Gönderen Konu: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.  (Okunma sayısı 21302 defa)

floyd

  • İleti: 327
jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« : Temmuz 27, 2011, 09:40:50 ÖS »
Arkadaşlar merhaba, jetta tsi 170'lik kullanıcısıyım. Aracımı yeni aldığım için performansı ile ilgili şüphelerim var.
insignia turbo ile 2. vitesden itibaren yaptığımız denemelerde genelde beraber gittiğimizi gördüm. her vites atışımızda yarım araba boyu kadar öne çıkıyordum sadece. 190 civarına kadar çıktık ve en son 2 araba kadar oldu gibi. ama vites değişimi olmasa sanki kolkola gidecek gibiydik. benim araç dsg olduğu ve karşı taraftaki arkadaşın vites değişimlerde yeterince hızlı olmadığı değerlndirildiğinde sanki arabalar eşit gibi geldi bana. insignia 245 18'' lastikli idi ve benden yaklaşık 150 kg daha ağır. bende ise malum 205 16''. iki araç da stok. insignia 30binde benimki 80 bin.
benim araçta 95 oktan vardı ve manuelde (vitesi aracın kendisinin atmasını bekleyecek şekilde) hızlandırıyordum. bu durumda 7250 civarlarına kadar çeviriyor. halbuki S modunda 7000 de bir üst vitese geçiyor. bütün bu bilgiler ışığında yorumunuz nedir:?
ben 10 hp lik güç farkına rağmen 10nm tork, hafiflik ve lastik avantajı nedeniyle daha fazla fark bekliyordum. en azından vites değişimleri dışında hızlanırken de ufak da olsa bir fark oluşturabilmeyi beklerdim. acaba bunun nedeni nedir? bu işlere gönül vermiş arkadaşların yorumlarını bekliyorum.teşekkurler.



battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #1 : Temmuz 27, 2011, 10:11:52 ÖS »
insignia ağırlığına göre güzel yürüyor son hızdada 250 lere ulaşabiliyor yüksek hıza ulaştıkça sizin aracınız düşük  hacimden dolayı yavaş yavaş geride kalacaktır kanımca

pashatorunu

  • İleti: 1234
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #2 : Temmuz 28, 2011, 01:44:51 ÖÖ »
insignia diyorum

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #3 : Temmuz 28, 2011, 10:52:33 ÖÖ »
insignia diyorum
dsg den daha hızlı vites değiştirebilen biri varsa geçerdi. zira vites geçişleri dışında araçlar arası mesafe her zaman sabit. her vites değişiminde yarım araba one çıktım. 200 den sonra belki  one geçer diyorum. zira onun maks. sürat 225, benimki ise 220. İnsignianın rüzgar direnci 0.27 ile çok başarılı. youtube da 270'lere yaklaşan 1.6 turbolar var. ama jetta 98 oktanla eğimli yolda 260 yapabiliyor.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #4 : Temmuz 28, 2011, 10:59:52 ÖÖ »
Bence normal. Neticede biri hafif ama 10 hp eksik. Kafa kafaya gitmesi zaten beklenir.
Belki siz çok beklentiye girdiniz.

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #5 : Temmuz 28, 2011, 07:18:45 ÖS »
122 lik tsi lerde 215-220 arasında sınırlayıcı var diyorlar sizinkinde böyle birşey varmı

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #6 : Temmuz 28, 2011, 07:39:51 ÖS »
122 lik tsi lerde 215-220 arasında sınırlayıcı var diyorlar sizinkinde böyle birşey varmı
hayır yok. zaten manuel viteslilerin fabrika surati  222.dsg'de 220

