Gönderen Konu: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009  (Okunma sayısı 5211 defa)

kanarya66

  • İleti: 185
honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« : Aralık 23, 2011, 02:53:16 ÖS »
araç hakkında yardım ve bilgi istiyorum kullanım klavuzu varsa rica ediyorum..saygılar



Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #1 : Aralık 23, 2011, 03:16:44 ÖS »
Executive Sedan mı? yoksa HB mi araç?  Birde kendinizi ilgili bölüme tanıtırsanız, iyi olur.

hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #2 : Aralık 23, 2011, 10:09:15 ÖS »
kesın hb dır yınede solesın ona gore

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #3 : Aralık 26, 2011, 09:40:32 ÖÖ »
Executive Sedan mı? yoksa HB mi araç?  Birde kendinizi ilgili bölüme tanıtırsanız, iyi olur.
kesın hb dır yınede solesın ona gore

merhabalar..
Kendimle ilgili bölüm neresi bilmiyorum yeni üye oldum buraya yardımlarınızı bekliyorum arabam hb şimdiden teşekkürler saygılar..

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #4 : Aralık 26, 2011, 09:47:22 ÖÖ »
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim-b19.0/
bu bölüme, kendiniz tanıtan bir başlık açabilirsiniz, örnek bir form olacak başlıkları incelerseniz...

Sorunuzla ilgili, Araç tam otomatikse, hertürlü tavsiye ediyorum, kullanma klavzum var ancak basılı halde, internetten gönderemem o yüzden, ama daha spesifik sorular sorarsanız, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım...
  Yok eğer aracınız  i-shift ise onu kullanan arkadaşlar daha net yorumlar yapabilir, ben kullanmadım...

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2011, 12:55:04 ÖS »
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim-b19.0/
bu bölüme, kendiniz tanıtan bir başlık açabilirsiniz, örnek bir form olacak başlıkları incelerseniz...

Sorunuzla ilgili, Araç tam otomatikse, hertürlü tavsiye ediyorum, kullanma klavzum var ancak basılı halde, internetten gönderemem o yüzden, ama daha spesifik sorular sorarsanız, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım...
  Yok eğer aracınız  i-shift ise onu kullanan arkadaşlar daha net yorumlar yapabilir, ben kullanmadım...

Her türlü bilgiye ihtiyacım var araç otomatik kullanmakta zorlanıyorum biraz daha önce hiç kullanmamıştım çünkü :( ama seveceğime inanıyorum dokunması bile çok güzel her türlü bilgiye ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim bide kullanım klavuzu :(

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2011, 03:11:12 ÖS »
aracınızın klavuzunu yetkili servisten temin edebilirsiniz. Otomatik vitesi çok zevklidir. Benim de Aracım 2009 HB 1.8 Otomatik. Gaz pedalı sizin gaza basma dinamiklerinize göre, aracı devirli ya da sakin kullanım haline getirir. Yani gaza çok basarsanız araç devirli gider. az basarsanız düşük devirde gider. Ekonomik görüntüleme modu vardır, yan yana yeşil ışıklar görmüşsünüzdür, o ışıklardan ne kadar çok yanıyorsa araç o kadar ekonomik gidiyor demektir. Bu ışıklar yardımı ile gaza basma karakterinizi oturtabilirsiniz... aracı park ederken, Vitesi önce N konumuna alıp, elfrenini  çekerseniz, Aracın yükünü El frenini yüklemiş olursunuz, bu da otomatik şanzumanınızın hem ömrünü hem de sessizliğini korumaya yardımcı olur. Frenleri diğer Sedanlara göre güçlüdür. Ancak sert frenlerde ABS devreye girer, Pedalda titreme ve Takırtukur sesler duyarsanız, korkmayın bu abs dir. Bu yüzden acil durmanız gerektiğinde frene basarken birden yüklenmeyin, belirli bir ayarda basınç verin. Ya da yapabiliyosanız kaçın... Aklıma bunlar geliyor. Aklınıza bişey gelirse sorarsınız, yardımcı olmaya çalışırım...

