Gönderen Konu: iki iesin kalkısı ve hazın son :)  (Okunma sayısı 10909 defa)

cagrock

  • İleti: 184
iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« : Şubat 12, 2012, 11:17:01 ÖS »
arkadaslar benım 99 model ies im var arkadasta yeni aldı 98 ies ama onun arabası benımkınden cok cok hızlı arabanın 2 vitesde bıle resmen onu havaya kalkıyor benzınden kalktık ıkımızde 2 vıteste 2 araba fark verdı oynama yok dıyor motorunda acaba benım arabadamı sorun var
98 model 119 bınde tup takılalı bı sene olmus
99 model 200 bınde tup takılalı 6 sene oldu benımkıde benzınde kalktık bıde :) he bıde prız dıregı bılyem arızalı bu etkı edermı okadr bılmıyorum yorumlarınızı beklıyorum :) arabamdan soguttu benı



bymurat___61

  • İleti: 313
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2012, 11:52:26 ÖS »
Sonucda 10 yasında araçlar olduğu için dynocıkmadan kesin sonuclar alınamaz :) Birde senin sıbap ayarın eskimiş de olabilir bunlarıda göz önünde bulundur dediğim gibi eski araçlar olduğu için 1 boy fark normaldir :) Benim araçtada hiç birsey yok lpg li 160 km 130 larda aldım çogu ies daha iyi yuruyo :)

mali

  • İleti: 8035
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #2 : Şubat 13, 2012, 03:16:48 ÖÖ »
arabalardaki kilo durumuda aynımıydı
o bile çok şeyi değiştirir.
hatta jantlar veya lastiklerin durumu bile etkili.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #3 : Şubat 13, 2012, 08:35:06 ÖÖ »
Baskı balata, motor kompresyonu, bujiler, motor yağı,
araçların depolarındaki benzin miktarı, şöför kiloları,
bunları toplarsan aradaki farkı açıklar gibime geliyor.

Benzine çok gülen oluyor ama stepne bile aracın gidişini etkiliyor.
ki full depo 45 litre=48 kg demek. Boru değil.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2012, 08:49:40 ÖÖ »
muhtemelen iyi bakımlı hiç lpg girmemiş ies gelse size en az 3 boy açar ikinize birden.

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #5 : Şubat 13, 2012, 09:34:20 ÖÖ »
Sonucda 10 yasında araçlar olduğu için dynocıkmadan kesin sonuclar alınamaz :) Birde senin sıbap ayarın eskimiş de olabilir bunlarıda göz önünde bulundur dediğim gibi eski araçlar olduğu için 1 boy fark normaldir :) Benim araçtada hiç birsey yok lpg li 160 km 130 larda aldım çogu ies daha iyi yuruyo :)

subap ayarı yaptırın demıslerdı ama yaptırmadım fakr edermı ? hanı sasırdım 2. vıtesde gıdıyoruz arkadasın arabasında onu acayıp havaya kalkıyor motor kaputtan cıkacak gıbı bumu normal yoksa benımkımı anlamadım :)

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #6 : Şubat 13, 2012, 09:35:07 ÖÖ »
arabalardaki kilo durumuda aynımıydı
o bile çok şeyi değiştirir.
hatta jantlar veya lastiklerin durumu bile etkili.
benımkı 15 kılo fılan fazla ıkısıde stock sadece benım teker eskı rot balans ıstıyor onda o problem yokda bunun etkı edecegını sanmıyorum okadr

NusretA

  • İleti: 544
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #7 : Şubat 13, 2012, 09:39:00 ÖÖ »
Kullanış farkıda olabilir vites atışları filan...

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2012, 09:39:49 ÖÖ »
Baskı balata, motor kompresyonu, bujiler, motor yağı,
araçların depolarındaki benzin miktarı, şöför kiloları,
bunları toplarsan aradaki farkı açıklar gibime geliyor.

