Gönderen Konu: max rpm  (Okunma sayısı 4406 defa)

surez

  • İleti: 162
max rpm
« : Şubat 05, 2011, 07:55:07 ÖS »
merhaba arkadaşlar.
hangi civic motoru maxrpm çevirir stock?
bu o motorun en iyisi olduğunu gösterir mi?
teşekkürler.



canguder

  • İleti: 3873
Ynt: max rpm
« Yanıtla #1 : Şubat 05, 2011, 08:06:08 ÖS »
sadece civicler arasında soruyorsan
type-r 8400
sir 7800
si 7800
vti 7600

en yüksek devir çeviren stock benim bildiğim s2000 . 8800 deviri görüyor ama bu devirde maksimum güç vermiyor. 8300 max güç. Bu verilerden tam emin değilim kullanan arkadaşlar daha net bilgi verirler.
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2011, 08:07:06 ÖS Gönderen: canguder »

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: max rpm
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2011, 01:19:21 ÖS »
benim si 7200 de kesiyo yalnışlık bende mi verdiğin değerlerdemi acaba

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: max rpm
« Yanıtla #3 : Şubat 06, 2011, 03:21:40 ÖS »
merhaba arkadaşlar.
hangi civic motoru maxrpm çevirir stock?
bu o motorun en iyisi olduğunu gösterir mi?
teşekkürler.

kimin kaç çevirdiğini bilmiorum detaylı olarak, ancak çok çeviren en iyi değldir...

max torku ya da belirtilen HP yi en düşük devirde sağlayan motor en iyi motordur...

mesela İES ler 120 PS ama 6400 devirde... alt devirlerde hacı şahin... üst devirlerde ferrari :)


Umarım doğru anlaşılmışımdır...

S2000 vb araçlar mesela ki, kadran 6000 lik olsa ve max 5000 devir çeviriyor olsa ve bu araç 200 PS ise bunu 3500 devirde sağlıyor olsa.... 6 ileri ya da 7 ileri araları iyi açılmış şanzımanla 300 -350 km hızı bulur... Diye düşünüyorum...

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #4 : Şubat 06, 2011, 03:24:06 ÖS »
sadece civicler arasında soruyorsan
type-r 8400
sir 7800
si 7800
vti 7600

en yüksek devir çeviren stock benim bildiğim s2000 . 8800 deviri görüyor ama bu devirde maksimum güç vermiyor. 8300 max güç. Bu verilerden tam emin değilim kullanan arkadaşlar daha net bilgi verirler.

bu degerlerde bi acayiplik yokmu can ?

typer ?

vtı?
..

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: max rpm
« Yanıtla #5 : Şubat 06, 2011, 03:28:20 ÖS »
hocam zaten ben nostalji koşesinde paylaştım ilk çıktıqında gasteLerde biLe 8250 dd diyordu...
iESLer 7200 ceviriyor fakat VTi Lar 7600 ceviriyor ???
bir gariplik olmalı ???

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #6 : Şubat 06, 2011, 03:29:45 ÖS »
nası 7600 arkadaslar VTI a bindigimde o devir saatini benmi yanlıs goruyordum 8200 olmasın o deger ?

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #7 : Şubat 06, 2011, 03:31:17 ÖS »
7600 devir en yüksek gücü veriyor diye biliyorum arkadaslar ama 8200 cevirir..

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #8 : Şubat 06, 2011, 03:31:52 ÖS »
Engine / Motor
Manufacturer: Honda
Type: S-4
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings: 5
Bore x stroke: 81.00mm × 77.40mm
Bore / stroke ratio: 1.05
Displacement: 1595 cc 97.33 cu in
Compression: 10.20:1
Fuel system: Ho PGM-Fi fuel inj.
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: Y
Max. output: 162.2 PS (160.0 bhp) (119.3 kW)@7600 rpm
Max. torque: 150.0 Nm (111 lbft) (15.3 kgm)@7000 rpm
Coolant: Water
Specific output: 100.3 bhp/litre
Specific torque: 94.04 Nm/litre
Performance / Performans
0-60mph: 7.3 s
Quarter mile: 15.80s
Top speed: 212 km/h
Power to weight: 148.15 bhp/ton

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: max rpm
« Yanıtla #9 : Şubat 06, 2011, 10:09:57 ÖS »
hocam zaten ben nostalji koşesinde paylaştım ilk çıktıqında gasteLerde biLe 8250 dd diyordu...
iESLer 7200 ceviriyor fakat VTi Lar 7600 ceviriyor ???
bir gariplik olmalı ???

