abicim sonuçta dsg dizel otomatiklerde, kendi sınıfında en düzgün gidişi sağlıyor (yarı otomatikler arasında), evet doğru 7000 TL fark verilmez, ben de vermeyi düşünmediğim için listemde olmayan bir marka, ayrıca dizelin torkunu yönetmekte de sıkıntısı var, uzun dönemde sorun çıkarıyor, ama gidişi en düzgün de o kendi sınıfında, bmw ile kıyaslamanın doğru olacağını düşünmüyorum, aynı sınıfta markalar değiller, evet ikisi de çift kavrama kullanıyor (2008i bilmiyorum ama şimdikiler çift kavramalı) ama bir noktada ne kadar ekmek o kadar köfte
honda da dizel civic'te bir süre otomatik çıkarmayacakmış niye bilmiyorum sonuçta Avrupa'da civic'in, Türkiye'de accord ve CR-V nin dizel otomatikleri var, hem de 2.2 dizel, demek ki elinde buna uygun şanzıman da var, ama maliyetler falan ön plana girince işler değişiyor demek ki, ya da yeni nesil otomatikler düzlerden daha az yaktığı için onu sağlayana kadar bekleme kararı almış olabilirler. Bilmiyorum durum nedir ama şunu biliyorum ki ben hondayı bekleme kararı aldım
ayrıca Türkiye'de muhtemelen distribütörünün insafsız fiyatlara satması gene de araçları kötü yapmaz vw de son derece kaliteli araçlar yapar ama son zamanlarda teknolojiyi biraz fazla zorlamaya başladılar, uzun dönemde patlıyor teknolojileri, her motorun bir limiti vardır, hacmi küçültüp turbo ile beslersen ömründen yersin, bir noktada ciddi şekilde yemeye başlıyorlar, çok küçük hacimden çok fazla güç alacağız diye 150.000 km motor ömrü bana çok da mantıklı gelmiyor, onun yerine yap hibriti, motoru fazla zorlayacağına destekle, hem ekonomi sağla hem de sağlam kazığa bağla eşeğini, yeni uyandılar geliyormuş bu sene jetta hibrit falan