Benzine çok gülen oluyor ama stepne bile aracın gidişini etkiliyor.
ki full depo 45 litre=48 kg demek. Boru değil.
motor kompresoru ne oluyor acaba :) yag 11 bın oldu bujılerıde gecen hafta ngk aldım :D sadece prız dıregı bılyasından ses gelıyor benım bıde rot balans yaptırmam lazım cekıyor kardesım ama sasırtıcı geldı yukardada söledıgım gıbı motor kaputtan fırlıcak gıbı onu kalkıyor benzınde 1 ve 2 vıtesde sızın ıeslerdede aynısı oluyormu? yakında ıkıncı deneme yaparız vıdeo atarım benımkınde bı anormallık var kesın

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #9 : Şubat 13, 2012, 09:40:38 ÖÖ »
Kullanış farkıda olabilir vites atışları filan...
yok nusret vıtes atıslarım ıyıdırde baskı balata dıye aklımdan gecıyorum bıde avans ayarı dıyorlar nedır bılmıyorum ama etkısı oluyormus

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #10 : Şubat 13, 2012, 09:44:36 ÖÖ »
Baskı balata, motor kompresyonu, bujiler, motor yağı,
araçların depolarındaki benzin miktarı, şöför kiloları,
bunları toplarsan aradaki farkı açıklar gibime geliyor.

Benzine çok gülen oluyor ama stepne bile aracın gidişini etkiliyor.
ki full depo 45 litre=48 kg demek. Boru değil.
motor kompresoru ne oluyor acaba :) yag 11 bın oldu bujılerıde gecen hafta ngk aldım :D sadece prız dıregı bılyasından ses gelıyor benım bıde rot balans yaptırmam lazım cekıyor kardesım ama sasırtıcı geldı yukardada söledıgım gıbı motor kaputtan fırlıcak gıbı onu kalkıyor benzınde 1 ve 2 vıtesde sızın ıeslerdede aynısı oluyormu? yakında ıkıncı deneme yaparız vıdeo atarım benımkınde bı anormallık var kesın

Yıllara, aracın bulunduğu hava koşullarına
ve kullanım tarzına göre motordaki aşınmadan dolayı pistonların bloğa uğguladığı basıncının düşmesidir.

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #11 : Şubat 13, 2012, 09:49:50 ÖÖ »
tesekkur ederım poseidon bılmıyordum dogruya dogru :) pekı bu onarılıyormu hanı zorumada gıtmedı degıl zaten polısede yakalandık dun aksam sorma :)) eskıden cok ıyı gıdıyordu egzozu degıstırdım sorun yarattıydı doluymus sonra böyle oldu rolantıde yerınde durmuyor gaz kelebegınden dedıler temızlettım ama gene aynı :(

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #12 : Şubat 13, 2012, 09:55:36 ÖÖ »
tesekkur ederım poseidon bılmıyordum dogruya dogru :) pekı bu onarılıyormu hanı zorumada gıtmedı degıl zaten polısede yakalandık dun aksam sorma :)) eskıden cok ıyı gıdıyordu egzozu degıstırdım sorun yarattıydı doluymus sonra böyle oldu rolantıde yerınde durmuyor gaz kelebegınden dedıler temızlettım ama gene aynı :(

eğer basınç ve pistonlar arası fark öngörülen değerlerin altındaysa
segman atılarak ve subaplar değiştirilerek sorun çözülür
ve köpek gibi giden bir civic'in olur. Segman atma maliyeti de 1000-1500 civarıdır.
ama bu işin sonu tabi araba yağ yakar falan anca o zaman zegman işine girilir.
Kompresyon ölçtürmek çok maliyetli bir şey değil sanayide
40-50 tl ye ölçerler. Hem motorunun durumunu da öğrenmiş olursun.