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2011, 04:17:29 ÖS »
aracınızın klavuzunu yetkili servisten temin edebilirsiniz. Otomatik vitesi çok zevklidir. Benim de Aracım 2009 HB 1.8 Otomatik. Gaz pedalı sizin gaza basma dinamiklerinize göre, aracı devirli ya da sakin kullanım haline getirir. Yani gaza çok basarsanız araç devirli gider. az basarsanız düşük devirde gider. Ekonomik görüntüleme modu vardır, yan yana yeşil ışıklar görmüşsünüzdür, o ışıklardan ne kadar çok yanıyorsa araç o kadar ekonomik gidiyor demektir. Bu ışıklar yardımı ile gaza basma karakterinizi oturtabilirsiniz... aracı park ederken, Vitesi önce N konumuna alıp, elfrenini  çekerseniz, Aracın yükünü El frenini yüklemiş olursunuz, bu da otomatik şanzumanınızın hem ömrünü hem de sessizliğini korumaya yardımcı olur. Frenleri diğer Sedanlara göre güçlüdür. Ancak sert frenlerde ABS devreye girer, Pedalda titreme ve Takırtukur sesler duyarsanız, korkmayın bu abs dir. Bu yüzden acil durmanız gerektiğinde frene basarken birden yüklenmeyin, belirli bir ayarda basınç verin. Ya da yapabiliyosanız kaçın... Aklıma bunlar geliyor. Aklınıza bişey gelirse sorarsınız, yardımcı olmaya çalışırım...

çok teşekkür ederim böyle küçük ama önemli detaylar verdiğiniz için valla aklınıza geldikçe yazarsanız sevinirim aklıma geldikçe bende sizi rahatsız ederim..

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2011, 09:42:47 ÖÖ »
aracınızın klavuzunu yetkili servisten temin edebilirsiniz. Otomatik vitesi çok zevklidir. Benim de Aracım 2009 HB 1.8 Otomatik. Gaz pedalı sizin gaza basma dinamiklerinize göre, aracı devirli ya da sakin kullanım haline getirir. Yani gaza çok basarsanız araç devirli gider. az basarsanız düşük devirde gider. Ekonomik görüntüleme modu vardır, yan yana yeşil ışıklar görmüşsünüzdür, o ışıklardan ne kadar çok yanıyorsa araç o kadar ekonomik gidiyor demektir. Bu ışıklar yardımı ile gaza basma karakterinizi oturtabilirsiniz... aracı park ederken, Vitesi önce N konumuna alıp, elfrenini  çekerseniz, Aracın yükünü El frenini yüklemiş olursunuz, bu da otomatik şanzumanınızın hem ömrünü hem de sessizliğini korumaya yardımcı olur. Frenleri diğer Sedanlara göre güçlüdür. Ancak sert frenlerde ABS devreye girer, Pedalda titreme ve Takırtukur sesler duyarsanız, korkmayın bu abs dir. Bu yüzden acil durmanız gerektiğinde frene basarken birden yüklenmeyin, belirli bir ayarda basınç verin. Ya da yapabiliyosanız kaçın... Aklıma bunlar geliyor. Aklınıza bişey gelirse sorarsınız, yardımcı olmaya çalışırım...

Günaydın sizi online yakalamışken vitesler hakkında bişeyler sorabilir miyim?

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #9 : Aralık 27, 2011, 09:46:11 ÖÖ »
tabi sorun, bilgim dahilindeyse yardımcı olmaya çalışırım.

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #10 : Aralık 27, 2011, 10:05:31 ÖÖ »
tabi sorun, bilgim dahilindeyse yardımcı olmaya çalışırım.
Şimdiden teşekkürler ..
Ben viteslerin kullanımını merak ediyorum sadece D'yi kullanıyorum D1,D2,D3 ne işe yarar ne zaman kullanılır bilmiyorum :( kimisi yokuşlarda diyor kimisi uzun yolda otobanda kimisi seni aşar kullanma diyor kafam karıştı :S