VTI de kadran 9000 lik... 8200 de kesici var... stock hali... 7600d/d - 160 HP yi bulur... DOHC dur.
IES de kadran 8000 lik... 7200 de kesici var... stock hali... 6400d/d - 120 HP yi bulur... SOHC dur.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: max rpm
« Yanıtla #10 : Şubat 07, 2011, 07:07:08 ÖÖ »
vti hakkında detaylı bilgim yok kesici daha yüksek devirde olabilir. maksimum verdiği güç 7600 olarak biliyorum.

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #11 : Şubat 07, 2011, 08:12:22 ÖÖ »
hocam zaten ben nostalji koşesinde paylaştım ilk çıktıqında gasteLerde biLe 8250 dd diyordu...
iESLer 7200 ceviriyor fakat VTi Lar 7600 ceviriyor ???
bir gariplik olmalı ???

VTI de kadran 9000 lik... 8200 de kesici var... stock hali... 7600d/d - 160 HP yi bulur... DOHC dur.
IES de kadran 8000 lik... 7200 de kesici var... stock hali... 6400d/d - 120 HP yi bulur... SOHC dur.
doğru olan bilgiler ;)1

livindead

  • İleti: 192
Ynt: max rpm
« Yanıtla #12 : Şubat 07, 2011, 09:00:24 ÖÖ »
i-vtec lerde durum nedir?

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #13 : Şubat 07, 2011, 09:06:08 ÖÖ »
i-VTEC
i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.

Emme kam miline takılan VTC hareketlendiricisi, motorun yüküne bağlı olarak sürekli değişken supap zamanlamasını sağlaması için yağ basıncı tarafından kontrol edilir. VTC mekanizması, şekilde görülmektedir. Bu sistemde temel fikir, kam milini bağlı olduğu dişliden ayırmak, tabla (mavi renkle gösterilmiştir) ile birbirlerine göre izafi hareketlerini sağlamak, motorun yük ve gaz pedalı durumuna göre değişken zamanlamayı gerçekleştirmektir

i-VTEC sisteminde, değişken supap zamanlamasını sağlamak için tabla üzerinde dişli çark mekanizması kullanılmaktadır. Kam mili dönme yönünde ilerlerken, eğer supap zamanlamasında avans verilmesi istenirse, tabla kam milini kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile aynı yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha büyük bir değere getirir. Eğer supap zamanlamasında gecikme yapılması istenirse, tabla kam milini yine kam dişlisinden ayırır, kam miline kilitlenir ve dişli ile ters yönde dönerek mili olması gereken açı değerinden daha küçük bir değere getirir. Supap zamanlamasının değişkenliği bu şekilde sağlanmaktadır. VTC mekanizması, supap zamanlamasını avans veya rötar durumlarında 250 değiştirebilmektedir. VTC elektronik kontrol ünitesi, motor devrini, kam mili ve gaz kelebeği pozisyonunu, ateşleme zamanını ve motorun egzoz durumunu sürekli kontrol ederek gerekli supap zamanlamasını belirler. i-VTEC için 4 kademe bulunmaktadır. 1., 2. ve 3. kademelerde, supapları düşük miktarda açan kam profilleri devrededir. 4. kademedeyse, supapları yüksek miktarda açan kam profilleri devrededir. i-VTEC motorlarda sadece emme kam milinde VTEC sistemi mevcuttur.

1., 2. ve 3. kademelerde emme supaplarından biri hareketsiz kalmaktadır. Bu, VTEC-E' deki 1 emme supaplı çalışma durumuna benzemektedir. 1 emme supabı hareketsiz dururken, diğeri açılmaktadır. Bu şekilde, hava akımı üzerinde bir türbülans efekti oluşturulmasına, fakir yanma ve rölanti devirlerinde 20:1'den büyük hava-yakıt oranlarına kullanılmasına fırsat vermektedir.

