sonucunu soyleyeyim:
S2000 vtec altinda yana yana kaliyor, vtec devrinde cok hafif once geciyor. 10-210 denemelerinde 2 boy civari onde oluyor.
350z kaybettigi cok ucuz 2 detay var bu rollingte:
1-Vites oranlari uzun
2-DEvir kesicinini yeri yanlis... eger 400-500 devir daha ceviriyor olsa direkman onde kalir. (280 lik versiyon sozkonusu olan)
Isin icine modifiye girdiginde: egriye egri dogruya dogru; 350z in motoru "yeni RB26" diye nitelendiriliyor. 4-5 sene sonra, 350z ler amerikada dahada ucuzlayinca 700-800 beygirlerde birsuru 350z olacak (simdi bile var bolca). 3.5lt bir motorun potansiyelini f20c ile karsilastirmak haksizlik olur malesef. 350z in modifiye secenekleri su anda bile s2000 den cok fazla (istemedigin kadar stroker secenegi-ucuzu, her cesit blower, her cesit centr. sc, turbo vs vs). S2000 icin geriye kalan avantaj su:
1-Ben arabamin ustunu acip 9000 ceviriyorum, 350z ci arkadas tenekenin icinde tam guc gelirken vites degistiriyor, bale yapmaya calisan sumocu gibi viraja giriyor (cabriolu arkadas icin ikinci kisim gecerli sadece),
2-Ben virajli bir yola geldigimde, hele ustu aciksa araba ile surucu tek bir govde oluyor, 350z arkayi sallamaya basliyor (kimi drift seviyor gerci-ben G'yi tercih ediyorum)
3-Vergi sikintisi olan ulkelerde, birde benzin pahalli ise, malesef 350z yurutmek icin arabanin leasing inden fazla para harcaman gerek
Bu arabalari karsilastirmak cok dogru degil sonuc olarak, bence baska segmentlere hitap ediyorlar. Hele turkiye de baska dunyalara hitap ediyorlar.