306 nın iki tane avantajı var birincisi 6 ileri şanzımanı olması, ikinciside 2lt den dolayı torkunun daha yüksek olması. Ama...
Gogoerish yol tutuş olarak 306 ların yol tutuşları vtilardan daha iyi bunu herkes kabul eder. Bi de arka lastiklerin ön lastiklerle beraber dönme teknolojisi sadece 306 larda kullanılmıyor. 2.2 VTec preludelerde de aynı şekilde bu sistemin benzeri kullanılıyor.
Sonuç ne olur dersen VTI alır. Zaten de alıyor. Nedenide Tork eğrisinin Vtec devreye girdikten sonra çok daha stabil olması. Vtec sayesinde 306 dan daha düşük olan torku 306 dan çok daha yavaş düştüğü için gücünü yere daha iyi aktarıyor. Pug motorları o yüzden dolayı dezavantajlı. Torkları daha yüksek bile olsa peak yaptıktan sonra tork değerleri devir yükseldikçe çok çabuk düşüyor. Yani yüksek devir verimlilikleri düşük. O yüzden de performanslı kullanımda sadece 3.vitesin kısa olma avantajları var.
Esnekliğe geldiği zaman 306 4 ve 5. vites 60-100km/h olarak daha iyidir. Nedenide hem şanzımanının daha kısa olması hem daha hacimli olması hemde vtec kapalıyken VTIların torklarının çok düşük olmasıdır.