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #11 : Aralık 27, 2011, 10:18:45 ÖÖ »
normali hep d yi kullanmak. Kimseyi aşmaz. Merak etmeyin. Standart olarak D modu normal şartta önerilen moddur aslında. Ancak araç otomatik olduğu için aşırı yağmur, kaygan yokuş, aşırı sıkışık trafik ve yokuşun aynı anda başınıza gelmesi, karlı yollar gibi hıza değil de devire ihtiyaç duyabileceğiniz, ya da çok yavaş gitmek istediğiniz anlarda sürücüye seçenek sunabilmek için eklenmiş modlar D1-D2-D3 kabaca, D1 de araç 1. vitesin üstüne çıkmıyor gibi düşünebilirsiniz. Çok dik bir yokuşta aracı kaldırırken geriye kayma azalsın ve motor direk gücü aktarabilsin diye d3 ya da d2 ili kalkmışlığım tek tük olmuştur ancak, bunlar anlıktır. Yani düşük vitesi gerektiren şart ortadan kalktığında aracı tekrar D ye almanız şanzumanın sağlığı açısından hayli önemli. Ayrıca yakıt tüketimi açısından da... Ayrıca bu modlar otoban çekişmelerinde de kullanılabiliyor,  bazı arkadaşlar manuel vites gibi devir saatini ve devir kesicisini takip ederek sırasıyla en kısa sürede en yüksek hıza ulaşabilmek için bu modları kullanabiliyorlar ama, Ben önermiyorum... Siz izmirde olduğunuz için bu modlara pek ihtiyaç duymayacaksınız. Ama kabaca aracın gücü yetersiz geliyorsa D den d3 e alabilirsiniz. Böyle düşünebilirsiniz.  Birde yukarıda park ile ilgili bir eksik bilgi vermişim sanırım, Boşa alıp el frenini çektikten sonra Park moduna getirip öyle stop edin motoru. Aracı her zaman parkta tutun ama parka getirmeden önce yükü frenlere verin...
« Son Düzenleme: Aralık 27, 2011, 10:20:25 ÖÖ Gönderen: Grafink »

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #12 : Aralık 27, 2011, 10:26:13 ÖÖ »
normali hep d yi kullanmak. Kimseyi aşmaz. Merak etmeyin. Standart olarak D modu normal şartta önerilen moddur aslında. Ancak araç otomatik olduğu için aşırı yağmur, kaygan yokuş, aşırı sıkışık trafik ve yokuşun aynı anda başınıza gelmesi, karlı yollar gibi hıza değil de devire ihtiyaç duyabileceğiniz, ya da çok yavaş gitmek istediğiniz anlarda sürücüye seçenek sunabilmek için eklenmiş modlar D1-D2-D3 kabaca, D1 de araç 1. vitesin üstüne çıkmıyor gibi düşünebilirsiniz. Çok dik bir yokuşta aracı kaldırırken geriye kayma azalsın ve motor direk gücü aktarabilsin diye d3 ya da d2 ili kalkmışlığım tek tük olmuştur ancak, bunlar anlıktır. Yani düşük vitesi gerektiren şart ortadan kalktığında aracı tekrar D ye almanız şanzumanın sağlığı açısından hayli önemli. Ayrıca yakıt tüketimi açısından da... Ayrıca bu modlar otoban çekişmelerinde de kullanılabiliyor,  bazı arkadaşlar manuel vites gibi devir saatini ve devir kesicisini takip ederek sırasıyla en kısa sürede en yüksek hıza ulaşabilmek için bu modları kullanabiliyorlar ama, Ben önermiyorum... Siz izmirde olduğunuz için bu modlara pek ihtiyaç duymayacaksınız. Ama kabaca aracın gücü yetersiz geliyorsa D den d3 e alabilirsiniz. Böyle düşünebilirsiniz.  Birde yukarıda park ile ilgili bir eksik bilgi vermişim sanırım, Boşa alıp el frenini çektikten sonra Park moduna getirip öyle stop edin motoru. Aracı her zaman parkta tutun ama parka getirmeden önce yükü frenlere verin...

Yani uzun yolda hıza ihtiyaç duyulursa D2-D3 kullanılabilir ama hıza ihtiyaç duyulursa değilmi?Peki bu hız limiti kaç olmalı mesela bu vitesleri kullanmak için, birde sizde mi aynı aracı kullanıyorsunuz?

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #13 : Aralık 27, 2011, 10:32:45 ÖÖ »
yok. öyle değil. Şimdi otomatik viteslerin vites geçişinde dişli oranları uzundur. Size hız lazım olduğunda, gaz pedalına abanın. zaten altınızdaki 140 beygir şahlanacak. tam otomatik olduğu içinde yığılma falan yapmayıp, sizi koltuğa yapıştıracak. Hatta köküne kadar basarsanız miğdeniz ağzınıza gelebilir, aman dikkat edin :D  Ancak bir başka araçla çekişme içindeyseniz, bu dişli oranlarını egale etmek yani vites geçişlerini kısaltabilmek için geçişleri manuel yapıyorsunuz. Mesele o.  Ama her koşulda otomatik vites araçlar bu tip çekişmeler için uygun değildir. şanzumana zarar vermeniz çok olası. Kalkış çekişmelerinde kullanılan bir yöntem bu. yani atıyorum 100 metreyi ilk önce kim bitirecek? gibi.  Drag denilen mesel. Yoksa uzunda zaten bir hız problemi yok aracın. Allah ne verdiyse gidiyor makina. Atıyorum bir çekişme içindeyseniz ve zaman önemli değilse piyasada çok iyi denilen bir çok araca toz yutturursunuz.
« Son Düzenleme: Aralık 27, 2011, 10:34:16 ÖÖ Gönderen: Grafink »