1. kademe, motorun elektronik kontrol ünitesinin 20:1'den yüksek hava yakıt oranlarını kullandığı fakir yanma modudur. VTC, emme/egzoz supap bindirmesini minimuma getirir. 1. kademe, sadece fakir yanma modunda yada düşük oranlı kelebek pozisyonlarında kullanılır. Elektronik kontrol ünitesi, yüksek oranlı kelebek pozisyonları için 3. kademeyi devreye sokar. 2. kademede, fakir yanma modunu terk edip 14.7-12:1 hava-yakıt oranlarına geri dönebilmektedir ve supap bindirmesini maksimuma çıkarabilmektedir. Bu şekilde EGR efekti artırılmakta ve emisyonlar iyileşmektedir. 3. kademe elektronik kontrol ünitesinin, emme/egzoz supaplarının açılmasını ve bindirmesini motor devrine bağlı ve dinamik olarak değiştirdiği bir durumdur. Burada motor devrinin düşük fakat gaz kelebeğinin yüksek oranda açık olduğu durumlar geçerlidir. Yavaş çalışma devirleri; ideal çalışma şartlarının geçerli olduğu düşük devirler, kapalı ya da kapalıya yakın gaz kelebeği pozisyonları anlamına gelir. Bu durum, eğimi sıfıra yakın yol kullanımlarında, sabit hızda kullanımlarda da geçerlidir. 4. kademe, devir yükseldiğinde ve gaz pedalına sonuna kadar basıldığında aktif hale gelir. Bu modda, emme kam milinin supaplarını yüksek oranda açan kamları devreye girer, motor 16 supap moduna geçer. Supapların açık kalma süreleri ve liftleri artar. VTC, istenilen güç miktarını ve optimum emme/egzoz supap zamanlamasını ve bindirmesini elde etmek için emme kam milini dinamik olarak değiştirir

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: max rpm
« Yanıtla #14 : Şubat 07, 2011, 09:06:45 ÖÖ »
şu google ın kerametlerinden yararlanın biraz arkadaşlar ;)

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: max rpm
« Yanıtla #15 : Şubat 07, 2011, 09:22:12 ÖÖ »
şu google ın kerametlerinden yararlanın biraz arkadaşlar ;)


+++1

 >=ok

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: max rpm
« Yanıtla #16 : Şubat 07, 2011, 11:24:29 ÖÖ »
Muu 56 Vti'ın turbolanmadan önceki stok sahibiydim ve 8200 vuruyordum.

Şimdi 1,6 ies kullanıyorum ve son devri 7200.

Bu arada hava filtresi devir kesici limitini değiştirebiliyor.

Standardı yukarıdaki gibidir ama...
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2011, 11:25:44 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: max rpm
« Yanıtla #17 : Şubat 07, 2011, 11:33:39 ÖÖ »
Muu 56 Vti'ın turbolanmadan önceki stok sahibiydim ve 8200 vuruyordum.

Şimdi 1,6 ies kullanıyorum ve son devri 7200.

Bu arada hava filtresi devir kesici limitini değiştirebiliyor.

Standardı yukarıdaki gibidir ama...

filtre değiştirebiLir demişsinizde acaba ne faydası varda kesiciyi değiştirebiLiyor.
ECU giren havaya göremi kesiciyi ayarLıyor ???

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: max rpm
« Yanıtla #18 : Şubat 07, 2011, 12:02:35 ÖS »
Muu 56 Vti'ın turbolanmadan önceki stok sahibiydim ve 8200 vuruyordum.

Şimdi 1,6 ies kullanıyorum ve son devri 7200.

Bu arada hava filtresi devir kesici limitini değiştirebiliyor.

Standardı yukarıdaki gibidir ama...

filtre değiştirebiLir demişsinizde acaba ne faydası varda kesiciyi değiştirebiLiyor.
ECU giren havaya göremi kesiciyi ayarLıyor ???

Tam açıklamasını bilmiyorum ama filtre ECU yu yanıltarak kesicinin üst limitini bir miktar artırıyor olabilir.
Bu arada 2 önceki aracım 1,4 is te ve 60 mm kit ile yapıyordum.
100 devir kadar fark ediyordu.

hakangunister

  • İleti: 6838
    • www.osgun.com.tr
Ynt: max rpm
« Yanıtla #19 : Şubat 16, 2011, 12:31:05 ÖS »
S2000  240 HP @ 8300 rpm
          207 Nm @ 7500 rpm

Redline: 9000 rpm