Gönderen Konu: Hot Comparison Vol.2  (Okunma sayısı 7835 defa)

ReD_JaZZ

  • İleti: 396
Hot Comparison Vol.2
« : Temmuz 19, 2005, 12:26:49 ÖÖ »
Honda Civic Type-R







Renault Megane RS







Seat Leon Cupra R








Megane'ın 2litre turbo,Leon'un 1.8litre turbo motorlarına karşı Civic'in 2litre atmosferik motoru!!!

Beygir Gücü;Megane 225hp,Leon 225hp,Civic 200hp

Tork;Megane 300Nm,Leon 280Nm,Civic 196Nm

0-100;Megane 6.5sn,Leon 6.9sn,Civic 6.8sn

Son hız;Megane 236km/h,Leon 242km/h,Civic 235km/h

Ağırlık;Megane 1430kg,Leon 1441kg,Civic 1153kg

Fiyat;Megane 61.041YTL,Leon 65.830YTL,Civic 58.070YTL

Ayrıca Megane ve Leon'da 18" jantların yanı sıra Brembo fren sistemleri mevcut 8)



DzinaJ

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2005, 08:33:18 ÖÖ »
çok sıcak bir karşılaştırma olmuş,bana kalırsa sadece motor için megan dicem ama ona en yakın performans'tadaa seat var en azından onun dışı daha güzel...

HONDA

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2005, 12:35:33 ÖS »
Valla görünen köy kılavuz istemez bu karşılaştırma daha önce de yapılmıştı bir dergide yanlış hatırlamıyorsam seat, megane, honda olarak sonuç bulmuştu ama kişisel tercih meselesi ense kalınlığına göre değişir yok ben adam gbi araba arıyorum dersen Type R derim bu fanatikliğimden değil tamamen duygusal.  :D

ReD_JaZZ

  • İleti: 396
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2005, 12:47:47 ÖS »
megane'nı kullanmadım ama sürüş pozisyonunu fln beendm baya,seat hakkında hiçbi fikrim yok ama çok beendiim sölenemez dış görünüşü dışında ve birazda pahalı,o paraya daha üst sınıf ikinci el bşi düşünebilirim...

Jehuty

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2005, 01:52:46 ÖS »
valla karşılarştırmada ne olursa olsun ben Type-R derim sonra Seat gelir Cupra kullanmadım ama Toledo kullandım kullanımı çok rahat bir araba olduğu için seçerdim onu Renault demeyin bana midem kalkıyor  :oops:

hakangunduz

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2005, 02:47:50 ÖS »
bende Type R derim..kusura bakmasın meganlar tipsiz leon tipli ama çekici gelmiyo..sportif olcaka her açıdan

kelalper

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #6 : Temmuz 19, 2005, 03:00:05 ÖS »
Ben Cupra R ı daha türkiyede ilk geldiinde körfezde denemiştim. 2003 F3 şampiyonasının son ayağında. O zaman güzel gelmişti yol tutuş ve performans olarak beğenmiştim. Type R ı daha pistte zorlamadım sadece cadddede denedim. Type R ın sevmediğim tek yanı direksiyon hissi sportif değil. Tepkileri biraz ağır kalıyor. Ama bunun dışında his olarak  muhteşem. Daha megane ı kullanmadım ve oturmadımda. Büyük konuşmiim ama kullandığım ve  kullanacağım en son fransız arabası VTS ti bi daha da fransız almam. Reno aman yani.

Srkn®

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #7 : Temmuz 19, 2005, 03:01:24 ÖS »
megane ve cupra r Type-R a nazaran daha sportif dışı olduğundan
Type-R rulezz derim..

gogoerish

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #8 : Temmuz 19, 2005, 04:20:08 ÖS »
ağırlıkları göz önünde bulundurursak megane ile seat çok fazla olmasına rağmen verileri baya iyi ...

demek o arabaları hafiflettiğimizi düşünürsek ???

bilemiyorum fransız falan ama can yakar gibi geliyo bana ...

kelalper

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #9 : Temmuz 20, 2005, 07:42:00 ÖÖ »
o değerleri yakalamasının nedeni turbodaki torktan dolayı. O ağırlıkları üzerinden atarsan dereceleri biraz daha iyi olur ama gene 6 saniye altı yalan olur çünkü bu seferdeki torkun verdiği güçten dolayı sarmaya başlar.
 Ben 1.2 barda 320 hp alıoken kalkarken 5.6 civarı görüyodum. 1.5 barda durum farklı değildi. Sürekli sarıosun önden çekişli arabayla. Gaza yüklendiğin anda ön taraf havalanıo arkası yapışıo başlıosun sarmaya. Arkaları sertleştiriosun fazla oturmasın die bu sefer 150 üzerinde arkası zıplamaya başlıo. Yani demek istediğim şu torklu ve güçlü makinayı FF arabaya bağlamayacaksın. Max 200 hp turbo ve 300 nm tork. Fazlası sapıtıo yüklendiğinde. Deneme fırsatım olmadı ama arabamın son haliyle Autodromda kesin daha iyi zaman çıkarmazdım. Stockken 53 dönüyodum yüklediğimde farklı olmazdı kesin.