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #14 : Aralık 27, 2011, 10:37:30 ÖÖ »
kesinlikle yüksek hızlarda D3 ve alt modlara düşürmeyin, şanzuman dağılır, Önceden de dediğim gibi araç gaza basma karakterinize göre devir ayarlıyor. yani siz normal giderken gaza yüklenirseniz D modunda araç hızlanmak için vitesi otomatik olarak düşürüyor ve devri arttırıyor zaten. ama atıyorum 140 gibi bir hızda daha da hızlanayım diye vitesi manuel düşürürseniz. çok ciddi sorunlar açılır başınıza... Bu 1-2-3 ve D meselesi sadece kalkışlarda kullanılır ki, sağlıklı da değildir.

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #15 : Aralık 27, 2011, 10:42:08 ÖÖ »
yok. öyle değil. Şimdi otomatik viteslerin vites geçişinde dişli oranları uzundur. Size hız lazım olduğunda, gaz pedalına abanın. zaten altınızdaki 140 beygir şahlanacak. tam otomatik olduğu içinde yığılma falan yapmayıp, sizi koltuğa yapıştıracak. Hatta köküne kadar basarsanız miğdeniz ağzınıza gelebilir, aman dikkat edin :D  Ancak bir başka araçla çekişme içindeyseniz, bu dişli oranlarını egale etmek yani vites geçişlerini kısaltabilmek için geçişleri manuel yapıyorsunuz. Mesele o.  Ama her koşulda otomatik vites araçlar bu tip çekişmeler için uygun değildir. şanzumana zarar vermeniz çok olası. Kalkış çekişmelerinde kullanılan bir yöntem bu. yani atıyorum 100 metreyi ilk önce kim bitirecek? gibi.  Drag denilen mesel. Yoksa uzunda zaten bir hız problemi yok aracın. Allah ne verdiyse gidiyor makina. Atıyorum bir çekişme içindeyseniz ve zaman önemli değilse piyasada çok iyi denilen bir çok araca toz yutturursunuz.

Yani biz değiştirmesekte bu dişliler kendimi yapıyo bu işi hız yaptığımızda bak bu soru saçma olduysa gülme :) bide sizinde aracınız aynımı demiştim..

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #16 : Aralık 27, 2011, 10:48:23 ÖÖ »
araçlarımız aynı 2009 HB otomatik... Evet gaza normalden fazla bastığınızda sistem bunu algılayıp vitesi düşürüyor ve devr arttığı için aracın ivmelenmesi anlık olarak artıyor. hız beliri bir seviyeye gelicne araç tekrar vites yükselterek son hız limitlerine doğru devam ediyor.  Ama mesela dik bir rampaya biraz yavaş girdiniz, Vitesin konumu D de. Baktınız motor bayılıyor, gaza basıyorsunuz ama araba gitmiyor. yavaşlamaya devam ediyor... İşte orası D3 e atmanız gereken yer. seyir halinde d3 size yeter, Yine haraket halindeyken daha düşük modlara geçmek sağlıksız ve gereksizdir. Dik kalkışlarda ya da buzlu ve çok dik inişlerde gerkebilir  1. ve d2  ama şöyle söyleyeyim bir çok otomatik vites araçta bu seçenekler yoktur. Sadece D ve D3 bulunur ya da D ve L vardır. Honda aslında bize seçenek sunuyor, hani lazım olursa kullanalım diye, ama bir çok sürücü ömrü boyunca 1.ve 2 yi kullanmaya ihtiyaç duymaz mesela. Ben sadece karataştaki meşhur karantina yokuşunda öndeki aracın durması sonucu, 1 kere D2 yaptığımı bilirim. bunun dışında izmirde hiç ihtiyaç duymadım bu modlara.

