Gönderen Konu: Megane RS - Type R  (Okunma sayısı 23956 defa)

Seko

  • İleti: 1553
Megane RS - Type R
« : Haziran 22, 2007, 01:50:46 ÖS »
Kendimce karsılastırmam ,
Megane artıları ; sadece chip ile ktecracing.co.uk  270 beygir 380 nm tork ,frenler , Xenon , 6 airbag , cam tavan yani konfor + performans bide BOV, uygun fiyat
Eksileri ; 2. elde deger kaybı satıp satamama endişesi , ses
Type R artıları ; Modlama secenekleri , vites - motor uyumu , ses , 2. el degeri ve imaj , tuketim
Eksileri ; Megane gibi 45 beygir almak 1500 ytl degilde cok daha pahalı olusu ,
Konusulan araclar 32-35 milyar arası ve mumkun olan en yuksek model, chipli bir 270 beygir lik  Megane ile yuklu (kpro-cai-egzoz da olsun ) Type R nasıl nereye kadar kopmadan giderler ?



SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #1 : Haziran 22, 2007, 02:20:26 ÖS »
kesinlikle type-r.... renoda ne tip var ne karizma... satamazsın elinde patlar.. honda ruless..

ben yakın zamanda type-r almayı düşünüyorum, asla megane RS almam...

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #2 : Haziran 22, 2007, 02:52:45 ÖS »
Megane iyi gidiyor baba begenmesekte durum boyle , ben yaz sonu bakacam istersen IST dan yardımcı olurum , onerdigim siyah 03 modeli bir sor derim arabam.com da ilanı var ve 30 e bırakıyorlar buyuk ihtimal Mugen debriyaj daha yeni 2,000 ytl faturalı ! Dersen ben boyasız darbesiz bakacam bayaa bir arastırman yada para bayılma lazım hocam .

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #3 : Haziran 22, 2007, 02:58:50 ÖS »
Megane RS uzunca süreler baktım , 2. el piyasası olmayan bir araç , type-r'lar artık vtecler gibi olmaya başladı asla değer kaybetmez. K-Pro'lu type-r kopmaz koparır öyle söyleyeyim ben :) Kilo farkıda var çünkü.

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #4 : Haziran 22, 2007, 03:03:25 ÖS »
ben diyorum 270 beygir , Kpro ile kac beygir olacak hadi diyelim 8500 cut off set ettin zaten stock ekzantrik 8400 lere kadar verimli degilmi ? olup olacagın 225-230 civarı ve uzunda 220 km ve uzeri arada 40 beygir fark olacak ?

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #5 : Haziran 22, 2007, 03:15:31 ÖS »
ben diyorum 270 beygir , Kpro ile kac beygir olacak hadi diyelim 8500 cut off set ettin zaten stock ekzantrik 8400 lere kadar verimli degilmi ? olup olacagın 225-230 civarı ve uzunda 220 km ve uzeri arada 40 beygir fark olacak ?
stock ekzantrik 8600ü destekler
bende egzoz headers cai var aracım 215-220  hp civarı olması lazım hondata oldumu 235-240 lara ulaşır bide toda silindir üst kapak contasıyla dereceli çaktınmı o 270hp leri yakalarsın
ama uğraşamam diyosan 30-35 milyara turbo b20 al geç  <^^Seyt
bide aklıma şu geldi bi type-R yokmuydu M5 le roll yapan  onda da egzoz headers cai hondata vardı die biliyorum
« Son Düzenleme: Haziran 22, 2007, 03:19:22 ÖS Gönderen: type-RRR »

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #6 : Haziran 22, 2007, 03:26:59 ÖS »
Asagıyı bir oku derim , cok iyi ısı izolasyonu ve eger şanslı isen biraz 250 beygirlere cıkarsın diyor TODA ile , maliyeti de tam bilmem fakat 10 milyar cıvarı olur komple krpo- egzoz - cai - ekzantrik diger elemenanlar , Megane ise sadece 1500 ytl harcayacak 270 civarı olacak bu canımı sıkıyor , Type R alıp ta yanımda cuflayarak Megane gecemsi canımı sıkar ! Bu arada STI ın da bu araclar ile yuruyebilmesi icin uzunda ve son hızda min. 300 beygir ve uzeri olması lazım .. Alnıtı typerowners.co.uk

Honda's K20A engine is a technicle marvel. Pumping out almost 110 bhp per litre (in jap tune), from just two litres. Not only does this engine feature multiple cam profiles (vtec) it also has variable intake cam timing allowing excellent low down torque (unlike the s2000).