« Son Düzenleme: Şubat 13, 2012, 09:58:33 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #13 : Şubat 13, 2012, 10:12:12 ÖÖ »
evet olctureyımde kayserıde böle bı yer yok dogru duzgun olcen yada ben bılmıyorum ama ınat ettım parası neyse vercem yaptıracam oncelık baskı balata degıstırım ve subab ayarı yaptırım sonra kompresör zaten vıdeosunu atacam bunun varda yenı cekım yapım atalım sızde gorun zoruma gıttı stop lambası gormek :)

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #14 : Şubat 13, 2012, 10:35:57 ÖÖ »
sağlıklı bi ies 3 e attığında bile kafa kaldırır. sizinki ölmüş sanırım. sübap ayarı yakıtı çok düşürür performası tavana vurdurur.
avans bunlarda zaten kendi ayarlıyor. çok ayarsızsa ancak müdahale edersiniz.

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #15 : Şubat 13, 2012, 10:39:17 ÖÖ »
sağlıklı bi ies 3 e attığında bile kafa kaldırır. sizinki ölmüş sanırım. sübap ayarı yakıtı çok düşürür performası tavana vurdurur.
avans bunlarda zaten kendi ayarlıyor. çok ayarsızsa ancak müdahale edersiniz.
tsk ederım ılker gecen gosterdıgımde subap ayarı ıstıyor demıslerdı performansa bu kadr etkı edermı bılmıyorum ama yaptırmamıstım. yaptırayım ozaman 35 40 tl arası bısey sanırım.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #16 : Şubat 13, 2012, 10:45:06 ÖÖ »
ben yaptırdığımda bayağı etki etti. 40 lira için yaptırmaman hata. hele ki yağı 11,000 km kullanman büyük hata.
ben benzinli arabada 8 10 bin km de değişiyorum sen lpg de arabaya acımadan 10 bin kullanmışsın.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #17 : Şubat 13, 2012, 10:46:00 ÖÖ »
kardeş avansı bi kontrol ettir,avansın ortada yada biraz geride olabiilir.
avansı bunlar kendi ayarlıyor diyen arkadaş hayatında ies e binmemiş sanırım.subabp ayarı performansı etkiler yakıt artar performans düşer.,bilmediğimiz konuılarda yorum yapmayalım...

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #18 : Şubat 13, 2012, 10:49:17 ÖÖ »
kardeş avansı bi kontrol ettir,avansın ortada yada biraz geride olabiilir.
avansı bunlar kendi ayarlıyor diyen arkadaş hayatında ies e binmemiş sanırım.subabp ayarı performansı etkiler yakıt artar performans düşer.,bilmediğimiz konuılarda yorum yapmayalım...

Arkadaşım bir üyenin yazdığına yorum yapacaksan kimseden tepki görmeyeceğin kelimeler kullanırsan karşılığında tepki almazsın.

Yoksa burada konuyu bırakıp vay sen bana nasıl bilmeden konuşuyor dersin diye tartışmaya başlarız.

Sen nereden biliyorsun? Ustalık belgen var mı? derler adama sonra.
« Son Düzenleme: Şubat 13, 2012, 10:50:16 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #19 : Şubat 13, 2012, 10:49:34 ÖÖ »
evet olctureyımde kayserıde böle bı yer yok dogru duzgun olcen yada ben bılmıyorum ama ınat ettım parası neyse vercem yaptıracam oncelık baskı balata degıstırım ve subab ayarı yaptırım sonra kompresör zaten vıdeosunu atacam bunun varda yenı cekım yapım atalım sızde gorun zoruma gıttı stop lambası gormek :)
baskı balatada sakın valeo alma kardeş,2-3 ay sonra yine aynı duruma geliyor.
paraya kıy fcc al.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #20 : Şubat 13, 2012, 10:51:20 ÖÖ »
kardeş avansı bi kontrol ettir,avansın ortada yada biraz geride olabiilir.
avansı bunlar kendi ayarlıyor diyen arkadaş hayatında ies e binmemiş sanırım.subabp ayarı performansı etkiler yakıt artar performans düşer.,bilmediğimiz konuılarda yorum yapmayalım...