HONDA

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #10 : Temmuz 20, 2005, 09:35:37 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "kelalper"
o değerleri yakalamasının nedeni turbodaki torktan dolayı. O ağırlıkları üzerinden atarsan dereceleri biraz daha iyi olur ama gene 6 saniye altı yalan olur çünkü bu seferdeki torkun verdiği güçten dolayı sarmaya başlar.
 Ben 1.2 barda 320 hp alıoken kalkarken 5.6 civarı görüyodum. 1.5 barda durum farklı değildi. Sürekli sarıosun önden çekişli arabayla. Gaza yüklendiğin anda ön taraf havalanıo arkası yapışıo başlıosun sarmaya. Arkaları sertleştiriosun fazla oturmasın die bu sefer 150 üzerinde arkası zıplamaya başlıo. Yani demek istediğim şu torklu ve güçlü makinayı FF arabaya bağlamayacaksın. Max 200 hp turbo ve 300 nm tork. Fazlası sapıtıo yüklendiğinde. Deneme fırsatım olmadı ama arabamın son haliyle Autodromda kesin daha iyi zaman çıkarmazdım. Stockken 53 dönüyodum yüklediğimde farklı olmazdı kesin.

Alper sen stock S40'la Auotdrom'da 53 sn zaman mı çıkardın?

SuperSonic

  • İleti: 1432
    • http://www.teamhondaturkey.com
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #11 : Temmuz 20, 2005, 11:11:24 ÖÖ »
stock dediği de T5 ama

HONDA

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #12 : Temmuz 20, 2005, 11:23:20 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "SuperSonic"
stock dediği de T5 ama

Sanırım burada ki bahsi geçen olay Time Trial o açıdan isterse T9 olsun.

kelalper

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #13 : Temmuz 20, 2005, 02:44:22 ÖS »
abi neden bu kadar şaşırdın anlamadım. Eylüldü sanırım. Ben stock T4 le 53:81 döndüm. Benden sonra bizim gruptan Alfa GTV turbo 54:11 A4 1.6 da 54:60 ford focus 1.6da 54 sonlarında bi derece çıkardı. Benim avantajım lastikler çok yeniydi. Megane station 1.6 ile F3 şampiyonu arkadaş 56 döndü. İyi bi arabayla heralde 52 i rahat vururdu diorum. Şu anda pistin şekli aynı mı bilmiyorum ama şu anki kamyonla çıkarsam 56 altına düşmem zor. Kasa çok büyük ve esnek.
Geçen sene yaz sonu senin Scorpion kart gibi bizde her hafta time trial yapıoduk. İlk çıktığımda 57 dönüyodum mesela. Sonra bi kere klima açık unutarak yanımda kız arkadaşımla 55 döndüm. Ondan sonraki haftalarda 53 lere indik. Videolarını çekip nerede hata yaptıımıza bakıp ona göre daha iyi zaman çıkartıoduk. İlk çıkışta tabiiki 53 lerde gezmek zor.

alphan

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #14 : Temmuz 20, 2005, 10:10:31 ÖS »
walla syh bi cupraR a hyr diemem

HONDA

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #15 : Temmuz 21, 2005, 09:41:31 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "kelalper"
abi neden bu kadar şaşırdın anlamadım. Eylüldü sanırım. Ben stock T4 le 53:81 döndüm. Benden sonra bizim gruptan Alfa GTV turbo 54:11 A4 1.6 da 54:60 ford focus 1.6da 54 sonlarında bi derece çıkardı. Benim avantajım lastikler çok yeniydi. Megane station 1.6 ile F3 şampiyonu arkadaş 56 döndü. İyi bi arabayla heralde 52 i rahat vururdu diorum. Şu anda pistin şekli aynı mı bilmiyorum ama şu anki kamyonla çıkarsam 56 altına düşmem zor. Kasa çok büyük ve esnek.
Geçen sene yaz sonu senin Scorpion kart gibi bizde her hafta time trial yapıoduk. İlk çıktığımda 57 dönüyodum mesela. Sonra bi kere klima açık unutarak yanımda kız arkadaşımla 55 döndüm. Ondan sonraki haftalarda 53 lere indik. Videolarını çekip nerede hata yaptıımıza bakıp ona göre daha iyi zaman çıkartıoduk. İlk çıkışta tabiiki 53 lerde gezmek zor.