THe UK CTR has a "detuned" version of the K20A engine -the K20A2. The UK CTR produces less power, but better torque. It does not rev as high and also has a more restrictive emissions system.

The K20A2 also differs internally, having less wild cams, lower compression pistons, lower-rpm optimes intake tract and the absence of a slip differential. It also has a lighter flywheel.

The K20A2 runs a little rich in stock form. This means that increasing intake efficiency can improve power. Cold air intakes work well as they do not suck in under-bonnet heat. Short ram intakes benfit from heatshields or cold-air ducting.

The aforementioned intakes can seem to reduce throttle response. Using a sealed cold airbox gives you excellent throttle response and more power. You won't get more than 10 bhp with a CAI/airbox if you're lucky.

The K20A2 exhaust is quite good, and replacing it won't help power much at all. You will need a larger diameter if you plan to tune it further though. 2.25 to 2.5 maximum unless you want to use forced induction... Good for about 5 bhp

The manifold and cat are very restrictive. However a decat pipe won't help that much. You need a proper longtube manifold which replaces the cat. The UK car must meet stricter emissions laws for 2005, and loses power as a result. Using a manifold will make from 10-15 bhp.

An ECU retune is probably required after the manifold to account for increased scavenging. All in (intake/manifld/exhaust/ecu) will leave with about 220-225 bhp max.

Uprated cams which feature higherlift and duration will help a lot from here on. Jap J20A cams will increase bhp (with ecu retunes) to about 235-240 bhp. TODA spec A improve on the K20A cams to 250 bhp and have better torque from low-mid revs. Cat Cams 902 have even better low down- but lose about 5-10 bhp compared to TODA As. TODA cams also require stronger valvesprings to allow a safe 9000 rpm re limit.

You can then help breathing a little more by adding a jap intake manifold and a larger throttle body. Makes a small difference and increases high rpm efficiency.

Getting over 265 bhp on a stock head in naturally aspirated form is going to be difficult. None produces cams at present which take advantage of cyl head work. Besides, there is no more room on the piston to accommodate bigger cams. From here its expensive forged pistons and the like...

That's 221 bhp per ton on a CTR

THe mods also increase torque by about 20%. Coupled with CTRs short gearing and light weight, makes this a very rapid car. Addition of a lightweight flywheel helps a lot too.

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #7 : Haziran 22, 2007, 03:30:53 ÖS »
megane RS isterse 10 boy atsın ben yine almam. tip yok, ördek gibi arkası var.. tepsi gibi direksiyonu var, reno marka zaten başlı başına başka bir eksi olay :D :D

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #8 : Haziran 22, 2007, 03:35:27 ÖS »
Valla ne desen haklısın o zamana Megane a gecilince gozlerimizi kapayıp o zaten cirkin dememiz mi gerekcek :)
Saka bir yana mantık ve kalp bazen farklı seyler soyluyor  >%6rol

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #9 : Haziran 22, 2007, 03:37:53 ÖS »
seko kardeş sen bana temiz tayyar bul.... varsın megane beni geçsin... hayatımız drag veya rolling değil ya... hondadaki zevkin 10 da 1 ini megane da bulamam ben...

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #10 : Haziran 22, 2007, 03:41:09 ÖS »
Ne kadar butcen var ? illa makyajlı kasa mı olsun diyorsun , bizim arkadasa sorayım bakayım onerecegi varmı baska ? 26 plakaya bak derim yada bir konus hocam ama Ankaradan nasıl olacak ??

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #11 : Haziran 22, 2007, 03:44:41 ÖS »
valla sattığım VTi ımı da istanbuldan almıştım. gelip alıp gidecez artık :D  37-38 verebilirim, ama elimde Corsa var onu satmam lazım öncelikle...
makyajlı olup olmaması önemli değil, içime sinsin alırken yeter... kırmızı rengi pek tercih etmiyorum ama düzgün olursa kırmızı da alınabilir...

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2007, 03:51:26 ÖS »
Bu akrabadan aldıgın Corsa mı yoksa hocam , sen en bastan girisecektin Type R arayısına 37--38 e cok temiz bulursun , subatta bir bodrumlu amca vardı 05 13,000 de 41 diyordu cok temiz oyle bir sey bulsan super olur ..

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #13 : Haziran 22, 2007, 03:52:45 ÖS »
baba ne yapalım ablamdan corsayı alırken type-r alabilceğimi hayal etmiyordum..meğer 10 milyar kredi çekip rahat rahat ödermişim...