Arkadaşım bir üyenin yazdığına yorum yapacaksan kimseden tepki görmeyeceğin kelimeler kullanırsan karşılığında tepki almazsın.


yazdıklarımda alınacak bir durum yok.sen arabadan anlamadan arkadasın aracına ölmüş diyorsunda ben yanlış olduğunu söyleyince neden zoruna gidiyor kardeş.bilmiyorsan yorum yapma bu kadar basit..

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #21 : Şubat 13, 2012, 10:52:26 ÖÖ »
kardeş avansı bi kontrol ettir,avansın ortada yada biraz geride olabiilir.
avansı bunlar kendi ayarlıyor diyen arkadaş hayatında ies e binmemiş sanırım.subabp ayarı performansı etkiler yakıt artar performans düşer.,bilmediğimiz konuılarda yorum yapmayalım...

senin yaşın kadar binmişimdir. Yazdığımı adam gibi okusan zaten anlardın. çok ayarsızsa müdahale edilir.

bu araçlarda ECU ne işe yarıyor sanıyorsun. veya benzinin oktanına göre avansı ne ayarlıyor sanıyorsun.

birine bişey yazmadan bir düşün. İesi sattığımda 138 hp idi. Ve THT forumlarında ki atmosferik iesler içinde en sağlamıydı.

Dyno buluşmasına gelenler hatırlar en yüksek güç ve tork benim iesdeydi. :D

« Son Düzenleme: Şubat 13, 2012, 10:53:12 ÖÖ Gönderen: ilkercom »

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #22 : Şubat 13, 2012, 10:53:07 ÖÖ »
kardeş avansı bi kontrol ettir,avansın ortada yada biraz geride olabiilir.
avansı bunlar kendi ayarlıyor diyen arkadaş hayatında ies e binmemiş sanırım.subabp ayarı performansı etkiler yakıt artar performans düşer.,bilmediğimiz konuılarda yorum yapmayalım...

Arkadaşım bir üyenin yazdığına yorum yapacaksan kimseden tepki görmeyeceğin kelimeler kullanırsan karşılığında tepki almazsın.


yazdıklarımda alınacak bir durum yok.sen arabadan anlamadan arkadasın aracına ölmüş diyorsunda ben yanlış olduğunu söyleyince neden zoruna gidiyor kardeş.bilmiyorsan yorum yapma bu kadar basit..

O zaman soruyorum sana sen motor ustası mısın nereden biliyorsun?
Sana nasıl güveneceğiz.

Düne kadar otomatik civiler kaç vites diye soran bir üyeye nasıl güvenelim bana bunu açıklayabilir misin?

cagrock

  • İleti: 184
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #23 : Şubat 13, 2012, 10:53:12 ÖÖ »
evet olctureyımde kayserıde böle bı yer yok dogru duzgun olcen yada ben bılmıyorum ama ınat ettım parası neyse vercem yaptıracam oncelık baskı balata degıstırım ve subab ayarı yaptırım sonra kompresör zaten vıdeosunu atacam bunun varda yenı cekım yapım atalım sızde gorun zoruma gıttı stop lambası gormek :)
baskı balatada sakın valeo alma kardeş,2-3 ay sonra yine aynı duruma geliyor.
paraya kıy fcc al.
valeo yolunu tutuyordum ıyı dıye :) aklımdan gecırdıydım valeo alım barı dıye ıyıkı söyledın hemserim :))

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: iki iesin kalkısı ve hazın son :)
« Yanıtla #24 : Şubat 13, 2012, 10:53:18 ÖÖ »
usta değilim ama vaktimin çoğunu kardeşimin yanında sanayıde geçiriyorum ustayım diyen adamdanda yeri geliyor çok şey biliyorum ama bilmediğim konulardada öğrenmeye çalışıyorum.