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #17 : Aralık 27, 2011, 12:41:21 ÖS »
araçlarımız aynı 2009 HB otomatik... Evet gaza normalden fazla bastığınızda sistem bunu algılayıp vitesi düşürüyor ve devr arttığı için aracın ivmelenmesi anlık olarak artıyor. hız beliri bir seviyeye gelicne araç tekrar vites yükselterek son hız limitlerine doğru devam ediyor.  Ama mesela dik bir rampaya biraz yavaş girdiniz, Vitesin konumu D de. Baktınız motor bayılıyor, gaza basıyorsunuz ama araba gitmiyor. yavaşlamaya devam ediyor... İşte orası D3 e atmanız gereken yer. seyir halinde d3 size yeter, Yine haraket halindeyken daha düşük modlara geçmek sağlıksız ve gereksizdir. Dik kalkışlarda ya da buzlu ve çok dik inişlerde gerkebilir  1. ve d2  ama şöyle söyleyeyim bir çok otomatik vites araçta bu seçenekler yoktur. Sadece D ve D3 bulunur ya da D ve L vardır. Honda aslında bize seçenek sunuyor, hani lazım olursa kullanalım diye, ama bir çok sürücü ömrü boyunca 1.ve 2 yi kullanmaya ihtiyaç duymaz mesela. Ben sadece karataştaki meşhur karantina yokuşunda öndeki aracın durması sonucu, 1 kere D2 yaptığımı bilirim. bunun dışında izmirde hiç ihtiyaç duymadım bu modlara.

eyvah herşey karıştı :S

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #18 : Aralık 28, 2011, 09:23:13 ÖÖ »
şöyle kısaltayım, Baktınız araç gitmiyor. gücü yetersiz kalıyor. d3' düşürebilirsiniz. daha da güç istiyorsanız, önce arabayı durdurup, frene basıp, D2 veya 1 konumlarını kullanabilirsiniz... Ama seyir halinde asla 2 ve 1 i kullanmamalısınız. diğer drag meselelerini hiç düşünmeyin. Ne kadar iyi şöför olursanız olun. Drag çekişmesine gircekseniz, Manuel vitesler karşısında hiç bir şansınız olmaz. Bu yüzden bulaşmazsınız olur biter. Ama son tavsiyem Aracı sürekli D konumunda kullanın. Araç zaten çok güçlü, doğru gaz ayarı ile bu aracı kullandığınız süre boyunca diğer modlara ihtiyaç duymazsınız.

son olarak, en etkili yöntemi deneyin.  Yani boş trafiğe kapalı bir alana girin. yukarı söylediğim şartlara uyarak Vitesleri deneyin, gaz verin fren yapın, zaten sezgisel olarak öğreneceksiniz modları. O zaman burda yazdığım herşey anlama bürünecek.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #19 : Aralık 28, 2011, 09:30:35 ÖÖ »
şöyle kısaltayım, Baktınız araç gitmiyor. gücü yetersiz kalıyor. d3' düşürebilirsiniz. daha da güç istiyorsanız, önce arabayı durdurup, frene basıp, D2 veya 1 konumlarını kullanabilirsiniz... Ama seyir halinde asla 2 ve 1 i kullanmamalısınız. diğer drag meselelerini hiç düşünmeyin. Ne kadar iyi şöför olursanız olun. Drag çekişmesine gircekseniz, Manuel vitesler karşısında hiç bir şansınız olmaz. Bu yüzden bulaşmazsınız olur biter. Ama son tavsiyem Aracı sürekli D konumunda kullanın. Araç zaten çok güçlü, doğru gaz ayarı ile bu aracı kullandığınız süre boyunca diğer modlara ihtiyaç duymazsınız.

son olarak, en etkili yöntemi deneyin.  Yani boş trafiğe kapalı bir alana girin. yukarı söylediğim şartlara uyarak Vitesleri deneyin, gaz verin fren yapın, zaten sezgisel olarak öğreneceksiniz modları. O zaman burda yazdığım herşey anlama bürünecek.

Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Çok teşekkür ederim ellerinize sağlık..

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #20 : Aralık 28, 2011, 10:00:20 ÖS »
evet, biraz sürün alışırsınız. diğer modlara çok ihtiyaç olmaz bence çok dik bir yokuş olması lazım o aracın zorlanması için :D
vites düşürmek ve fırlamak istediğinizde dip gaz yapın vites düşürür direk zaten, sonra fırlarsınız :D

kanarya66

  • İleti: 185
Ynt: honda civic vtec 1,8 otomatik 2009
« Yanıtla #21 : Aralık 29, 2011, 03:57:38 ÖS »
evet, biraz sürün alışırsınız. diğer modlara çok ihtiyaç olmaz bence çok dik bir yokuş olması lazım o aracın zorlanması için :D
vites düşürmek ve fırlamak istediğinizde dip gaz yapın vites düşürür direk zaten, sonra fırlarsınız :D

teşekkür ederim son cümleyi anlamadım :S