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #14 : Haziran 22, 2007, 03:53:33 ÖS »
seko kardeşim ben okuduğumu değil  yaşadığımı söyledim
 sen gene bildiğini oku megane al ama yolda hondata derecelisi falan olan bi tayyara denk gelme  <nohapy
honda fanatiği deilim  type-R almasaydım ya leon cupra R  alırdım yada subaru kesinlikle megan RS  almam

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #15 : Haziran 22, 2007, 04:09:34 ÖS »
Valla bende once kagıt ustunde carpar bolerim , sonra izlenimlerimi aktarırırım . Kısmet bakalım ne denk gelecek bize .

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #16 : Haziran 22, 2007, 04:12:04 ÖS »
Kağıt üzerinde yanıltan bir araba yanlız type-r bunuda göz önünde bulunduralım. Ayrıca m5'i geçen type-r m5'i içinde 6 kişi ve tam performans özellikleri açık değilken geçiyor , bunu da not edeyim.

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #17 : Haziran 22, 2007, 04:26:42 ÖS »
Az once M5 yazısını gorunce cevap yazmadım ama Type R da ne var ? M5 nereye Type R nereye , cadde filan mı geciyor yokda otoban filan degildir umarım yoksa gercekten saka olur !

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #18 : Haziran 22, 2007, 04:49:07 ÖS »
Şöyle anlatayım type-rda hondata , dc 4-2-1 race headers , dc sports son susturucu , düz orta boru , birde filtre var.

M5 'i otobanda geçiyor ama m5in o sırada power tuşuna basılmamış durumda ve 6 kişi var içeride , kısacası type-r geçemez :)

karasovalye

  • İleti: 476
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #19 : Haziran 22, 2007, 05:29:26 ÖS »
megane rs in isterse 0-100 ü 5 saniye olsun görüntü sıfır arabanın hiç bir albenisi yok, typer daha dikkat çekici bir araba içi koltukları arabanın orjinal şeklini bile sonradan yapılma zannediyor insanlar araba almak için 30-40 bin bütcem olcak hiç düşünmeden typer alırım zaten öylede yaptım :)

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #20 : Haziran 22, 2007, 05:43:22 ÖS »
megane da o iç mekan olduktan sonra daha hızlı dahi olsa hiçte alınası bir araba degil bence...ayrıca yukarda bahsi gecen sekilde saglam yuklu bir typeri sadece chip li bir megane ın gecmesi pek mumkun gelmiyor bana... bu arada standart olarak deneyen var mi bu iki arabayı??

vti18

  • İleti: 639
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #21 : Haziran 22, 2007, 05:53:24 ÖS »
ayrıca megane ın gercekten chiple 270 hp olucagı da supheli bence...supersprintin sitesinde de typer için headers duz boru egzostla falan 225 hp oldugu yaziyor, standart guc 195 hp olarak olculmus yani +30 hp sadece egzost sistemyle ki bence supersprintin headersinin typer için en verimli headers olmadigi da goz onunde bulundurulursa imkiansiz gibi birsey...

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #22 : Haziran 22, 2007, 06:24:09 ÖS »

megane rs in isterse 0-100 ü 5 saniye olsun görüntü sıfır arabanın hiç bir albenisi yok, typer daha dikkat çekici bir araba içi koltukları arabanın orjinal şeklini bile sonradan yapılma zannediyor insanlar araba almak için 30-40 bin bütcem olcak hiç düşünmeden typer alırım zaten öylede yaptım :)


+5500 .... Renoları sevmiyorum...

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #23 : Haziran 22, 2007, 08:15:52 ÖS »
clio RS'de  güzel yürüyo ama

Seko

  • İleti: 1553
Ynt: Megane RS - Type R
« Yanıtla #24 : Haziran 23, 2007, 10:13:13 ÖÖ »

Şöyle anlatayım type-rda hondata , dc 4-2-1 race headers , dc sports son susturucu , düz orta boru , birde filtre var.

M5 'i otobanda geçiyor ama m5in o sırada power tuşuna basılmamış durumda ve 6 kişi var içeride , kısacası type-r geçemez :)

1850 kg m5 + 70*60 = 420 kg eklersen yaklasık 2350 kg de hadi , 400 beygir diyorsun sport modda degil M5 ara hızlanmada Type R gecebilir bu sekilde , ama Type R 230 larda hızlanması yavaslarken M5 bole suzule suzule gelir gecer sonucta son hız = beygir gucu degilmi ??