Gönderen Konu: lpg ve vti  (Okunma sayısı 15395 defa)

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #50 : Aralık 06, 2010, 01:31:03 ÖÖ »
turbo arıza yapsa bile motor çalışmaya devam edebilir . bazı araçlarda turbo devre dışı kaldığında motorda çalışmayabilir. özellikle yeni model araçlarda motorunda durması çalışmaması muhtemeldir.sanayideki 2.0 tdi jetta'nın turbosu çalışmıyordu ancak araç marş basıyordu sahibi aracın hiç gitmediğini ve yokuşları nerdeyse  çıkamadığını söylüyordu. internetten bulduğum turbo hakkındaki kısa bir yazıyı kopyalıyorum ; turbonun açılıp kapanması ise yeterli eksoz gazı dışarı verildiğinde meydana gelir ve ECU tarafından algılanarak motora daha fazla yakıt pompalanır. bu şekilde atmosferik motora göre daha fazla güç elde edilir.


Vikipedi, özgür ansiklopedi
Turbo, motora atmosferik basıncın üzerinde hava vererek yani cebri doldurum yaptırarak daha küçük hacimli motordan daha yüksek güç alınmasını sağlayan, hareketini egzoz gazının dışarı çıkma basıncından alan bir çeşit pompadır. Türbin ve kompresör olmak üzere iki adet pervaneye sahiptir. Türbin egzoz tarafında, kompresör emme tarafında yer almaktadır. Egzoz gazının çıkma basıncıyla dönen türbin aradaki bağlantı milinin yardımıyla kompresör pervanesini döndürür. Bu sayede motor silindirine önemli ölçüde artan bir hava girişi sağlanır.




demiray

  • İleti: 1457
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #51 : Aralık 06, 2010, 05:39:15 ÖÖ »
buyur    nasıl turonun girip çıkmasını ayarlayacaksın?

kadirhamamcioglu

  • İleti: 223
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #52 : Aralık 06, 2010, 05:47:54 ÖÖ »
yaw konu dagılmasın

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #53 : Aralık 06, 2010, 12:19:28 ÖS »
ben aracımla 265-275 kuruş yakıyorum şehir için ama standar 3000 dd geçmem ben bu yakıtta aracımın kilosundan kaynaklandığınıda düşünüyorum.aracım 106 gti

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #54 : Aralık 06, 2010, 01:31:13 ÖS »
sen vw de ne üzerine çalıştın kardeş
yaş kaç
birde şahsi olarak hangi aracı kullanıyorsun
anlatamadım galiba servis sahibiyiz ayrıca önemli olan benim kişisel bilgilerim değil sorduğum sorulara alamadığım cevaplar tekrar soruyorum turbosu arıza yapan araç servise kadar nasıl yürüyerek geliyor sizin söylediğinize göre ben bunu anlamadım?
tamam kardeş anlaşıldı
sen bi konu aç ben sana sordugun soruların cevabını yazarım

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #55 : Aralık 08, 2010, 06:03:05 ÖS »
sen vw de ne üzerine çalıştın kardeş
yaş kaç
birde şahsi olarak hangi aracı kullanıyorsun
anlatamadım galiba servis sahibiyiz ayrıca önemli olan benim kişisel bilgilerim değil sorduğum sorulara alamadığım cevaplar tekrar soruyorum  turbosu arıza yapan araç servise kadar nasıl yürüyerek geliyor sizin söylediğinize göre ben bunu anlamadım?
tamam kardeş anlaşıldı
sen bi konu aç ben sana sordugun soruların cevabını yazarım
ya yeni konuya gerek yok şu yukarda 2 kez sorduğum şimdede 3. kez sorduğum soruya cevap vermen yeterli madem turbo sürekli devrede ve turbo devre dışıyken araç hava çekemiyor nasıl oluyorda turbosu bozulan araç yürüyerek servise geliyor? sadece buna cevap ver yaş iş araba sorma bana daha doğrusu bilgiçlik yapıp bana turbonun çalışmasını öğren daha sonr konuşalım diye hava civa yapıp sonrada böyle basit bi sorunun cevabını veremeyip başka yerlere konuyu çekme sadece bu soruya cevap ver.mademki çok iyisin teknik konuda cevabını özellikle bekliyorum. >=ok
« Son Düzenleme: Aralık 08, 2010, 06:06:10 ÖS Gönderen: alican_07 »

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #56 : Aralık 08, 2010, 07:08:42 ÖS »
ben nereden bileyiim senin servisine gelen adamın turbosunu neresinin arızalı oldugunu
bu turboyu açıp kapatan parça ney kardeş adı ne bana bi resmini göndersene
çok merak ettim
turbonun neresinde bulunuyor

---caner---

  • İleti: 326
Ynt: lpg ve vti
« Yanıtla #57 : Aralık 09, 2010, 01:55:36 ÖS »
benzin 4 lira oldu lpg gibisi yokmuş ya ne büyük rahatlık :D:D:D sizi pompada görmek isterim :D