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #7 : Temmuz 28, 2011, 10:25:21 ÖS »
122 lik tsi lerde 215-220 arasında sınırlayıcı var diyorlar sizinkinde böyle birşey varmı

araba gitmediği için öyle diyorlardır :D 122 hp araç 260 yapacak değil :D

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #8 : Temmuz 29, 2011, 07:08:25 ÖS »
122 lik tsi lerde 215-220 arasında sınırlayıcı var diyorlar sizinkinde böyle birşey varmı

araba gitmediği için öyle diyorlardır :D 122 hp araç 260 yapacak değil :D

benim aracımda var,chiplettim kalktı.kac kere 220 ye dayandı.dedim böyle böyle,sizin gibi dediler,bayıra vurunca kesildi öyle diyen arkadasın sesi,chipten sonra aynı yolda 250 ye yanastı .güzel bi bayırdı ama :D

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #9 : Temmuz 29, 2011, 11:04:54 ÖS »
uludağdan aşağı salın 300 e de çıkar.

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #10 : Temmuz 30, 2011, 12:12:31 ÖÖ »
122 lik tsi lerde 215-220 arasında sınırlayıcı var diyorlar sizinkinde böyle birşey varmı
sizin arac chipten sonra kac beygir oldu?
araba gitmediği için öyle diyorlardır :D 122 hp araç 260 yapacak değil :D

benim aracımda var,chiplettim kalktı.kac kere 220 ye dayandı.dedim böyle böyle,sizin gibi dediler,bayıra vurunca kesildi öyle diyen arkadasın sesi,chipten sonra aynı yolda 250 ye yanastı .güzel bi bayırdı ama :D

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #11 : Temmuz 30, 2011, 08:07:51 ÖÖ »
kafa kafaya giderler bence. aralarında fazla hacim farkı yok.jettada turbo+sc var. verilere bakacak olursak

jetta tsi 170 ;

170 hp @ 6000 rpm
240 nm @ 1500-4750 rpm
0-100 km/h : 8.3 sn
max hız : 222 km/h

insignia 180 ;

180 hp @ 5500 rpm
230 nm @ 2050-5500 rpm
0-100 km/h : 8.9 sn
max hız : 225 km/h

livindead

  • İleti: 192
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #12 : Temmuz 30, 2011, 08:37:43 ÖÖ »
tsi 160a kadar çok güzel ve seri biçimde hızlanıyor 160dan sonra tside bir yavaşlama oluyor

160a kadar hızlandığı gibi hızlanmıyor sanırım bu düşük hacminden dolayı olsa gerek

a-r-m

  • İleti: 332
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #13 : Temmuz 30, 2011, 09:11:29 ÖÖ »
hanqisi hanqisini alır tam olarak bilemiyorum ama opel insignia için şimdiye kadar yaptığımız en iyi araba diyor.  burdan da şu sonuç çıkıyor opel araba yapmayı bilmiyor!..

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #14 : Temmuz 30, 2011, 11:00:51 ÖÖ »
opel 200-220 gibi gelir ve geçer(geçebilir).

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #15 : Temmuz 30, 2011, 06:38:09 ÖS »
hanqisi hanqisini alır tam olarak bilemiyorum ama opel insignia için şimdiye kadar yaptığımız en iyi araba diyor.  burdan da şu sonuç çıkıyor opel araba yapmayı bilmiyor!..
İnsignia iyi araba. Opeli batmaktan kurtaran arac. 2009 da car of the year secildi. D sinifinda olup car of the year almak pek kolay degil. Sadece otomatik sanzimani iyi degil..

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #16 : Temmuz 30, 2011, 08:10:21 ÖS »
kafa kafaya giderler bence. aralarında fazla hacim farkı yok.jettada turbo+sc var. verilere bakacak olursak

jetta tsi 170 ;0
170 hp @ 6000 rpm
240 nm @ 1500-4750 rpm
0-100 km/h : 8.3 sn
max hız : 222 km/h

insignia 180 ;

180 hp @ 5500 rpm
230 nm @ 2050-5500 rpm
0-100 km/h : 8.9 sn
max hız : 225 km/h
Benim arac DSG 0-100 8.1 maks surat 220.