Bende he hafta oradaydım da o açıdan....
Clio 1.5 dci hb ile 53 vari bir zamanım var ama yapana kadar bitarafım çıktı...

kelalper

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #16 : Temmuz 21, 2005, 03:31:55 ÖS »
Clio dizel olm orası için ideal işte hem tork var hem küçük daha ne istiosun hehe.

kelalper

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #17 : Temmuz 21, 2005, 03:32:27 ÖS »
Clio dizel olm orası için ideal işte hem tork var hem küçük daha ne istiosun hehe. Ben koca lendohayı o virajlara oturtacam die nasıl kasıodum bilio musun?

HONDA

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #18 : Temmuz 21, 2005, 03:35:41 ÖS »
65 hp'nin torku olsa nolur olmasa nolur...
Neyse...

Srkn®

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #19 : Temmuz 21, 2005, 03:57:04 ÖS »
Alıntı yapılan: "erischman®"
Alıntı yapılan: "kelalper"
abi neden bu kadar şaşırdın anlamadım. Eylüldü sanırım. Ben stock T4 le 53:81 döndüm. Benden sonra bizim gruptan Alfa GTV turbo 54:11 A4 1.6 da 54:60 ford focus 1.6da 54 sonlarında bi derece çıkardı. Benim avantajım lastikler çok yeniydi. Megane station 1.6 ile F3 şampiyonu arkadaş 56 döndü. İyi bi arabayla heralde 52 i rahat vururdu diorum. Şu anda pistin şekli aynı mı bilmiyorum ama şu anki kamyonla çıkarsam 56 altına düşmem zor. Kasa çok büyük ve esnek.
Geçen sene yaz sonu senin Scorpion kart gibi bizde her hafta time trial yapıoduk. İlk çıktığımda 57 dönüyodum mesela. Sonra bi kere klima açık unutarak yanımda kız arkadaşımla 55 döndüm. Ondan sonraki haftalarda 53 lere indik. Videolarını çekip nerede hata yaptıımıza bakıp ona göre daha iyi zaman çıkartıoduk. İlk çıkışta tabiiki 53 lerde gezmek zor.

Bende he hafta oradaydım da o açıdan....
Clio 1.5 dci hb ile 53 vari bir zamanım var ama yapana kadar bitarafım çıktı...
1,3 toyotaylada 55 lerdeydi falan :wink:

kelalper

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #20 : Temmuz 22, 2005, 09:51:25 ÖÖ »
o kadar küçük pistte 53 ile 55 arasında fark az değil ben sana söyliim. Full yüklü Subaruların 51 özel slickli ve yüklü 106 ların 50 döndüğü bi yerde stock turbo koca bi volvo S40 la 53 dönmek kolay değil.  Bi kere pist yavaş, dar ve küçük ikincisi araba kocaman üçüncüsü araba turbo. Devir 3000 rpm in altına düştüğü zaman olayı bitio.  Turbodan düşmesin die ne kadar heel and toe yapsanda genede kurtarmıo çünkü dönüşler çok yavaş eninde sonunda turbo kapanıo. Kapandığı zamanda viraj içerisinde gaza oturamıosun turbo devreye girdiği anda torktan dolayı ya sarıo yada viraj çizgisini kaybedio. O yüzden autodromda en ideal araba küçük ve N/A ve az devirli araba yada turbo 4X4 . Vteclerde vtecten dolayı dezavantajlı.

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #21 : Kasım 01, 2005, 08:00:17 ÖS »
bu makinalar dan RS hic sevmiyorum...

geriye Type R ile Cupra R kaliyor.....ucuzu hangisiyse olsun.....ikisinden birisi fark etmez...leonlarin arkasi hosuma gitmez.....

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #22 : Kasım 01, 2005, 08:17:05 ÖS »
Megane ın içini daha güzel yapabilselerdi keşke.. ama motoru cezbediyor işte.. MeganeRS

Arızalı-rahatsız

  • Ziyaretçi
Hot Comparison Vol.2
« Yanıtla #23 : Kasım 21, 2005, 11:51:52 ÖÖ »
nee seat ne ranault, =D> TYPE R son karar =D>