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #17 : Temmuz 30, 2011, 10:37:50 ÖS »
jettada oktan farkeder haberiniz olsun ,ilkercom ; napalım bizim aracımız bayırda görüyor hondalar gibi son hızı süratli değil,uzun yolda hep geçiyorlar yapacak bişey yok.hondalar düzde 220 leri görüyor bizimki gibi değiller..
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2011, 10:39:42 ÖS Gönderen: onur_s »

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #18 : Temmuz 31, 2011, 12:36:15 ÖÖ »
jettada oktan farkeder haberiniz olsun ,ilkercom ; napalım bizim aracımız bayırda görüyor hondalar gibi son hızı süratli değil,uzun yolda hep geçiyorlar yapacak bişey yok.hondalar düzde 220 leri görüyor bizimki gibi değiller..
O zaman 95 oktan vardi aracta. Kitapciga filan da baktim sadece 98 kullanin diyor. Ben 97 koyuyorum artik. Bide soyle bir durum var; ben araci manuele alip hizlandiriyordum. Manuelde dahi olsa vitesi artirmazsaniz kendi vites atiyor. O durumda 7250 lere kadar ceviriyor. S modunda otomatige alindiginda ise 7000 devirde bir ust vitese geciriyor. Gecen farkettim S modunda vites attiginda arac one dogru daha canli atliyor. Halbuki manuelde iken hizlanma sabit bir ivme ile oluyor. Sanirim S modunda vites artiginda bir ust vitesde denk gelen devir maksimum torkun oldugu bandin icinde kaliyor. Bir rivayete gore de S modunda zengin karisim gonderiyor arac. Ama ne kadar dogrudur emin degilim..

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #19 : Temmuz 31, 2011, 10:34:29 ÖÖ »
araca 7200 cevirtmek mantıklı değil,ne kadar devir o kadar gider diye birşey yok maalesef basınc iyice bitiyor,S modunda ben daha iyi gideceğini düşünüyorum.97 de ne kadar 97 işte o da pek fark yapmaz ama oktan arttırıcı koyabilirsiniz az bişey.hemen farketmez ama kullandıkca arabada ona göre ayarı verir :) , yazılım yaptırıp,insignia yla denemenizi öneririm
« Son Düzenleme: Temmuz 31, 2011, 10:36:01 ÖÖ Gönderen: onur_s »

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #20 : Temmuz 31, 2011, 10:38:56 ÖÖ »
jettada oktan farkeder haberiniz olsun ,ilkercom ; napalım bizim aracımız bayırda görüyor hondalar gibi son hızı süratli değil,uzun yolda hep geçiyorlar yapacak bişey yok.hondalar düzde 220 leri görüyor bizimki gibi değiller..

Dostum hondalar da max speed özürlüdür. Type R bile standart hali ile 260 yazmıyor :D

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #21 : Temmuz 31, 2011, 10:42:06 ÖÖ »
almanlar max speede cıkana kadar hondalar kaybolur ama gözden (:

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #22 : Temmuz 31, 2011, 10:45:37 ÖÖ »
almanlar max speede cıkana kadar hondalar kaybolur ama gözden (:
ne anlamda ?yinemi honda geçer :D

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #23 : Temmuz 31, 2011, 10:47:41 ÖÖ »
Konuyu idrar katılımına çevirmek istemem ama kendi aracım 200 e kadar çok seri hızlanıyor. 220 sonrasını görmedim. :D Yokuş aşağı uzun bulsam 240 görür belki.

floyd

  • İleti: 327
Ynt: jetta tsi 170 - Insignia turbo 180.
« Yanıtla #24 : Temmuz 31, 2011, 06:43:56 ÖS »
almanlar max speede cıkana kadar hondalar kaybolur ama gözden (:
Astra coupe bertone turbo 190 hp maks surat 245...
S2000 240 hp maks surat 241.
Dunyanin en performansli atmosferik motoru litre basina 120 hp ile s2000,
Ama aeorodinamik baska bisi.